• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Prvotní propagace webu

Prvotní propagace webu

Luboš Kudláček 10. 1. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Máte hotový nový web a nevíte co s ním dál? Jak oznámit lidem, že váš web vůbec existuje? Jak jej efektivně propagovat, aby se dostal do povědomí vyhledávačů? V tomto článku je několik tipů, jak základní propagaci zařídit.

Oznamte existenci webu vyhledávačům

Prvním krokem by mohlo být upozornění pro vyhledávače. Stačí použít příslušné formuláře:

  • Google
  • Seznam
  • Jyxo

Poznámka: Vyhledávač najde váš web sám v případě, že již na něj míří nějaký odkaz z jiného webu, který již vyhledávač zná. Například Seznam upozorňuje, že pokud zařadíte web do jeho katalogu odkazů, přidávací formulář již používat nemusíte.

Osobně ale přidávací formuláře používám, a to ještě předtím, než web skutečně zveřejním. I doména s minimálním obsahem si zaslouží být v indexu – vyhledávač ji bude považovat za starší a prověřenou možná ještě dříve, než nasadíte větší množství obsahu.

Registrace do katalogů

Registrujte svůj web do katalogů odkazů. Někdo říká, že to je úplně k ničemu, ale i odkazy z katalogů mají svou váhu. Platí to i v případě, že vám z katalogu nebudou chodit návštěvníci. Pokud není katalog vyhledávačem považován za linkfarmu, pak odkaz v něm smysl má. Majitelé kvalitních katalogů se přece snaží odkazovat na zajímavé weby, aby ta jejich databáze byla také nějakým způsobem zajímavá.

Vyberte si z katalogů, kde cítíte, že již existuje nějakou dobu a že není pouze linkfarmou na pochybné MFA weby.

Linkbuilding – zpětné odkazy

Získejte odkazy ze souvisejících webů. Oslovte majitele s nabídkou výměny odkazů. Pokud nebude reagovat, nezoufejte. (Editováno: lepší je využít služeb pro to určených, vaše nabídka může být považována za spam.) A netrapte se ani v případě, že budete mít zpětných odkazů málo. Jde přece jenom o jednu z mála věcí, která váš web učiní úspěšným.

Reklama na internetu

Pokud máte elektronický obchod, můžete jej propagovat i pomocí placené reklamy. Než se k tomu odhodláte, ujistěte se, že neděláte chybu jinde (v použitelnosti webu třeba). Zkuste PPC reklamní systémy (platba za proklik). Seznam.cz provozuje Sklik (reklama i v jeho výsledcích), Google zase AdWords (taktéž – vaše reklama se bude zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání + na partnerských webech) a existuje ještě několik dalších, podobně zajímavých.

Svou reklamu ale můžete umístit i na weby po dohodě s jejich majitelem. Najděte si stránky se souvisejícím obsahem a pokud nenajdete nabídku inzerce, zkuste oslovit majitele. S ním se pak domluvte na podmínkách a ceně, jenom si dávejte pozor, ať zbytečně neinvestujete do spekulantů a dalších lidí, kteří se vás pokusí oklamat. U webů, které přímo neznáte a nikdy předtím jste je nenavštívili, si nechte předložit důkazy o jejich návštěvnosti.

Většina webů na internetu je provozována za účelem zisku, ať přímo či nepřímo. Hodně magazínů provozují firmy za účelem vlastní propagace, takže tam zřejmě reklamu na konkurenci nezveřejní. Na jiných webech, které staví pouze na příjmech z reklamy, však ano. A mnohdy dost levně.

Tvorba podpůrných webů

Je pochopitelně chybou stavět jednostránkové weby s jedním článkem zaplněné odkazy na váš e-shop. Takový web nemá hodnotu, zvlášť když je text o ničem a má pouze nalákat vyhledávače. Všimněte si, že zde nehovořím o minisites, podpůrných MFA a podobných. Mám na mysli skutečný kvalitní web pojednávající o předmětu vašeho podnikání nekomerčním způsobem. Takový web, který má šanci získat odkazy a neplacenou reklamu z jiných kvalitních zdrojů, takže potom může sloužit jako trvalé místo pro reklamu vašeho podnikání. Takových příležitostí pro firmy vidím mnoho.

Sociální sítě

Sociální sítě mohou samozřejmě sloužit k marketingovým účelům a šířit vaše PR zprávy, o tom není pochyb. Navíc vás nic nestojí, takže za pokus to určitě stojí. Všimněte si, kolik lidí je na Facebooku, nabídněte jim nějaký benefit za to, že se stanou fanoušky vaší firmy a máte o publikum postaráno.

Obsah

V každém případě je nejdůležitější obsah. Platí to pro vyhledávače stejně jako pro návštěvníky vašeho webu. Řiďte se pravidlem, že co je dobré pro čtenáře, je dobré pro vyhledávače (minimálně se o to všechny vyhledávače opravdu snaží).

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Facebook, Banán a Petr Hejl5. 2. 2010 Facebook, Banán a Petr Hejl Z historických důvodů si poznamenám, co se vlastně na českém internetu v tomto období děje. Máme tu Facebook, Banán a Petra Hejla. Facebook Facebook mění vzhled, Facebook chystá mail, […] Posted in Web
  • Dny evropského dědictví budou zahájeny v Českých Budějovicích12. 11. 2007 Dny evropského dědictví budou zahájeny v Českých Budějovicích Město České Budějovice se vůbec poprvé v historii stane místem, kde budou slavnostně zahájeny národní Dny evropského dědictví (EHD) 2008. Stane se tak 13. září 2008, tedy přesně za rok […] Posted in Jihočeský kraj
  • Seznam TIP od 1. března, překvapivě s vlastním konceptem24. 2. 2011 Seznam TIP od 1. března, překvapivě s vlastním konceptem Média jsou plná slevových serverů a již nějakou dobu se spekuluje o nové službě Seznam.cz, která se bude jmenovat Tip. Tomáš Čupr ze Slevomatu informoval média ještě před Seznamem a ve […] Posted in Web
  • Česká hudba bude na webu zdarma24. 1. 2011 Česká hudba bude na webu zdarma Nový projekt má změnit způsob nákupu a poslouchání hudby na internetu. Každý může poslouchat zdarma, stahovat pak za měsíční poplatek. O tomto konceptu právě vyjednávají největší čeští […] Posted in Web
  • T-Mobile umožní zákazníkům platit v Google Play z vyúčtování či z kreditu10. 12. 2013 T-Mobile umožní zákazníkům platit v Google Play z vyúčtování či z kreditu T-Mobile zavádí jako první operátor v České republice placení v internetovém obchodě Google Play přímo z vyúčtování služeb pro tarifní zákazníky nebo z kreditu pro uživatele předplacených […] Posted in Technika, software
  • KUPčlánek.cz - logo12. 8. 2013 Jan Kalianko: KUPčlánek má rozhodně co nabídnout KUPčlánek.cz je pay-per-post systém s vlastní novou filozofií. Zařazené weby ukazuje inzerentům veřejně, má vlastní hodnocení jejich kvality, nízké nároky na příjem nových, žádné výplatní […] Posted in Podnikání
  • 18. 9. 2015 40 % Čechů nikdy nezměnilo svou banku Banku už někdy změnilo 60 % Čechů. Dalších 10 % se na to chystá. Při výběru nové banky je zajímají hlavně poplatky a funkční internetové bankovnictví, jinak jsou ale Češi ke své bance […] Posted in Finance, ekonomika
  • Adresář Google27. 7. 2011 Adresář Google ukončil svůj provoz Adresář Google, neboli vlastně katalog odkazů, který přebíral obsah z projektu dmoz.org, ukončil svůj provoz. Na stránce je pouze oznámení o tom, že mnohem rychlejší je používat […] Posted in Web, Marketing
  • Setkání ke 20. výročí připojení ČR k Internetu7. 2. 2012 Setkání ke 20. výročí připojení ČR k Internetu CESNET zve všechny zájemce na setkání ke 20. výročí připojení České republiky k síti Internet. Toto setkání se uskuteční v pondělí 13. února 2012 v posluchárně č. 209 Fakulty […] Posted in Technika, software
  • mBank představuje internetové bankovnictví pro chytré telefony9. 9. 2011 mBank představuje internetové bankovnictví pro chytré telefony mBank spustila první verzi svého bankovnictví pro chytré telefony IB Light (Internetové bankovnictví Light). Služba IB Light je zdarma dostupná pro uživatele smartphonů, je funkční ve […] Posted in Finance, ekonomika
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám