• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > Počítač se stává věcí osobní potřeby, členové domácnosti se o něj nedělí

Počítač se stává věcí osobní potřeby, členové domácnosti se o něj nedělí

Luboš Kudláček 13. 8. 2013     Rubrika:  Technika, software    Štítky: Google Chrome, Internet Explorer, Mozilla, prohlížeč, průzkumy, statistiky prohlížečů

Čím dál více uživatelů využívá k připojení na Internet vlastní počítač, který nesdílí s dalšími členy domácnosti. Souvisí to s aktuálním trendem rostoucího počtu jednočlenných domácností stejně jako s pokračujícím růstem počtu počítačů v domácnostech.

Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti MEDIARESEARCH zpracovaného pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Průzkum se realizuje pravidelně a vždy se ho účastní kolem 2 300 respondentů starších 10 let z internetových domácností.

Výsledky ukazují, že ve více než polovině případů dnes v Česku připadá jeden počítač s připojením na Internet na jednoho uživatele. Často zastoupený je i model, kdy jeden počítač využívají společně dva uživatelé. Taková situace nastává v necelé třetině případů. Zbylých 12 % počítačů s připojením na internet pak podle posledního průzkumu připadá na využívání třech a více uživatelů.

Trend snižujícího se počtu uživatelů na jeden počítač souvisí zejména s obecným růstem podílu jednočlenných domácností a růstem počtu počítačů v domácnostech – dva a více počítačů má aktuálně 43 % domácností.

Z domácích počítačů pak přistupují lidé na internet nejčastěji přes prohlížeč Internet Explorer, který si dlouhodobě drží první místo – aktuálně jej používá 40 % respondentů. Druhým nejpoužívanějším prohlížečem je Mozilla Firefox, který používá 34 % uživatelů a na třetím místě se drží Chrome se 17% podílem.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Chrome kam se podíváš3. 8. 2011 Chrome kam se podíváš Google představil svůj internetový prohlížeč Chrome v září 2008. Ještě loni touto dobou neměl ani desetiprocentní zastoupení na trhu, letos to však začíná vypadat, že má do budoucna […] Posted in Technika, software
  • Objevte krásy webu s novou Beta verzí Internet Exploreru 915. 9. 2010 Objevte krásy webu s novou Beta verzí Internet Exploreru 9 Microsoft dnes celosvětově představil Beta verzi internetového prohlížeče Internet Explorer 9. Společně s partnery jako televize Nova, Seznam.cz, PLAY.CZ, Facebook, CNN nebo například Red […] Posted in Technika, software
  • Téměř polovina vlastníků smartphonů přes něj nakupuje8. 7. 2015 Téměř polovina vlastníků smartphonů přes něj nakupuje Z mezinárodního průzkumu ING Bank vyplývá, že více než polovina Evropanů vlastnící chytrý mobilní telefon nebo tablet přes něj za poslední rok nakoupila na internetu. V Čechách takto […] Posted in Podnikání
  • 12. 4. 2014 Dvě třetiny spotřebitelů se setkaly s falešnou internetovou recenzí Organizace dTest provedla průzkum, jehož výsledkem je zajímavá skutečnost. Více jak polovina respondentů totiž uvedla, že se setkala s nevěrohodnou internetovou recenzí, o níž se domnívá, […] Posted in Podnikání
  • 7. 1. 2014 Dolphin Zero: Nový král Android prohlížečů nebo zbytečnost? Dolphin Zero je nový mobilní prohlížeč pro Android, který se vydal cestou absolutní bezpečnosti. Automaticky totiž promazává veškeré citlivé informace a můžete se tak na internetu […] Posted in Technika, software
  • robot28. 12. 2013 Myslíte si, že vám traffic na webu dělají lidé? Omyl, jsou to roboti! Na každého živého člověka, který klikne na tento článek, připadnou asi dva roboti. Alespoň to tak vypadá podle studie, kterou nedávno vydala bezpečnostní agentura Incapsula. Má k […] Posted in Web, Ostatní články
  • Vánoční dárek26. 10. 2013 Vánoce 2013: Roční obraty eshopů 58 miliard, každý osmý Čech si chce vzít úvěr Podle serveru Heureka.cz se letos obrat českých e-shopů zvýší o téměř 15 % a dosáhne hranice 58 miliard korun. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) utratili Češi o Vánocích v […] Posted in Podnikání
  • 7. 10. 2013 Digitální spotřebitelé na Internetu se dělí na 5 osobnostních typů Podle studie má každý jedinec na Internetu svou osobnost, kterou lze zařadit do jedné z pěti skupin - osobnostních typů. Průzkum probíhal od listopadu 2012 do března 2013 na devíti […] Posted in Podnikání
  • Online nakupuje 47 procent lidí připojených k internetu25. 9. 2013 Online nakupuje 47 procent lidí připojených k internetu 47 procent lidí využívajících internet nakoupí online alespoň jednou za měsíc. Nejoblíbenějším zbožím je oblečení, obuv a elektronika. Informace vycházejí z aktuálního výzkumu […] Posted in Podnikání
  • Jeden počítač nestačí24. 3. 2012 Jeden počítač nestačí Více než třetina českých internetových domácností přistupuje na internet ze dvou a více počítačů. Největší oblibě se těší připojení prostřednictvím wi-fi sítí a nejčastěji využívaným […] Posted in Technika, software
Technika, software
Google ChromeInternet ExplorerMozillaprohlížečprůzkumystatistiky prohlížečů

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám