• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads

Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads

Luboš Kudláček 31. 5. 2019     Rubrika:  Marketing, Podnikání    Štítky: Google Ads, online reklama, PPC

Do výsledků online marketingových kampaní vstupuje několik základních faktorů, mezi něž patří kromě podoby a funkčnosti konverzní stránky, zvolené strategie a cílení, také text inzerátů.

Některé z následujících tipů platí rovněž pro další reklamní systémy včetně těch na sociálních sítích.

Ads - reklama

Klíčová slova v obsahu inzerátu

Jde o jednu ze základních pouček, která vychází z toho, že uživatel bude reagovat s největší pravděpodobností na to, co sám do vyhledávače zadává. Měli byste tomu tím pádem vycházet vstříc už v prvním řádku svého inzerátu, ale někdy může být také vhodnější nechat klíčové slovo automaticky vložit. Záleží na provedení celé reklamní sestavy, počtu inzerátů, množství klíčových slov a jejich podobě.

Automatické vkládání klíčových slov do textu inzerátu v Google Ads

Automatické vkládání klíčových slov do textu inzerátu v Google Ads

K automatickému vkládání klíčových slov se ještě vrátím v některém dalším článku. Každopádně nyní stačí říct, že pro jejich vložení se používají složené závorky a jakmile je použijete, systém sám zobrazí možnosti.

Vzbuďte pozornost a zvědavost

K obrázkům i textům přistupujte jako ke komunikaci s cílem zaujmout. Nebojte se nechat uživatele přemýšlet, použijte v textu otazník (je-li to vhodné (!)), používejte obrázky a způsob vyjadřování s ohledem na vaší cílovou skupinu.

V praxi to znamená zejména:

  • Používejte zajímavé obrázky (zajímavé obsahem i kompozicí),
  • vycházejte vstříc tomu, co uživatel hledá, sdělením jasné nabídky s ohledem na uspokojení potřeby uživatele,
  • nezapomínejte na akce, slevy a výzvy k akci,
  • inzerci slaďte s konverzní stránkou, ať uživatel po prokliku najde to, co hledal (platí to i pro grafiku),
  • nelžete a neslibujte nic, co nemůžete slíbit, jde přece o konverze, o uzavřené obchody a váš zisk.

Zařaďte konkrétní údaje, ceny, čísla

Zkuste v inzerátu použít přesné číslo, nějaký parametr, který kromě své zajímavosti a odlišení se od konkurence poslouží také jako důkaz toho, že to myslíte vážně a vaše služba je skutečně reálná. Jde o důvěru a podvědomé vnímání nabízené služby uživatelem. Obecné řeči budou sice také působit, ale např. cenou zaujmete víc.

Příklad:

Žluté ponožky různých velikostí.

versus

Kupte si žluté ponožky od 39 Kč

Zmiňujte výhody

Vyberte takové výhody svého produktu, kterými se odlišujete. Může jít třeba o nějaké parametr viz předchozí odstavec. Cena sama o sobě nemusí být takovým lákadlem, když uživatel nebude vědět, co nákupem získá. U služeb i zboží je dobré doplnit další doplňkové benefity (česká distribuce, servis zdarma, prodloužená záruka, pojištění proti odcizení apod.)

Uživatel by měl mít pocit, že nákupem vydělá. Že dostane něco, co by jinde nedostal.

Příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

Příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

Garance pro posílení důvěry

Zkuste použít fráze jako „nyní u nás za zvýhodněnou cenu“, „garance spokojenosti“, „garance nejnižší ceny“ a další garance (bezplatného vrácení zboží, rychlé výměny zboží atd.) Člověk nechce kupovat zajíce v pytli, má strach z výsledku nákupu online a tento blok je potřeba z jeho mysli odstranit.

příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

Výzva k akci

Kupte nyní se slevou 60 % je výzva k akci. Stejně tak i strohé „klikněte sem“.

příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

Příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

Zvětšete objem svého inzerátu

Využijte maximum prostoru včetně všech rozšíření inzerátu. Lidé nemusejí nutně přečíst všechno, vždy se také nezobrazí všechny popisky a rozšíření, ale budete mít větší šanci, že si uživatel vašeho inzerátu všimne.

Příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads

Příklad dobře napsaného inzerátu v Google Ads


V ostatních reklamních systémech platí podobná pravidla, jen způsob jejich aplikace je mírně odlišný a možnosti různé. Někdy menší (Sklik), někdy prostě jen jiné (Facebook).

Přeji mnoho úspěšných prodejů!

Kam dál?

Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
  • Kupní role a rozhodovací kupní proces
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky
  • Definice pojmů z oblasti IT a digitálního marketingu

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • Jak z PPC reklam vytěžit maximum: Co měřit a jak je vylepšovat, aby vám opravdu vydělávaly19. 8. 2025 Jak z PPC reklam vytěžit maximum: Co měřit a jak je vylepšovat, aby vám opravdu vydělávaly PPC kampaně (Pay-Per-Click) představují jeden z nejúčinnějších nástrojů digitálního marketingu. Umožňují cílit přesně na vaši cílovou skupinu a platíte pouze za skutečný proklik. Jenže […] Posted in Marketing
  • Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív29. 10. 2025 Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív Reklama bývala jednoduchá. Stačilo chytlavé heslo, známá tvář a místo v hlavním vysílacím čase. Spotřebitelé reagovali, značky rostly, a televizní spoty se zapisovaly do historie. Jenže s […] Posted in Marketing
  • Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi28. 5. 2025 Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi V digitálním marketingu existuje nepřeberné množství strategií, jak přivést zákazníky na web. Ale co se stane, když už tam jsou – a stejně si nic nekoupí? Uživatel si prohlíží produkt, […] Posted in Marketing
  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
  • Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik14. 3. 2011 Seznam.cz zaznamenal 60% růst prodeje PPC reklamy přes Sklik Seznam.cz zaznamenal dle tiskové zprávy zvýšenou oblíbenost a využívanost PPC reklamy přes vlastní systém Sklik. I nadále předpokládá další růst zájmu o PPC inzerci. PPC reklamy jsou […] Posted in Marketing
  • Screenshoty u inzerátů Skliku24. 7. 2010 Screenshoty u inzerátů Skliku Seznam.cz oznámil na blogu Skliku, že mění podobu inzerátů zobrazujících se na stránce s výsledky hledání v horní části, tedy nad výsledky přirozenými. Celkový vzhled není finální, možná […] Posted in Podnikání
  • Sklik pro partnery – první dojmy11. 5. 2010 Sklik pro partnery – první dojmy Včera bylo dalším několika desítkám webů umožněno vyzkoušet fungování Skliku pro partnery. Celý systém má být veřejně otevřen během tohoto léta a zdá se, že bude poměrně dost zajímavou […] Posted in Podnikání
  • Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem15. 1. 2010 Seznam a nový Sklik – možnost stát se partnerem Seznam.cz spustí novou verzi PPC reklamního systému Sklik. Stane se tak o víkendu 30. a 31. ledna a na svém blogu informuje inzerenty o tom, jak bude celá migrace probíhat. Nově je zde […] Posted in Podnikání, Web
  • Recenze knihy Farma zvířat – George Orwell24. 7. 2025 Recenze knihy Farma zvířat – George Orwell "Farma zvířat" je alegorický román anglického spisovatele George Orwella, který vyšel v roce 1945. Na první pohled jde o jednoduchý příběh ze zvířecí farmy, ale pod jeho povrchem se skrývá […] Posted in Společnost
Marketing Podnikání
Google Adsonline reklamaPPC

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám