• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Facebook, Banán a Petr Hejl

Facebook, Banán a Petr Hejl

Luboš Kudláček 5. 2. 2010     Rubrika:  Web    Štítky: Facebook

Z historických důvodů si poznamenám, co se vlastně na českém internetu v tomto období děje. Máme tu Facebook, Banán a Petra Hejla.

Facebook

Facebook mění vzhled, Facebook chystá mail, Facebook je plný podvodných skupin, Facebook chtějí více využívat firmy. Desítky až stovky nevýznamných zpráv se na nás valí z jinak solidních médií, zpravodajských serverů a weblogů. Facebook je in a cool, jistě zruinuje Google, proč taky ne, vždyť je nejdůležitějším webem na světě a někteří lidé si neumí představit svůj život bez této komunitní služby. Co bychom dělali bez všech těch skupin a stránek, bez těch virtuálních přátel, fotek a videí. Nic. Asi bychom se nudili.

Facebook je zkrátka teď v Česku IN. Nepopírám, že nemůže být užitečný. Můžete na něm nalézt ztracené přátele, spolužáky a být s nimi v kontaktu. Jako firma můžete propagovat své výrobky a doufat přitom, že se nedopustíte něčeho nekalého a nepřijdete o svůj uživatelský účet (Facebook je mocný a vaše stížnosti potom budou těžko někoho zajímat), ale všechno to má pro mě jednu zásadní vadu. Je to posedlost. Posedlost a závislost, kterou nemám rád. Posedlost novinářů i lidí, kteří chodí na Facebook krmit přiblblá virtuální zvířata.

Banán

Málokdy se vidí, aby média s takovým nadšením informovala o útocích na servery webhostingu Banán s.r.o. Frontman skupiny Gipsy.cz si dokonce postěžoval, že kvůli tomuto hacku přišla kapela o ještě nezveřejněné písničky, které jsou nyní běžné dostupné na internetu a zdaleka nejde o jedinou negativní zprávu. Banánu je vyčítáno mlžení a zapírání skutečného problému (Banán byl napaden dvakrát, ne-li vícekrát), k tomu se přidávájí podvodné spamerské skupiny na Facebooku založené jedním ze spolumajitelů Banánu Radovanem Kalužou.

Ještě před nějakou dobou jsem si myslel, že Radovan Kaluža je pouze maskot. Že to je imaginární postava, za kterou stojí tým marketérů a kontroverzí přitahuje pozornost ke službám webhostingové společnosti. Jakmile ale Úřad pro ochranu osobních údajů rozhodl, že je pan Kaluža spammer (na základě stížností obětí jeho nevyžádaných zpráv), pak teprve mi došlo, že je skutečný.

Petr Hejl

Petr Hejl zásadně nepoužívá slovo vyhledávač, nýbrž pouze zkrácenou verzi Hledač. V hlavě si nosí tři roky vyvíjenou myšlenku geniálního algoritmu, lepšího než má Google. S tím přišel do soutěže České televize Den D, kde požadoval jeden milion korun na další, teď už skutečnou, práci. Investorům nesliboval, že se to určitě podaří, ale v případě úspěchu by to znamenalo možnost prodat algoritmus za milardy dolarů.

To jest hrubý nástin případu Petra Hejla. Všichni se mu smějí, Živě s ním natočilo videorozhovor a má i několik fan-klubů. Ponechám stranou výsměch a myšlenku na to, jestli on není Petr Hejl opravdu geniální. Chci říct pouze to, že on není jediný svého druhu. Na internetu jsou mraky lidí, kteří přemýšlejí nad tou garáží, kde Brin s Pagem vymysleli koncept nového vyhledávání (Google) a kteří žijí ve větších či menších mýtech šířených mezi pseudoodborníky.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
  • 27. 2. 2015 Zálohujte si svůj Facebook Facebook umožňuje stáhnout všechna data do počítače v jednom archivu. Příspěvky na zdi, informace z profilu, všechny fotografie i videa. Stačí navštívit Nastavení profilu - Obecné. […] Posted in Web
  • Wi-Fi11. 1. 2014 Facebook poskytuje malým podnikům Wi-Fi zdarma S tímto projektem začal už v listopadu minulého roku, kdy vypuklo jeho testování. Facebook je s výsledky zřejmě spokojen a službu začíná pomalu šířit i mimo hranice Spojených států. Dává […] Posted in Web
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • 15. 12. 2013 Ohlédněte se za svým rokem společně s Facebookem! Facebook na nás ví úplně všechno, dokonce i to, co si už sami nepamatujeme. Proto pro nás, stejně jako loni, připravil i letos možnost, ohlédnout se za přelomovými událostmi našeho […] Posted in Web
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
  • Novinky31. 10. 2013 Novinky a události: Říjen 2013 Zatímco na Facebooku konečně můžeme editovat příspěvky, reklama se bude vybírat podle zpětné vazby a přibydou tlačítka stránek pro následování a recenze, Google bude zobrazovat naše fotky […] Posted in Web
Web
Facebook

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám