• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Kde nakoupit či prodat odkazy?

Kde nakoupit či prodat odkazy?

Luboš Kudláček 26. 2. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: odkazy

Prodej odkazů je jednou z možností, jak získat nějaké peníze z provozu webu – může jít tedy i o způsob online podnikání. Na druhou stranu můžete i vy odkazy nakoupit, pokud si myslíte, že to vašemu webu pomůže – ať už jako reklama pro uživatele, nebo jako linkbuilding kvůli posílení jména u vyhledávačů. Tento článek je pouze seznamem aktuálních služeb a dalších možností, jak na českém internetu nakoupit a prodat odkazy.

Automatické služby a výměnné systémy

Jako první musím zmínit službu Burza odkazů. Nebudí sice moc důvěru už z toho důvodu, že poslední novinky na webu jsou z poloviny roku 2007, ale zaujala mě tamní kalkulačka. Zadáte adresu webu, pozici, kde budou odkazy umístěny, a počet odkazů, které umístíte. Získáte tak nějakou orientační cenu a když se zběžně podíváte i na ostatní služby (dále v článku), nabízená cena je většinou velmi podobná.

Jen pro pořádek. Burzu odkazů jsem kontaktoval mailem a nepřišla žádná odpověď. Z toho soudím, že se o to opravdu nikdo nestará.

Podobným způsobem ale funguje Directo.sk. Jde o jakéhosi pokračovatele Directo.cz s tím rozdílem, že prodejci odkazů je nyní vkládají do svých stránek ručně. Neměla by tak hrozit penalizace od vyhledávačů. Directo.sk jsem zkoušel a skutečně – chodí maily s instrukcemi pro vložení odkazů, které si objednali inzerenti. Výplata peněz po dosažení částky 20€.

To byly tedy výměnné systémy, nyní přejdeme k něčemu automatickému.

Na českém trhu existuje již nějakou dobu (jeho existenci jsem zaregistroval 12.4.2009, to bude tak nějak doba vzniku) mlink.cz. V současné době můžete prodávat reklamu jako banner (vkládáno javascriptem), reklamní bloky (vkládáno PHP) a lištu odkazů (vkládáno opět s pomocí PHP). Inzerent zakoupí odkaz/reklamu a u vás na webu se objeví automaticky, nemusíte se o nic starat. Pokud s reklamou nesouhlasíte, můžete ji na svém webu odmítnout. Výplata peněz po dosažení částky 500Kč. Změna majitele přinesla i nové podmínky. Výplata peněz po dosažení částky 1000Kč. (Více o zkušenostech s mLinkem v tomto článku.)

Nově se objevila velmi podobná služba na adrese ads.ranky.cz. Je zatím stále ve vývoji, ale vypadá zajímavě. Oceňuji hlavně široké možnosti co se týče vkládaných kódů (většinou PHP, k dispozici je ale i čistý HTML). Pěkně je také řešen katalog webů, které odkazy/reklamu nabízejí s možností majitele odkázat pouze na své protfolio. Výplata peněz po dosažení částky 500Kč.

Ranky.cz – přidej novou plochu

Ranky.cz

Nepřímý nákup odkazů

V módě jsou PR články. Odkazy obalené množstvím textu ve článku umístěném na jinak nekomerčním a třeba i specializovaném webu. První český „Pay Per Post“ měl začít fungovat už před lety na Diky.cz (nemá smysl odkazovat, provoz nikdy nebyl zahájen), nyní vím o Placla.cz, ale ten není jediný.

Systém funguje tak, že inzerent zadá požadavky na délku a třeba celkové vyznění článku (samozřejmě většinou pozitivní), autor potom na základě poptávky navrhne třeba svůj registrovaný blog. Zajímavé je, že inzerenti registrované weby nevidí, dokud se jejich majitelé sami neozvou. Jakmile blogger článek sepíše a zveřejní, zadá jeho URL v administraci a čeká na schválení inzerentem. Pokud je všechno v pořádku, přičtou se mu peníze na účet. Výplata peněz po dosažení částky 500Kč.

Přímá domluva

Nejlepší je, když se inzerent s poskytovatelem reklamní plochy dohodne sám a dlouhodobě. Odpadá provize nějakému systému a snižuje se i riziko odhalení, popřípadě udání. Na poskytování reklamního prostoru není nic špatného a stejně tak ani na jeho nákupu.

Dohodnout se můžete na nějakém diskuzním fóru. Třeba na WebTrh.cz, kde můžete i zadat svou nabídku či poptávku po odkazech a jiných formátech reklamy.

Ceny odkazů

Nejjednoduší by bylo vypůjčit si nějakou již existující tabulku. Ceny se pohybují od deseti po několik stovek korun za odkaz umístěný po dobu jednoho měsíce. Rozhodujícím faktorem, na který inzerenti slyší, je rank, tedy veřejné hodnocení vyhledávačem. Přijde mi trochu smutné, že o výdělcích webu rozhodují takto vyhledávače, nicméně je to zřejmě nejrychlejší způsob, jak může inzerent vidět, jestli se mu odkaz vyplatí.

Smysl odkazu

Kromě toho, že přes odkaz může skutečně někdo přijít a jde tedy o přímo reklamu, inzerent se pochopitelně snaží manipulovat se svým rankem a hodnocením vyhledávače, který by měl na základě zpětných odkazů ze souvisejících kvalitních zdrojů posunout odkazovaný web výše v SERP.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Odkaz13. 8. 2013 Změna a přesměrování trvalých odkazů na WordPressu Na Netzinu jsem už podruhé během týdne měnil strukturu trvalých odkazů. Obecně platí, že URL adresy obsahu (jednotlivých webových stránek na webu, nebo v tomto případě trvalých odkazů […] Posted in Web
  • Trvanlivost webových projektů20. 2. 2013 Trvanlivost webových projektů O pluginu, který ve WordPressu hlídá nefunkční odkazy, jsem již psal. Jenom připomenu, že podle mě jde o jeden z nejužitečnějších pluginů vůbec, ne-li vůbec o ten nejdůležitější, protože […] Posted in Web
  • Nefunkční stránka - odkaz4. 2. 2012 Nefunkční externí odkazy ve WordPressu O pluginu Broken Link Checker jsem už v minulosti psal a doporučoval ho jako vhodný doplněk do redakčního systému WordPress. Zmíním se o něm ale ještě jednou, protože je stále důležitější […] Posted in Web
  • Odkaz15. 1. 2012 Jak napsat odkaz Tento článek je pouze jednoduchým návodem popisujícím základy HTML, konkrétně technické záležitosti ohledně hypertextového odkazu. Další obsah je určen tiskovým mluvčím (a dalším […] Posted in Web
  • Odkaz21. 8. 2011 Proč se už dnes tolik neodkazuje Web jako médium, to je síť propojených hypertextových dokumentů. Laicky řečeno jsou to webové stránky s odkazy, které zase míří na jiné stránky, buď stejného majitele v rámci jeho serveru, […] Posted in Web
  • Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte22. 12. 2010 Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte Je zcela přirozené, že člověk zakládající svůj blog věří v úspěch. Je motivován penězi, které psaním vlastního webu vydělá, a alespoň ve skrytu duše doufá, že se svým blogem jednoho dne […] Posted in Podnikání
  • 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy28. 11. 2010 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy Možností propagace je celá řada. Mezi ty nejjednodušší patří registrace do katalogů, nákup odkazů a linkovací systémy. Náročnější je vytváření originálního, zajímavého nebo přínosného […] Posted in Podnikání, Web
  • 12. 7. 2010 Skryjte adresy svých odkazů Kam vede tento odkaz? Skrýt adresu odkazovaného webu se může hodit z rozličných důvodů. Někdo tak zakrývá svou účast v affiliate programu, jiní lidé se třeba domívají, že tak nepředají […] Posted in Web
  • Z pohledu admina katalogu odkazů20. 2. 2010 Z pohledu admina katalogu odkazů Kdysi jsem si založil katalog odkazů. Myslel jsem bůhví jak to není dobrý nápad, jak je to super, že budu takový katalog mít a že mě to bude asi bavit. Ukázalo se ale, že vlastnit kvalitní […] Posted in Marketing
Podnikání Web
odkazy

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám