• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Prvotní propagace webu

Prvotní propagace webu

Luboš Kudláček 10. 1. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Máte hotový nový web a nevíte co s ním dál? Jak oznámit lidem, že váš web vůbec existuje? Jak jej efektivně propagovat, aby se dostal do povědomí vyhledávačů? V tomto článku je několik tipů, jak základní propagaci zařídit.

Oznamte existenci webu vyhledávačům

Prvním krokem by mohlo být upozornění pro vyhledávače. Stačí použít příslušné formuláře:

  • Google
  • Seznam
  • Jyxo

Poznámka: Vyhledávač najde váš web sám v případě, že již na něj míří nějaký odkaz z jiného webu, který již vyhledávač zná. Například Seznam upozorňuje, že pokud zařadíte web do jeho katalogu odkazů, přidávací formulář již používat nemusíte.

Osobně ale přidávací formuláře používám, a to ještě předtím, než web skutečně zveřejním. I doména s minimálním obsahem si zaslouží být v indexu – vyhledávač ji bude považovat za starší a prověřenou možná ještě dříve, než nasadíte větší množství obsahu.

Registrace do katalogů

Registrujte svůj web do katalogů odkazů. Někdo říká, že to je úplně k ničemu, ale i odkazy z katalogů mají svou váhu. Platí to i v případě, že vám z katalogu nebudou chodit návštěvníci. Pokud není katalog vyhledávačem považován za linkfarmu, pak odkaz v něm smysl má. Majitelé kvalitních katalogů se přece snaží odkazovat na zajímavé weby, aby ta jejich databáze byla také nějakým způsobem zajímavá.

Vyberte si z katalogů, kde cítíte, že již existuje nějakou dobu a že není pouze linkfarmou na pochybné MFA weby.

Linkbuilding – zpětné odkazy

Získejte odkazy ze souvisejících webů. Oslovte majitele s nabídkou výměny odkazů. Pokud nebude reagovat, nezoufejte. (Editováno: lepší je využít služeb pro to určených, vaše nabídka může být považována za spam.) A netrapte se ani v případě, že budete mít zpětných odkazů málo. Jde přece jenom o jednu z mála věcí, která váš web učiní úspěšným.

Reklama na internetu

Pokud máte elektronický obchod, můžete jej propagovat i pomocí placené reklamy. Než se k tomu odhodláte, ujistěte se, že neděláte chybu jinde (v použitelnosti webu třeba). Zkuste PPC reklamní systémy (platba za proklik). Seznam.cz provozuje Sklik (reklama i v jeho výsledcích), Google zase AdWords (taktéž – vaše reklama se bude zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání + na partnerských webech) a existuje ještě několik dalších, podobně zajímavých.

Svou reklamu ale můžete umístit i na weby po dohodě s jejich majitelem. Najděte si stránky se souvisejícím obsahem a pokud nenajdete nabídku inzerce, zkuste oslovit majitele. S ním se pak domluvte na podmínkách a ceně, jenom si dávejte pozor, ať zbytečně neinvestujete do spekulantů a dalších lidí, kteří se vás pokusí oklamat. U webů, které přímo neznáte a nikdy předtím jste je nenavštívili, si nechte předložit důkazy o jejich návštěvnosti.

Většina webů na internetu je provozována za účelem zisku, ať přímo či nepřímo. Hodně magazínů provozují firmy za účelem vlastní propagace, takže tam zřejmě reklamu na konkurenci nezveřejní. Na jiných webech, které staví pouze na příjmech z reklamy, však ano. A mnohdy dost levně.

Tvorba podpůrných webů

Je pochopitelně chybou stavět jednostránkové weby s jedním článkem zaplněné odkazy na váš e-shop. Takový web nemá hodnotu, zvlášť když je text o ničem a má pouze nalákat vyhledávače. Všimněte si, že zde nehovořím o minisites, podpůrných MFA a podobných. Mám na mysli skutečný kvalitní web pojednávající o předmětu vašeho podnikání nekomerčním způsobem. Takový web, který má šanci získat odkazy a neplacenou reklamu z jiných kvalitních zdrojů, takže potom může sloužit jako trvalé místo pro reklamu vašeho podnikání. Takových příležitostí pro firmy vidím mnoho.

Sociální sítě

Sociální sítě mohou samozřejmě sloužit k marketingovým účelům a šířit vaše PR zprávy, o tom není pochyb. Navíc vás nic nestojí, takže za pokus to určitě stojí. Všimněte si, kolik lidí je na Facebooku, nabídněte jim nějaký benefit za to, že se stanou fanoušky vaší firmy a máte o publikum postaráno.

Obsah

V každém případě je nejdůležitější obsah. Platí to pro vyhledávače stejně jako pro návštěvníky vašeho webu. Řiďte se pravidlem, že co je dobré pro čtenáře, je dobré pro vyhledávače (minimálně se o to všechny vyhledávače opravdu snaží).

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • WebArchiv18. 1. 2012 WebArchiv má svůj blog Projekt Národní knihovny České republiky, který najdete běžně na WebArchiv.cz, má svůj blog. WebArchiv funguje od roku 2001 a jeho cílem je dlouhodobé uchování a zpřístupnění […] Posted in Web
  • 4. 6. 2017 Nezapomeňte prodávat Fidget Spinner, větší hit tu dlouho nebyl Zatímco velké e-shopy zaspaly a v nabídce tuto antistresovou pomůcku nemají, hračkářství bývají vyprodaná a děti stojí fronty tam, kde lze Fidget Spinner ještě koupit. Ale pozor - existuje […] Posted in Podnikání, Společnost
  • 3G síť od O2 pokryje již 84 měst ČR16. 12. 2010 3G síť od O2 pokryje již 84 měst ČR Telefónica O2 představuje další vánoční překvapení v Chytré síti. Pokrytí signálem 3G rozšiřuje do šesti nových měst ČR. Vánoce s rychlými datovými přenosy si tak užijí obyvatelé […] Posted in Technika, software
  • 3. 8. 2013 V Českých Budějovicích máme virtuálního operátora – StarTEL Virtuálních mobilních operátorů je na trhu celá řada, jen jeden ale pochází z Českých Budějovic. Jde o dceřinou společnost STARNET, s.r.o., známého poskytovatele internetového připojení v […] Posted in Jihočeský kraj
  • Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě11. 2. 2013 Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě Zatímco deníky čte na denní bázi už jen pětina aktivní internetové populace 15+, zprávy na internetu vyhledává naprostá většina z nich. Webové zpravodajství dnes představuje ten […] Posted in Ostatní články
  • 23. 9. 2014 Společnost Epson uvádí svoji nejmenší a nejlehčí mobilní tiskárnu účtenek Tyto malé a lehké tiskárny jsou ideální pro personál maloobchodních prodejen, pohostinství a jakýchkoli dalších podniků, které vyžadují mobilní tisk účtenek. Nové tiskárny TM-P20 […] Posted in Podnikání, Technika, software
  • Začalo natáčení filmů o Hobitovi21. 3. 2011 Začalo natáčení filmů o Hobitovi Po dlouhé době odkládání a problémů konečně začalo natáčení filmů o Hobitovi podle knih spisovatele J.R.R. Tolkiena. Natáčení probíhá na Novém Zélandu a režisérem je Peter […] Posted in Společnost
  • Mediatypy v letech 2012 a 2013: ceníková hodnota reklamy na internetu i nadále roste, na TV trhu nastal 8% pokles17. 1. 2014 Mediatypy v letech 2012 a 2013: ceníková hodnota reklamy na internetu i nadále roste, na TV trhu nastal 8% pokles Největší meziroční nárůst na reklamním trhu zaznamenala internetová display reklama. Podle aktuálních dat z monitoringu reklamy v ceníkových cenách Admosphere vykazují růst i out-of-home […] Posted in Podnikání
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?
Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám