• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro ekonomicky aktivní lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Z pohledu admina katalogu odkazů

Z pohledu admina katalogu odkazů

Luboš Kudláček 20. 2. 2010     Rubrika:  Marketing    Štítky: odkazy

Kdysi jsem si založil katalog odkazů. Myslel jsem bůhví jak to není dobrý nápad, jak je to super, že budu takový katalog mít a že mě to bude asi bavit. Ukázalo se ale, že vlastnit kvalitní katalog odkazů je práce skoro stejně náročná, jako provozovat kvalitní web. Navíc s tou zvláštností, že administrátor katalogu je dle názoru majitelů e-shopů jen jakýsi poskok sloužící k propagaci cizího podnikání a cizích webů.

Za prvé je tu ten fakt, že odkazy jsou zařazovány zdarma. Jsou, protože to tak prostě je. Když je zpoplatníte, stanou se dvě věci. Za prvé k vám nebude odkazy skoro nikdo přidávat a za druhé se stanete trnem v oku vyhledávačů (možná, nevím jistě, jestli jim tohle vadí), protože prodáváte odkazy a to se nesmí, to smí dělat jenom vyvolení (opět jenom vyhledávače).

To je jedna věc.

Druhá věc jsou registrátoři do katalogů, Zrovna včera mi přišel spam od Petra Bouchnera, který mi nabízí registraci do pětseti katalogů za zaváděcí celkem přátelskou cenu 7,90Kč/katalog. Pěkné. Tak za 7,90 ten člověk vyplní u mě na webu formulář, přičemž já jdu, ten odkaz zkontroluju, podívám se na ten web, umístím ho do té správné rubriky a schválím, čímž poskytnu zpětný odkaz a reklamu. Zdarma. Haha.

K čemu je ten katalog

Tedy katalog slouží pouze ke sledování trendů (pokud to k něčemu potřebujete). K ničemu jinému vám nikdy nebude. Vzhledem k vynaloženému času na něm nikdy nevyděláte a nikdy ho nikdo neocení. Je to proto, že katalog může provozovat kdokoli. Adminovi může být 6let (umí už číst) a už může mít svůj katalog. Jeden z těch stovek katalogů na českém internetu.

Registrátoři ignorují podmínky

Mám tu zkušenost, že pokud si někdo registruje do katalogů svůj web sám, většinou to dělá pečlivě a dokonce čte i podmínky zařazení. Chodí mi potom i maily o tom, že se to třeba nedaří, nebo dotazy, proč ještě není web zařazen atd. (Technická podpora zdarma. Opět haha.)

Registrátoři podmínky nečtou. Jedou jak na běžícím pásu, někdy s pomocí software, který jim tu „práci“ zjednodušuje. Tak ať se nediví, že jejich odkazy nejsou zařazeny.

Hodnocení webu

Na jistém deníku registrátora jsem se dozvěděl zajímavou věc (napsal jsem mu tam komentář, ale zřejmě jej nikdy neschválí). Administrátoři katalogů si prý pletou MFA s mikrostránkami, které ve svém textu odkazují na firemní web či e-shop, který tak posilují.

Rovněž při vkládání mikrostránek nemáme zrovna na růžích ustláno. Někteří administrátoři si mikrostránky pletou s tzv. MFA weby (Made for AdSense). MFA weby jsou stránkami vpravdě plevelnými a nelibost administrátorů nad jejich přítomností v katalogu plně chápu. Kvalitně vytvořená mikrostránka však bezesporu svoji hodnotu má a její zamítnutí pro přijetí do katalogu vidím jako křivdu.

A já se jenom ptám: Jaký je v tom rozdíl? Jedna stránka textu zaměřeného na klíčová slova je něco jiného, než web přeplněn reklamou? MFA může mít kolikrát větší hodnotu, než snaha tapetovat vyhledávač svými komerčními weby.

Ale abych to nějak uzavřel. Já jsem provozovatel katalogů a holt se s tím musím nějak poprat. Věděl jsem zhruba do čeho jdu a jelikož katalog opravdu nějakým způsobem využívám, minimálně jeden si ponechám (měl jsem tři, nyní dva). Občas člověk narazí i na nějaký šikovný web, případně se stane čtenářem nového weblogu.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Odkaz13. 8. 2013 Změna a přesměrování trvalých odkazů na WordPressu Na Netzinu jsem už podruhé během týdne měnil strukturu trvalých odkazů. Obecně platí, že URL adresy obsahu (jednotlivých webových stránek na webu, nebo v tomto případě trvalých odkazů […] Posted in Web
  • Trvanlivost webových projektů20. 2. 2013 Trvanlivost webových projektů O pluginu, který ve WordPressu hlídá nefunkční odkazy, jsem již psal. Jenom připomenu, že podle mě jde o jeden z nejužitečnějších pluginů vůbec, ne-li vůbec o ten nejdůležitější, protože […] Posted in Web
  • Nefunkční stránka - odkaz4. 2. 2012 Nefunkční externí odkazy ve WordPressu O pluginu Broken Link Checker jsem už v minulosti psal a doporučoval ho jako vhodný doplněk do redakčního systému WordPress. Zmíním se o něm ale ještě jednou, protože je stále důležitější […] Posted in Web
  • Odkaz15. 1. 2012 Jak napsat odkaz Tento článek je pouze jednoduchým návodem popisujícím základy HTML, konkrétně technické záležitosti ohledně hypertextového odkazu. Další obsah je určen tiskovým mluvčím (a dalším […] Posted in Web
  • Odkaz21. 8. 2011 Proč se už dnes tolik neodkazuje Web jako médium, to je síť propojených hypertextových dokumentů. Laicky řečeno jsou to webové stránky s odkazy, které zase míří na jiné stránky, buď stejného majitele v rámci jeho serveru, […] Posted in Web
  • Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte22. 12. 2010 Jak vydělat na blogu, který nikdo nečte Je zcela přirozené, že člověk zakládající svůj blog věří v úspěch. Je motivován penězi, které psaním vlastního webu vydělá, a alespoň ve skrytu duše doufá, že se svým blogem jednoho dne […] Posted in Podnikání
  • 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy28. 11. 2010 10 základních způsobů, jak získat zpětné odkazy Možností propagace je celá řada. Mezi ty nejjednodušší patří registrace do katalogů, nákup odkazů a linkovací systémy. Náročnější je vytváření originálního, zajímavého nebo přínosného […] Posted in Podnikání, Web
  • 12. 7. 2010 Skryjte adresy svých odkazů Kam vede tento odkaz? Skrýt adresu odkazovaného webu se může hodit z rozličných důvodů. Někdo tak zakrývá svou účast v affiliate programu, jiní lidé se třeba domívají, že tak nepředají […] Posted in Web
  • Kde nakoupit či prodat odkazy?26. 2. 2010 Kde nakoupit či prodat odkazy? Prodej odkazů je jednou z možností, jak získat nějaké peníze z provozu webu - může jít tedy i o způsob online podnikání. Na druhou stranu můžete i vy odkazy nakoupit, pokud si myslíte, že […] Posted in Podnikání, Web
Marketing
odkazy

Výběr redakce

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
profylaxe tiskárny
Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!

Podnikání

vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
Webhosting Weblobe

Finance

osobní rozpočet
Jak si sestavit osobní rozpočet, který funguje
hypotéky
Hypoteční trh na jaře ožil: Duben přinesl silná čísla i přes mírné zpomalení

Web

web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání
A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zálohování
Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy

Marketing

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zákazník - nakupování
Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí

Technika

Internet věcí
Internet věcí: Co to je a jak to mění průmysl
Sony Playstation
Od pixelů k realitě: historie vývoje Sony PlayStation

Cestování

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší
Za vínem, výhledy i folklorem: Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší

Společnost

Dětské prolézačky
Jak jsme si hráli tehdy a dnes: Dětské prolézačky, bezpečnost a proměna přístupu k riziku
dentální hygiena
Dentální hygiena: Neviditelný hrdina vašeho zdraví, který vás může zachránit před víc než jen kazem

Nejpoužívanější štítky

Android banky Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB

Archiv

  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám