• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Regiony > Jihočeský kraj > 5 kroků, jak založit vlastní e-shop

5 kroků, jak založit vlastní e-shop

Redakce NETzin.cz 21. 9. 2017     Rubrika:  Jihočeský kraj   

Rádi se brouzdáte a nakupujete na internetu a někdy uvažujete nad tím, jaké by to bylo mít vlastní internetový obchod? Možná jste si někde přečetli, že je to celkem složité, ale v dnešní době je to přesně naopak. Svůj vlastní e-shop můžete mít během několika minut a dokonce i zdarma.

Jak založit vlastní eshop

Stačí využít nabídky pronájmu e-shopu.

Nejprve zařiďte nutné úřední záležitosti

Jako první věc budete potřebovat živnostenský list, nebo založit firmu. Živnost si založíte snadno na každém živnostenském úřadě, bude vám stačit 1000 Kč a občanský průkaz. Založení společnosti s ručením omezeným už je složitější proces. Doporučuji se zeptat na úřadech, kde vám ochotně poradí.

Obě možnosti mají své plusy a mínusy, které dobře zvažte.

Jak vybrat, co budu prodávat?

Všichni odborníci vám doporučí, že prodávané věci byste měli znát. Ideálně byste měli být odborníkem, nebo mít aspoň touhu se jím stát. Milujete rybaření? Pořiďte si e-shop pro rybáře. Máte rádi zvířata? Opět můžete mít obchod s jídlem, oblečením nebo pomůckami pro zvířata.

Nejdůležitější je, aby vás téma bavilo a uměli jste poradit.
První potenciální zákazníci přijdou a budou se ptát. Budou se zajímat o produkt, jak funguje, jak dlouho vydrží, budou chtít něco vhodného doporučit. Jakmile jim nebudete umět pomoci, odejdou a už se k vám zpátky nevrátí. Naopak když pomoc najdou, rádi zase nakoupí.

Pokud máte šikovné ruce a kreativního ducha, vyrábějte. Třeba šijte oblečení na miminka, tvořte dekorace do domácnosti, malujte obrazy. V současné době je po rukodělných a originálních výrobcích velká poptávka.

Jak se bude obchod jmenovat?

Nejtěžší věc, ale ne nemožná. Vaši fantazii totiž bude hodně brzdit volná doména, ideálně ta, co má příponu .cz. A také si zkontrolujte, jestli už dané jméno nepoužívá jiná firma s podobným zaměřením a nemá na něj ochrannou známku.

Název byste měli být schopní lehce vyslovit i napsat, dávejte si pozor na obecná slova. Jméno jako sportovní obchod vás nijak neodliší od stovek dalších sportovních obchodů. Zkrátka chce to taky něco unikátního.

Založení internetového obchodu

Jak už jsme psali, doporučujeme pronájem. Hlavně těm z vás, co si chtějí vedení e-shopu vyzkoušet, nechtějí investovat hned v začátcích spoustu peněz, které budete potřebovat na marketing.

Zkuste se poradit v diskuzích, případně si vyzkoušejte 30denní verzi zdarma.

Proč si vybrat pronájem e-shopu?

  • je to rychlé řešení, e-shop budete mít prakticky hned
  • platíte jen měsíční paušál
  • ovládání snadno zvládnete
  • je vám k dispozici technická podpora

Internetový obchod je na rozdíl od webových prezentací složitější systém. Musí nabízet napojení nejen na dodavatele, ale také na doručovací služby, musí si umět poradit se skladovými zásobami, účtovat atd. A tyto věci vám nikdo nenaprogramuje za pár tisíc, ale spíš za desítky nebo stovky tisíc. A pokud byste sáhli po e-shopu, který nabízí například některé šablony WordPressu, opět bude záležet, jak moc se tato šablona dokáže přizpůsobit českému prostředí. Většinou pak stejně budete muset investovat nemalé peníze do času programátora.

On-line marketing

Začněte se učit, protože internetový marketing bude pro vedení e-shopu nutný. Zkuste se zorientovat ve všech jeho oblastech. Spoustě e-shopů fungují sociální sítě. Facebook a Instagram může být velmi efektivní. Podívejte se na přehledné stránky, kde vám jako začátečníkovi pomohou se ve světě e-shopů zorientovat.

Online marketing je velmi obsáhlý a rozhodně byste ho v případě vedení e-shopu neměli vynechat. Zjistěte si co nejvíc o jednotlivých oblastech: o SEO, linkbuildingu, PPC reklamě, sociálních sítích. Vzdělávejte se na kurzech, choďte na networkingy s dalšími podnikateli a stále zůstávejte v obraze.

A jaké další zdroje se mohou hodit?

  • www.jakpodnikat.cz – najdete tu všechny odpovědi na otázky podnikatelů
  • www.mladypodnikatel.cz – s mnoha inspirativními videorozhovory
  • Facebookové skupiny – přidejte se k Provozovatelům e-shopů

PR text

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Křivonoska 20132. 5. 2013 Křivonoska 2013 Jako každý rok, tak i letos na začátku května, se koná Křivonoska - největší mezinárodní závod historických vozidel ve střední Evropě. Letošní již 43. ročník je spolupořádán statutárním […] Posted in Společnost
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • 12. 6. 2010 Kolik stojí fanoušek na Facebooku Facebook je v současné době považován za účinný marketingový nástroj. Údajně můžete efektivně šířit své zprávy, propagovat svou značku a získávat příznivce téměř na cokoli, co vám […] Posted in Web
  • 4. 4. 2019 Nový podnik v Českých Budějovicích – LaDílna V centru Českých Budějovic nově otevřená LaDílna nabízí relaxaci a odpočinek při malování na keramiku. Připraven je výběr keramických polotovarů různých tvarů a velikostí, desítky […] Posted in Jihočeský kraj
  • PR články9. 8. 2010 PR články "No..." Krátce se odmlčel, uhasil cigaretu v popelníku na stole mezi námi a natáhl se do regálu pro štos posledních výtisků plátku, jemuž dělal šéfredaktora. "Prostě když děláme třeba […] Posted in Ostatní články
  • 16. 6. 2015 Většina Čechů je proti přijetí eura, ale i proti členství ČR v EU Jak ukázal průzkum společnosti SANEP, 72,6 % dotázaných, kteří představují reprezentativní vzorek domácí populace, by dnes hlasovala v případném všelidovém referendu, proti vstupu ČR do […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • 21. 6. 2015 Karlovy Vary stojí o českou klientelu O lázních v Karlových Varech můžeme právem prohlásit, že jsou mezinárodně nejznámější, nejnavštěvovanější, nejproslulejší a nejstarší. Svou slávu odvozují od císaře Karla IV., který je […] Posted in Cestování a turistika
  • 29. 10. 2007 Požár v supermarketu Interspar Střecha obchodního domu začala hořet v sobotu v 10:00. Oheň zasáhl pouze střechu, do samotné budovy se dostal jen kouř. Požár oznámil kolemjdoucí, který zavolal na linku 112. Z budovy […] Posted in Jihočeský kraj
  • Kdy a proč si vzít půjčku24. 6. 2015 Kdy a proč si vzít půjčku Zkusme si půjčku spočítat obráceně, tedy jako finanční prostředky, které je potřeba naspořit a délku tohoto spoření, než dosáhneme cílové částky. Dejme tomu, že si půjčíte 100 tisíc korun […] Posted in Finance, ekonomika
  • Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další23. 5. 2025 Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další Káva, kterou pijeme, pochází ze zrn, která jsou semeny kávovníku. Existuje více než stovka druhů kávovníků, ale v praxi se nejčastěji používají dva hlavní druhy – Arabica a Robusta. Každý […] Posted in Společnost, Výběr redakce
Jihočeský kraj

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám