• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Tvorba elektronických knih z obsahu WordPressu

Tvorba elektronických knih z obsahu WordPressu

Luboš Kudláček 14. 9. 2010     Rubrika:  Web    Štítky: knihy, pluginy, WordPress

Velmi zajímavý plugin, který dokáže z obsahu uloženém ve WordPressu exportovat eknihy ve formátech PDF, ePub, TEI a RTF, bohužel v tuto chvíli nepodporuje českou diakritiku. Podpora dalších znakových sad je nicméně plánována a snad se jí opravdu dočkáme, do té doby se hodí například pouze v případě, že píšete v angličtině.

Plugin s názvem Anthologize, o kterém je tu řeč, vyvíjí v rámci Centra pro dějiny a nová média George Mason Univeristy.

Plugin dává uživateli možnost vybrat si příspěvky a seřadit je do jednotlivých kapitol nově vznikající knihy. Tyto kapitoly jsou vlastně dalším typem obsahu WordPressu. Jediný mnou nalezený konkurenční plugin pro vytváření eknih ve formátu ePub s názvem wp2epub toto neumí a hodí se tak spíše pro zálohování, než k nějaké skutečné tvorbě.

V Anthologize vytvoříte konkrétní projekty (budoucí knihy), do nichž můžete přidávat kapitoly, řadit již napsané příspěvky, nebo psát příspěvky pouze pro knihu.

Tento způsob umožňuje každému tvořit postupně a třeba i po dlouhý čas svou knihu přímo v důvěrně známém prostředí WordPressu. Na konci práce ji potom stačí vyexportovat.

Jak bylo řečeno, plugin si při exportu neumí poradit s diakritikou. Jakmile to v dalších verzích zvládne (je teprve ve verzi Alpha 0.4), určitě o tom budu informovat.

Odkazy – ke stažení:

Web Anthologize – http://anthologize.org/

Zmíněný konkurenční wp2epub v adresáři na WordPress.org

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle8. 5. 2025 Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a […] Posted in Web
  • Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články2. 4. 2018 Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články Od data vydání mé knihy o WordPressu už uběhla docela dlouhá doba. Doprovodný web k této na trhu již nedostupné publikaci už pravděpodobně (a také dle statistiky návštěvnosti) nikomu […] Posted in Web
  • 26. 8. 2013 WordPress plugin: odesílání kontaktních formulářů do databáze Existují pluginy, které odesílají vyplněné kontaktní a jiné formuláře (například Contact Form 7) z webových stránek na zadanou e-mailovou adresu. Plugin Contact Form DB umí informace z […] Posted in Web
  • Pluginy použité na Netzinu (WordPress)23. 8. 2013 Pluginy použité na Netzinu (WordPress) Netzin běžel původně na Drupalu, 19.7. jsem ho přesunul na WordPress a v tomto článku najdete seznam pluginů, které jsem zde použil. I s popisem jejich funkce snad někomu poslouží jako […] Posted in Web
  • Logo Vyplňto.cz21. 7. 2011 Stealth Publish – tajné publikování Někdy chcete publikovat článek, který by neměl být jako součást hlavního obsahu. Hodí se to například pro příspěvky, které neodpovídají přímo tomu, co by chtěla číst cílová skupina, ale […] Posted in Web
  • Facebook Like Button jako plugin pro WP4. 7. 2011 Facebook Like Button jako plugin pro WP Pluginů pro WordPress, které přidají na web tlačítko "To se mi líbí", je hned několik. A když už je tu článek o tlačítku Google +1 a dalších (dnes máme opravdu na výběr), podíváme se i na […] Posted in Web
  • Úpravy přihlašovací stránky WordPressu26. 6. 2011 Úpravy přihlašovací stránky WordPressu Jednoduchý plugin umožní snadno změnit vzhled jinak klasické přihlašovací stránky WordPressu. Vložit lze obrázek na pozadí stránky, vlastní logo s odkazem, obrázek na pozadí přihlašovacího […] Posted in Web
  • Ohlasy na knihu o WordPressu17. 2. 2011 Ohlasy na knihu o WordPressu Jako autor musím vyjádřit oficiální poděkování všem, kteří mi dali jakoukoli zpětnou vazbu. Těm, kteří mi děkuji v e-mailových zprávách. Těm, kteří mě pochválí a obrátí se na mě s dotazem, […] Posted in Web
  • Fraxion payments – zpoplatnění obsahu webu21. 9. 2010 Fraxion payments – zpoplatnění obsahu webu Již jednou zde byla řeč o zpoplatnění obsahu webových stránek, konkrétně šlo o zpřístupnění obsahu pouze po zaplacení platebním systémem PayPal. V zahraniční se však objevují i další […] Posted in Web
Web
knihypluginyWordPress

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám