• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Francie: V televizi a rádiu zákaz skryté reklamy na Facebook a Twitter

Francie: V televizi a rádiu zákaz skryté reklamy na Facebook a Twitter

Luboš Kudláček 4. 6. 2011     Rubrika:  Web    Štítky: Facebook, Francie, Twitter

Málokdy se můžu ztotožnit s internetovou politikou francouzských úřadů, ale tentokrát musím souhlasit s tamním regulátorem, který známé televizní „staňte se našimi fanoušky na Facebooku“ označil za skrytou reklamu a jako takovou ji zakázal.

Výjimkou je zpravodajství, které informuje přímo o těchto službách či firmách, které zmíněné sociální sítě provozují. Všechno ostatní odporuje francouzskému zákonu z roku 1992 o utajené reklamě a podle mluvčí regulátora CSA je preferování Facebooku narušením hospodářské soutěže. (Zdroj této zprávy Justit.cz)

Velký boom Facebooku jako prostředku pro vzájemnou komunikaci, navazování nových vztahů a udržování těch starých, nastartoval v České republice Jiří Paroubek. Byla to právě tato výrazná osobnost české politické scény, která na sebe nechala při předvolebních akcích házet vajíčka od lidí, kteří se na těchto útocích domluvili právě přes Facebook.

Skupina „Vejce pro Paroubka v každém městě“, která se sdružuje na Facebooku, se od házení vajec distancovala. „Chtěli jsme panu Paroubkovi vajíčka maximálně předat jako symbol, rozhodně ne házet,“ řekl on-line deníku TÝDEN.CZ devatenáctiletý Jakub Mareš, který je členem skupiny a zná se s jejími zakladateli. Připomněl také, že na Facebooku důrazně varovali před útoky na sociální demokracii. „Samozřejmě nemůžeme mít všechny členy pod kontrolou, jsou nás tisíce. Vajíčka mohl házet někdo z nich, ale my to odsuzujeme,“ dodal. (Týden.cz - květen 2009)

Do té doby širokou veřejností nechápaný prostředek komunikace a organizace se v českých televizích začal skloňovat ve všech pádech. Facebook se zmiňoval téměř v každé zpravodajské relaci a v kombinaci s Paroubkem stala se z toho událost, kterou komentoval nejeden další politik. Zazněla hesla jako „musíme se přizpůsobit, pochopit novou dobu a způsoby komunikace mladých, nesmíme si nechat ujet vlak“ apod.

Konkrétně Česká televize se toho chytla velmi rychle a do svých pořadů implementovala Facebook a další výdobytky moderní sociální doby téměř okamžitě. Postupně vzniklo celé oddělení s názvem Nová média, které se na to přímo specializuje:

Prvního ledna vstupuje do „ostrého“ provozu nový útvar České televize – divize Nová média. Slučuje v sobě nejnovější mediální platformy a aplikace, které dnes významně spojují svět internetu a klasických médií televizního typu. Navíc se zde objevuje fenomén mobilní technologie, kdy tzv. chytré telefony zastávají prakticky universální komunikační funkce. Ať už jde o zpřístupnění internetu, televizního signálu nebo konkrétních pořadů, resp. dalšího obsahu na vyžádání. To vše ve spojení s všudypřítomnou interaktivitou reprezentovanou aplikacemi typu Twitter, Facebook, Skype apod. vytváří nový svět Nových médií. (CT24.cz)

Televize a rádia tedy propagují konkrétní produkty firem, které se dostali do popředí zájmu, ovšem francouzský regulátor správně upozornil, že nejsou jediné. Můžeme samozřejmě přirozeně namítat, že právě tyto služby mají nejlepší marketing, jsou nejlepší samy o sobě, protože poskytují více funkcí a lidé si je oblíbili, ale pořád je to skrytá reklama na firmu někoho jiného.

Existují přece i jiné sociální sítě a kromě Skype určitě i jiné komunikační prostředky, které by si podobnou pozornost také zasloužily.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Novinky31. 10. 2013 Novinky a události: Říjen 2013 Zatímco na Facebooku konečně můžeme editovat příspěvky, reklama se bude vybírat podle zpětné vazby a přibydou tlačítka stránek pro následování a recenze, Google bude zobrazovat naše fotky […] Posted in Web
  • Google+ zatím Facebooku na paty nešlape17. 1. 2012 Google+ zatím Facebooku na paty nešlape Českému komunitnímu rybníku vládne Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly jen ČSFD, LinkedIn a Google+. Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s […] Posted in Web
  • O2 poskytuje na sociálních sítích plnohodnotnou zákaznickou péči24. 5. 2011 O2 poskytuje na sociálních sítích plnohodnotnou zákaznickou péči Telefónica Czech Republic vytvořila speciální tým, který poskytuje zákazníkům O2 podporu na sociálních sítích. Čtyřčlenný tým specialistůje je k dispozici každý den od 8 do 20 hodin včetně […] Posted in Ostatní články
  • 22. 1. 2011 TweetDeck – správa všech sociálních účtů v jednom Aplikace s názvem TweetDeck umí zobrazit v jednom okně účty na Twitteru, Facebooku a dalších sociálních sítích. Uživatel má tak přehledně všechny tweety i statusy, může psát své a co víc, […] Posted in Web
  • Google hledá v reálném čase na sociálních sítích1. 3. 2010 Google hledá v reálném čase na sociálních sítích Google umí hledat na zveřejněných místech Facebooku a na ostatních sociálních sítích. Tyto výsledky nabízí v reálném čase. Bude stačit použít upřesnění, tedy Zobrazit možnosti → Updates. […] Posted in Web
  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
  • 27. 2. 2015 Zálohujte si svůj Facebook Facebook umožňuje stáhnout všechna data do počítače v jednom archivu. Příspěvky na zdi, informace z profilu, všechny fotografie i videa. Stačí navštívit Nastavení profilu - Obecné. […] Posted in Web
  • Wi-Fi11. 1. 2014 Facebook poskytuje malým podnikům Wi-Fi zdarma S tímto projektem začal už v listopadu minulého roku, kdy vypuklo jeho testování. Facebook je s výsledky zřejmě spokojen a službu začíná pomalu šířit i mimo hranice Spojených států. Dává […] Posted in Web
Web
FacebookFrancieTwitter

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám