• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky

Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky

Luboš Kudláček 1. 5. 2019     Rubrika:  Web    Štítky: konverze, návštěvnost

Tento článek s tipy budu zřejmě časem rozvíjet a doplňovat. Rozhodně nezahrnuje vše, na co je potřeba při tvorbě nového webu myslet, ale věřím, že může být inspirací a může někomu pomoci vyvarovat se chyb, které při návrzích a tvorbě komerčních webů vznikají.

žena v marketingu

Zaměřte se na mobilní verzi webu

Ať už jde o responsivní web nebo máte zvláštní stránky pro mobilní zařízení, v dnešní době platí, že podstatná část uživatelů k vám přijde ze svého mobilního telefonu (a pár procent i z tabletu). Člověk se chová různé, ale může například večer u televize brouzdat internetem, navštívit váš web a pokud je opravdu super, tak i objednat. Pokud neobjedná hned, může se (pokud ale našel, co hledal) po porovnání nabídek vrátit později ze svého notebooku či stolního počítače.

Srovnání návštěvnosti dle zařízení - zdroj Google Analytics

Srovnání návštěvnosti dle zařízení – zdroj Google Analytics

Homepage není nejdůležitější a často vůbec neexistuje

Úvodní stránka webu začala ztrácet svou funkci hlavního rozcestníku a výlohy již v době, kdy se tvůrci webů naučili psát hypertextové odkazy a svou důležitost ztratila úplně ve chvíli vzniku fulltextových vyhledávačů. Ještě méně je pak důležitá v online marketingu a dá se říct, že z tohoto pohledu nic jako úvodní stránka webu vlastně neexistuje. Mnoho webů ji také vůbec nepotřebuje a tvůrce by na ní neměl jako na úvodní vůbec pohlížet.

Úvodní stránka může být zároveň stránkou produktovou, stránkou kontaktní nebo dokonce, v ideálním případě, hned stránkou konverzní. Jinými slovy, každá stránka může být pro návštěvníka stránkou vstupní, zaměřte se proto na obsah, který je pro návštěvníka, nebo pro vás, důležitý.

Zaměřte se na konverzní stránky webu

Stránka, na které návštěvníci provádějí požadovanou akci (objednávku, registraci apod.) je nejdůležitější stránkou celého webu a proto jí věnujte náležitou pozornost. Doporučuji na ní vhodně opakovat výzvu k akci a doplnit ji o další podpůrné informace (reference, výhody produktu apod.)

Podstránky vytvářejte podle toho, co uživatelé potřebují

Spravujete web značky, která má kamenné prodejny? Uživatelé budou pravděpodobně potřebovat otevírací dobu, nedávejte ji tedy do patičky, ale udělejte stránku s názvem Otevírací doba.

Natlačte v architektuře webu do popředí něco, co uživatel nehledá a v tu chvíli nepotřebuje (typicky historii firmy, protože si to přeje majitel, ale návštěvníkům je úplně šumák apod.)

Jste živnostník? Udělejte si stránku s produkty, stránku pro objednávku, stránku reference, kontakty a ceník (případně jiné a další dle vašeho podnikání). Víte, kolik lidí dá přednost jasné ceně a objedná si u toho, kdo se s ní netají? Zkuste to a změřte si konverzní poměr, někteří potencionální zákazníci rovnou odcházejí, když cenu nenajdou. Sázejte prostě na to, co lidé skutečně chtějí vědět.

Čím méně textu, tím lépe

Stručně a pochopitelně předat myšlenku může být častokrát těžší, než rozepsat ji na 1800 znaků standardní normostrany. Rozdíl bude jen v tom, že tu standardní normostranu přečte výrazně menší množství návštěvníků vaší webové stránky.

Schopnost psát stručně a jasně se dá dobře trénovat používáním sociálních sítí – přemýšlením nad tím, jak zapomenout na školní poučky a zkusit něco lidem skutečně sdělit.

Myslete jako cílová skupina, web přizpůsobte produktu i sami sobě

Ne každý stojí o jazyk korporátu nebo naopak o tykání. Nepodléhejte módním trendům a zaměřte se na to, co váš zákazník očekává.

Někomu se líbí korporátní design, někomu zvířátka a layout používaný v devadesátých letech minulého století. Majitelé firem mají často ve zvyku „zastaralý“ layout i grafiku podceňovat nebo rovnou zavrhovat, ale myslete na to, že jde také o důvěru, originalitu, schopnost navázat s cílovou skupinou vztah, identifikovat se s ní. Je lepší nad tím přemýšlet, než věřit obecným poučkám.

Všechno měřte

Hned od počátku všechno měřte, protože i když webovou analytiku třeba hned nepotřebujete, může přijít doba, kdy se vám bude historie a určení cílové skupiny na základě vlastních dat skutečně hodit a pomůže vám posunout podnikání o hodně vpřed.

Měřte proto nejen samotnou návštěvnost vašich stránek, ale také si hned stanovte konverzní akce, typicky třeba odeslaný formulář s poptávkou po vašem produktu či službě.

Kam dál?

Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
  • Kupní role a rozhodovací kupní proces
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky
  • Definice pojmů z oblasti IT a digitálního marketingu

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze7. 10. 2025 Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze Landing page je virtuální prodejce, který má jen pár vteřin na to, aby vás přesvědčil. Pokud selže, návštěvník zavře okno a už se nikdy nevrátí. Ať už nabízíte kurz, software nebo fyzický […] Posted in Web, Marketing, Výběr redakce
  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 27. 9. 2013 5 psychologických triků, které mohou vylepšit váš text… anebo ho pohřbít Pokud píšete prodejní nebo obsahové texty, víte, že paradoxně nezáleží ani tak na obsahu, ale spíše na formě, kterou je zákazníkovi či čtenáři podán. Následující psychologické triky […] Posted in Podnikání
  • Výstava připomene události roku 191824. 10. 2008 Výstava připomene události roku 1918 Od pondělí 27. října do pátku 7. listopadu bude veřejnosti přístupná výstava v radniční výstavní síni, která přiblíží události roku 1918 v Českých Budějovicích. Pro město ji připravilo […] Posted in Jihočeský kraj
  • 12. 6. 2017 Fio banka získala 7 ocenění Zlaté koruny 2017 Fio banka získala 7 ocenění v prestižní soutěži Zlatá koruna 2017, z toho pět prvních míst. Mezi bankovní produkty, které odborná porota ocenila nejvyšší cenou, patří její osobní účet, […] Posted in Finance, ekonomika
  • Microsoft uvolnil k testování druhou verzi Windows Intune12. 7. 2011 Microsoft uvolnil k testování druhou verzi Windows Intune Nová verze umožní správcům instalovat nové aplikace a aktualizace na dálku Společnost Microsoft představila na konferenci Worldwide Partner Conference (WPC) v Los Angeles beta verzi […] Posted in Technika, software
  • Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem25. 10. 2019 Tipy na nástroje, díky kterým budete mít e-mailing dokonale pod palcem Třeba už nějaké e-maily svým zákazníkům rozesíláte, ale tak nějak cítíte, že tenhle bod vaší strategie nemá patřičný řád. Možná o e-mailingu prozatím uvažujete a jste si vědomi, že je […] Posted in Podnikání
  • Česká spořitelna slaví 190 let od svého vzniku12. 2. 2015 Česká spořitelna slaví 190 let od svého vzniku Česká spořitelna slaví kulaté narozeniny. Pod názvem Schraňovací pokladnice pro hlavní město Prahu a pro Čechy zahájila svou činnost 12. února 1825, v den narozenin císaře Františka I. […] Posted in Finance, ekonomika
  • Digitální nebo kabelová televize do domácnosti i online23. 11. 2018 Digitální nebo kabelová televize do domácnosti i online Moderní televizní vysílání zprostředkovává na českém trhu několik firem. K dispozici jsou aplikace pro mobil, tableta počítač i výkonné set-top boxy, které udělají i ze staršího televizoru […] Posted in Technika, software
Web
konverzenávštěvnost

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám