• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > SEO optimalizace

SEO optimalizace

Luboš Kudláček 9. 9. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Znalec oboru právě ohrnuje nos nad tím amatérským nadpisem a pravděpodobně ho ani ve snu nenapadne, že by si měl něco s takovým titulkem přečíst. A pokud ano, tak jenom proto, aby nasbíral další náboje pro svůj nenávistný článek o amatérech, kteří ani neví, že něco takového jako SEO optimalizace neexistuje.

Téměř každý člověk, který se nějakou dobu věnuje tvorbě webových stránek na zakázku (tento obor je zde jako související příklad), nechává si tudíž za tuto práci platit a má nějakou aktivní nabídku svých služeb, setkal se již s laiky nechápajícími ani ty nejzákladnější principy a skutečnosti.

Těžko na takového člověka křičet, že je blbec, proč to nechápe, když takto je to lepší. Ještě horší je pak vysvětlovat rozdíl v návštěvnosti mezi Seznam.cz a nově vytvořenou firemní vizitkou, největší úskalí je ale nakonec přece jenom v ceně, jejíž výše nakonec mnoho amatérů zavede k dlouhým večerům a nocím stráveným u počítače. Není na tom přece nic těžkého, stačí se podívat někam na fórum, najít odpovědi a ten web si komplet udělám sám včetně té optimalizace. Pro ty vyhledávače.

Poučených amatérů (pozor, na těchto slovech není vůbec nic hanlivého) je velké množství. Právě tito lidé hledají a žádají SEO optimalizaci, protože chtějí optimalizovat a chtějí SEO, takže je to logické. Přesně ví co požadují, chtějí samozřejmě nějakou pevnou pozici na Seznamu na to hlavní komerční slovo vztahující se k jejich podnikání. Vůbec je nezajímá, že správně by měli poptávat Search engine optimization, je jim opravdu zcela ukradené, jak se tomu vlastně správně říká.

Je proto potřeba docházet ke kompromisům mezi odbornými termíny a popisu věci pro laika. Nad některými nesmysly v jiných oborech se nikdo nepozastaví, ale v IT je zřejmě potřeba snést trochu té kritiky. Neodborný a nesprávný termín však může ve skutečnosti znamenat vysokou profesionalitu v optimalizaci pro hledající uživatele a ve výsledku také znamená větší úspěšnost.

SEO optimalizace, optimalizace pro SEO a podobné fráze, to je to, co lidé hledají. Pokud si tedy někdo založí minisite s tímto názvem, může jít o zkušeného profesionála, který má šanci chytře odchytnout určitou cílovou skupinu lidí, kteří právě tyto termíny používají.

Takže, ne, opravdu to nemusí být člověk, který ničemu nerozumí a nic neumí. Možná je to právě naopak.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle8. 5. 2025 Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a […] Posted in Web
  • Internet Milevsko – průzkum pokrytí a možností28. 11. 2012 Internet Milevsko – průzkum pokrytí a možností Zdá se, že v Milevsku na jihu Čech, okres Písek, mají lidé celkem čtyři možnosti připojení na Internet. Podle průzkumu na území města se mohou domácnosti i firmy připojit do sítě […] Posted in Technika, software
  • Jak fungují moderní televize přes internet28. 2. 2016 Jak fungují moderní televize přes internet Hned na úvod musím říct, že nejsem fanouškem televizního vysílání jakékoli ze stanic, nemám ani svou oblíbenou a po nějaké době jsem opustil i sledování televizního zpravodajství, které […] Posted in Technika, software
  • Trvanlivost webových projektů20. 2. 2013 Trvanlivost webových projektů O pluginu, který ve WordPressu hlídá nefunkční odkazy, jsem již psal. Jenom připomenu, že podle mě jde o jeden z nejužitečnějších pluginů vůbec, ne-li vůbec o ten nejdůležitější, protože […] Posted in Web
  • 30. 6. 2015 České domácnosti dluží již 1 250 miliard korun Dle aktuálních informací České národní banky si české domácnosti půjčili a dluží bankám již 1,250 bilionu Kč. Nejvíce si Češi půjčují na bydlení. Hypotéky, neboli úvěry na bydlení, […] Posted in Finance, ekonomika
  • Parkovací dům v ulici F. A. Gerstnera zahájí zkušební provoz27. 1. 2015 Parkovací dům v ulici F. A. Gerstnera zahájí zkušební provoz Kontrolní prohlídka parkovacího domu v ulici F. A. Gerstnera před zahájením zkušebního provozu je naplánována na 29. ledna 2015. „Po jeho vybudování se volalo mnoho let. Pozemek za […] Posted in Jihočeský kraj
  • Město zvažuje zvýšení poplatku za odpad, doplácí na něj 33 miliony korun9. 11. 2012 Město zvažuje zvýšení poplatku za odpad, doplácí na něj 33 miliony korun Budějovické občany čeká nejspíš zvýšení poplatku za komunální odpad, což od 1. ledna 2013 umožňuje novela zákona o místních poplatcích. „V současné době město doplácí ročně na každého […] Posted in Jihočeský kraj
  • 9. 5. 2017 Spořte, dokud jste mladí, vyplatí se to Je celkem jedno jak a u jaké finanční společnosti/banky se rozhodnete ukládat a zhodnotit své peníze. Přísloví "kdo šetří, má za tři" nepatří do dějin, ale je stále platné. Ukládat peníze […] Posted in Finance, ekonomika
  • FastStone Capture - editor20. 8. 2019 Konica Minolta uvádí na trh novou řadu multifunkčních zařízení s hlasovým ovládáním Konica Minolta uvádí na český trh tři nová barevná multifunkční zařízení formátu A3. Produktová řada s názvem i-Series nabízí inovované a jednoduché uživatelské prostředí, včetně možnosti […] Posted in Technika, software
  • Collabim13. 4. 2015 Oprava uzavře lávku přes vlakové nádraží Lávka pro pěší přes vlakové nádraží zůstane uzavřena v pondělí 27. dubna 2015 v čase od 7.00 do 15.00 hodin. Důvodem je částečná výměna pochozí plochy a údržba plechových krytů trakčního […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám