• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Proč se už dnes tolik neodkazuje

Proč se už dnes tolik neodkazuje

Luboš Kudláček 21. 8. 2011     Rubrika:  Web    Štítky: odkazy

OdkazWeb jako médium, to je síť propojených hypertextových dokumentů. Laicky řečeno jsou to webové stránky s odkazy, které zase míří na jiné stránky, buď stejného majitele v rámci jeho serveru, nebo i na stránky cizí někde v internetu.

Odkazování už ale tolik nefunguje a síť je dnes propojená spíše strojem – výsledky vyhledávačů. Proč?

Důvod 1 – SEO

Jedním z důvodů, proč dnes tolik lidé neodkazují, je pochopitelně SEO. Špatné pochopení principu a upřednostnění vyhledávačů před čtenáři vede k nepřirozenému chování, kdy se autor snaží odkazovat co nejméně na cizí weby. Má strach, že ztratí nějaké hodnocení a naopak jej někomu předá, což je podle jeho názoru špatně. Nepřipouští si, že by čtenáře mohly zajímat související informace jinde a zdroj takových odkazů by mohl být ještě oblíbenější.

Podle mých zkušeností však právě odkazování na externí cizí zdroje informací zvyšuje vnímání kvality stránky nejen pro čtenáře, ale také logicky pro vyhledávače. Stránku, která dodá uživateli všechno potřebné, upřednostní před ostatními prostě proto, že uživatel na ní bude spokojenější.

Důvod 2 – dlouhodobá existence webu

Když někam odkážete, nejspíš chcete, aby odkaz trvale fungoval. Majitel webu přece nebude své čtenáře posílat na neexistující stránku nebo zaparkovanou doménu. Minulost bohužel ukázala, že odkazovat někam je z tohoto pohledu docela riskantní. Weby často zanikají, mění své adresy a adresy jednotlivých stránek bez přesměrování na nové.

Tip: Nefunkční odkazy ve WordPressu najde Broken Link Checker.

Web jako médium tedy ztratil důvěru. Člověku se nechce někam odkazovat, když ze zkušenosti ví, že ta stránka za rok už nemusí fungovat, nebo že majitel svůj web někomu prodal a nový vlastník si z toho udělal MFA (v lepším případě).

Důvod 3 – prostě to neumím nebo mě to nenapadne

Třetím důvodem je PROČ. Proč vůbec někam odkazovat, proč to řešit, nikomu to k ničemu není. Čtenáři si můžou informace najít sami, na co máme vyhledávače, vkládání odkazů je ztráta času. Stejně to neumím a ještě by mě to zdržovalo při psaní.

To všechno je pravda.

Souvisí to však s celkovou filozofií, tedy s tím, jak autor WEB vůbec vnímá a co pro něj WEB znamená. Jestli chápe podstatu webu a baví ho právě proto, nebo jestli je to prostě to samé jako MS Word, akorát se k tomu dostanou další lidi.

Já třeba odkazuju docela rád, pokud je kam. Při každém vložení libovolného odkazu mám pocit, že jsem ty stránky propojil, že prostě dělám web. Je to interaktivní a zajímavé. Mnohem lepší, než mrtvý tištěný obsah.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Odkaz13. 8. 2013 Změna a přesměrování trvalých odkazů na WordPressu Na Netzinu jsem už podruhé během týdne měnil strukturu trvalých odkazů. Obecně platí, že URL adresy obsahu (jednotlivých webových stránek na webu, nebo v tomto případě trvalých odkazů […] Posted in Web
  • Trvanlivost webových projektů20. 2. 2013 Trvanlivost webových projektů O pluginu, který ve WordPressu hlídá nefunkční odkazy, jsem již psal. Jenom připomenu, že podle mě jde o jeden z nejužitečnějších pluginů vůbec, ne-li vůbec o ten nejdůležitější, protože […] Posted in Web
  • Nefunkční stránka - odkaz4. 2. 2012 Nefunkční externí odkazy ve WordPressu O pluginu Broken Link Checker jsem už v minulosti psal a doporučoval ho jako vhodný doplněk do redakčního systému WordPress. Zmíním se o něm ale ještě jednou, protože je stále důležitější […] Posted in Web
  • Odkaz15. 1. 2012 Jak napsat odkaz Tento článek je pouze jednoduchým návodem popisujícím základy HTML, konkrétně technické záležitosti ohledně hypertextového odkazu. Další obsah je určen tiskovým mluvčím (a dalším […] Posted in Web
  • Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte22. 12. 2010 Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte Je zcela přirozené, že člověk zakládající svůj blog věří v úspěch. Je motivován penězi, které psaním vlastního webu vydělá, a alespoň ve skrytu duše doufá, že se svým blogem jednoho dne […] Posted in Podnikání
  • 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy28. 11. 2010 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy Možností propagace je celá řada. Mezi ty nejjednodušší patří registrace do katalogů, nákup odkazů a linkovací systémy. Náročnější je vytváření originálního, zajímavého nebo přínosného […] Posted in Podnikání, Web
  • 12. 7. 2010 Skryjte adresy svých odkazů Kam vede tento odkaz? Skrýt adresu odkazovaného webu se může hodit z rozličných důvodů. Někdo tak zakrývá svou účast v affiliate programu, jiní lidé se třeba domívají, že tak nepředají […] Posted in Web
  • Kde nakoupit či prodat odkazy?26. 2. 2010 Kde nakoupit či prodat odkazy? Prodej odkazů je jednou z možností, jak získat nějaké peníze z provozu webu - může jít tedy i o způsob online podnikání. Na druhou stranu můžete i vy odkazy nakoupit, pokud si myslíte, že […] Posted in Podnikání, Web
  • Z pohledu admina katalogu odkazů20. 2. 2010 Z pohledu admina katalogu odkazů Kdysi jsem si založil katalog odkazů. Myslel jsem bůhví jak to není dobrý nápad, jak je to super, že budu takový katalog mít a že mě to bude asi bavit. Ukázalo se ale, že vlastnit kvalitní […] Posted in Marketing
Web
odkazy

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám