ČTÚ si zaplatí monitoring sociálních sítí
Český telekomunikační úřad podle své dnešní tiskové zprávy rozšiřuje svou působnost na sociálních sítích s cílem zvýšení ochrany spotřebitele. Služba od Brand Embassy bude stát maximálně 177 tisíc korun za první dva roky.
ČTÚ byl doposud se spotřebiteli v kontaktu především pomocí svého účtu @ctu_cz na Twitteru. V rámci plnění zákonné povinnosti chránit spotřebitele uzavřel nyní úřad smlouvu s českou společností Brand Embassy, která se monitoringem sociálních sítí zabývá. Úřad tak bude moci lépe zjišťovat poznatky o problémech běžných spotřebitelů a vyhodnocovat svá opatření právě v oblasti ochrany spotřebitele.
„Na sociálních sítích se odehrává velká část komunikace mezi poskytovateli služeb a zákazníky a spotřebitelé stále častěji řeší své problémy přes Facebook či Twitter,“ řekl předseda Rady ČTÚ Jaromír Novák. „Stává se, že operátoři v komunikaci se zákazníky přičítají některé problémy ‚regulaci ČTÚ‘, ač tomu tak zcela zjevně není. Díky lepšímu monitoringu sociálních sítí chceme získat lepší zpětnou vazbu a možnost uvádět taková tvrzení na pravou míru,“ dodal Novák.
Podněty ze sociálních sítí již úřad čerpá – na základě komunikace s uživateli mimo jiné připravil návrh novely zákona, která má zrychlit a zlepšit přenos čísel mezi operátory. Novelu již ČTÚ zaslal ministerstvu průmyslu a obchodu.
Systém Brand Embassy si ČTÚ vybral na základě referencí, mezi něž patří i největší firmy v oboru elektronických komunikací, a dále podle nabídnuté ceny. Úřad uzavřel se společnosti rámcovou smlouvu na dva roky s maximální částkou 177 tisíc korun. Po vyhodnocení první fáze spolupráce bude ČTÚ informovat o jejích výsledcích.
Zdroj: ČTÚ
O ČTÚ
Český telekomunikační úřad byl zřízen zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích) ke dni 1. května 2005 jako ústřední správní úřad pro výkon státní správy ve věcech stanovených zákonem, včetně regulace trhu a stanovování podmínek pro podnikání v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz