• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte

Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte

Luboš Kudláček 22. 12. 2010     Rubrika:  Podnikání    Štítky: blogování, odkazy

Je zcela přirozené, že člověk zakládající svůj blog věří v úspěch. Je motivován penězi, které psaním vlastního webu vydělá, a alespoň ve skrytu duše doufá, že se svým blogem jednoho dne bez problémů uživí. Faktem ale zůstává, že většinu blogů na internetu nikdo nečte. Jak tedy bez čtenářů vydělat peníze?

Skutečný inzerent chce návštěvnost. Majitel webu si může vymýšlet při prodeji odkazů a inzerent se na něj nebude zlobit, protože o návštěvnost mu zas tolik nejde, nějaký ten proklik je pro něj pouze příjemným bonusem.

Tím se dostáváme k první možnosti výdělku na nenavštěvovaném webu, prodeji odkazů.

Prodej odkazů

Aby mohl majitel webu prodat odkazy, potřebuje ranky. Ranky jsou ukazatelem kvality, protože většina inzerentů nedokáže skutečný přínos posoudit jiným způsobem. Ranky lze zajistit poměrně jednoduše, jmenujme dva nejobvyklejší způsoby:

  1. Velkým množství zpětných odkazů z jiných svých webů, nebo
  2. kombinací vhodných odkazů a kvalitního obsahu.

Pokud mluvíme o kvalitním obsahu, postačí kopírování z Wikipedie. Je možné, že kvůli duplicitě nebude taková kopie ve výsledcích hledaní (SERP) někde nahoře, ale ranky mít bude, neboť kvalitní obsah to je. Zkuste případně texty nějak upravit, přeházet odstavce, doplnit třeba vlastní větu a podobně.

Prodej článků s odkazy

Druhou možností je prodej PR článků. I v tomto případě jde o ranky a většinou nic jiného, zkuste se inspirovat weby, které pro svou monetizaci používají Placla.cz a snadno pochopíte, jak takový web udělat.

Opět postačí zpětné odkazy a kopie nějakých hezkých textů, případně nechte nějakou dobu vkládání PR článků zdarma, teprve potom vložte (nebo dokonce napište) něco neobvyklého a originálního (aby to na oko nějak vypadalo), a následně začněte články prodávat.

—-

Oba výše popsané způsoby monetizace webů fungují. Pokuste se o nějaký hezký design pro inzerenty, na které to zapůsobí (najděte pěknou free šablonu) a finančně budete na úrovni příjmu studentské brigády. Se svým webem se sice těžko budete moci někomu pochlubit, ale peníze vydělá, a to je důležité.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Jak je na tom WordPress.com (statistiky)30. 9. 2013 Jak je na tom WordPress.com (statistiky) Není to tak dlouho, co zde vyšel článek o WordPress.com, tedy blogovacím systému běžícím na WordPressu, který provozuje společnost Automattic Inc., mimo jiné hlavní vývojář […] Posted in Web
  • Odkaz13. 8. 2013 Změna a přesměrování trvalých odkazů na WordPressu Na Netzinu jsem už podruhé během týdne měnil strukturu trvalých odkazů. Obecně platí, že URL adresy obsahu (jednotlivých webových stránek na webu, nebo v tomto případě trvalých odkazů […] Posted in Web
  • Trvanlivost webových projektů20. 2. 2013 Trvanlivost webových projektů O pluginu, který ve WordPressu hlídá nefunkční odkazy, jsem již psal. Jenom připomenu, že podle mě jde o jeden z nejužitečnějších pluginů vůbec, ne-li vůbec o ten nejdůležitější, protože […] Posted in Web
  • Posterous16. 2. 2013 Posterous končí – blogujte pouze „na svém“ Posterous není první a nebude zcela jistě ani poslední službou, která se prostě zavře. Ono blogování není v dnešní době zase tak cool a provozovatelé podobných služeb na něm i špatně […] Posted in Web
  • bloguje.cz16. 5. 2012 Podpora Bloguje.cz končí k 30.6.2012 LAAR, a.s. provozující blogovací systém Bloguje.cz, oznámila konec podpory této služby k poslednímu červnu letošního roku. Společnost dále nemůže garantovat odpovídající podmínky provozu, […] Posted in Web
  • Nefunkční stránka - odkaz4. 2. 2012 Nefunkční externí odkazy ve WordPressu O pluginu Broken Link Checker jsem už v minulosti psal a doporučoval ho jako vhodný doplněk do redakčního systému WordPress. Zmíním se o něm ale ještě jednou, protože je stále důležitější […] Posted in Web
  • Odkaz15. 1. 2012 Jak napsat odkaz Tento článek je pouze jednoduchým návodem popisujícím základy HTML, konkrétně technické záležitosti ohledně hypertextového odkazu. Další obsah je určen tiskovým mluvčím (a dalším […] Posted in Web
  • Odkaz21. 8. 2011 Proč se už dnes tolik neodkazuje Web jako médium, to je síť propojených hypertextových dokumentů. Laicky řečeno jsou to webové stránky s odkazy, které zase míří na jiné stránky, buď stejného majitele v rámci jeho serveru, […] Posted in Web
  • 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy28. 11. 2010 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy Možností propagace je celá řada. Mezi ty nejjednodušší patří registrace do katalogů, nákup odkazů a linkovací systémy. Náročnější je vytváření originálního, zajímavého nebo přínosného […] Posted in Podnikání, Web
Podnikání
blogováníodkazy

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám