• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty

Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty

Luboš Kudláček 30. 7. 2019     Rubrika:  Marketing, Podnikání    Štítky: Facebook, Google Ads, konverze, online reklama, PPC, Sklik

Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném publiku.

Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření rozdílných funkčních kampaní

Jednotlivé kampaně v PPC systémech můžete dělit podle různých publik (věk, pohlaví atd.), i podle reklam – inzerátů. Ty se mohou lišit svým faktickým obsahem (každé publikum reaguje lépe na něco jiného, ženy a muže zajímají odlišné parametry apod.), ale také vyvolávanou emocí a působením na určité lidské instinkty, které dovedou člověka ke konverzi/nákupu.

Z tohoto hlediska se dají reklamní sdělení rozdělit takto:

Výhody

Zřejmě nejpoužívanější formát pracuje s nabídkou výhod, které inzerent zákazníkovi přináší.

Příklad:
Jen u nás máte tyto ponožky s garancí bezplatného vrácení. Užijte si to a mějte nohy v teple jen za 99 Kč.

Strach

Reklamy, které pracují s obavou člověka a nabízí mu řešení, aby se nemusel dál bát.

Příklad z dnešní doby:
Chystáte se na nové digitální vysílání? S naší kabelovou televizí nemusíte mít obavy z přechodu na DVB-T2, o vše se postaráme za Vás.

Svědectví

Ideální je celebrita, která výrobek vychválí. V textech můžete použít její jméno a u obrázkových reklam fotky.

Příklad:
Vodu VOSS doporučuje Dwayne Johnson.

Taky je možné použít nějaké odborníky na tu věc.

Příklad:
Colgate doporučuje 9 z deseti stomatologů.

Použít lze i zákazníky se zkušeností. Zřejmě všichni známe zákaznické reference a hodnocení.

Příklad:
S firmou XYZ jsem ušetřila 2 tisíce Kč za prvních 6 měsíců a jsem velice spokojená.

Předvádění

Ideální pro video (Facebook, YouTube) a dobře známe z teleshoppingu, kde moderátor/herec předvádí funkčnost výrobku skutečným používáním.

Nepřímý apel

Většinou se vyvolávají životní touhy (např. reklamy Sazky s miliardářem na jachtě) a také životní styl (Jägermeister a jeho „nepřestávej lovit“).

Humor

Působí pozitivně a dokáže zaujmout, je ale nutné s ním pracovat citlivě a s ohledem na cílovou skupinu. Je také potřeba zajistit, aby byl vtip pochopen.

Připoj se k davu

Zde jde například o uvádění počtu zákazníků a výzva k tomu, aby se k nim další přidali. Každá firemní tisková zpráva šířená v médiích, která tuto informaci obsahuje, vykonává zároveň funkci tohoto typu reklamního sdělení (dobře je to vidět třeba u mobilních operátorů).

Tato reklama pracuje s potřebou patřit ke společnosti, k tlupě a ostatním lidem, jinak řečeno s potřebou stádovitosti, protože lidé prostě nechtějí stát bokem a nechtějí, aby jim něco důležitého a výhodného uniklo.

Další emoce a touhy

Berte výše popsané typy reklam jako vodítko – jako inspiraci pro své myšlenky při vytváření jednotlivých kampaní a inzerátů. Nevymyslel jsem je já, ale vy sami možná budete mít jiné vlastní nápady užitečné pro váš produkt (lítost, potřeba pomáhat apod.)

Který typ reklamy používat?

Základem jsou výhody a užitek pro zákazníka. Marketing řeší nějakou potřebu a zákazník musí vědět, že tuto svou potřebu vyřeší efektivně, levně, rychle, spolehlivě, bez komplikací a ke svému maximálně možnému užitku. Tento základ lze typicky podle konkrétního produktu vhodně doplnit ostatním. A nebo jednotlivé reklamy rozdělit do online kampaní tak, aby při i překrývání základního publika docházelo k většímu množství konverzí díky oslovení různých lidských instinktů a emocí.

Kam dál?

Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
  • Kupní role a rozhodovací kupní proces
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky
  • Definice pojmů z oblasti IT a digitálního marketingu

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads31. 5. 2019 Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads Do výsledků online marketingových kampaní vstupuje několik základních faktorů, mezi něž patří kromě podoby a funkčnosti konverzní stránky, zvolené strategie a cílení, také text inzerátů. […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Jak z PPC reklam vytěžit maximum: Co měřit a jak je vylepšovat, aby vám opravdu vydělávaly19. 8. 2025 Jak z PPC reklam vytěžit maximum: Co měřit a jak je vylepšovat, aby vám opravdu vydělávaly PPC kampaně (Pay-Per-Click) představují jeden z nejúčinnějších nástrojů digitálního marketingu. Umožňují cílit přesně na vaši cílovou skupinu a platíte pouze za skutečný proklik. Jenže […] Posted in Marketing
  • Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik14. 3. 2011 Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik Seznam.cz zaznamenal dle tiskové zprávy zvýšenou oblíbenost a využívanost PPC reklamy přes vlastní systém Sklik. I nadále předpokládá další růst zájmu o PPC inzerci. PPC reklamy jsou […] Posted in Marketing
  • Screenshoty u inzerátů Skliku24. 7. 2010 Screenshoty u inzerátů Skliku Seznam.cz oznámil na blogu Skliku, že mění podobu inzerátů zobrazujících se na stránce s výsledky hledání v horní části, tedy nad výsledky přirozenými. Celkový vzhled není finální, možná […] Posted in Podnikání
  • Sklik pro partnery – první dojmy11. 5. 2010 Sklik pro partnery – první dojmy Včera bylo dalším několika desítkám webů umožněno vyzkoušet fungování Skliku pro partnery. Celý systém má být veřejně otevřen během tohoto léta a zdá se, že bude poměrně dost zajímavou […] Posted in Podnikání
  • Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem15. 1. 2010 Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem Seznam.cz spustí novou verzi PPC reklamního systému Sklik. Stane se tak o víkendu 30. a 31. ledna a na svém blogu informuje inzerenty o tom, jak bude celá migrace probíhat. Nově je zde […] Posted in Podnikání, Web
  • Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív29. 10. 2025 Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív Reklama bývala jednoduchá. Stačilo chytlavé heslo, známá tvář a místo v hlavním vysílacím čase. Spotřebitelé reagovali, značky rostly, a televizní spoty se zapisovaly do historie. Jenže s […] Posted in Marketing
  • Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze7. 10. 2025 Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze Landing page je virtuální prodejce, který má jen pár vteřin na to, aby vás přesvědčil. Pokud selže, návštěvník zavře okno a už se nikdy nevrátí. Ať už nabízíte kurz, software nebo fyzický […] Posted in Web, Marketing, Výběr redakce
  • Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi28. 5. 2025 Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi V digitálním marketingu existuje nepřeberné množství strategií, jak přivést zákazníky na web. Ale co se stane, když už tam jsou – a stejně si nic nekoupí? Uživatel si prohlíží produkt, […] Posted in Marketing
  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
Marketing Podnikání
FacebookGoogle Adskonverzeonline reklamaPPCSklik

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám