• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky

Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky

Luboš Kudláček 1. 5. 2019     Rubrika:  Web    Štítky: konverze, návštěvnost

Tento článek s tipy budu zřejmě časem rozvíjet a doplňovat. Rozhodně nezahrnuje vše, na co je potřeba při tvorbě nového webu myslet, ale věřím, že může být inspirací a může někomu pomoci vyvarovat se chyb, které při návrzích a tvorbě komerčních webů vznikají.

žena v marketingu

Zaměřte se na mobilní verzi webu

Ať už jde o responsivní web nebo máte zvláštní stránky pro mobilní zařízení, v dnešní době platí, že podstatná část uživatelů k vám přijde ze svého mobilního telefonu (a pár procent i z tabletu). Člověk se chová různé, ale může například večer u televize brouzdat internetem, navštívit váš web a pokud je opravdu super, tak i objednat. Pokud neobjedná hned, může se (pokud ale našel, co hledal) po porovnání nabídek vrátit později ze svého notebooku či stolního počítače.

Srovnání návštěvnosti dle zařízení - zdroj Google Analytics

Srovnání návštěvnosti dle zařízení – zdroj Google Analytics

Homepage není nejdůležitější a často vůbec neexistuje

Úvodní stránka webu začala ztrácet svou funkci hlavního rozcestníku a výlohy již v době, kdy se tvůrci webů naučili psát hypertextové odkazy a svou důležitost ztratila úplně ve chvíli vzniku fulltextových vyhledávačů. Ještě méně je pak důležitá v online marketingu a dá se říct, že z tohoto pohledu nic jako úvodní stránka webu vlastně neexistuje. Mnoho webů ji také vůbec nepotřebuje a tvůrce by na ní neměl jako na úvodní vůbec pohlížet.

Úvodní stránka může být zároveň stránkou produktovou, stránkou kontaktní nebo dokonce, v ideálním případě, hned stránkou konverzní. Jinými slovy, každá stránka může být pro návštěvníka stránkou vstupní, zaměřte se proto na obsah, který je pro návštěvníka, nebo pro vás, důležitý.

Zaměřte se na konverzní stránky webu

Stránka, na které návštěvníci provádějí požadovanou akci (objednávku, registraci apod.) je nejdůležitější stránkou celého webu a proto jí věnujte náležitou pozornost. Doporučuji na ní vhodně opakovat výzvu k akci a doplnit ji o další podpůrné informace (reference, výhody produktu apod.)

Podstránky vytvářejte podle toho, co uživatelé potřebují

Spravujete web značky, která má kamenné prodejny? Uživatelé budou pravděpodobně potřebovat otevírací dobu, nedávejte ji tedy do patičky, ale udělejte stránku s názvem Otevírací doba.

Natlačte v architektuře webu do popředí něco, co uživatel nehledá a v tu chvíli nepotřebuje (typicky historii firmy, protože si to přeje majitel, ale návštěvníkům je úplně šumák apod.)

Jste živnostník? Udělejte si stránku s produkty, stránku pro objednávku, stránku reference, kontakty a ceník (případně jiné a další dle vašeho podnikání). Víte, kolik lidí dá přednost jasné ceně a objedná si u toho, kdo se s ní netají? Zkuste to a změřte si konverzní poměr, někteří potencionální zákazníci rovnou odcházejí, když cenu nenajdou. Sázejte prostě na to, co lidé skutečně chtějí vědět.

Čím méně textu, tím lépe

Stručně a pochopitelně předat myšlenku může být častokrát těžší, než rozepsat ji na 1800 znaků standardní normostrany. Rozdíl bude jen v tom, že tu standardní normostranu přečte výrazně menší množství návštěvníků vaší webové stránky.

Schopnost psát stručně a jasně se dá dobře trénovat používáním sociálních sítí – přemýšlením nad tím, jak zapomenout na školní poučky a zkusit něco lidem skutečně sdělit.

Myslete jako cílová skupina, web přizpůsobte produktu i sami sobě

Ne každý stojí o jazyk korporátu nebo naopak o tykání. Nepodléhejte módním trendům a zaměřte se na to, co váš zákazník očekává.

Někomu se líbí korporátní design, někomu zvířátka a layout používaný v devadesátých letech minulého století. Majitelé firem mají často ve zvyku „zastaralý“ layout i grafiku podceňovat nebo rovnou zavrhovat, ale myslete na to, že jde také o důvěru, originalitu, schopnost navázat s cílovou skupinou vztah, identifikovat se s ní. Je lepší nad tím přemýšlet, než věřit obecným poučkám.

Všechno měřte

Hned od počátku všechno měřte, protože i když webovou analytiku třeba hned nepotřebujete, může přijít doba, kdy se vám bude historie a určení cílové skupiny na základě vlastních dat skutečně hodit a pomůže vám posunout podnikání o hodně vpřed.

Měřte proto nejen samotnou návštěvnost vašich stránek, ale také si hned stanovte konverzní akce, typicky třeba odeslaný formulář s poptávkou po vašem produktu či službě.

Kam dál?

Podívejte se na všechny důležité články o marketingu:

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty
  • Kupní role a rozhodovací kupní proces
  • Tipy na úspěšné inzeráty v Google Ads
  • Sedm tipů a doporučení, když tvoříte nové webové stránky
  • Definice pojmů z oblasti IT a digitálního marketingu

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 27. 9. 2013 5 psychologických triků, které mohou vylepšit váš text… anebo ho pohřbít Pokud píšete prodejní nebo obsahové texty, víte, že paradoxně nezáleží ani tak na obsahu, ale spíše na formě, kterou je zákazníkovi či čtenáři podán. Následující psychologické triky […] Posted in Podnikání
  • Další důvod nakupovat domény „do šuplíku“9. 1. 2011 Další důvod nakupovat domény „do šuplíku“ Správce národní domény sníží od února výši registračního poplatku za doménu .CZ. Znamená to opět o něco menší zátěž při registraci nových domén, a také znatelnou úsporu pro držitele jejich […] Posted in Web
  • 15. 1. 2014 APEK radí: Nový občanský zákoník – co nejdůležitějšího se mění pro e-shopy? APEK (Asociace pro elektronickou komerci) připravila nejen pro své členy přehled nejdůležitějších změn týkajících se provozování e-shopů. Na co se tedy musí internetoví prodejci […] Posted in Podnikání
  • Třetina rodičů souhlasí s mobilním telefonem pro prvňáčka31. 8. 2015 Třetina rodičů souhlasí s mobilním telefonem pro prvňáčka Vyplývá to z průzkumu realizovala agentura Data Collect pro operátora O2. Koupi mobilního telefonu pro nového školáka prý zvažuje 46 procent rodičů. Nejpádnějším důvodem pro pořízení […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • Netzin archivován WebArchivem18. 4. 2010 Netzin archivován WebArchivem Magazín Netzin se stane součástí katalogu Národní knihovny a bude zařazen do České národní bibliografie. K podpisu smlouvy dojde v nejbližších dnech. Cílem služby WebArchiv je […] Posted in Ostatní články
  • Microsoft Office Web Apps jsou již přístupné všem českým uživatelům13. 1. 2011 Microsoft Office Web Apps jsou již přístupné všem českým uživatelům Společnost Microsoft dnes oznámila, že Office Web Apps jsou s konečnou platností k dispozici všem uživatelům v České republice. Zdarma je mohou používat nejen všichni uživatelé sad […] Posted in Technika, software
  • 6. 6. 2014 Jak vybrat domácí tiskárnu Tiskárny dělíme podle způsobu, jakým je na papír nanášena barva. Tyto způsoby by měly být vzhledem ke svým rozdílným vlastnostem základním kritériem při výběru vhodné tiskárny pro domácí […] Posted in Technika, software
  • 11. 2. 2018 Jak získat půjčku v Českých Budějovicích? České Budějovice patří mezi známá tuzemská města. Jak pro svou velikost, tak i pro zajímavá místa, která zde je možné navštívit. Samozřejmě místní již mají tato poznání za sebou a tak řeší […] Posted in Jihočeský kraj
Web
konverzenávštěvnost

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů
Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
Webhosting Weblobe

Finance

Česká národní banka
Jak centrální banky ovlivňují vaši peněženku: Neviditelná síla, která určuje, kolik zaplatíte za hypotéku i rohlík
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Web

UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu
rychlost
Rychlost načítání webu a proč na ní záleží
html kód
Základy HTML a CSS pro laiky

Marketing

sociální sítě
Jak budovat značku na sociálních sítích: Cesta k důvěře a viditelnosti
content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.

Technika

elektromobil nabíječka
Elektromobil pod lupou: Jak funguje a proč je jeho údržba jednodušší, než si myslíte
chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život

Cestování

cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem
batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě

Společnost

Farma zvířat
Recenze knihy Farma zvířat – George Orwell
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC domény doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC virtuální operátor Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám