• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Co je dražší? Kopnutí, nebo věděl kam?

Co je dražší? Kopnutí, nebo věděl kam?

Redakce NETzin.cz 19. 6. 2014     Rubrika:  Podnikání   

Znáte tu myšlenku o tom, jak řemeslník věděl co udělat a bylo to na výsledném účtu dražší než samotné provedení práce? Spotřebitelský časopis dTest se podivuje nad tím, že někdo nabízí velmi jednoduchou službu za hodně peněz. A nejen to – dTest dokonce tvrdí, že spotřebitelé si mohou onu službu udělat i sami.

prasátko

Myšlenka se objevila v různých variacích na několika místech, těžko dohledat zdroj. Je o tom, že se jeden člověk ocitne v nouzi a potřebuje pomoc řemeslníka. Řemeslník přijde, chvíli kouká na tu rozbitou věc a pak do ní jednou kopne (dosaďte si klidně jinou jednoduchou činnost). Následně si řekne o 1000 dolarů (korun). Když se člověk v nouzi podivuje nad takovou vysokou částkou a požaduje vystavení řádného dokladu, řemeslník mu jej napíše.

A stojí na něm:

Jedno kopnutí do rozbité věci: 1 dolar
Věděl kam: 999 dolarů

Málokdy si lidé uvědomují, že řemeslník opravdu studoval a má praxi ve svém oboru, což je také důvod, proč byl schopen opravu zvládnout tak rychle. Je cena neúměrná jeho výkonu? Je takové podnikání dokonce nemorální?

Časopis dTest se podivuje nad tím, že jistá firma vybírá peníze za to, že zavolá na linku telekomunikačního operátora za zákazníka (zároveň svého klienta) a vyjedná mu slevu na jeho služby. Vypadá to jednoduše a dTest ve své tiskové zprávě píše, že spotřebitelé si mohou takovou věc zařídit sami.

Spotřebitelé si umí slevy vyjednat sami. Mnohdy stačí zvednout telefon nebo zajít na pobočku a výhodnější podmínky jsou na světě.

Opravdu?

Zkuste si to prosím. dTest píše, že stačí zajít na prodejnu a dostanete slevu. A proč jako? Máte nějaký tarif s jasnou cenou ne? Proč by vám měl operátor dávat slevu?

Ano, věc funguje. Můžete dostat opravdu dobrou nabídku v případě, že vás jako nespokojeného zákazníka odhodlaného zrušit služby a přejít ke konkurenci přepojí na retenční oddělení. Za předpokladu, že má zrovna operátorka na tomto oddělení nějakou super nabídku k dispozici, může vám ji dát. Rozhodně ji ale nedá každému. Jejím úkolem není rozdávat super nabídky na potkání, její prací je udržet zákazníka a fakt super nabídka je až poslední věc, kterou by s vámi měla řešit.

Spotřebitelský časopis dTest má samozřejmě pravdu, když tvrdí, že podnikání v tomto oboru je poněkud zvláštní. Zvláštní jsou i procesy a vztahy mezi firmou a klientem, které jsou v tiskové zprávě popisovány. Ale o výroku, že si spotřebitel zajistí takovou slevu sám, by se dalo minimálně pochybovat.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 21. 4. 2016 Ve městě pracují občané v územních skupinách Zastupitelstvo města České Budějovice zřídilo na svém zasedání 21. září 2015 územní výbor jako iniciativní orgán za účelem získávání podnětů od občanů pro potřeby rozhodování samosprávných […] Posted in Jihočeský kraj
  • 29. 10. 2019 Datovou schránku má už 150 tisíc fyzických osob Počet aktivních uživatelů datových schránek stabilně roste. Na konci třetího čtvrtletí letošního roku poprvé překročil hranici 150 tisíc uživatelů. Dalších 518 tisíc datových schránek […] Posted in Technika, software
  • T-Mobile spustil novou technologii pro přenos hlasu22. 10. 2014 T-Mobile spustil novou technologii pro přenos hlasu T-Mobile spustil ve své síti jako první v ČR a jeden z prvních v Evropě technologii Voice over LTE (VoLTE) umožňující standardní IP hovory v síti LTE. Zatím jde o interní technický pilot, […] Posted in Technika, software
  • Samsung představuje nový smartphone Galaxy J122. 4. 2015 Samsung představuje nový smartphone Galaxy J1 Společnost Samsung Electronics Czech and Slovak uvádí na český trh nový smartphone Galaxy J1. Zařízení klade důraz na vyváženou výbavu, moderní a elegantní design, pokročilé fotografické […] Posted in Technika, software
  • 10 tipů pro úspěšný e-mail marketing24. 6. 2025 10 tipů pro úspěšný e-mail marketing E-mail marketing je stále jedním z nejefektivnějších nástrojů online komunikace se zákazníky. Když se dělá správně, může přinést vysokou návratnost investice, posílit vztahy se zákazníky a […] Posted in Marketing
  • 11. 4. 2017 Česko má nejnižší míru nezaměstnanosti v celé EU, i v březnu 2017 K 31. 3. 2017 evidoval Úřad práce ČR celkem 356 112 uchazečů o zaměstnání. To je o 24 096 méně než v únoru a o 86 997 méně než před rokem. Zároveň jde o nejnižší březnovou hodnotu od roku […] Posted in Finance, ekonomika
  • Platební systémy na internetu – 1.část13. 4. 2010 Platební systémy na internetu – 1.část PayPal, Moneybookers, PayPay, GoPay.cz, PaySec. Ač je v České republice stále nejrozšířenějším způsobem platby zboží zakoupeného na internetu klasická dobírka, už nějakou dobu se tuto […] Posted in Podnikání, Finance, ekonomika
  • Podle Výzkumníku Seznamu má tablet 24 % obyvatel6. 8. 2013 Podle Výzkumníku Seznamu má tablet 24 % obyvatel Tabletový boom odstartoval v lednu 2010, kdy společnost Apple představila svůj iPad, který dnes podle statistik vlastní každý čtvrtý Američan. Češi jsou však při nákupu tohoto druhu […] Posted in Technika, software
  • Web7. 2. 2012 Ceny domény .CZ u registrátorů subjektivně V přehledu cen domén u jednotlivých registrátorů (po únorovém snížení ze strany sdružení CZ.NIC), si můžete celkem snadno porovnat, kde najdete domény nejlevnější a kde naopak ty […] Posted in Web
  • Chytrý telefon pro seniory Doro Liberto 820 Mini nabízí v ČR O217. 3. 2015 Chytrý telefon pro seniory Doro Liberto 820 Mini nabízí v ČR O2 Operátor O2 zařazuje do své nabídky chytrý telefon Doro Liberto 820 mini. Tento mobil je díky jednoduchému ovládání, přizpůsobené hlasitosti a citlivosti, velkým ikonám a aplikaci pro […] Posted in Technika, software
Podnikání

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám