• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Ostatní články > Myslíte si, že vám traffic na webu dělají lidé? Omyl, jsou to roboti!

Myslíte si, že vám traffic na webu dělají lidé? Omyl, jsou to roboti!

Zuzana Kocurková 28. 12. 2013     Rubrika:  Ostatní články, Web    Štítky: průzkumy

robotNa každého živého člověka, který klikne na tento článek, připadnou asi dva roboti.

Alespoň to tak vypadá podle studie, kterou nedávno vydala bezpečnostní agentura Incapsula. Má k dispozici víc než 20 000 klientských webů, takže její data mají poměrně silnou vypovídající hodnotu.

Dvě třetiny provozu mají na triku roboti  – většinou jsou to ti hodní

Incapsula letos před koncem roku zopakovala svá měření, která prováděla už i dříve. Tentokrát se ukázalo, že návštěvy skutečných lidí tvoří pouze 38,5 % trafficu na webových stránkách. 61,5 % mají tedy na svědomí roboti.

Naštěstí více než polovina z nich je naprosto nezávadná – většinou jde o pavouky, kteří indexují stránky. Jak se vylepšují technologie a vyhledávače se předhánějí v uživatelském komfortu, jsou tito boti stále aktivnější a tvoří asi 31 % návštěv.

Ovšem 30,5 % návštěv webů mají pořád ještě na svědomí špatní roboti. Spadá sem celá škála od botů, co rozesílají spamové komentáře až po ty, co kradou data a šíří škodlivý software.

Minulý rok odpovídali boti jen za polovinu návštěv webů

Agentura Incapsula shromažďovala tato data po dobu 90 dnů na 20 000 webech svých klientů. Přesto však odborníci varují před možným zkreslením nasbíraných dat. Klienti Incapsuly nemusí být úplně reprezentativní vzorek pro celý internet. A procento škodlivých návštěv robotů může být také mírně podceněno, protože jedním z jejich hlavních úkolů je maskovat se tak, aby nebyli rozeznáni.

Přes tuto možnost odchylky je přece jen zřejmé, že podíl robotů na webovém trafficu pomalu ale jistě stoupá.  Když totiž dělala Incapsula stejný průzkum letos v březnu, byl umělý provoz teprve na 51 %.

Ze škodlivých botů zvýšili svou aktivitu prakticky pouze „impersonators“, což jsou špehovací boti, trojani nebo různé druhy DDoS útoků, a to o 8 %. Zbytek škodlivého provozu se však od minulého roku nezvýšil a spamboti dokonce svou aktivitu snížili ze 2 % na 0,5 %.

Pokud vás zajímá přesné znění studie, včetně přehledného grafu, najdete ji na Bot Traffic Report Incapsuly.

Autor:   Zuzana Kocurková

Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.

Podobné články

  • Téměř polovina vlastníků smartphonů přes něj nakupuje8. 7. 2015 Téměř polovina vlastníků smartphonů přes něj nakupuje Z mezinárodního průzkumu ING Bank vyplývá, že více než polovina Evropanů vlastnící chytrý mobilní telefon nebo tablet přes něj za poslední rok nakoupila na internetu. V Čechách takto […] Posted in Podnikání
  • 12. 4. 2014 Dvě třetiny spotřebitelů se setkaly s falešnou internetovou recenzí Organizace dTest provedla průzkum, jehož výsledkem je zajímavá skutečnost. Více jak polovina respondentů totiž uvedla, že se setkala s nevěrohodnou internetovou recenzí, o níž se domnívá, […] Posted in Podnikání
  • Vánoční dárek26. 10. 2013 Vánoce 2013: Roční obraty eshopů 58 miliard, každý osmý Čech si chce vzít úvěr Podle serveru Heureka.cz se letos obrat českých e-shopů zvýší o téměř 15 % a dosáhne hranice 58 miliard korun. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) utratili Češi o Vánocích v […] Posted in Podnikání
  • 7. 10. 2013 Digitální spotřebitelé na Internetu se dělí na 5 osobnostních typů Podle studie má každý jedinec na Internetu svou osobnost, kterou lze zařadit do jedné z pěti skupin - osobnostních typů. Průzkum probíhal od listopadu 2012 do března 2013 na devíti […] Posted in Podnikání
  • Online nakupuje 47 procent lidí připojených k internetu25. 9. 2013 Online nakupuje 47 procent lidí připojených k internetu 47 procent lidí využívajících internet nakoupí online alespoň jednou za měsíc. Nejoblíbenějším zbožím je oblečení, obuv a elektronika. Informace vycházejí z aktuálního výzkumu […] Posted in Podnikání
  • Počítač se stává věcí osobní potřeby, členové domácnosti se o něj nedělí13. 8. 2013 Počítač se stává věcí osobní potřeby, členové domácnosti se o něj nedělí Čím dál více uživatelů využívá k připojení na Internet vlastní počítač, který nesdílí s dalšími členy domácnosti. Souvisí to s aktuálním trendem rostoucího počtu jednočlenných domácností […] Posted in Technika, software
  • Proč si pořídit stavební spoření26. 11. 2017 Proč si pořídit stavební spoření Stavební spoření je pro „běžně finančně vzdělaného člověka“ stále jedním z nejužitečnějších finančních produktů na trhu. Umožňuje peníze opravdu naspořit, přináší zhodnocení a státní […] Posted in Finance, ekonomika
  • Lidé jsou ve městě spokojeni, ale trápí je doprava19. 10. 2007 Lidé jsou ve městě spokojeni, ale trápí je doprava To jsou stručné výsledky nedávného průzkumu, který proběhl mezi obyvatelstvem a myslím, že nejsou nijak překvapivé. Město, kde lidé žijí rádi a váží si jeho památek a historického […] Posted in Jihočeský kraj
  • Nejhledanější slova na Seznam.cz31. 1. 2011 Nejhledanější slova na Seznam.cz V databázi fulltextového vyhledávání Seznam.cz je podle oficiální zprávy blogu Seznamu přes 350 milionů českých stránek. Během jediného dne zpracovává až 17 milionů uživatelských dotazů, […] Posted in Web
  • Zeitgeist 201012. 12. 2010 Zeitgeist 2010 Google vydal seznam nejhledanějších výrazů ve světě i v České republice - Zeitgeist 2010. Co se nejvíce hledalo na Google.cz, skokani roku i nejhledanější české celebrity. Češi znovu […] Posted in Web
Ostatní články Web
průzkumy

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

akcie
ETF versus akcie: Výhody a nevýhody
školní pomůcky
Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život
5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC virtuální operátor Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám