• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > 10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Redakce NETzin.cz 24. 6. 2025     Rubrika:  Marketing    Štítky: e-mail marketing

E-mail marketing je stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online komunikace se zákazníky. Když se dělá správně, může přinést vysokou návratnost investice, posílit vztahy se zákazníky a zvýšit prodeje. Přinášíme vám 10 klíčových tipů, jak svůj e-mail marketing posunout na vyšší úroveň.

e-mail

1. Budujte kvalitní seznam kontaktů

Základem úspěchu je databáze kontaktů, která je postavená na souhlasu a důvěře. Místo nakupování pochybných seznamů raději využijte formuláře na webu, pop-up okna, soutěže nebo nabídku užitečného obsahu (např. e-book zdarma). Tak získáte kontakty, které mají o váš obsah skutečný zájem. Nezapomeňte použít dvoukrokové ověření (double opt-in), abyste se vyhnuli falešným nebo nezájmovým adresám.

2. Segmentujte své publikum

Jedna univerzální zpráva pro všechny zkrátka nefunguje. Rozdělte své odběratele do skupin podle demografie, chování, nákupní historie nebo zájmů. Díky tomu můžete posílat relevantnější a cílenější obsah, například speciální nabídky na základě dřívějších nákupů, lokalizované akce nebo obsah přizpůsobený preferencím zákazníka.

3. Personalizujte obsah

Personalizace není jen oslovení jménem. Přizpůsobte nabídky, slevy, doporučení produktů, obsah článků nebo dokonce předměty e-mailů podle chování a potřeb příjemce. Například e-mail typu „Petro, toto jsou produkty, které se vám budou líbit“ má mnohem větší efekt než anonymní zpráva. Personalizované e-maily zvyšují důvěru a angažovanost.

4. Pište poutavé předměty

Předmět e-mailu rozhoduje, zda příjemce e-mail otevře, nebo jej rovnou smaže. Buďte struční, originální a vzbuďte zvědavost. Například: „5 tipů, jak letos ušetřit za dovolenou“ je lepší než „Naše nabídka pro vás“. Vyhněte se spamovým výrazům a klikbaitu. Délka ideálně do 50 znaků.

5. Optimalizujte pro mobilní zařízení

Více než 60 % e-mailů se otevírá na mobilu. Pokud není e-mail dobře čitelný, příjemce ho zavře a zapomene. Používejte responzivní šablony, větší písmo, přehledné rozložení a CTA tlačítka, která lze snadno stisknout prstem. Testujte zobrazení na různých zařízeních.

6. Mějte jasnou výzvu k akci (CTA)

Každý e-mail by měl mít jediný hlavní cíl, ke kterému směřuje výzva k akci (CTA). Používejte srozumitelná a viditelná tlačítka typu „Získejte slevu“, „Rezervujte si konzultaci“, „Stáhnout zdarma“. Umístěte CTA na dobře viditelné místo a opakujte ho, pokud je e-mail delší.

7. Testujte a analyzujte

Bez testování nemůžete růst. Pravidelně zkoušejte různé varianty předmětů, obsahu, časů odeslání nebo grafických prvků. Využívejte A/B testování. Sledujte metriky jako míra otevření, prokliků (CTR), konverzí, odhlášení a hlášení spamu. Na základě těchto dat optimalizujte své kampaně.

8. Neposílejte příliš často

Nezahlcujte své publikum. Četnost rozesílek volte podle charakteru vašeho obsahu a chování příjemců. Příliš časté e-maily mohou vést k odhlášení nebo ignoraci. Nabídněte možnost výběru frekvence (např. 1x týdně, měsíčně). Sledujte trendy v otevřenosti a interakcích.

9. Dbejte na soulad s legislativou

Dodržujte zákony o ochraně osobních údajů, jako je GDPR. Mějte jasně formulované souhlasy, umožněte snadné odhlášení a informujte, jak s daty nakládáte. Transparentnost posiluje důvěru a chrání vás před sankcemi.

10. Vytvářejte hodnotný obsah

E-mail nesmí být jen reklama. Nabízejte něco navíc – tipy, návody, inspiraci, novinky z oboru, slevy nebo přístup k exkluzivnímu obsahu. Pokud si příjemce zvykne, že vaše e-maily mu něco přináší, bude je otevírat pravidelně a aktivně s nimi pracovat.


Úspěšný e-mail marketing není o kvantitě, ale o kvalitě. Pokud znáte své publikum, nabízíte mu hodnotu a neustále vylepšujete svou strategii na základě dat, výsledky se dostaví. S těmito tipy položíte pevný základ pro efektivní a dlouhodobě úspěšnou e-mailovou komunikaci.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem25. 10. 2019 Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je […] Posted in Podnikání
  • Telefónica a Mozilla vyvinuly otevřený systém pro chytré telefony1. 3. 2012 Telefónica a Mozilla vyvinuly otevřený systém pro chytré telefony Díky novému systému mohou vzniknout chytré telefony za ceny běžných mobilních telefonů. První telefon založený na novém systému by se měl na trhu objevit ještě letos. Nadnárodní […] Posted in Technika, software
  • Mikropůjčka může finanční problémy ještě prohloubit. Vybírejte jen z těch ověřených10. 7. 2017 Mikropůjčka může finanční problémy ještě prohloubit. Vybírejte jen z těch ověřených Mikropůjčky mohou být dobrým řešením nenadálých finančních problémů, avšak stejně tak mohou být snadnou vstupenkou do ještě větších dluhů. Při výběru drobného úvěru je zapotřebí být na […] Posted in Finance, ekonomika
  • Display inzerci v květnu ovládli telefonní operátoři14. 6. 2012 Display inzerci v květnu ovládli telefonní operátoři V květnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 497 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly skoro o pětinu. Největším zadavatelem byla […] Posted in Marketing
  • 10. 6. 2014 Drahé alkalické baterie se nevyplatí, vydrží méně než ty úplně obyčejné Z výzkumu spotřebitelského časopisu dTest vyplývá, že nejlevnější tužkové baterie jsou mnohdy lepší, než ty drahé značkové. Zkoumáno bylo 13 modelů tužkových baterií. Mezi alkalickými […] Posted in Finance, ekonomika
  • Nový způsob dobíjení: U O2 vám už nikdy nedojde kredit18. 3. 2012 Nový způsob dobíjení: U O2 vám už nikdy nedojde kredit Dobíjení kreditu platební kartou přímo z telefonu - Automatické dobíjení kreditu při poklesu pod 50 Kč. Kdo používá k volání předplacenou kartu, zná ten pocit – kredit může dojít v […] Posted in Technika, software
  • Město odmítá komerčně obytnou zónu v Bavorovicích6. 11. 2012 Město odmítá komerčně obytnou zónu v Bavorovicích Město České Budějovice zásadně nesouhlasí se záměrem vybudovat nedaleko přírodní rezervace Vrbenské rybníky smíšenou komerčně obytnou zónu "Bavorovice - jih". O svém nesouhlasu proto […] Posted in Jihočeský kraj
  • 20. 1. 2016 O2 nabízí neomezenou pevnou linku za 299 korun měsíčně Není tomu tak dávno, co byla pevná linka pro mnoho lidí je a pouze finanční přítěží. Spousta ne úplně průhledných tarifů, drahé základní tarify i bez volných minut. Tomu ale zřejmě konec, […] Posted in Finance, ekonomika
  • 58 % české populace může mít 3G na síti od O211. 8. 2011 58 % české populace může mít 3G na síti od O2 Počet aktivací internetu v mobilu vzrostl o čtvrtinu Společnost Telefónica upevňuje vedoucí pozici v pokrývání sítí 3G. Za poslední měsíc rozšířila počet míst s rychlým mobilním […] Posted in Technika, software
  • Francie: V televizi a rádiu zákaz skryté reklamy na Facebook a Twitter4. 6. 2011 Francie: V televizi a rádiu zákaz skryté reklamy na Facebook a Twitter Málokdy se můžu ztotožnit s internetovou politikou francouzských úřadů, ale tentokrát musím souhlasit s tamním regulátorem, který známé televizní "staňte se našimi fanoušky na Facebooku" […] Posted in Web
Marketing
e-mail marketing

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

akcie
ETF versus akcie: Výhody a nevýhody
školní pomůcky
Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život
5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC virtuální operátor Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám