• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Prvotní propagace webu

Prvotní propagace webu

Luboš Kudláček 10. 1. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Máte hotový nový web a nevíte co s ním dál? Jak oznámit lidem, že váš web vůbec existuje? Jak jej efektivně propagovat, aby se dostal do povědomí vyhledávačů? V tomto článku je několik tipů, jak základní propagaci zařídit.

Oznamte existenci webu vyhledávačům

Prvním krokem by mohlo být upozornění pro vyhledávače. Stačí použít příslušné formuláře:

  • Google
  • Seznam
  • Jyxo

Poznámka: Vyhledávač najde váš web sám v případě, že již na něj míří nějaký odkaz z jiného webu, který již vyhledávač zná. Například Seznam upozorňuje, že pokud zařadíte web do jeho katalogu odkazů, přidávací formulář již používat nemusíte.

Osobně ale přidávací formuláře používám, a to ještě předtím, než web skutečně zveřejním. I doména s minimálním obsahem si zaslouží být v indexu – vyhledávač ji bude považovat za starší a prověřenou možná ještě dříve, než nasadíte větší množství obsahu.

Registrace do katalogů

Registrujte svůj web do katalogů odkazů. Někdo říká, že to je úplně k ničemu, ale i odkazy z katalogů mají svou váhu. Platí to i v případě, že vám z katalogu nebudou chodit návštěvníci. Pokud není katalog vyhledávačem považován za linkfarmu, pak odkaz v něm smysl má. Majitelé kvalitních katalogů se přece snaží odkazovat na zajímavé weby, aby ta jejich databáze byla také nějakým způsobem zajímavá.

Vyberte si z katalogů, kde cítíte, že již existuje nějakou dobu a že není pouze linkfarmou na pochybné MFA weby.

Linkbuilding – zpětné odkazy

Získejte odkazy ze souvisejících webů. Oslovte majitele s nabídkou výměny odkazů. Pokud nebude reagovat, nezoufejte. (Editováno: lepší je využít služeb pro to určených, vaše nabídka může být považována za spam.) A netrapte se ani v případě, že budete mít zpětných odkazů málo. Jde přece jenom o jednu z mála věcí, která váš web učiní úspěšným.

Reklama na internetu

Pokud máte elektronický obchod, můžete jej propagovat i pomocí placené reklamy. Než se k tomu odhodláte, ujistěte se, že neděláte chybu jinde (v použitelnosti webu třeba). Zkuste PPC reklamní systémy (platba za proklik). Seznam.cz provozuje Sklik (reklama i v jeho výsledcích), Google zase AdWords (taktéž – vaše reklama se bude zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání + na partnerských webech) a existuje ještě několik dalších, podobně zajímavých.

Svou reklamu ale můžete umístit i na weby po dohodě s jejich majitelem. Najděte si stránky se souvisejícím obsahem a pokud nenajdete nabídku inzerce, zkuste oslovit majitele. S ním se pak domluvte na podmínkách a ceně, jenom si dávejte pozor, ať zbytečně neinvestujete do spekulantů a dalších lidí, kteří se vás pokusí oklamat. U webů, které přímo neznáte a nikdy předtím jste je nenavštívili, si nechte předložit důkazy o jejich návštěvnosti.

Většina webů na internetu je provozována za účelem zisku, ať přímo či nepřímo. Hodně magazínů provozují firmy za účelem vlastní propagace, takže tam zřejmě reklamu na konkurenci nezveřejní. Na jiných webech, které staví pouze na příjmech z reklamy, však ano. A mnohdy dost levně.

Tvorba podpůrných webů

Je pochopitelně chybou stavět jednostránkové weby s jedním článkem zaplněné odkazy na váš e-shop. Takový web nemá hodnotu, zvlášť když je text o ničem a má pouze nalákat vyhledávače. Všimněte si, že zde nehovořím o minisites, podpůrných MFA a podobných. Mám na mysli skutečný kvalitní web pojednávající o předmětu vašeho podnikání nekomerčním způsobem. Takový web, který má šanci získat odkazy a neplacenou reklamu z jiných kvalitních zdrojů, takže potom může sloužit jako trvalé místo pro reklamu vašeho podnikání. Takových příležitostí pro firmy vidím mnoho.

Sociální sítě

Sociální sítě mohou samozřejmě sloužit k marketingovým účelům a šířit vaše PR zprávy, o tom není pochyb. Navíc vás nic nestojí, takže za pokus to určitě stojí. Všimněte si, kolik lidí je na Facebooku, nabídněte jim nějaký benefit za to, že se stanou fanoušky vaší firmy a máte o publikum postaráno.

Obsah

V každém případě je nejdůležitější obsah. Platí to pro vyhledávače stejně jako pro návštěvníky vašeho webu. Řiďte se pravidlem, že co je dobré pro čtenáře, je dobré pro vyhledávače (minimálně se o to všechny vyhledávače opravdu snaží).

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá4. 6. 2025 Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá Ve světě zahlceném informacemi, stresem a tlakem na výkon je potřeba mít bezpečné a klidné útočiště zásadní. A právě domov by měl být tím místem, kde si člověk odpočine, načerpá síly a […] Posted in Společnost
  • SERP Seznam9. 5. 2018 Vodafone kupuje poskytovatele kabelové televize UPC Skupina Vodafone Group se dohodla se společností Liberty Global na odkupu jejích aktivit v České republice, Německu, Maďarsku a Rumunsku v celkové hodnotě 18,4 miliardy eur. Celá tato […] Posted in Podnikání
  • 16. 6. 2014 BatteryShop.cz hlásí sezónní nárůst prodeje baterií Prodejce baterií hlásí v prvních červnových týdnech nárůst prodeje baterií do fotoaparátů a videokamer o 42 % oproti průměrnému prodeji ve zbytku roku. Souvisí to s létem a dobou […] Posted in Podnikání
  • O2 uvádí nové tarify pro mobilní připojení26. 10. 2012 O2 uvádí nové tarify pro mobilní připojení O2 zavádí nové datové tarify pro mobilní připojení. Po tarifu s názvem Facebook přichází na trh i tarify s názvy E-mail a Navigace a e-mail. Jak názvy napovídají, O2 nabízí za […] Posted in Technika, software
  • Telefónica O2 mění svůj název – od 16.5.20115. 5. 2011 Telefónica O2 mění svůj název – od 16.5.2011 Telefónica O2 mění 16.5.2011 svůj název. Informace je stará již několik dní, nicméně nebylo jasné, kdy ke změně dojde v České republice. Změna názvu, nebo lépe řečeno vypuštění části "O2" […] Posted in Podnikání
  • Statistiky22. 2. 2014 Měření konverzí z Contact Form 7 v Google Analytics POZOR! V souvislosti s novou verzí Contact Form 7 přestal být návod na této stránce funkční. Na tvorbu komerčních webů se stále častěji používá i WordPress, redakční systém určený […] Posted in Web
  • Seznam.cz spustil IMAP9. 12. 2010 Seznam.cz spustil IMAP Od dnešního dne umožňuje Seznam.cz uživatelům e-mailu zapnout na své schránce podporu protokolu IMAP. Uživatelé Seznam.cz si na e-mailu žádali spuštění protokolu IMAP. Tomuto požadavku […] Posted in Technika, software
  • Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma27. 5. 2025 Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma Slunce je největší a nejdostupnější zdroj energie, který máme. A přitom ještě pořád většina domácností spoléhá na elektřinu z uhelných elektráren nebo na plyn. Solární energie je už dnes […] Posted in Technika, software
  • 13. 7. 2015 Boj s nelegálními imigranty bude stát příští rok přes miliardu korun Jenom letos bude stát řešení dopadů uprchlické krize 234 milionů. Ministerstvo vnitra chce na příští rok další miliardu. O přidělení 234 milionů rozhodla vláda dnes, příští rok ale bude […] Posted in Společnost
  • Michaela Smutná: Nutím čtenáře k akci25. 4. 2010 Michaela Smutná: Nutím čtenáře k akci Mgr. Michaela Smutná chtěla být novinářkou už od útlého dětství. Vystudovala sociologii a žurnalistiku. Vyzkoušela si spolupráci s regionální televizí i s Českým rozhlasem, nakonec se ale […] Posted in Ostatní články
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám