• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty

Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty

Luboš Kudláček 30. 7. 2019     Rubrika:  Marketing, Podnikání    Štítky: Facebook, Google Ads, konverze, online reklama, PPC, Sklik

Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném publiku.

Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření rozdílných funkčních kampaní

Jednotlivé kampaně v PPC systémech můžete dělit podle různých publik (věk, pohlaví atd.), i podle reklam – inzerátů. Ty se mohou lišit svým faktickým obsahem (každé publikum reaguje lépe na něco jiného, ženy a muže zajímají odlišné parametry apod.), ale také vyvolávanou emocí a působením na určité lidské instinkty, které dovedou člověka ke konverzi/nákupu.

Z tohoto hlediska se dají reklamní sdělení rozdělit takto:

Výhody

Zřejmě nejpoužívanější formát pracuje s nabídkou výhod, které inzerent zákazníkovi přináší.

Příklad:
Jen u nás máte tyto ponožky s garancí bezplatného vrácení. Užijte si to a mějte nohy v teple jen za 99 Kč.

Strach

Reklamy, které pracují s obavou člověka a nabízí mu řešení, aby se nemusel dál bát.

Příklad z dnešní doby:
Chystáte se na nové digitální vysílání? S naší kabelovou televizí nemusíte mít obavy z přechodu na DVB-T2, o vše se postaráme za Vás.

Svědectví

Ideální je celebrita, která výrobek vychválí. V textech můžete použít její jméno a u obrázkových reklam fotky.

Příklad:
Vodu VOSS doporučuje Dwayne Johnson.

Taky je možné použít nějaké odborníky na tu věc.

Příklad:
Colgate doporučuje 9 z deseti stomatologů.

Použít lze i zákazníky se zkušeností. Zřejmě všichni známe zákaznické reference a hodnocení.

Příklad:
S firmou XYZ jsem ušetřila 2 tisíce Kč za prvních 6 měsíců a jsem velice spokojená.

Předvádění

Ideální pro video (Facebook, YouTube) a dobře známe z teleshoppingu, kde moderátor/herec předvádí funkčnost výrobku skutečným používáním.

Nepřímý apel

Většinou se vyvolávají životní touhy (např. reklamy Sazky s miliardářem na jachtě) a také životní styl (Jägermeister a jeho „nepřestávej lovit“).

Humor

Působí pozitivně a dokáže zaujmout, je ale nutné s ním pracovat citlivě a s ohledem na cílovou skupinu. Je také potřeba zajistit, aby byl vtip pochopen.

Připoj se k davu

Zde jde například o uvádění počtu zákazníků a výzva k tomu, aby se k nim další přidali. Každá firemní tisková zpráva šířená v médiích, která tuto informaci obsahuje, vykonává zároveň funkci tohoto typu reklamního sdělení (dobře je to vidět třeba u mobilních operátorů).

Tato reklama pracuje s potřebou patřit ke společnosti, k tlupě a ostatním lidem, jinak řečeno s potřebou stádovitosti, protože lidé prostě nechtějí stát bokem a nechtějí, aby jim něco důležitého a výhodného uniklo.

Další emoce a touhy

Berte výše popsané typy reklam jako vodítko – jako inspiraci pro své myšlenky při vytváření jednotlivých kampaní a inzerátů. Nevymyslel jsem je já, ale vy sami možná budete mít jiné vlastní nápady užitečné pro váš produkt (lítost, potřeba pomáhat apod.)

Který typ reklamy používat?

Základem jsou výhody a užitek pro zákazníka. Marketing řeší nějakou potřebu a zákazník musí vědět, že tuto svou potřebu vyřeší efektivně, levně, rychle, spolehlivě, bez komplikací a ke svému maximálně možnému užitku. Tento základ lze typicky podle konkrétního produktu vhodně doplnit ostatním. A nebo jednotlivé reklamy rozdělit do online kampaní tak, aby při i překrývání základního publika docházelo k většímu množství konverzí díky oslovení různých lidských instinktů a emocí.

Kam dál?

Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
  • Kupní role a rozhodovací kupní proces
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky
  • Definice pojmů z oblasti IT a digitálního marketingu

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads31. 5. 2019 Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads Do výsledků online marketingových kampaní vstupuje několik základních faktorů, mezi něž patří kromě podoby a funkčnosti konverzní stránky, zvolené strategie a cílení, také text inzerátů. […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik14. 3. 2011 Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik Seznam.cz zaznamenal dle tiskové zprávy zvýšenou oblíbenost a využívanost PPC reklamy přes vlastní systém Sklik. I nadále předpokládá další růst zájmu o PPC inzerci. PPC reklamy jsou […] Posted in Marketing
  • Screenshoty u inzerátů Skliku24. 7. 2010 Screenshoty u inzerátů Skliku Seznam.cz oznámil na blogu Skliku, že mění podobu inzerátů zobrazujících se na stránce s výsledky hledání v horní části, tedy nad výsledky přirozenými. Celkový vzhled není finální, možná […] Posted in Podnikání
  • Sklik pro partnery – první dojmy11. 5. 2010 Sklik pro partnery – první dojmy Včera bylo dalším několika desítkám webů umožněno vyzkoušet fungování Skliku pro partnery. Celý systém má být veřejně otevřen během tohoto léta a zdá se, že bude poměrně dost zajímavou […] Posted in Podnikání
  • Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem15. 1. 2010 Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem Seznam.cz spustí novou verzi PPC reklamního systému Sklik. Stane se tak o víkendu 30. a 31. ledna a na svém blogu informuje inzerenty o tom, jak bude celá migrace probíhat. Nově je zde […] Posted in Podnikání, Web
  • Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi28. 5. 2025 Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi V digitálním marketingu existuje nepřeberné množství strategií, jak přivést zákazníky na web. Ale co se stane, když už tam jsou – a stejně si nic nekoupí? Uživatel si prohlíží produkt, […] Posted in Marketing
  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky1. 5. 2019 Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky Tento článek s tipy budu zřejmě časem rozvíjet a doplňovat. Rozhodně nezahrnuje vše, na co je potřeba při tvorbě nového webu myslet, ale věřím, že může být inspirací a může někomu pomoci […] Posted in Web
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
Marketing Podnikání
FacebookGoogle Adskonverzeonline reklamaPPCSklik

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám