• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > Obchodníci chtějí vyšší limit při placení mobilem

Obchodníci chtějí vyšší limit při placení mobilem

Redakce NETzin.cz 13. 5. 2011     Rubrika:  Technika, software   

Podle průzkumu společnosti T-Mobile oceňuje velká většina obchodníků při placení za jejich zboží nebo služby prostřednictvím mobilního telefonu rychlost platby a její jednoduchost. Je přitom jedno, zda jde o m-platbu nebo zaslání Premium SMS. Výsledky průzkumu navíc ukazují, pokud by měli zákazníci tu možnost, upřednostnili by mobilní telefon při placení před bankovním převodem.

„Obliba m-plateb a Premium SMS výrazně roste ve chvíli, kdy si je firmy vyzkouší. Věříme proto, že se popularita těchto nástrojů bude rychle zvyšovat jak mezi obchodníky, kteří je nabízejí, tak mezi koncovými uživateli,“ říká Vít Šoupal, senior manažer mobilních plateb T-Mobile, a doplňuje: „Mezi obchodníky bez vlastních zkušeností hodnotí m-platby kladně 31 %, po vyzkoušení je však hodnotí kladně 76 % dotázaných.“

Mezi hlavní přednosti mobilní peněženky řadí obchodníci rychlost transakcí, důvěryhodnost pro koncového zákazníka, záruky operátora či rychlé zavedení této služby. Například u m-platby vítězí rychlost (74 %), důvěryhodnost pro koncového uživatele (69 %) a záruky operátora (64 %).

Zvýšení limitu transakce by uvítaly přibližně tři čtvrtiny respondentů. Částku do 1 000 korun uvedla zhruba třetina oslovených. V případě Premium SMS by si limit až 5 000 korun dovedlo představit 31 procent, u m-plateb pak dokonce 37 procent firem.

Z výsledků vyplynulo, že obchodníci očekávají, že po zavedení m-platby by poklesl počet nákupů uhrazených bankovním převodem. Podle jejich odhadů by každý desátý zákazník zaplatil za svůj nákup prostřednictvím telefonu. Podíl bankovních transakcí by tak mohl činit čtvrtinu místo původních 34 %. Ostatní způsoby úhrady by nasazení m-plateb téměř neovlivnilo.

Mezi hlavními důvody, proč tento způsob placení ještě nezavedly, uvádějí firmy nevhodnost pro jejich podnikání (Premium SMS 29 %, mobilní platby 38 %). Zároveň z průzkumu, který realizovala společnost Synovate, vyplynulo relativně nízké povědomí o mobilních platbách obecně.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Podnikat budou moci nezletilí5. 4. 2013 Podnikat budou moci nezletilí Podle nového občanského zákoníku budou moci získat živnostenský list i lidé mladší osmnácti let. Vše s posvěcením zákonného zástupce a soudu. Jedna ze základních podmínek […] Posted in Podnikání
  • Lupa.cz: CIF 2010: na českém Internetu je po krizi, očekává se příliv investic18. 11. 2010 Lupa.cz: CIF 2010: na českém Internetu je po krizi, očekává se příliv investic Placený obsah v online médiích, rozmach slevových serverů, rostoucí popularita čteček elektronických knih – to jsou některá z těch nejzajímavějších témat letošní konference Czech Internet […] Posted in Ostatní články
  • Peníze27. 5. 2014 5200 Kč za zlomený prst Když jsem si uzavíral životní pojištění, dostal jsem k tomu pro své dítě za mírný poplatek i pojištění úrazové. Nejsem zastáncem pojistek pro dítě. Nechápu dost dobře všechny ty finanční […] Posted in Společnost
  • Pelíšky zatím nejúspěšnějším filmem cyklu 20 filmových sezón9. 3. 2011 Pelíšky zatím nejúspěšnějším filmem cyklu 20 filmových sezón Koprodukční film ČT Pelíšky (1999) byl zatím nejúspěšnějším filmem cyklu 20 filmových sezón v České televizi. Vynikající snímek režiséra Jana Hřebejka zhlédlo 946 tis. dospělých […] Posted in Společnost
  • Stařec a moře4. 1. 2013 Stařec a moře Novela Ernesta Hemingwaye Stařec a moře byla poprvé publikována roku 1952, během dvou dní se jí prodalo 5,2 milionu výtisků a v roce 1954 za ni autor dostal Nobelovu cenu za literaturu. […] Posted in Společnost
  • 27. 2. 2016 K čemu jsou ratingové agentury? Na světě existují pouze tři opravdu důležité ratingové agentury, které mohou zahýbat ekonomikou celých států. Rating, neboli hodnocení, je velmi důležité zejména u dluhů a […] Posted in Finance, ekonomika
  • Konec českého internetu? Politici se opět pokoušejí o cenzuru18. 6. 2011 Konec českého internetu? Politici se opět pokoušejí o cenzuru Tentokrát to není televize Nova, nejde o IPv6 ani o Confickera. Dokonce se ani neblíží kolaps celosvětové sítě Internet jako takové a nejde ani o nic technického. To jenom náš český […] Posted in Web, Ostatní články
  • Thajský telekomunikační gigant vstupuje na český trh se smartphony I-Mobile22. 4. 2015 Thajský telekomunikační gigant vstupuje na český trh se smartphony I-Mobile Společnost Samart I-Mobile dnes oznámila vstup na český a slovenský trh, kam bude v první fázi dodávat smartphony. Dodávaná zařízení budou plně lokalizována do češtiny a slovenštiny, bude […] Posted in Technika, software
  • Třetina rodičů souhlasí s mobilním telefonem pro prvňáčka31. 8. 2015 Třetina rodičů souhlasí s mobilním telefonem pro prvňáčka Vyplývá to z průzkumu realizovala agentura Data Collect pro operátora O2. Koupi mobilního telefonu pro nového školáka prý zvažuje 46 procent rodičů. Nejpádnějším důvodem pro pořízení […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • 19. 6. 2015 Jak vzniká benzín a nafta Bez benzínu a nafty si již dnes jen stěží dokážeme představit naší lidskou civilizaci. A i když se zdá, že se doprava bude posouvat směrem k jinému způsobu pohonu vozidel (například k […] Posted in Technika, software
Technika, software

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám