• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání

Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání

Redakce NETzin.cz 18. 5. 2025     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: tvorba webu

Webové stránky tvoří základní kámen online marketingu. Jsou cílem většiny digitálních kampaní, výchozím bodem pro zákazníky a zároveň obrazem samotné firmy. Pokud je web špatně navržený nebo technicky nedotažený, selže i celý online marketing. Jinými slovy – web je základ, na kterém všechno stojí nebo padá.

web

Není přitom nutné mít rozsáhlý portál s desítkami stránek. I jednoduchá jednostránková prezentace může být mimořádně efektivní, pokud je dobře koncipovaná. Naopak ani propracovaný design a množství obsahu nic nezmůžou, pokud se návštěvník na stránce nevyzná nebo nenajde, co potřebuje.

Co dělá web funkčním?

Zásadní je použitelnost. Uživatel musí okamžitě porozumět, co se na webu nabízí, proč je to pro něj relevantní a jak se dostat k cílené akci – objednávce, registraci či nákupu. Dobrý web by měl splňovat tyto parametry:

  • Srozumitelná a přehledná struktura – jasná navigace, logické uspořádání obsahu, jazyk odpovídající cílové skupině.
  • Vizuální přitažlivost bez přehnané okázalosti – design má být funkční a podřízený cílům webu, ne samoúčelný.
  • Aktualizovaný obsah – pravidelně doplňované nebo alespoň udržované informace, zejména pokud web obsahuje sekci novinek.
  • Plná responzivita – bezproblémové zobrazení na mobilních telefonech, tabletech i na starších počítačích.
  • Rychlé načítání stránek – ideálně do dvou vteřin, jinak hrozí vysoká míra okamžitého opuštění.
  • Zabezpečení pomocí HTTPS – zvlášť pokud web pracuje s osobními údaji, například prostřednictvím formulářů.
  • Unikátní obsah – žádné kopírování jiných webů, originální texty jsou klíčové pro SEO i důvěryhodnost.

Nezbytnou součástí jsou také technické prvky jako správně vyplněný title, meta description a logická struktura nadpisů v kódu. Tyto prvky tvoří základ tzv. technického SEO.

Smysl komerčního webu? Prodávat

Komerční web má v konečném důsledku jediný cíl – generovat obchodní výsledky.

Aby web prodával, musí splňovat několik podmínek:

  • Být viditelný ve vyhledávání – ať už prostřednictvím placených reklam (PPC), nebo v přirozených výsledcích.
  • Zaujmout uživatele – kvalitní nadpis a popis ve výsledku musí motivovat ke kliknutí.
  • Zajistit hladký přechod od kliknutí k akci – web musí být jasný, přehledný a návštěvníka vést ke konverzi.

Tento proces je nejen o kvalitním webu, ale také o SEO. Pod pojmem „základní SEO“, které často nabízejí tvůrci šablon nebo e-shopových řešení, se obvykle skrývá pouze možnost upravit title a description. Pro efektivní výsledky je ale potřeba mnohem víc.

Jak si vytvořit kvalitní web

Způsob vytvoření webu závisí na typu projektu, rozpočtu a úrovni technické znalosti. Firemní weby lze rozdělit na prezentační a e-commerce (e-shopy). Pro běžné prezentační weby je vhodné využít redakční systém, ideálně na vlastní .CZ doméně a hostingu (v případě působnosti na českém trhu).

Pro menší a střední firmy je efektivním řešením nasazení profesionální šablony, která je již graficky připravená, a následné doplnění vlastního obsahu přes administrační rozhraní. Tento přístup spojuje jednoduchost s profesionálním výsledkem bez nutnosti složitého kódování.

Nejčastěji doporučovaným systémem je WordPress – open-source řešení s rozsáhlou komunitou, množstvím šablon a pluginů, intuitivním ovládáním a širokou škálou využití.

E-shop: vlastní vývoj nebo hotové řešení?

U e-shopů je situace odlišná. Vytvoření vlastního systému je extrémně náročné finančně i technicky. Navíc se jedná o živý systém, který se musí neustále aktualizovat a přizpůsobovat změnám na trhu a v legislativě. To znamená trvalou potřebu vývojářské podpory.

Z těchto důvodů je obvykle výhodnější zvolit hotové e-shopové řešení. Nabízí rychlý start, technickou podporu, pravidelné aktualizace a možnost škálování.

Web není jen vizitka, ale nástroj, který musí fungovat

Webové stránky dnes nejsou jen místem, kam se odkazuje z vizitky nebo reklamy. Jsou centrem digitální přítomnosti každého podnikání. Musí být funkční, přehledné, zabezpečené a strategicky promyšlené.

Kdo podcení kvalitu webu, připravuje se o zákazníky ještě dřív, než vůbec přijdou. Kdo investuje do webu čas, energii a kvalitní obsah, získává náskok, který se konkurenci dohání těžko.

Bez kvalitního webu se dnes žádný seriózní byznys neobejde. A čím dříve se s jeho budováním začne správně, tím dříve může začít plnit svůj účel – vydělávat peníze.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Základy HTML a CSS pro laiky19. 6. 2025 Základy HTML a CSS pro laiky V dnešní digitální době není na škodu rozumět základům tvorby webových stránek. I když se tím nechcete živit, základní znalost HTML a CSS vám může pomoci třeba při úpravě webu, blogu nebo […] Posted in Web
  • 20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML24. 5. 2025 20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML HTML a CSS nejsou jen nudné nástroje pro strukturování a barvení textu na webových stránkách. Ve správných rukou dokážou tvořit zázraky – animace, interaktivní prvky i malé triky, které […] Posted in Web
  • Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný22. 5. 2025 Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný V digitálním světě, kde uživatelé přistupují na web z nepřeberného množství zařízení – od stolních počítačů přes tablety až po chytré telefony – je responzivní design klíčovým prvkem […] Posted in Web
  • Hover efekt v HTML: Jak přidat interaktivitu pomocí CSS7. 5. 2025 Hover efekt v HTML: Jak přidat interaktivitu pomocí CSS Při vytváření webových stránek je důležité myslet nejen na obsah, ale i na to, jak se stránka chová při interakci s uživatelem. Jedním z nejjednodušších a zároveň velmi efektivních […] Posted in Web
  • Zářící svět kaskádových stylů: Umění vizuálního designu webových stránek2. 5. 2024 Zářící svět kaskádových stylů: Umění vizuálního designu webových stránek Kaskádové styly jsou klíčovým nástrojem pro designéry a vývojáře webu, umožňující jim přizpůsobit vzhled a formátování webových stránek. Díky nim mohou vytvářet atraktivní, přehledné a […] Posted in Web
  • Základy webového světa: Poznejte podstatu HTML27. 4. 2024 Základy webového světa: Poznejte podstatu HTML HTML (HyperText Markup Language) je základní stavební kámen webu. Jedná se o značkovací jazyk používaný k vytváření webových stránek a webových aplikací. Jeho podstata spočívá v tom, že […] Posted in Web
  • Inspirujte se nejlepšími trendy ve webdesignu: 8 tipů pro tvorbu atraktivních stránek22. 9. 2017 Inspirujte se nejlepšími trendy ve webdesignu: 8 tipů pro tvorbu atraktivních stránek Moderní webová prezentace kombinuje hezký design, spolehlivou funkčnost a zajímavý obsah. Dokáže „chytit a nepustit“ pozornost návštěvníka během několika vteřin. Je praktická, ale ne […] Posted in Web
  • Lidé neprodlužují domény EU, říká Zoner software19. 1. 2011 Lidé neprodlužují domény EU, říká Zoner software Podle tiskové zprávy společnosti Zoner software lidé neprodlužují evropské domény, tedy ty .EU. Firma ve své tiskové zprávě říká, že zavedení IDN v prosinci 2009 přilákalo mnoho […] Posted in Web
  • 21. 9. 2010 Duplicita webu s WWW a bez WWW – jak přesměrovat Snažil jsem se dohledat nějaká historická fakta a změny v technologiích, které by mi vysvětlily, proč se vlastně prefix WWW u webů používá. Jistě to má svůj základ ve World Wide Webu a […] Posted in Podnikání, Web
  • Google18. 3. 2013 Google chystá a ruší služby. Mělo by to ještě někoho zajímat? Google oficiálně představil AdWords Express pro český trh, chystá další služby a některé zase ruší. Otázka zní: Mělo by to ještě někoho zajímat? Google Reader končí. Za sebe […] Posted in Ostatní články
Podnikání Web
tvorba webu

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám