Novinky a události: Říjen 2013
Zatímco na Facebooku konečně můžeme editovat příspěvky, reklama se bude vybírat podle zpětné vazby a přibydou tlačítka stránek pro následování a recenze, Google bude zobrazovat naše fotky u reklam a Twitter nám umožní časování příspěvků.
Konečně se nebudeme děsit toho, že uděláme chybu v příspěvku a fanoušci se nám vysmějí
Od června minulého roku bylo možné editovat na Facebooku komentáře, ale samotné příspěvky nikoliv. Nejednomu adminovi to připravilo horkou chvilku a občas musel smazat status jen, protože v něm našel překlep. A to u příspěvků, které už mají nějaké ty komentáře, vždycky zabolí.
Konečně jsme se tedy dočkali možnosti editovat i samotné příspěvky. Implementace probíhala postupně, začalo se s iOS a Androidem, desktopová verze však následovala velmi rychle.
Facebook nám bude servírovat reklamu podle naší zpětné vazby
Stejně, jako se nám v news feedu snaží zobrazovat co nejrelevantnější příspěvky od přátel, chce nám Facebook dopřát také relevantní reklamy. Ty nás totiž tak neobtěžují a dokonce nám třeba mohou i pomoci získat to, co opravdu potřebujeme nebo po čem toužíme.
Kromě toho, že sociální síť bere v potaz zacílení, nastavené marketéry, a je-li reklama zacílena na muže 20-35 let, nezobrazí se ženám, bude teď cílení ještě ovlivněno našim uživatelským chováním.
Pokud často klikáme na reklamy na elektroniku, lajkujeme je nebo komentujeme, budou se nám v budoucnu zobrazovat ještě častěji. Naopak, pokud permanentně schováváme reklamy na parfémy, skoro se nám zobrazovat přestanou.
Stránky na Facebooku budeme moci followovat, aniž bychom je lajkli
Poslední velká novinka, kterou Facebook v říjnu oznámil, je přidání dvou tlačítek na stránky. „follow“ nám umožní odebírat obsah, aniž by se nám stránka musela „líbit“. Tím pádem se ani našim přátelům nezobrazí zavádějící upozornění, že jsme lajkli stránku, kterou ve skutečnosti chceme sledovat jen jako konkurenci nebo třeba odstrašující příklad. Zatím se toto tlačítko testuje, uvidí se, jak se ujme.
Tlačítko „review“ nám pak umožní stránku zrecenzovat. Dříve bylo ukryto hlouběji v nabídce lokálních stránek, teď bude hezky pod coverem.
Naše fotky se mohou objevit v reklamách Google
Pokud budeme projevovat veřejné nadšení nad nějakou značkou nebo produktem, může se náš profilový obrázek objevit na Googlu u jejich reklam. Tam ho budou moct vidět naši přátelé z Google plus.
To jsou zatím veškeré informace, které Google vypustil. Kromě té, že fotografie uživatelů mladších 18 let nebudou k reklamě využívány. Také se zdá, že se naše fotka v reklamě objeví jen v případě, kdy dojde ke skutečné interakci a my produkt například ohodnotíme.
Časování příspěvků bude možné i na Twitteru
Twitter konečně vyslyšel mnohá přání správců účtů a zavedl možnost časování příspěvků. Přestože je to vlastně změna v rámci reklamních kampaní, lze časovat i tweety neplacené.
Při psaní tweetů se objeví úplně nový box, ve kterém se dá nastavit pozice a fotka, popřípadě také spustit reklama na tweet. Samotné časování je možné nastavit jen o minutu dopředu v čase nebo až jeden rok.
Jediné, co se nám nemusí moc líbit, je to, že naše malá zemička si na tuhle skvělou funkci ještě nějaký čas bude muset počkat.
Autor: Zuzana Kocurková
Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.