• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky

Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky

Luboš Kudláček 1. 5. 2019     Rubrika:  Web    Štítky: konverze, návštěvnost

Tento článek s tipy budu zřejmě časem rozvíjet a doplňovat. Rozhodně nezahrnuje vše, na co je potřeba při tvorbě nového webu myslet, ale věřím, že může být inspirací a může někomu pomoci vyvarovat se chyb, které při návrzích a tvorbě komerčních webů vznikají.

žena v marketingu

Zaměřte se na mobilní verzi webu

Ať už jde o responsivní web nebo máte zvláštní stránky pro mobilní zařízení, v dnešní době platí, že podstatná část uživatelů k vám přijde ze svého mobilního telefonu (a pár procent i z tabletu). Člověk se chová různé, ale může například večer u televize brouzdat internetem, navštívit váš web a pokud je opravdu super, tak i objednat. Pokud neobjedná hned, může se (pokud ale našel, co hledal) po porovnání nabídek vrátit později ze svého notebooku či stolního počítače.

Srovnání návštěvnosti dle zařízení - zdroj Google Analytics

Srovnání návštěvnosti dle zařízení – zdroj Google Analytics

Homepage není nejdůležitější a často vůbec neexistuje

Úvodní stránka webu začala ztrácet svou funkci hlavního rozcestníku a výlohy již v době, kdy se tvůrci webů naučili psát hypertextové odkazy a svou důležitost ztratila úplně ve chvíli vzniku fulltextových vyhledávačů. Ještě méně je pak důležitá v online marketingu a dá se říct, že z tohoto pohledu nic jako úvodní stránka webu vlastně neexistuje. Mnoho webů ji také vůbec nepotřebuje a tvůrce by na ní neměl jako na úvodní vůbec pohlížet.

Úvodní stránka může být zároveň stránkou produktovou, stránkou kontaktní nebo dokonce, v ideálním případě, hned stránkou konverzní. Jinými slovy, každá stránka může být pro návštěvníka stránkou vstupní, zaměřte se proto na obsah, který je pro návštěvníka, nebo pro vás, důležitý.

Zaměřte se na konverzní stránky webu

Stránka, na které návštěvníci provádějí požadovanou akci (objednávku, registraci apod.) je nejdůležitější stránkou celého webu a proto jí věnujte náležitou pozornost. Doporučuji na ní vhodně opakovat výzvu k akci a doplnit ji o další podpůrné informace (reference, výhody produktu apod.)

Podstránky vytvářejte podle toho, co uživatelé potřebují

Spravujete web značky, která má kamenné prodejny? Uživatelé budou pravděpodobně potřebovat otevírací dobu, nedávejte ji tedy do patičky, ale udělejte stránku s názvem Otevírací doba.

Natlačte v architektuře webu do popředí něco, co uživatel nehledá a v tu chvíli nepotřebuje (typicky historii firmy, protože si to přeje majitel, ale návštěvníkům je úplně šumák apod.)

Jste živnostník? Udělejte si stránku s produkty, stránku pro objednávku, stránku reference, kontakty a ceník (případně jiné a další dle vašeho podnikání). Víte, kolik lidí dá přednost jasné ceně a objedná si u toho, kdo se s ní netají? Zkuste to a změřte si konverzní poměr, někteří potencionální zákazníci rovnou odcházejí, když cenu nenajdou. Sázejte prostě na to, co lidé skutečně chtějí vědět.

Čím méně textu, tím lépe

Stručně a pochopitelně předat myšlenku může být častokrát těžší, než rozepsat ji na 1800 znaků standardní normostrany. Rozdíl bude jen v tom, že tu standardní normostranu přečte výrazně menší množství návštěvníků vaší webové stránky.

Schopnost psát stručně a jasně se dá dobře trénovat používáním sociálních sítí – přemýšlením nad tím, jak zapomenout na školní poučky a zkusit něco lidem skutečně sdělit.

Myslete jako cílová skupina, web přizpůsobte produktu i sami sobě

Ne každý stojí o jazyk korporátu nebo naopak o tykání. Nepodléhejte módním trendům a zaměřte se na to, co váš zákazník očekává.

Někomu se líbí korporátní design, někomu zvířátka a layout používaný v devadesátých letech minulého století. Majitelé firem mají často ve zvyku „zastaralý“ layout i grafiku podceňovat nebo rovnou zavrhovat, ale myslete na to, že jde také o důvěru, originalitu, schopnost navázat s cílovou skupinou vztah, identifikovat se s ní. Je lepší nad tím přemýšlet, než věřit obecným poučkám.

Všechno měřte

Hned od počátku všechno měřte, protože i když webovou analytiku třeba hned nepotřebujete, může přijít doba, kdy se vám bude historie a určení cílové skupiny na základě vlastních dat skutečně hodit a pomůže vám posunout podnikání o hodně vpřed.

Měřte proto nejen samotnou návštěvnost vašich stránek, ale také si hned stanovte konverzní akce, typicky třeba odeslaný formulář s poptávkou po vašem produktu či službě.

Kam dál?

Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
  • Kupní role a rozhodovací kupní proces
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky
  • Definice pojmů z oblasti IT a digitálního marketingu

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 27. 9. 2013 5 psychologických triků, které mohou vylepšit váš text… anebo ho pohřbít Pokud píšete prodejní nebo obsahové texty, víte, že paradoxně nezáleží ani tak na obsahu, ale spíše na formě, kterou je zákazníkovi či čtenáři podán. Následující psychologické triky […] Posted in Podnikání
  • LAMA MOBILE2. 4. 2015 LAMA mobile má neomezené volání v rámci sítě Virtuální mobilní operátor LAMA mobile vylepšil nabídku pro své zákazníky a k tarifům SPOŘIVÁ LAMA a CHYTRÁ LAMA přidává neomezené volání do vlastní sítě. „Chceme našim zákazníkům co […] Posted in Technika, software
  • Co přinese Drupal 75. 9. 2010 Co přinese Drupal 7 Drupal 7 je již v poslední fázi vývoje a už nějakou dobu je možné jej zkoušet a připravovat se tak na chystané změny. Drupal bude zase o něco bezpečnější, bude lépe podporovat integraci […] Posted in Web
  • 4. 12. 2015 Živnostník na stavbě. Na co si dát pozor z hlediska BOZP Víte, že jako OSVČ ručíte za vlastní bezpečnost na staveništi a že pokuty za prohřešky v této oblasti jdou přímo za vámi? A víte, jak se případných problémů snadno vyvarovat? Vše vám […] Posted in Podnikání
  • V ČR se prodává Samsung GALAXY Note Edge9. 2. 2015 V ČR se prodává Samsung GALAXY Note Edge Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak začíná tento týden nabízet dlouho očekávaný model smartphonu GALAXY Note Edge. Tato novinka poskytuje uživatelům velmi rychlý přístup k […] Posted in Technika, software
  • Seznam.cz mění SERP, vzhled webu bude důležitější13. 11. 2013 Seznam.cz mění SERP, vzhled webu bude důležitější Zamyšlení nad důsledky nového vzhledu výsledků hledání. Seznam.cz oznámil zhruba v polovině října nový vzhled výsledků vyhledávání. Popisek webu ztrácí význam a úspěšný bude ten web, […] Posted in Web
  • Přesun Drupalu na jiný server / webhosting22. 7. 2010 Přesun Drupalu na jiný server / webhosting Přesun systému Drupal na jiný server (webhosting) při zachování doménového jména. Na této stránce je návod s přesným postupem. Pokud chcete přesunout Drupal na jiný server, postupujte […] Posted in Web
  • City Mobile29. 3. 2014 Virtuální operátor City Mobile rozšířil svou nabídku o DSL Virtuální operátoři jsou často doplňkovým byznysem firem, které už nějaké zákazníky mají a poskytují i další služby (Sazka, Tesco, Blesk, v budoucnu prý banky apod.) Jejich portfolio […] Posted in Technika, software
Web
konverzenávštěvnost

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám