• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi

Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi

Redakce NETzin.cz 28. 5. 2025     Rubrika:  Marketing    Štítky: PPC, remarketing

V digitálním marketingu existuje nepřeberné množství strategií, jak přivést zákazníky na web. Ale co se stane, když už tam jsou – a stejně si nic nekoupí? Uživatel si prohlíží produkt, stráví na stránce několik minut… a pak odejde. Konec příběhu? Ani náhodou. Právě tady přichází ke slovu remarketing, mocný nástroj, který pomáhá přetavit nerozhodnost v prodej.

remarketing

Co je to remarketing?

Jednoduše řečeno, remarketing je cílené oslovování uživatelů, kteří už navštívili váš web, ale nedokončili konverzi – neprovedli nákup, neregistrovali se, nevyplnili formulář. Pomocí remarketingu jim připomínáte váš produkt nebo službu napříč internetem – například pomocí bannerů, videí nebo textových reklam na sociálních sítích a webech, které navštěvují.

Proč je remarketing tak účinný?

Důvod je prostý: Zákazníci nejsou roboti. Často odcházejí z webu z důvodů, které nesouvisí s kvalitou nabídky – rozptýlení, nedostatek času, nutnost poradit se, obava z nákupu. Remarketing jim pomáhá vrátit se v momentě, kdy jsou na nákup připraveni.

Navíc oslovujete lidi, kteří už vás znají. Budování důvěry máte napůl za sebou – stačí dotlačit k rozhodnutí.

Jak remarketing funguje?

V praxi funguje remarketing na základě cookie souborů nebo pixelu, který si návštěvník „odnese“ z vašeho webu. Na základě těchto dat mu pak zobrazujete personalizovanou reklamu.

Existují dva hlavní typy remarketingu:

  • Standardní remarketing – ukazuje reklamy lidem, kteří navštívili váš web, když brouzdají jinde na internetu.
  • Dynamický remarketing – zobrazuje uživatelům konkrétní produkty nebo služby, které si prohlíželi (např. konkrétní boty, které si už dali do košíku).

Tipy, jak remarketing dělat chytře

  • Nespamujte – příliš časté zobrazování reklamy může být kontraproduktivní. Nastavte frekvenční limity.
  • Segmentujte publikum – jinou reklamu si zaslouží člověk, který navštívil homepage, než ten, kdo si dal zboží do košíku.
  • Časujte kampaně – některé produkty potřebují víc času na rozhodnutí (např. elektronika), jiné méně (oblečení). Reklamy spouštějte ve vhodném čase.
  • Testujte různé formáty – bannerová reklama, krátká videa, carousel na Facebooku… zjistěte, co nejvíce funguje u vašeho publika.
  • Nabídněte motivaci k návratu – slevový kód, doprava zdarma, časově omezená nabídka – to vše může přimět váhající zákazníky k akci.

Remarketing není magie, ale psychologie

Remarketing není jen technická vychytávka – je to psychologický most mezi váháním a rozhodnutím. Cílem není uživatele uhnat, ale nabídnout mu relevantní připomínku a důvod se vrátit. V ideálním případě vytváříte dojem, že jste pořád nablízku – ale nevtíravě.

Nezapomeňte na etiku

Remarketing může být velmi efektivní, ale má i svá úskalí. Respektujte soukromí uživatelů, dodržujte GDPR, a buďte transparentní v tom, jak data používáte. Reklama by neměla působit jako šmírování, ale jako užitečná nápověda.

Druhá šance rozhoduje

V digitálním světě plném rozptýlení je vzácné, aby uživatel konvertoval hned při první návštěvě. Remarketing vám dává druhou (a někdy třetí) šanci proměnit zájem v akci. A když je dobře nastavený, bývá to velmi výnosná investice.

Nerozhodnutí zákazníci nejsou ztracení zákazníci. Jen jim musíte dát důvod vrátit se.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads31. 5. 2019 Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads Do výsledků online marketingových kampaní vstupuje několik základních faktorů, mezi něž patří kromě podoby a funkčnosti konverzní stránky, zvolené strategie a cílení, také text inzerátů. […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik14. 3. 2011 Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik Seznam.cz zaznamenal dle tiskové zprávy zvýšenou oblíbenost a využívanost PPC reklamy přes vlastní systém Sklik. I nadále předpokládá další růst zájmu o PPC inzerci. PPC reklamy jsou […] Posted in Marketing
  • Screenshoty u inzerátů Skliku24. 7. 2010 Screenshoty u inzerátů Skliku Seznam.cz oznámil na blogu Skliku, že mění podobu inzerátů zobrazujících se na stránce s výsledky hledání v horní části, tedy nad výsledky přirozenými. Celkový vzhled není finální, možná […] Posted in Podnikání
  • Sklik pro partnery – první dojmy11. 5. 2010 Sklik pro partnery – první dojmy Včera bylo dalším několika desítkám webů umožněno vyzkoušet fungování Skliku pro partnery. Celý systém má být veřejně otevřen během tohoto léta a zdá se, že bude poměrně dost zajímavou […] Posted in Podnikání
  • Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem15. 1. 2010 Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem Seznam.cz spustí novou verzi PPC reklamního systému Sklik. Stane se tak o víkendu 30. a 31. ledna a na svém blogu informuje inzerenty o tom, jak bude celá migrace probíhat. Nově je zde […] Posted in Podnikání, Web
  • Začal pilotní projekt bezkontaktních mobilních plateb: První Češi dnes zaplatili v obchodě mobilem20. 7. 2011 Začal pilotní projekt bezkontaktních mobilních plateb: První Češi dnes zaplatili v obchodě mobilem Telefónica Czech Republic, Komerční banka, Citibank Europe, Globus ČR, VISA Europe dnes v hypermarketu Globus v pražských Čakovicích zahájily pilotní projekt bezkontaktních mobilních […] Posted in Finance, ekonomika
  • 10. 8. 2010 Drupal: Nastavení URL aliasů Pěkné odkazy, SEO odkazy, pěkné adresy stránek. Jako všechno v Drupalu, ani URL aliasy v něm nejsou řešeny automaticky. Uživatel si musí trochu pohrát s nastavením, zařídit si, aby z […] Posted in Web
  • Nejstarší obyvatelce bude 104. let22. 7. 2008 Nejstarší obyvatelce bude 104. let Sto let by měly letos v Českých Budějovicích oslavit čtyři ženy. Další významné 101. a 102. narozeniny, čekají na dvě Jihočešky. Vůbec nejstarší obyvatelce města bude 5.8.2008 už 104. let. […] Posted in Jihočeský kraj
  • T-Mobile uvádí službu E-mail do SMS31. 1. 2013 T-Mobile uvádí službu E-mail do SMS Zákazníci T-Mobile získají od 1. února novou možnost, jak být informováni o svých e-mailech prostřednictvím esemesek. Služba E-mail do SMS, která nahradí stávajícího Postm@na, se postará o […] Posted in Technika, software
Marketing
PPCremarketing

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?
Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám