• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Hitem letošního roku je Facebook

Hitem letošního roku je Facebook

Luboš Kudláček 31. 12. 2009     Rubrika:  Web    Štítky: Facebook

Subjektivní hodnocení. Jiří Paroubek a vajíčka. Televize, které opakovaly slovo Facebook prakticky každý den ve svých zpravodajských relacích. A firma Facebook jim může děkovat. V Česku by se podle mě takového zájmu jinak nedočkala. Ano, Na Facebooku je prý každý desátý Čech, využít toho mohou firmy k propagaci svých výrobků a služeb, politici, ale také podvodníci a spammeři.

Situace kolem Paroubka se odehrála už na jaře letošního roku a tak nutno podotknout, že Facebook byl pochopitelně úspěšnou sociální sítí už dávno předtím. První zprávy o jeho úspěchu ve světě se objevily začátkem roku, již v dubnu roku předchozího však předběhl svou konkurenci, komunitní nástroj MySpace. V lednu hlásil 150 000 000 uživatelů a na začátku dubna 2009 hlásil Facebook pokoření 200 milionové hranice. Tou dobou také lokalizacemi jazyků pro jednotlivé země takřka dobyl Evropu. Celkový růst byl 314% v počtu návštěvníků měsíčně.

V červnu jsme se na Facebooku dočkali češtiny a pak už nic nebránilo v tom, aby se stal Facebook nejoblíběnějším i u nás. Schválně jsem se podíval na Google Trends, která služba si jak vede.

Google Trends

Google Trends

Facebook boduje.

Firmy, politici a spam

Komerční subjekty a politické osobnosti i strany pochopili sílu Facebooku a není proto problém přidat si za virtuálního přítele téměř kohokoli. Firmy mohou svou činnost propagovat stránkou a každý může téměř cokoli propagovat skupinou. Jediný rozdíl je v tom, že stránka je profesionálnější a příspěvky se zobrazují na „zdi“ jejích fanoušků. Spekuluje se o tom, že by vlastnictví „stránky“ mohlo být v budoucnu zpoplatněno.

Naproti tomu skupina slouží prakticky pouze k vyjádření nějakého názoru a přidat se do ní je velmi jednoduché. Stačí kliknout a klidně zapomenout. Toho zneužívají lidé, kteří tímto způsobem získávají osobní data nic netušících uživatelů, prodávají je, nebo potom rozesílají reklamní sdělení.

Změny v soukromí

Ještě před několika měsíci měli uživatelé Facebooku svou „zeď“ skrytou očím neznámých lidí. V zásadě platí, že běžného člověka vůbec nezajímá nějaké nastavení a proto většina zůstávala ve výchozím stavu. Po změnách je tedy většina „zdí“ všem přístupná.

Co je Facebook a k čemu je lidem

Ne, nebudu spekulovat v rovině filozofické. V zásadě existují dva extrémy v pohledu na vlastní uživatelský profil. Jeden říká, že můj profil je jen pro opravdové kamarády, které prostě znám. Možná najdu spolužáky ze základní, střední, vysoké školy a po mnoha letech je zase pozdravím. To je všechno.

Druhý extrém chce mít virtuálních přátel co nejvíc. Chce je všechny oslovit, chce mít pocit toho, že hodně lidí opravdu zná, sbírá přátele jako body.

A mezitím jsou lidé, kteří to prostě příliš neřeší. A těch je naštěstí nejvíc.

Děkuji za pozornost v roce 2009 a těším se na setkání v roce příštím.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Co sdílet na firemní stránce Facebooku19. 8. 2019 Co sdílet na firemní stránce Facebooku Základní rada zní: Sdílejte to, co zajímá vaši cílovou skupinu. Veškerý projevený zájem (komentáře, kliky, konverze) definuje vaše publikum a vaše publikum se musí skládat z vašich […] Posted in Marketing
  • Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty30. 7. 2019 Typy reklamních sdělení pomohou při vytváření funkčních kampaní s ohledem na lidské emoce a instinkty Přináším opět trochu teorie (s příklady), která může pomoci rozvinout celkovou strategii online reklamních kampaní. Každý druh reklamy může zaujmout jiný typ lidí v jednom běžném […] Posted in Podnikání, Marketing
  • 8. 7. 2015 Jak vydělat na internetu Internet se stal finančním zdrojem a podkladem podnikání pro nemálo lidí a firem. Slouží jako finanční zprostředkovatel, s jeho pomocí je možné vybudovat si pasivní příjem nebo rozjet […] Posted in Podnikání
  • 27. 2. 2015 Zálohujte si svůj Facebook Facebook umožňuje stáhnout všechna data do počítače v jednom archivu. Příspěvky na zdi, informace z profilu, všechny fotografie i videa. Stačí navštívit Nastavení profilu - Obecné. […] Posted in Web
  • Wi-Fi11. 1. 2014 Facebook poskytuje malým podnikům Wi-Fi zdarma S tímto projektem začal už v listopadu minulého roku, kdy vypuklo jeho testování. Facebook je s výsledky zřejmě spokojen a službu začíná pomalu šířit i mimo hranice Spojených států. Dává […] Posted in Web
  • Novinky30. 12. 2013 Novinky a události: Prosinec 2013 Pomyslný souboj o množství novinek na konci roku vyhrává tentokrát Google. Už mu zaplatíte jen za shlédnuté reklamy, sociální přihlašování upravil tak, že už k němu není potřeba účet na G+ […] Posted in Web
  • 15. 12. 2013 Ohlédněte se za svým rokem společně s Facebookem! Facebook na nás ví úplně všechno, dokonce i to, co si už sami nepamatujeme. Proto pro nás, stejně jako loni, připravil i letos možnost, ohlédnout se za přelomovými událostmi našeho […] Posted in Web
  • Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE3. 12. 2013 Byla založena Platforma pro internetovou ekonomiku PIE AT&T, Allegro Group, Facebook, Google, MasterCard a UPS zakládají Platformu pro internetovou ekonomiku (PIE). Ta se bude zabývat tématy z oblasti internetové ekonomiky, e-commerce a […] Posted in Podnikání
  • 1. 12. 2013 Novinky a události: Listopad 2013 V listopadu si mohli dát facebookoví hejteři pauzu. Pomyslnou cenu pro toho, kdo zavede za měsíc nejvíc změn, tentokrát získal Google. Testoval nový vzhled reklam, začal indexovat aplikace […] Posted in Web
  • Novinky31. 10. 2013 Novinky a události: Říjen 2013 Zatímco na Facebooku konečně můžeme editovat příspěvky, reklama se bude vybírat podle zpětné vazby a přibydou tlačítka stránek pro následování a recenze, Google bude zobrazovat naše fotky […] Posted in Web
Web
Facebook

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život
5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC virtuální operátor Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám