• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > Milionová pokuta pro Vodafone platí, musí změnit smlouvy

Milionová pokuta pro Vodafone platí, musí změnit smlouvy

Redakce NETzin.cz 3. 10. 2015     Rubrika:  Technika, software    Štítky: ČTÚ, Vodafone

Rozhodnutí o udělení pokuty společnosti Vodafone Czech Republic a.s. za agresivní obchodní praktiku je pravomocné. Operátor musí zaplatit pokutu 1 milion korun a do 60 dnů odstranit ze všech svých smluv závadná ustanovení týkající se automatické aktivace služby „Data nad rámec balíčku“.

Službu operátor aktivoval v září 2014 všem zákazníkům, kteří měli sjednaný datový tarif, automaticky a bez jejich souhlasu. Účastníkům, kteří vyčerpali datový limit a neprovedli deaktivaci služby, Vodafone za poplatek 49 Kč umožnil čerpat určitý objem dat v původní rychlosti. Vodafone novou službu spustil i přes upozornění ze strany ČTÚ, že ji lze považovat za agresivní obchodní praktiku, což ČTÚ vyhodnotil jako jednu z přitěžujících okolností.

Podle rozkladové komise již samotným zakotvením změny, která naplňuje definici nekalé obchodní praktiky, do smluvních podmínek, dochází k naplnění skutkové podstaty a tím k dokonání správního deliktu porušení zákazu užívání nekalých obchodních praktik. Spotřebiteli je na základě změněných smluvních podmínek automaticky aktivována služba, aniž by s objednáním této služby výslovně souhlasil.

Operátor se bránil argumentací, že změna účtování služby byla veřejně prezentována a každý ze zákazníků měl možnost změnu smlouvy odmítnout a smluvní vztah s Vodafonem ukončit. Druhoinstanční rozhodnutí ČTÚ naproti tomu uvádí, že pouhé neodmítnutí změny neznamená aktivní objednání dalších služeb. K objednání služeb je nutné aktivní jednání zákazníka a ne pouze jeho nečinnost.

Vedle toho Vodafone porušil i § 1817 občanského zákoníku, podle něhož podnikatel nesmí po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas. Toto porušení obecného právního předpisu je však bez jakékoliv konkrétní sankce, a může být pouze předmětem možných soukromoprávních nároků spotřebitelů vůči operátorovi.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • SERP Seznam18. 7. 2019 Operátora UPC kupuje Vodafone, Evropská komise schválila akvizici Telekomunikační skupina Vodafone Group kupuje aktivity společnosti Liberty Global v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur. Akvizici již […] Posted in Podnikání
  • SERP Seznam9. 5. 2018 Vodafone kupuje poskytovatele kabelové televize UPC Skupina Vodafone Group se dohodla se společností Liberty Global na odkupu jejích aktivit v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur. Celá tato […] Posted in Podnikání
  • Operátoři vyslyšeli naše prosby. Data padají z nebe!28. 4. 2017 Operátoři vyslyšeli naše prosby. Data padají z nebe! Svět nás může potěšit řadou malých i velkých událostí. Slunečným a teplým počasím, nově vyvinutým lékem proti závažné nemoci nebo dokonce ukončením válečného konfliktu. Tentokrát jsou to […] Posted in Technika, software
  • Vodafone má předplacené karty s neomezeným voláním ve vlastní síti5. 4. 2016 Vodafone má předplacené karty s neomezeným voláním ve vlastní síti Vodafone začal od 1. dubna 2016 nabízet rozšířenou předplacenou kartu. Její součástí je nejprodávanější balíček ke kartě za 99 Kč s neomezeným voláním v síti Vodafone. Pokud si navíc […] Posted in Technika, software
  • Studentfone končí, stane se součástí Vodafone1. 3. 2016 Studentfone končí, stane se součástí Vodafone Zástupci obou společností se dle tiskové zprávy dohodli, že Vodafone dokáže zákazníky Studentfone obsloužit efektivněji díky vlastní nabídce atraktivních tarifů pro studenty. K ukončení […] Posted in Technika, software
  • Vodafone požádal ÚOHS o prošetření CETIN ve věci zneužívání dominantního postavení na trhu DSL18. 2. 2016 Vodafone požádal ÚOHS o prošetření CETIN ve věci zneužívání dominantního postavení na trhu DSL Vodafone Czech Republic (Vodafone) odeslal Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže podnět k prošetření společnosti Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) ve věci zneužívání […] Posted in Technika, software
  • LTE od Vodafonu je po dokončení pokrytí Prahy dostupné již 92 % populace15. 9. 2015 LTE od Vodafonu je po dokončení pokrytí Prahy dostupné již 92 % populace Vodafone po pokrytí stovek měst a obcí po celé ČR v srpnu dokončil zavádění LTE v Hlavním městě Praze. LTE je tak dostupné již 92 % populace a pokrývá 83 % území České republiky. Více […] Posted in Technika, software
  • Vodafone Smart ultra 626. 6. 2015 Vodafone Smart ultra 6 Vodafone uvede v červenci na trh chytrý telefon s názvem Vodafone Smart ultra 6. Nový přírůstek do aktuální řady zařízení pod značkou Vodafone nabídne za cenu 4 977 Kč špičkovou […] Posted in Technika, software
  • S novým balíčkem od Vodafone v zahraničí jako doma24. 6. 2015 S novým balíčkem od Vodafone v zahraničí jako doma Dne 27. 6. vejdou v platnost nové podmínky roamingových služeb Vodafonu. Balíček Roaming na den je určen tarifním zákazníkům a umožní volat a posílat textové zprávy a využívat data stejně […] Posted in Technika, software
  • Air Telecom dostal pokutu za klamavé obchodní praktiky15. 2. 2015 Air Telecom dostal pokutu za klamavé obchodní praktiky Pokutu 120 tisíc korun udělil Český telekomunikační úřad za podvodné jednání obchodních zástupců a Air Telecom ji již zaplatil. Šlo o to, že obchodní zástupci prodávající služby […] Posted in Technika, software
Technika, software
ČTÚVodafone

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám