• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Marketing > Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Redakce NETzin.cz 6. 5. 2025     Rubrika:  Marketing, Výběr redakce   

Marketing může být silným motorem růstu, ale také černou dírou na peníze – pokud není dobře řízený. V mnoha firmách se marketingové rozpočty utrácejí bez viditelného výsledku. Proč? Protože se opakují stále stejné chyby. Podívejme se na pět nejčastějších míst, kde firmy zbytečně přicházejí o peníze – a co s tím dělat.

marketing

1. Marketing bez strategie

Spousta firem začíná s kampaněmi bez jasného cíle, cílové skupiny nebo smysluplné strategie. Místo uceleného plánu se dělají jednorázové aktivity „na pocit“ – příspěvek na Instagramu, bannerová kampaň, leták do schránky. To má za následek špatné výsledky celkového marketingu a výsledků firmy.

Proč je to problém?

Bez strategie chybí kontinuita, návaznost a hlavně: nelze vyhodnotit, co vám doopravdy funguje. A bez toho následně nelze optimalizovat ani škálovat.

Jak to tedy lépe řešit?

Začněte od úplných základů: definujte si cíle, cílové skupiny, hlavní sdělení jednotlivých kampaní a vhodné kanály pro vaší reklamu. Postavte kampaň na reálných datech, ne domněnkách. S tím vám pomohou specialisté na online reklamu v Marion Marketing.

2. Špatně nastavený rozpočet

Toto je častá chyba, kterou dělá mnoho firem. Nejsou správně rozvržené náklady na marketing. Buď se utrácí málo a marketing nemá šanci přinést výsledky, nebo se utrácí až moc – ale neefektivně. Často se také ignoruje rozdíl mezi brand a performance částí. Také se stává, že se veškerý rozpočet investuje pouze do jediné aktivity a na ostatní (často navazující a související aktivity) již nezbývá rozpočet.

Proč je to problém?

Podfinancovaný marketing nepřinese výsledky. Reklamní kampaně dnes již potřebují určitý budget, aby se správně doručovali a také “přebili” konkurenci. Přeinvestovaný rozpočet, ale bez strategie naopak spálí investici bez očekávané návratnosti.

Jak to řešit?

Stanovte si realistický rozpočet podle velikosti firmy, nastaveného cíle a také délky kampaně. Mělo by být zohledněno také období, kdy se marketing realizuje (například vánoční období bývá velmi konkurenční a tím pádem také dražší, než zbytek roku). Pravidelně vyhodnocujte výkon a alokujte rozpočet tam, kde má největší návratnost.

3. Chybějící měření a analytika

„Nevíme, co nám přináší výsledky, ale nějak to jde.“ Tato věta zaznívá v mnoha firmách. Ale bez měření není možné marketing a firmu dlouhodobě řídit. Bez dat a vyhodnocení se marketing stává pouhou loterií.

Proč je to problém?

Bez analytiky reálně nepoznáte, co vám funguje, kdy vám to ne/funguje a co je jen zbytečná režie. Nemáte data pro vyhodnocování, změny ani podklady pro případné rozhodování. Navíc nemůžete efektivně využívat nástroje jako remarketing, které jsou závislé na správném sledování uživatelského chování.

Jak to řešit?

Implementujte měření už od začátku – zásadní je dnes již pro každého webová analytika (např. GA4), sledování konverzí, UTM parametry, CRM integrace. Vyhodnocujte nejen počet zobrazení nebo kliků, ale především skutečný přínos: leady, objednávky, návratnost.

Martina Scheiner radí: Nechte si měřící nástroje nastavit profesionálem. Je to technicky náročnější a bohužel se často setkáváme s tím, že naši nově příchozí klienti buď nemají měření žádné, nebo sice “nějaké” měřící nástroje mají, ale ve skutečnosti jim měří něco úplně jiného, než je důležité pro ně.

4. Nevhodné kanály a formáty

Výběr marketingových kanálů je celkem zásadní. Ne každá značka patří na TikTok a ne každá B2B firma musí točit podcast. Častou chybou v marketingu je přizpůsobování se trendům aniž by zohlednili cílovou skupinu, nebo setrvávání u dávno nefunkčních kanálů.

Proč je to problém?

Na každé platformě jsou jiná publika a potenciální zákazníci. Pokud investujete svůj čas a věnujete se platformě, která pro vás není vhodná, ztrácíte tím čas, peníze i pozornost publika.

Jak to řešit?

Zaměřte se raději na kanály, kde je vaše cílová skupina skutečně aktivní. Přizpůsobte jim formát, frekvenci i obsah. Testujte a sledujte výsledky vašich příspěvků a reklamních kampaní na těchto platformách.

5. Podceňování dlouhodobé značky (brand buildingu)

V honbě za okamžitým výkonem (a také kvůli nízkým rozpočtům) se často zapomíná na budování značky. Přitom je to zásadní věc, která vám buduje dlouhodobé výsledky. Často se stává, že se pořád dokola platí za stejné konverze – bez loajality, bez zapamatování.

Martina Scheiner radí: Cílem každé značky by mělo být, vybudovat si brand a s tím spojené věrné zákazníky, kteří vaši značku milují!

Proč je to problém?

Bez silné značky roste závislost na slevách, výkonnostní reklamě a agresivních taktikách. Z dlouhodobého hlediska je to dražší cesta.

Jak to řešit?

Vyvažte krátkodobé investice a reklamní aktivity s dlouhodobým budováním značky. Investujte do kvalitního obsahu, vizuální identity, zákaznické zkušenosti a hodnot, které si lidé zapamatují.

Závěr: Marketing nemusí být černá díra

Většina zbytečných výdajů v marketingu nevzniká kvůli špatnému nástroji, ale kvůli chybějící strategii, špatnému vyhodnocování a nerozvážnému plánování. Když se zaměříte na jasné cíle, relevantní kanály a důsledné měření, může být marketing nejen kreativní, ale i ziskový.

PR text

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 21. 6. 2015 Karlovy Vary stojí o českou klientelu O lázních v Karlových Varech můžeme právem prohlásit, že jsou mezinárodně nejznámější, nejnavštěvovanější, nejproslulejší a nejstarší. Svou slávu odvozují od císaře Karla IV., který je […] Posted in Cestování a turistika
  • 26. 8. 2014 Na český trh vstoupila čínská značka telefonů MEIZU Společnost MEIZU byla založena v roce 2003 v čínském městě Ču-chaj. Napřed se specializovala na výrobu mp3 přehrávačů a v roce 2008 se plně zaměřila na vývoj prémiových mobilních telefonů. […] Posted in Technika, software
  • Česká televize si připomene 70. výročí tragického osudu Lidic a Ležáků – odvysílá mj. film Lidice23. 5. 2012 Česká televize si připomene 70. výročí tragického osudu Lidic a Ležáků – odvysílá mj. film Lidice Česká televize uctí památku obětí válečných tragédií, k nimž došlo 10. a 24. června 1942. V den sedmdesátého výročí vypálení Lidic 10. června uvede ČT1 premiéru českého historického […] Posted in Společnost
  • 26. 10. 2014 Chládek stáhl Klause z Národní rady pro vzdělávání – kvůli neziskovkám Ministr školství Marcel Chládek se zalekl neziskových organizací a stáhl jméno Václava Klause z přípravného výboru Národní rady pro vzdělávání, která právě vzniká. Co nám to […] Posted in Společnost
  • 19. 3. 2012 Algoritmy Googlu a další změny ve vyhledávání Google lepší a lepší. Takový obraz velkého vyhledávače můžeme zachytit z médií a možná skutečně pozorovat ve výsledcích hledání. Ty by měly být totiž pořád dokonalejší a dokonalejší. […] Posted in Podnikání, Web
  • Google bude digitalizovat knihy Národní knihovny22. 2. 2011 Google bude digitalizovat knihy Národní knihovny V rámci služby Knihy Google bude světový gigant nabízet přibližně 200 tisíc svazků z historických a slovanských sbírek Národní knihovny ČR. Ve zmíněné službě je nyní k dispozici 15 […] Posted in Technika, software
  • České Budějovice budou městem centrálních bankéřů29. 4. 2013 České Budějovice budou městem centrálních bankéřů Guvernér České národní banky Miroslav Singer zahájil v Českých Budějovicích interaktivní výstavu k 20. výročí ČNB a české měny. Série pěti interaktivních her, která zábavnou a neotřelou […] Posted in Jihočeský kraj
  • 23. 6. 2014 Komedie Zdeňka Trošky Babovřesky 3 dotočena V obci Záboří na jihu Čech padla 22. června 2014 v 0:11 hodin poslední klapka nově natáčené komedie Zdeňka Trošky Babovřesky 3. Vzniká tak další z trilogií českého režiséra Zdeňka Trošky, […] Posted in Společnost, Jihočeský kraj
  • IDN v doménách .CZ odmítnuto již popáté26. 11. 2014 IDN v doménách .CZ odmítnuto již popáté Z průzkumu sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, vyplývá, že česká internetová veřejnost opět odmítla zavedení diakritiky do systému domény .CZ - proti se vyslovila 81 % […] Posted in Web
  • SeznamBot 3.025. 5. 2011 SeznamBot 3.0 V průběhu dnešního dne byl do ostrého provozu nasazován SeznamBot 3.0, zbrusu nový robot Seznamu. Dnes jsme přikročili k nasazování Robota 3.0 do ostrého provozu. Samozřejmě to […] Posted in Web
Marketing Výběr redakce

Výběr redakce

káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko

Podnikání

e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
Webhosting Weblobe

Finance

indikátory důvěry
Důvěra v českou ekonomiku roste: Firmy i spotřebitelé se dívají do budoucna optimističtěji
DMS
Dárcovská SMS překonala miliardovou hranici. Lidé v Česku poslali přes DMS více než miliardu korun

Web

tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný
web
Bez kvalitního webu to nejde: Proč je web srdcem online podnikání

Marketing

content marketing
Obsah, který prodává – proč se vyplatí investovat do content marketingu a jak s tím začít
remarketing
Remarketing: Jak získat zpět nerozhodnuté zákazníky a proměnit váhání v konverzi

Technika

optické vlákno
Proč jsou optické internetové sítě nejlepším řešením připojení k internetu
Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma
Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma

Cestování

Setkání pionýrů na Pilské nádrži
Setkání pionýrů na Pilské nádrži připomnělo 35 let samostatnosti
Hluboká nad Vltavou
Tip na výlet: Zámek Hluboká nad Vltavou, romantická perla jižních Čech, která bere dech

Společnost

volby
Jak fungují parlamentní volby v České republice
Petr Fiala a Zbyněk Stanjura
V Praze byl dokončen první projekt dostupného nájemního bydlení pro zaměstnance ve veřejně prospěšných profesích

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám