• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro ekonomicky aktivní lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Redakce NETzin.cz 6. 5. 2025     Rubrika:  Marketing, Výběr redakce   

Marketing může být silným motorem růstu, ale také černou dírou na peníze – pokud není dobře řízený. V mnoha firmách se marketingové rozpočty utrácejí bez viditelného výsledku. Proč? Protože se opakují stále stejné chyby. Podívejme se na pět nejčastějších míst, kde firmy zbytečně přicházejí o peníze – a co s tím dělat.

marketing

1. Marketing bez strategie

Spousta firem začíná s kampaněmi bez jasného cíle, cílové skupiny nebo smysluplné strategie. Místo uceleného plánu se dělají jednorázové aktivity „na pocit“ – příspěvek na Instagramu, bannerová kampaň, leták do schránky. To má za následek špatné výsledky celkového marketingu a výsledků firmy.

Proč je to problém?

Bez strategie chybí kontinuita, návaznost a hlavně: nelze vyhodnotit, co vám doopravdy funguje. A bez toho následně nelze optimalizovat ani škálovat.

Jak to tedy lépe řešit?

Začněte od úplných základů: definujte si cíle, cílové skupiny, hlavní sdělení jednotlivých kampaní a vhodné kanály pro vaší reklamu. Postavte kampaň na reálných datech, ne domněnkách. S tím vám pomohou specialisté na online reklamu v Marion Marketing.

2. Špatně nastavený rozpočet

Toto je častá chyba, kterou dělá mnoho firem. Nejsou správně rozvržené náklady na marketing. Buď se utrácí málo a marketing nemá šanci přinést výsledky, nebo se utrácí až moc – ale neefektivně. Často se také ignoruje rozdíl mezi brand a performance částí. Také se stává, že se veškerý rozpočet investuje pouze do jediné aktivity a na ostatní (často navazující a související aktivity) již nezbývá rozpočet.

Proč je to problém?

Podfinancovaný marketing nepřinese výsledky. Reklamní kampaně dnes již potřebují určitý budget, aby se správně doručovali a také “přebili” konkurenci. Přeinvestovaný rozpočet, ale bez strategie naopak spálí investici bez očekávané návratnosti.

Jak to řešit?

Stanovte si realistický rozpočet podle velikosti firmy, nastaveného cíle a také délky kampaně. Mělo by být zohledněno také období, kdy se marketing realizuje (například vánoční období bývá velmi konkurenční a tím pádem také dražší, než zbytek roku). Pravidelně vyhodnocujte výkon a alokujte rozpočet tam, kde má největší návratnost.

3. Chybějící měření a analytika

„Nevíme, co nám přináší výsledky, ale nějak to jde.“ Tato věta zaznívá v mnoha firmách. Ale bez měření není možné marketing a firmu dlouhodobě řídit. Bez dat a vyhodnocení se marketing stává pouhou loterií.

Proč je to problém?

Bez analytiky reálně nepoznáte, co vám funguje, kdy vám to ne/funguje a co je jen zbytečná režie. Nemáte data pro vyhodnocování, změny ani podklady pro případné rozhodování. Navíc nemůžete efektivně využívat nástroje jako remarketing, které jsou závislé na správném sledování uživatelského chování.

Jak to řešit?

Implementujte měření už od začátku – zásadní je dnes již pro každého webová analytika (např. GA4), sledování konverzí, UTM parametry, CRM integrace. Vyhodnocujte nejen počet zobrazení nebo kliků, ale především skutečný přínos: leady, objednávky, návratnost.

Martina Scheiner radí: Nechte si měřící nástroje nastavit profesionálem. Je to technicky náročnější a bohužel se často setkáváme s tím, že naši nově příchozí klienti buď nemají měření žádné, nebo sice “nějaké” měřící nástroje mají, ale ve skutečnosti jim měří něco úplně jiného, než je důležité pro ně.

4. Nevhodné kanály a formáty

Výběr marketingových kanálů je celkem zásadní. Ne každá značka patří na TikTok a ne každá B2B firma musí točit podcast. Častou chybou v marketingu je přizpůsobování se trendům aniž by zohlednili cílovou skupinu, nebo setrvávání u dávno nefunkčních kanálů.

Proč je to problém?

Na každé platformě jsou jiná publika a potenciální zákazníci. Pokud investujete svůj čas a věnujete se platformě, která pro vás není vhodná, ztrácíte tím čas, peníze i pozornost publika.

Jak to řešit?

Zaměřte se raději na kanály, kde je vaše cílová skupina skutečně aktivní. Přizpůsobte jim formát, frekvenci i obsah. Testujte a sledujte výsledky vašich příspěvků a reklamních kampaní na těchto platformách.

5. Podceňování dlouhodobé značky (brand buildingu)

V honbě za okamžitým výkonem (a také kvůli nízkým rozpočtům) se často zapomíná na budování značky. Přitom je to zásadní věc, která vám buduje dlouhodobé výsledky. Často se stává, že se pořád dokola platí za stejné konverze – bez loajality, bez zapamatování.

Martina Scheiner radí: Cílem každé značky by mělo být, vybudovat si brand a s tím spojené věrné zákazníky, kteří vaši značku milují!

Proč je to problém?

Bez silné značky roste závislost na slevách, výkonnostní reklamě a agresivních taktikách. Z dlouhodobého hlediska je to dražší cesta.

Jak to řešit?

Vyvažte krátkodobé investice a reklamní aktivity s dlouhodobým budováním značky. Investujte do kvalitního obsahu, vizuální identity, zákaznické zkušenosti a hodnot, které si lidé zapamatují.

Závěr: Marketing nemusí být černá díra

Většina zbytečných výdajů v marketingu nevzniká kvůli špatnému nástroji, ale kvůli chybějící strategii, špatnému vyhodnocování a nerozvážnému plánování. Když se zaměříte na jasné cíle, relevantní kanály a důsledné měření, může být marketing nejen kreativní, ale i ziskový.

PR text

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Prezident Petr Pavel určil termín podzimních parlamentních voleb13. 5. 2025 Prezident Petr Pavel určil termín podzimních parlamentních voleb Prezident republiky Petr Pavel rozhodl o vyhlášení voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a stanovil dny jejich konání na pátek 3. října a sobotu 4. října 2025. Rozhodnutí […] Posted in Společnost
  • Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání8. 1. 2025 Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání Ústavně právní výbor Poslanecké sněmovny projedná příští středu kontroverzní smlouvu s Vatikánem. Piráti obdrželi od ministra Blažka odpověď na interpelaci, že zahrnutí zpovědního […] Posted in Společnost
  • internet věcí22. 5. 2015 České Radiokomunikace a T-Mobile vstupují do internetu věcí České Radiokomunikace spustily v pilotním provozu bezdrátovou technologii pro internet věcí. Spočívá ve využití speciálního datového protokolu umožňujícího efektivní a bezpečnou […] Posted in Technika, software
  • Banderovci nejsledovanějším čtvrtečním dokumentem roku7. 5. 2011 Banderovci nejsledovanějším čtvrtečním dokumentem roku Historický dokument Banderovci o rozporuplných bojovnících za ukrajinskou nezávislost sledovalo na ČT2 téměř 300 tisíc diváků a stal se nejsledovanějším čtvrtečním dokumentem tohoto […] Posted in Společnost
  • 14. 8. 2013 Měli byste nechat zákazníky, aby se přihlašovali do vašeho eshopu přes sociální sítě? Do roku 2015 se bude polovina maloobchodních nákupů v eshopech odehrávat na základě sociálního přihlašování přes účty na sociálních sítích. Nezůstávejte tedy se svým stranou a […] Posted in Web
  • Filtrování Internetu7. 8. 2013 Německo se chystá blokovat porno, jasná cenzura Internetu Bylo to tu již několikrát v minulosti a pokusy o zavedení filtrování Internetu kontrolované vládami zřejmě neustanou nikdy. Ve jménu všeho zlého, ochrany dětí a kdoví koho ještě, se […] Posted in Web
  • Instalace WordPressu7. 3. 2010 Instalace WordPressu Redakční systém WordPress se pyšní jednoduchostí své instalace. Přesto zde musí tento návod být, jakožto první článek seriálu o začátcích s tímto blogovacím nástrojem a systémem pro správu […] Posted in Web
  • Pokles trestné činnosti v Českých Budějovicích24. 4. 2008 Pokles trestné činnosti v Českých Budějovicích Počet trestných činů na území města České Budějovice se k 31. březnu meziročně snížil o 239. Loni bylo ve městě od 1. ledna do 31. března spácháno celkem 718 trestných činů, letos za […] Posted in Jihočeský kraj
  • LED ZEPPELIN v kině Kotva15. 11. 2012 LED ZEPPELIN v kině Kotva LED ZEPPELIN - Live in London 2007. To je další z rockových koncertů promítaných v kině Kotva. Vůbec poprvé od rozpadu kapely po smrti Johna Bonhama, Led Zeppelin zahráli v Londýně […] Posted in Jihočeský kraj
  • Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko30. 4. 2025 Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko Jak to vypadá, když IT funguje – a ne pouze přežívá? Nejsou v tom zázraky, ale konkrétní kroky. Stačí si ujasnit, co všechno spravujete, jaké problémy či úlohy řešíte a kde se vyplatí […] Posted in Podnikání, Technika, software, Výběr redakce
Marketing Výběr redakce

Výběr redakce

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
profylaxe tiskárny
Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!

Podnikání

vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
Webhosting Weblobe

Finance

osobní rozpočet
Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje
hypotéky
Hypoteční trh na jaře ožil: Duben přinesl silná čísla i přes mírné zpomalení

Web

web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zálohování
Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy

Marketing

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zákazník - nakupování
Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí

Technika

Internet věcí
Internet věcí: Co to je a jak to mění průmysl
Sony Playstation
Od pixelů k realitě: historie vývoje Sony PlayStation

Cestování

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší
Za vínem, výhledy i folklorem: Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší

Společnost

Dětské prolézačky
Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku
dentální hygiena
Dentální hygiena: Neviditelný hrdina vašeho zdraví, který vás může zachránit před víc než jen kazem

Nejpoužívanější štítky

Android banky Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB

Archiv

  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám