• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Novinky a události: Říjen 2013

Novinky a události: Říjen 2013

Zuzana Kocurková 31. 10. 2013     Rubrika:  Web    Štítky: Facebook, Google, Twitter

NovinkyZatímco na Facebooku konečně můžeme editovat příspěvky, reklama se bude vybírat podle zpětné vazby a přibydou tlačítka stránek pro následování a recenze, Google bude zobrazovat naše fotky u reklam a Twitter nám umožní časování příspěvků.

Konečně se nebudeme děsit toho, že uděláme chybu v příspěvku a fanoušci se nám vysmějí

Od června minulého roku bylo možné editovat na Facebooku komentáře, ale samotné příspěvky nikoliv. Nejednomu adminovi to připravilo horkou chvilku a občas musel smazat status jen, protože v něm našel překlep. A to u příspěvků, které už mají nějaké ty komentáře, vždycky zabolí.

Konečně jsme se tedy dočkali možnosti editovat i samotné příspěvky. Implementace probíhala postupně, začalo se s iOS a Androidem, desktopová verze však následovala velmi rychle.

Facebook nám bude servírovat reklamu podle naší zpětné vazby

Stejně, jako se nám v news feedu snaží zobrazovat co nejrelevantnější příspěvky od přátel, chce nám Facebook dopřát také relevantní reklamy. Ty nás totiž tak neobtěžují a dokonce nám třeba mohou i pomoci získat to, co opravdu potřebujeme nebo po čem toužíme.

Kromě toho, že sociální síť bere v potaz zacílení, nastavené marketéry, a je-li reklama zacílena na muže 20-35 let, nezobrazí se ženám, bude teď cílení ještě ovlivněno našim uživatelským chováním.

Pokud často klikáme na reklamy na elektroniku, lajkujeme je nebo komentujeme, budou se nám v budoucnu zobrazovat ještě častěji. Naopak, pokud permanentně schováváme reklamy na parfémy, skoro se nám zobrazovat přestanou.

Stránky na Facebooku budeme moci followovat, aniž bychom je lajkli

Poslední velká novinka, kterou Facebook v říjnu oznámil, je přidání dvou tlačítek na stránky. „follow“ nám umožní odebírat obsah, aniž by se nám stránka musela „líbit“. Tím pádem se ani našim přátelům nezobrazí zavádějící upozornění, že jsme lajkli stránku, kterou ve skutečnosti chceme sledovat jen jako konkurenci nebo třeba odstrašující příklad. Zatím se toto tlačítko testuje, uvidí se, jak se ujme.

Tlačítko „review“ nám pak umožní stránku zrecenzovat. Dříve bylo ukryto hlouběji v nabídce lokálních stránek, teď bude hezky pod coverem.

Naše fotky se mohou objevit v reklamách Google

Pokud budeme projevovat veřejné nadšení nad nějakou značkou nebo produktem, může se náš profilový obrázek objevit na Googlu u jejich reklam. Tam ho budou moct vidět naši přátelé z Google plus.

To jsou zatím veškeré informace, které Google vypustil. Kromě té, že fotografie uživatelů mladších 18 let nebudou k reklamě využívány. Také se zdá, že se naše fotka v reklamě objeví jen v případě, kdy dojde ke skutečné interakci a my produkt například ohodnotíme.

Časování příspěvků bude možné i na Twitteru

Twitter konečně vyslyšel mnohá přání správců účtů a zavedl možnost časování příspěvků. Přestože je to vlastně změna v rámci reklamních kampaní, lze časovat i tweety neplacené.

Při psaní tweetů se objeví úplně nový box, ve kterém se dá nastavit pozice a fotka, popřípadě také spustit reklama na tweet. Samotné časování je možné nastavit jen o minutu dopředu v čase nebo až jeden rok.

Jediné, co se nám nemusí moc líbit, je to, že naše malá zemička si na tuhle skvělou funkci ještě nějaký čas bude muset počkat.

Autor:   Zuzana Kocurková

Páchám reklamní a obsahový copywriting i analýzu a komunikaci na sociálních sítích. Kromě toho jsem posedlá fantastikou všech žánrů a podob, stejně jako subkulturou kolem ní.

Podobné články

  • Google hledá v reálném čase na sociálních sítích1. 3. 2010 Google hledá v reálném čase na sociálních sítích Google umí hledat na zveřejněných místech Facebooku a na ostatních sociálních sítích. Tyto výsledky nabízí v reálném čase. Bude stačit použít upřesnění, tedy Zobrazit možnosti → Updates. […] Posted in Web
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
  • Google+ zatím Facebooku na paty nešlape17. 1. 2012 Google+ zatím Facebooku na paty nešlape Českému komunitnímu rybníku vládne Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly jen ČSFD, LinkedIn a Google+. Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s […] Posted in Web
  • Francie: V televizi a rádiu zákaz skryté reklamy na Facebook a Twitter4. 6. 2011 Francie: V televizi a rádiu zákaz skryté reklamy na Facebook a Twitter Málokdy se můžu ztotožnit s internetovou politikou francouzských úřadů, ale tentokrát musím souhlasit s tamním regulátorem, který známé televizní "staňte se našimi fanoušky na Facebooku" […] Posted in Web
  • O2 poskytuje na sociálních sítích plnohodnotnou zákaznickou péči24. 5. 2011 O2 poskytuje na sociálních sítích plnohodnotnou zákaznickou péči Telefónica Czech Republic vytvořila speciální tým, který poskytuje zákazníkům O2 podporu na sociálních sítích. Čtyřčlenný tým specialistůje je k dispozici každý den od 8 do 20 hodin včetně […] Posted in Ostatní články
  • 22. 1. 2011 TweetDeck – správa všech sociálních účtů v jednom Aplikace s názvem TweetDeck umí zobrazit v jednom okně účty na Twitteru, Facebooku a dalších sociálních sítích. Uživatel má tak přehledně všechny tweety i statusy, může psát své a co víc, […] Posted in Web
  • Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma12. 11. 2020 Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma Fotky Google fungují již více než pět let, a to tak, že umožňují nahrávat fotografie a videa bez započítávání do objemu úložiště Google Drive (Google disk) v případě, že necháte Google […] Posted in Web
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
Web
FacebookGoogleTwitter

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám