Tipy na propagaci webu – část druhá
V článku o prvotní propagaci nového webu bylo zmíněno několik věcí, které si zaslouží rozvést a přidat ještě další tipy. Registrace do katalogů pochopitelně nestačí a nestačí ani ruční budování zpětných odkazů.
Důvod je prostý. Museli byste věnovat mnoho vlastních sil získávání zpětných odkazů jejich výměnou, stálo by to mnoho času a výsledek je nejistý. Mnohem lepší je šířit povědomí o webu a časem získávat odkazy přirozenou cestou, dva příklady:
Offline verze webu: e-kniha
Zatímco odkazy jsou v mnoha případech pomíjivé, zkrácená offline verze vašeho webu třeba ve formátu PDF se může mezi lidmi šířit sama od sebe, může se dostat do databází e-knih a bez vašeho přičinení šířit povědomí o vašem projektu. Lidé ji mohou číst ve svých e-readerech a jiných zařízeních, posílat mailem a nosit na flashdisku. I přesto, že do ní nebudete moci zasadit počítadlo návštěvnosti, třeba reklamu na své další weby do ní přidat můžete.
Miniaplikace
Podobnou funkci zastane i nějaká miniaplikace – software vykonávající nějakou jednoduchou činnost, která s vaším projektem souvisí. Dejte ji k dispozici jako freeware a do ní reklamu na svůj web. I ona se může šiřit mezi lidmi přirozenou cestou a zakotvit v katalozích, které se na freeware specializují.
Nebojte se otevřenosti
Lidé si chrání svůj obsah a jakékoli sdílení je jim proti mysli. Váš pracně vytvořený obsah je a navždy zůstane vaším duševním vlastnictvím. Pokud ale máte obsah encyklopedického charakteru, můžete jej dát k dispozici pod nějakou vhodnou licencí a povolit jeho šíření pro nekomerční použití s uvedením autora a na Internetu i s odkazem na původní (váš) zdroj. Na tomto principu nefunguje jenom Wikipedie.
Ještě jednou o podpůrných webech
I podpůrné weby například pro váš e-shop jsou nákladné a jejich budování stojí mnoho sil. Potom přijde někdo, kdo se tématu bude věnovat opravdu jako svému koníčku a vaše propagace se propadne na nižší příčky žebříčku zajímavosti. Dlouhodobý úspěch zaručí fakt, že pro vás samotné je předmět vašeho byznysu koníčkem. Pak můžete tvořit opravdu zajímavou encyklopedii (magazín, weblog) a budete mít velkou šanci získat přirozené odkazy a přirozenou reklamu ze souvisejících webů od lidí, které zajímá to samé. Jedinou nevýhodou je, že narozdíl od rychle splácaného webu to trvá o něco déle.
Informujte média
Rozešlete tiskovou zprávu médiím – souvisejícím webům. Novinář ocení, když bude moci informovat své čtenáře o zajímavé věci, takže to neberte jako vnucování se. V nejhorším případě to novináře nebude zajímat a váš projekt propagovat nebude, to však není nic, co by vám ublížilo.
→
Když děláte nový web, zkuste se zamyslet, z jakého důvodu víte o těch ostatních. Pravděpodobně to nebude kvůli odkazům někde v patičce a možná ani ne kvůli vyhledávači, kvůli kterému se tak zajímáte o SEO.
→
Tento článek berte jako několik tipů vyplývajících z pozorování autora. Nemám k dispozici žádné analýzy, které by výše zmíněná tvrzení dokládaly, jde jen o vlastní zkušenosti jak z pohledu návštěvníka webů, tak z pohledu jejich tvůrce.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz