• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Obsah, který prodává – proč se vyplatí investovat do content marketingu a jak s tím začít

Obsah, který prodává – proč se vyplatí investovat do content marketingu a jak s tím začít

Redakce NETzin.cz 30. 5. 2025     Rubrika:  Marketing    Štítky: obsahový marketing

V dnešní digitální době už nestačí jen inzerovat. Tradiční reklama ztrácí na účinnosti – lidé si zvykli ji ignorovat nebo ji aktivně blokovat. Právě proto se do popředí dostává content marketing, neboli obsahový marketing. Ale co to vlastně znamená a jak s ním začít?

content marketing

Co je to content marketing?

Content marketing je strategie, která spočívá ve vytváření a sdílení hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu, jehož cílem je přitáhnout a udržet si jasně definovanou cílovou skupinu – a nakonec ji přimět k žádoucí akci, například k nákupu.

Na rozdíl od klasické reklamy content marketing neprodává přímo. Místo toho buduje důvěru, autoritu a dlouhodobý vztah se zákazníky tím, že jim poskytuje informace, které opravdu chtějí nebo potřebují.

Formy content marketingu

Content marketing může mít mnoho podob, například:

  • Blogové články – vzdělávací, inspirativní nebo zábavné texty na webu.
  • E-booky a whitepapery – delší, odbornější formáty.
  • Videa a podcasty – vizuální či audio obsah pro různé platformy.
  • Infografiky – přehledné vizuální shrnutí dat a informací.
  • Příspěvky na sociálních sítích – kratší a rychlejší obsah pro každodenní komunikaci.
  • Newslettery – pravidelné e-maily se zajímavým obsahem.

Proč se vyplatí investovat do content marketingu?

Investice do obsahového marketingu se může zpočátku zdát jako časově i finančně náročná – zejména pokud očekáváte rychlé výsledky. Ve skutečnosti je však content marketing dlouhodobě jednou z nejefektivnějších strategií, jak získat zákazníky, budovat značku a udržet si konkurenční výhodu.

Zde jsou hlavní důvody, proč se do něj vyplatí investovat:

1. Zvyšuje viditelnost ve vyhledávačích (SEO)

Kvalitní obsah pomáhá vašemu webu lépe se umisťovat ve výsledcích vyhledávání. Pokud publikujete články, které odpovídají na otázky vašich zákazníků, Google je bude považovat za hodnotné a nabídne je lidem, kteří takový obsah hledají. Čím více relevantního obsahu vytvoříte, tím větší je šance, že vás lidé najdou organicky – bez nutnosti platit za reklamu.

2. Buduje důvěru a autoritu značky

Lidé rádi nakupují od těch, kterým věří. Když pravidelně sdílíte odborný, praktický nebo inspirativní obsah, ukazujete, že se ve svém oboru vyznáte a že vám záleží na zákaznících. To posiluje vaši pozici experta a zvyšuje šanci, že si lidé vyberou právě vás, až se rozhodnou nakoupit.

3. Přináší dlouhodobé výsledky

Zatímco placená reklama funguje jen do chvíle, kdy za ni platíte, obsah – například blogové články nebo videa – může přivádět návštěvníky měsíce či roky po publikování. Dobrý obsah má tzv. „dlouhý životní cyklus“ a přináší hodnotu i bez neustálého přísunu peněz.

4. Zlepšuje vztah se zákazníky

Obsah není jen o získávání nových klientů – pomáhá také budovat vztah s těmi stávajícími. Pravidelný newsletter, návody k produktům nebo případové studie prohlubují loajalitu a udržují značku v povědomí zákazníků.

5. Podporuje rozhodování v nákupním procesu

V dnešní době si lidé před nákupem dělají vlastní průzkum. Čím více informací jim nabídnete – ve formě porovnání, tipů, recenzí nebo edukativních článků – tím větší šanci máte, že si vyberou právě vás. Content marketing tak urychluje a usnadňuje rozhodovací proces.

6. Snižuje náklady na získání zákazníka (CAC)

I když vytvoření kvalitního obsahu může být časově náročné, jeho dlouhodobý dopad bývá levnější než neustálé platby za reklamu. Pokud je obsah dobře navržený a promyšleně distribuovaný, přivádí zákazníky opakovaně a bez dodatečných výdajů.

7. Zvyšuje konverze

Obsah, který řeší konkrétní problémy, odpovídá na otázky a vede zákazníka jasně k akci (např. ke stažení e-booku, registraci na webinář nebo objednání služby), výrazně zvyšuje šanci na konverzi. Dobrý content marketing tak není jen „hezký doplněk“, ale skutečný obchodní nástroj.

Jak začít s content marketingem

Definujte cílovou skupinu
Komu chcete obsahem pomoci? Co vaši ideální zákazníci řeší?

Stanovte si cíle
Chcete zvýšit návštěvnost webu, získat kontakty nebo zlepšit povědomí o značce?

Naplánujte obsahovou strategii
Vyberte témata, formáty a frekvenci publikování. Pomůže vám redakční plán.

Tvořte hodnotný obsah
Obsah by měl být užitečný, autentický a optimalizovaný pro vyhledávače.

Distribuujte obsah
Nestačí jen publikovat – sdílejte články na sociálních sítích, v newsletteru nebo prostřednictvím influencerů.

Měřte a vyhodnocujte
Sledujte výkon pomocí analytických nástrojů (např. Google Analytics) a upravujte strategii podle výsledků.


Content marketing není o rychlých výdělcích. Je to dlouhodobá investice do budování vztahů se zákazníky a zvyšování hodnoty značky. Pokud tvoříte obsah, který vašemu publiku skutečně pomáhá, výsledky se dříve či později dostaví.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • České Budějovice se představily v USA6. 9. 2013 České Budějovice se představily v USA České Budějovice dostaly nabídku ke spolupráci od televizní stanice Czech American TV, kterou rády využily a staly se jejími partnery. Díky tomu byl na této stanici 8. července odvysílán […] Posted in Jihočeský kraj
  • 5. 6. 2019 Dětský den s Albertem bude 10. 6. na Palačáku V pondělí 10. června ožije od 14,30 do 16,30 hodin park na Palackého náměstí v Českých Budějovicích oslavou mezinárodního svátku Dne dětí. Pro malé návštěvníky jsou připraveny nejen […] Posted in Jihočeský kraj
  • 4. 4. 2011 AdExpert – konečně tržiště bannerové reklamy Jednou za čas se objeví zpráva o novém systému (nebo o vstupu nějakého zahraničního na český trh) určeného ke zprostředkovávání reklamních ploch. Často jde o nedotažená řešení s […] Posted in Marketing
  • Google začal prodávat elektronické knihy7. 12. 2010 Google začal prodávat elektronické knihy Google začal s digitalizací knih již v roce 2004. Podle zprávy na oficiálním blogu jich má nyní v digitální podobě přes 15 milionů a dnes oznámil, že na stránkách projektu lze také knihy […] Posted in Podnikání
  • Nejstarší obyvatelce bude 104. let22. 7. 2008 Nejstarší obyvatelce bude 104. let Sto let by měly letos v Českých Budějovicích oslavit čtyři ženy. Další významné 101. a 102. narozeniny, čekají na dvě Jihočešky. Vůbec nejstarší obyvatelce města bude 5.8.2008 už 104. let. […] Posted in Jihočeský kraj
  • Vodafone18. 12. 2013 Vodafone pokryl Turbo Internetem další lokality Vodafone k 17. 12. 2013 pokryl Turbo Internetem (rychlý mobilní internet na 3G + LTE 900 MHz) na technologii LTE 900 MHz další lokality v Karlovarském, Libereckém, Ústeckém, Plzeňském a […] Posted in Technika, software
  • WordPress 3.0.130. 7. 2010 WordPress 3.0.1 Uběhlo teprve 42 dnů od vydání přelomové verze WordPress 3.0 a již tu máme WordPress 3.0.1. Tato verze opravuje asi 50 menších chyb a podle oficiální zprávy na blogu vývojářů jde o […] Posted in Web
  • 29. 6. 2015 Základní elektrické veličiny Elektrotechnika je vědní a technický obor, který se zabývá výrobou, rozvodem a přeměnou elektrické energie v jiné druhy energie. Součástí elektrotechniky jsou také konstrukce nejrůznějších […] Posted in Technika, software
  • Recenze Fujifilm FinePix X3027. 1. 2016 Recenze Fujifilm FinePix X30 Fujifilm X30, následovník X10 a X20, je stylový kompakt s širokými možnostmi nastavení, hledáčkem s největším rozlišením ve své třídě a výklopným třípalcovým LCD displejem s 920 000 body. […] Posted in Technika, software
  • Co přinese Drupal 75. 9. 2010 Co přinese Drupal 7 Drupal 7 je již v poslední fázi vývoje a už nějakou dobu je možné jej zkoušet a připravovat se tak na chystané změny. Drupal bude zase o něco bezpečnější, bude lépe podporovat integraci […] Posted in Web
Marketing
obsahový marketing

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?
Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám