• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > 10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Redakce NETzin.cz 24. 6. 2025     Rubrika:  Marketing    Štítky: e-mail marketing

E-mail marketing je stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online komunikace se zákazníky. Když se dělá správně, může přinést vysokou návratnost investice, posílit vztahy se zákazníky a zvýšit prodeje. Přinášíme vám 10 klíčových tipů, jak svůj e-mail marketing posunout na vyšší úroveň.

e-mail

1. Budujte kvalitní seznam kontaktů

Základem úspěchu je databáze kontaktů, která je postavená na souhlasu a důvěře. Místo nakupování pochybných seznamů raději využijte formuláře na webu, pop-up okna, soutěže nebo nabídku užitečného obsahu (např. e-book zdarma). Tak získáte kontakty, které mají o váš obsah skutečný zájem. Nezapomeňte použít dvoukrokové ověření (double opt-in), abyste se vyhnuli falešným nebo nezájmovým adresám.

2. Segmentujte své publikum

Jedna univerzální zpráva pro všechny zkrátka nefunguje. Rozdělte své odběratele do skupin podle demografie, chování, nákupní historie nebo zájmů. Díky tomu můžete posílat relevantnější a cílenější obsah, například speciální nabídky na základě dřívějších nákupů, lokalizované akce nebo obsah přizpůsobený preferencím zákazníka.

3. Personalizujte obsah

Personalizace není jen oslovení jménem. Přizpůsobte nabídky, slevy, doporučení produktů, obsah článků nebo dokonce předměty e-mailů podle chování a potřeb příjemce. Například e-mail typu „Petro, toto jsou produkty, které se vám budou líbit“ má mnohem větší efekt než anonymní zpráva. Personalizované e-maily zvyšují důvěru a angažovanost.

4. Pište poutavé předměty

Předmět e-mailu rozhoduje, zda příjemce e-mail otevře, nebo jej rovnou smaže. Buďte struční, originální a vzbuďte zvědavost. Například: „5 tipů, jak letos ušetřit za dovolenou“ je lepší než „Naše nabídka pro vás“. Vyhněte se spamovým výrazům a klikbaitu. Délka ideálně do 50 znaků.

5. Optimalizujte pro mobilní zařízení

Více než 60 % e-mailů se otevírá na mobilu. Pokud není e-mail dobře čitelný, příjemce ho zavře a zapomene. Používejte responzivní šablony, větší písmo, přehledné rozložení a CTA tlačítka, která lze snadno stisknout prstem. Testujte zobrazení na různých zařízeních.

6. Mějte jasnou výzvu k akci (CTA)

Každý e-mail by měl mít jediný hlavní cíl, ke kterému směřuje výzva k akci (CTA). Používejte srozumitelná a viditelná tlačítka typu „Získejte slevu“, „Rezervujte si konzultaci“, „Stáhnout zdarma“. Umístěte CTA na dobře viditelné místo a opakujte ho, pokud je e-mail delší.

7. Testujte a analyzujte

Bez testování nemůžete růst. Pravidelně zkoušejte různé varianty předmětů, obsahu, časů odeslání nebo grafických prvků. Využívejte A/B testování. Sledujte metriky jako míra otevření, prokliků (CTR), konverzí, odhlášení a hlášení spamu. Na základě těchto dat optimalizujte své kampaně.

8. Neposílejte příliš často

Nezahlcujte své publikum. Četnost rozesílek volte podle charakteru vašeho obsahu a chování příjemců. Příliš časté e-maily mohou vést k odhlášení nebo ignoraci. Nabídněte možnost výběru frekvence (např. 1x týdně, měsíčně). Sledujte trendy v otevřenosti a interakcích.

9. Dbejte na soulad s legislativou

Dodržujte zákony o ochraně osobních údajů, jako je GDPR. Mějte jasně formulované souhlasy, umožněte snadné odhlášení a informujte, jak s daty nakládáte. Transparentnost posiluje důvěru a chrání vás před sankcemi.

10. Vytvářejte hodnotný obsah

E-mail nesmí být jen reklama. Nabízejte něco navíc – tipy, návody, inspiraci, novinky z oboru, slevy nebo přístup k exkluzivnímu obsahu. Pokud si příjemce zvykne, že vaše e-maily mu něco přináší, bude je otevírat pravidelně a aktivně s nimi pracovat.


Úspěšný e-mail marketing není o kvantitě, ale o kvalitě. Pokud znáte své publikum, nabízíte mu hodnotu a neustále vylepšujete svou strategii na základě dat, výsledky se dostaví. S těmito tipy položíte pevný základ pro efektivní a dlouhodobě úspěšnou e-mailovou komunikaci.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem25. 10. 2019 Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je […] Posted in Podnikání
  • O220. 6. 2014 O2, T-Mobile a Vodafone zvažují sdílení mobilních sítí Operátoři O2, T-Mobile a Vodafone diskutují o možném sdílení a konsolidaci mobilních sítí 2G, 3G a LTE. Předmětem stávajících diskusí je provedení analýzy možného obchodního […] Posted in Technika, software
  • První botičky4. 1. 2013 První botičky Už při nákupu prvních botiček pro dítě, které vlastně ještě ani pořádně nechodí, jsme si zjišťovali kvalitu prodávaných výrobků. Nejlépe ve všech recenzích a testech dopadly boty Fare a […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • Spotové ceny energií: Výhody a nevýhody pro koncové odběratele30. 4. 2025 Spotové ceny energií: Výhody a nevýhody pro koncové odběratele Spotové ceny energií se staly v posledních letech stále populárnější alternativou k tradičním fixním tarifům. Jejich dynamická povaha nabízí možnost úspor, ale také přináší určitá rizika. […] Posted in Technika, software, Finance, ekonomika
  • znamylekar.cz22. 5. 2015 Vlastník portálu ZnámýLékař.cz získal 10 mil. USD na další rozvoj Skupina DocPlanner, největší evropská služba pro vyhledávání a objednávání u lékařů a zubních specialistů, jejíž součástí je český portál ZnámýLékař.cz, oznámila uzavření třetího […] Posted in Web
  • OKI má aplikaci pro tisk z operačního systému Android3. 7. 2014 OKI má aplikaci pro tisk z operačního systému Android Oki Systems patří v České republice a na Slovensku s obratem 529 milionů korun mezi lídry v oblasti rychlého kancelářského tisku, podle obratu i počtu prodaných kusů. Nyní představila […] Posted in Technika, software
  • Vodafone nabídne dobíjení na pobočkách České pošty25. 7. 2011 Vodafone nabídne dobíjení na pobočkách České pošty Vodafone jako první mobilní operátor nabídne zákazníkům možnost dobíjet kredit na všech pobočkách České pošty. Rychle, jednoduše a za asistence pracovníků pošty bude možné dobíjet na […] Posted in Technika, software
  • 28. 8. 2010 Zbavte se zpomalovačů webů Google nedávno informoval, že rychlost webu bude mít vliv na pozici na stránce s výsledky hledání. Podle původní zprávy (zde zprávička Rychlost webu má vliv na pozici) se to týká […] Posted in Web
  • Nejvyšší výhra v historii Sportky byla 399 904 705 korun22. 6. 2015 Nejvyšší výhra v historii Sportky byla 399 904 705 korun Tento pátek vyhrál sázející z Jihlavy na plný tiket Sportky a ve druhém pořadí částku 2 006 999 korun. Sazka uvádí, že v tomto roce vyhrálo částku nad milion korun již 91 […] Posted in Finance, ekonomika
  • Jindřichohradecké očkovací centrum funguje měsíc. Pomáhají i zaměstnanci městského úřadu11. 3. 2021 Jindřichohradecké očkovací centrum funguje měsíc. Pomáhají i zaměstnanci městského úřadu Očkovací centrum na Fakultě managementu VŠE funguje přesně měsíc. Za tu dobu zdravotníci naočkovali 8200 dávek vakcíny proti nemoci covid-19 (v posledních dnech je to kolem 600 denně). […] Posted in Jihočeský kraj
Marketing
e-mail marketing

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?
Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám