• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > 10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Redakce NETzin.cz 24. 6. 2025     Rubrika:  Marketing    Štítky: e-mail marketing

E-mail marketing je stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online komunikace se zákazníky. Když se dělá správně, může přinést vysokou návratnost investice, posílit vztahy se zákazníky a zvýšit prodeje. Přinášíme vám 10 klíčových tipů, jak svůj e-mail marketing posunout na vyšší úroveň.

e-mail

1. Budujte kvalitní seznam kontaktů

Základem úspěchu je databáze kontaktů, která je postavená na souhlasu a důvěře. Místo nakupování pochybných seznamů raději využijte formuláře na webu, pop-up okna, soutěže nebo nabídku užitečného obsahu (např. e-book zdarma). Tak získáte kontakty, které mají o váš obsah skutečný zájem. Nezapomeňte použít dvoukrokové ověření (double opt-in), abyste se vyhnuli falešným nebo nezájmovým adresám.

2. Segmentujte své publikum

Jedna univerzální zpráva pro všechny zkrátka nefunguje. Rozdělte své odběratele do skupin podle demografie, chování, nákupní historie nebo zájmů. Díky tomu můžete posílat relevantnější a cílenější obsah, například speciální nabídky na základě dřívějších nákupů, lokalizované akce nebo obsah přizpůsobený preferencím zákazníka.

3. Personalizujte obsah

Personalizace není jen oslovení jménem. Přizpůsobte nabídky, slevy, doporučení produktů, obsah článků nebo dokonce předměty e-mailů podle chování a potřeb příjemce. Například e-mail typu „Petro, toto jsou produkty, které se vám budou líbit“ má mnohem větší efekt než anonymní zpráva. Personalizované e-maily zvyšují důvěru a angažovanost.

4. Pište poutavé předměty

Předmět e-mailu rozhoduje, zda příjemce e-mail otevře, nebo jej rovnou smaže. Buďte struční, originální a vzbuďte zvědavost. Například: „5 tipů, jak letos ušetřit za dovolenou“ je lepší než „Naše nabídka pro vás“. Vyhněte se spamovým výrazům a klikbaitu. Délka ideálně do 50 znaků.

5. Optimalizujte pro mobilní zařízení

Více než 60 % e-mailů se otevírá na mobilu. Pokud není e-mail dobře čitelný, příjemce ho zavře a zapomene. Používejte responzivní šablony, větší písmo, přehledné rozložení a CTA tlačítka, která lze snadno stisknout prstem. Testujte zobrazení na různých zařízeních.

6. Mějte jasnou výzvu k akci (CTA)

Každý e-mail by měl mít jediný hlavní cíl, ke kterému směřuje výzva k akci (CTA). Používejte srozumitelná a viditelná tlačítka typu „Získejte slevu“, „Rezervujte si konzultaci“, „Stáhnout zdarma“. Umístěte CTA na dobře viditelné místo a opakujte ho, pokud je e-mail delší.

7. Testujte a analyzujte

Bez testování nemůžete růst. Pravidelně zkoušejte různé varianty předmětů, obsahu, časů odeslání nebo grafických prvků. Využívejte A/B testování. Sledujte metriky jako míra otevření, prokliků (CTR), konverzí, odhlášení a hlášení spamu. Na základě těchto dat optimalizujte své kampaně.

8. Neposílejte příliš často

Nezahlcujte své publikum. Četnost rozesílek volte podle charakteru vašeho obsahu a chování příjemců. Příliš časté e-maily mohou vést k odhlášení nebo ignoraci. Nabídněte možnost výběru frekvence (např. 1x týdně, měsíčně). Sledujte trendy v otevřenosti a interakcích.

9. Dbejte na soulad s legislativou

Dodržujte zákony o ochraně osobních údajů, jako je GDPR. Mějte jasně formulované souhlasy, umožněte snadné odhlášení a informujte, jak s daty nakládáte. Transparentnost posiluje důvěru a chrání vás před sankcemi.

10. Vytvářejte hodnotný obsah

E-mail nesmí být jen reklama. Nabízejte něco navíc – tipy, návody, inspiraci, novinky z oboru, slevy nebo přístup k exkluzivnímu obsahu. Pokud si příjemce zvykne, že vaše e-maily mu něco přináší, bude je otevírat pravidelně a aktivně s nimi pracovat.


Úspěšný e-mail marketing není o kvantitě, ale o kvalitě. Pokud znáte své publikum, nabízíte mu hodnotu a neustále vylepšujete svou strategii na základě dat, výsledky se dostaví. S těmito tipy položíte pevný základ pro efektivní a dlouhodobě úspěšnou e-mailovou komunikaci.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Marketing s malým rozpočtem: Jak dělat velké věci bez milionových investic4. 9. 2025 Marketing s malým rozpočtem: Jak dělat velké věci bez milionových investic V dnešní době přeplněné reklamou a online konkurencí se může zdát, že bez velkého rozpočtu nemá smysl vůbec začínat. Opak je však pravdou. S trochou kreativity, strategického přemýšlení a […] Posted in Marketing
  • Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem25. 10. 2019 Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je […] Posted in Podnikání
  • vlk28. 5. 2014 Demokracie je, když dva vlci a beránek hlasují, co bude k večeři Stejně jako je možnost řídit automobil podmíněna úspěšným absolvováním zkoušek a stejně jako musí člověk prokázat svou odbornost v případě vázaných živností, mělo by existovat i oprávnění […] Posted in Společnost
  • Od technického díla k turistickému ráji: Příběh Lipenské přehrady9. 1. 2025 Od technického díla k turistickému ráji: Příběh Lipenské přehrady Lipenská přehrada, často označovaná jako „jihočeské moře“, je jedním z největších a nejvýznamnějších vodních děl v České republice. Nachází se na řece Vltavě v jihozápadních Čechách, v […] Posted in Cestování a turistika, Jihočeský kraj
  • UPC představuje nové internetové tarify pro živnostníky a podnikatele14. 10. 2013 UPC představuje nové internetové tarify pro živnostníky a podnikatele Noví i stávající zákazníci z řad živnostníků a podnikatelů mohou od 1. listopadu využít nových tarifů specializované divize UPC Business. V těch dojde k navýšení rychlostí až na 250 […] Posted in Technika, software
  • Přesměrování18. 9. 2013 Možnosti přesměrování Přesměrovat webovou stránku na jinou byste měli hlavně v případech jejího přesunu. Tento článek je o tom, jak přesměrovat stránku pomocí meta tagu v hlavičce stránky, PHP kódem a […] Posted in Web
  • Tarify Connectica2. 12. 2012 Do ZOO jedině s permanentkou Rodina při cestě do ZOO v Hluboké nad Vltavou zaplatí při vstupu za každého dospělého 90 Kč a za každé dítě od tří do patnácti let 50 Kč. Permanentka se tedy vyplatí už při několika […] Posted in Cestování a turistika, Jihočeský kraj
  • Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další23. 5. 2025 Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další Káva, kterou pijeme, pochází ze zrn, která jsou semeny kávovníku. Existuje více než stovka druhů kávovníků, ale v praxi se nejčastěji používají dva hlavní druhy – Arabica a Robusta. Každý […] Posted in Společnost, Výběr redakce
  • ČT1 – Pro pamětníky… 4x s Vladimírem Menšíkem – od 27. 2.24. 2. 2011 ČT1 – Pro pamětníky… 4x s Vladimírem Menšíkem – od 27. 2. Vladimír Menšík (1929–1988), legendární komik, vynikající herec velkých dramatických rolí, mistr televizní zábavy, nepřekonatelný vypravěč. Salvy smíchu i slzy dojetí s plným nasazením […] Posted in Společnost
  • 17. 5. 2016 Kasa.cz hlásí díky hokeji větší zájem o velké televize Úspěšné tažení českých hokejistů zvedá prodej televizí, za poslední týden jejich prodej meziročně vzrostl o 14 procent. Dnes to v Praze oznámila internetový nákupní galerie […] Posted in Podnikání
Marketing
e-mail marketing

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám