• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Mediatypy v letech 2012 a 2013: ceníková hodnota reklamy na internetu i nadále roste, na TV trhu nastal 8% pokles

Mediatypy v letech 2012 a 2013: ceníková hodnota reklamy na internetu i nadále roste, na TV trhu nastal 8% pokles

Redakce NETzin.cz 17. 1. 2014     Rubrika:  Podnikání   

Největší meziroční nárůst na reklamním trhu zaznamenala internetová display reklama. Podle aktuálních dat z monitoringu reklamy v ceníkových cenách Admosphere vykazují růst i out-of-home media, tisk v minulém roce stagnoval. Hrátky s cenou reklamy na televizním trhu se podepsaly na 8% snížení ceníkové hodnoty reklamního prostoru. Celková ceníková hodnota publikovaných reklamních sdělení mezi roky 2012 a 2013 klesla o 2 %.

Stejně jako v předchozích letech i v meziročním srovnání roků 2012 a 2013 je podle dat Admosphere nejprogresivnějším mediatypem internet. Ceníková hodnota využitého bannerového reklamního prostoru (monitorovaného v rozsahu projektu AdMonitoring) vzrostla oproti předchozímu roku téměř o pětinu na 6,5 miliard korun. O 7 % meziročně vzrostla i souhrnná ceníková hodnota reklamy umístěné v out-of-home médiích. Celkově v roce 2013 vystavili zadavatelé v outdooru, indooru, instore, OOH TV a v kině reklamu v hodnotě 4,27 miliardy korun podle ceníků.

V uplynulém roce se relativně dařilo mediatypu tisk. Za úspěch se dá považovat zpomalení dlouhodobého poklesu, tisk totiž mezi roky 2012 a 2013 víceméně stagnoval. Zaznamenal jen mírné snížení v řádu 1 % z 17,65 miliard korun na 17,46 mld. Kč.

Téměř 8% pokles nastal pak u mediatypu televize. V důsledku změny cenové politiky televizní skupiny CET 21 využili zadavatelé v loňském roce reklamu na televizních obrazovkách v celkové ceníkové hodnotě 27,8 miliard korun, o 2,3 mld. Kč méně než v roce 2012.

Rádia v loňském roce odvysílala reklamu v hodnotě 5,85 miliard korun. Meziroční srovnání však není možné, neboť společnost Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rozhlasu a rozšířila monitoring i o data z regionálních rozhlasových kampaní.

Celkově trh s reklamou v uplynulém roce mírně poklesl. V meziročním srovnání (bez zahrnutí mediatypu rádio) došlo k poklesu o 2 %. Velký vliv na celý trh měl právě vývoj v oblasti televizní komerce.

Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2012 a 2013

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2012 a 2013

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Produktivita práce: hodina vytváří hodnotu 428 Kč24. 6. 2014 Produktivita práce: hodina vytváří hodnotu 428 Kč Hodinová produktivita práce v České republice v letech 2009 až 2013 stagnovala. Jedna odpracovaná hodina v roce 2013 znamenala vytvořenou hodnotu, která byla v reálném vyjádření o téměř […] Posted in Finance, ekonomika
  • Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták11. 10. 2019 Jak na účinnou letákovou kampaň ve spojení s online marketingem a jak by měl vypadat reklamní leták Venkovní a další offline reklama má rozhodně své místo i v době internetu a digitálního marketingu. Jednou z těch levnějších a zajímavých je roznos letáků do poštovních schránek domácností […] Posted in Marketing
  • Logo O226. 1. 2022 Byty dále zdražily, meziroční růst činí až 61 procent Byty ve velkých českých městech dál zdražují. Data za čtvrté kvartály let 2020 a 2021 opět potvrzují, co bylo patrné už o čtvrtletí dříve. Ceny bytů rostou a tempo je oproti […] Posted in Finance, ekonomika
  • 17. 7. 2014 QR kódy na památkách v Českých Budějovicích V Českých Budějovicích nyní turisté najdou na fasádách vybraných deseti historických památek QR kódy odkazující na podrobnější informace o daném objektu. Nové smaltované destičky […] Posted in Jihočeský kraj
  • 22. 4. 2016 Opravy plovárny uzavřou krytý bazén na několik měsíců Rekonstrukce krytého plaveckého stadionu zahrnuje výměnu dlažby velkého bazénu, opravu izolace a odtoků, elektroinstalace, osvětlení i tepelné oddělení prostor plaveckého a dětského […] Posted in Jihočeský kraj
  • Blogování telefonem2. 7. 2010 Blogování telefonem WordPress představil novou funkci dostupnou prozatím pouze na službě WordPress.com. Na svůj blog můžete poslat a publikovat zvukovou nahrávku svým telefonem. Posted in Web
  • 6. 2. 2015 Divy světa z LEGA budou od jaře v Kladně Na jaře tohoto roku přibude na mapě zajímavých výletů po Česku další místo. V novém obchodně-společenském centru Central ve středočeském Kladně dýchne na návštěvníky dávná historie. […] Posted in Společnost
  • Video - Film1. 9. 2013 Jak stahovat videa z YouTube Videa jsou většinou stále dostupná a není problém si je pustit na zařízení připojeném k internetu. Stačí navštívit YouTube.com, nebo použít například aplikaci na chytrém telefonu. […] Posted in Technika, software
  • 23. 2. 2015 Oslabená koruna zdraží elektroniku až o dvacet procent Průběžné oslabování české koruny vzhledem k hlavním světovým měnám postupně tvrdě dopadá na ceny elektroniky. Nejrychleji dochází ke zdražení výpočetní techniky a mobilních telefonů. S […] Posted in Finance, ekonomika
  • 19. 6. 2014 Co je dražší? Kopnutí, nebo věděl kam? Znáte tu myšlenku o tom, jak řemeslník věděl co udělat a bylo to na výsledném účtu dražší než samotné provedení práce? Spotřebitelský časopis dTest se podivuje nad tím, že někdo nabízí […] Posted in Podnikání
Podnikání

Výběr redakce

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další

Podnikání

intuice
Nejen čísla rozhodují: Proč je intuice klíčem k podnikatelskému úspěchu
cena
Kolik si za to říct? Naučte se správně nastavit cenu svých produktů

Finance

Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika
půjčky
Přehled druhů půjček na českém trhu: Co je co a kdy po čem sáhnout

Web

typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence
UX design
Jak navrhnout web, který si uživatelé zamilují: Zásady přívětivého UX designu

Marketing

lokální prodej ovoce - marketing
Jak přivést lidi až ke dveřím: Lokální marketing pro kamenné prodejny, který funguje
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu
10 fatálních chyb při tvorbě firemního blogu, které vás můžou stát důvěru i zákazníky

Technika

Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty
fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám