• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro ekonomicky aktivní lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle

Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle

Redakce NETzin.cz 8. 5. 2025     Rubrika:  Web    Štítky: pluginy, WordPress

Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a organizací těchto dalších typů, vyšel vítězně Custom Post Type UI.

vlastní typy obsahu ve WordPressu

Připomeňme, jak vlastně WordPress funguje a jaké má typy obsahu ve výchozím stavu. Je jich celkem pět, ale vlastního publikování se týkají dva: Post a Page, tedy v českém překladu WordPressu Příspěvek a Stránka. Příspěvek slouží typicky jako hlavní nástroj při vytváření obsahu webu, lze ho komentovat, je opatřen datem, možností kategorizace, štítkování, a dalšími funkcemi. Stránka pak slouží jako místo pro publikování doplňujících informací, sekce „O nás“ apod.

Vytvořením dalšího vlastního typu obsahu získáme konfigurovatelné místo pro publikování dalšího druhu informací. Vznikne například možnost přidávat stránky, které však budou mít své vlastní kategorie, své vlastní štítky a budou odlišeny i vlastní URL adresou – trvalým odkazem, který se bude lišit od základní struktury aplikované na výchozí příspěvky a stránky.

Kód s těmito funkcemi se vkládá do souboru ve složce používaného motivu vzhledu functions.php, tedy například wp-content/themes/twentyten/functions.php. Plugin Custom Post Type UI to ale zařídí za vás.

Po instalaci a aktivaci pluginu se v nabídce administrace objeví blok CPT UIs. V praxi existují typy obsahu jako takové a dále určitá kategorizace, která je na konkrétní zvolený typ navázána.

Vytvoření typu obsahu a taxonomie

Pro vytvoření typu obsahu a jeho kategorií stačí použít odkaz Add …. Vyplnit název typu obsahu a jeho jméno, které se bude zobrazovat v administraci.

Kliknutím na odkaz Settings se dostanete k dalšímu nastavení, kde je možné definovat další chování, například již zmíněné použití vlastní struktury trvalých odkazů, použití funkcí příspěvku (Title, Excerpt, Author atd., viz screenshot) a také napojení na ve WordPressu existující taxonomii, tedy na kategorie a štítky.

Celé nastavení je možné vložit ručně do souboru functions.php, stačí kliknout v přehledu typů obsahu na odkaz Get Code.

Po vytvoření se v nabídce administrace objeví další blok s novým typem obsahu. Jeho pozici v menu lze ovlivnit při vytváření. Funkce jsou stejné jako u klasického příspěvku Post. Pod odkazem nového typu obsahu najdu seznam příspěvků se všemi náležitostmi, které jsem si sám zvolil, odkazem Add můj typ obsahu vytvořím nový příspěvek.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • 26. 8. 2013 WordPress plugin: odesílání kontaktních formulářů do databáze Existují pluginy, které odesílají vyplněné kontaktní a jiné formuláře (například Contact Form 7) z webových stránek na zadanou e-mailovou adresu. Plugin Contact Form DB umí informace z […] Posted in Web
  • Pluginy použité na Netzinu (WordPress)23. 8. 2013 Pluginy použité na Netzinu (WordPress) Netzin běžel původně na Drupalu, 19.7. jsem ho přesunul na WordPress a v tomto článku najdete seznam pluginů, které jsem zde použil. I s popisem jejich funkce snad někomu poslouží jako […] Posted in Web
  • Logo Vyplňto.cz21. 7. 2011 Stealth Publish – tajné publikování Někdy chcete publikovat článek, který by neměl být jako součást hlavního obsahu. Hodí se to například pro příspěvky, které neodpovídají přímo tomu, co by chtěla číst cílová skupina, ale […] Posted in Web
  • Facebook Like Button jako plugin pro WP4. 7. 2011 Facebook Like Button jako plugin pro WP Pluginů pro WordPress, které přidají na web tlačítko "To se mi líbí", je hned několik. A když už je tu článek o tlačítku Google +1 a dalších (dnes máme opravdu na výběr), podíváme se i na […] Posted in Web
  • Úpravy přihlašovací stránky WordPressu26. 6. 2011 Úpravy přihlašovací stránky WordPressu Jednoduchý plugin umožní snadno změnit vzhled jinak klasické přihlašovací stránky WordPressu. Vložit lze obrázek na pozadí stránky, vlastní logo s odkazem, obrázek na pozadí přihlašovacího […] Posted in Web
  • Fraxion payments – zpoplatnění obsahu webu21. 9. 2010 Fraxion payments – zpoplatnění obsahu webu Již jednou zde byla řeč o zpoplatnění obsahu webových stránek, konkrétně šlo o zpřístupnění obsahu pouze po zaplacení platebním systémem PayPal. V zahraniční se však objevují i další […] Posted in Web
  • 14. 9. 2010 Tvorba elektronických knih z obsahu WordPressu Velmi zajímavý plugin, který dokáže z obsahu uloženém ve WordPressu exportovat eknihy ve formátech PDF, ePub, TEI a RTF, bohužel v tuto chvíli nepodporuje českou diakritiku. Podpora […] Posted in Web
  • Poznámky pod čarou28. 7. 2010 Poznámky pod čarou V jednom z předchozích příspěvků jsem použil funkci poznámek pod čarou. Vypadá to zhruba tak, že u konkrétního slova čtenář vidí symbol (písmeno, číslo), který signalizuje, že se na konci […] Posted in Web
  • 12. 7. 2010 Skryjte adresy svých odkazů Kam vede tento odkaz? Skrýt adresu odkazovaného webu se může hodit z rozličných důvodů. Někdo tak zakrývá svou účast v affiliate programu, jiní lidé se třeba domívají, že tak nepředají […] Posted in Web
Web
pluginyWordPress

Výběr redakce

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
profylaxe tiskárny
Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!

Podnikání

vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
Webhosting Weblobe

Finance

osobní rozpočet
Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje
hypotéky
Hypoteční trh na jaře ožil: Duben přinesl silná čísla i přes mírné zpomalení

Web

web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zálohování
Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy

Marketing

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zákazník - nakupování
Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí

Technika

Internet věcí
Internet věcí: Co to je a jak to mění průmysl
Sony Playstation
Od pixelů k realitě: historie vývoje Sony PlayStation

Cestování

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší
Za vínem, výhledy i folklorem: Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší

Společnost

Dětské prolézačky
Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku
dentální hygiena
Dentální hygiena: Neviditelný hrdina vašeho zdraví, který vás může zachránit před víc než jen kazem

Nejpoužívanější štítky

Android banky Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB

Archiv

  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám