• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Proč je tak důležité testování použitelnosti

Proč je tak důležité testování použitelnosti

Luboš Kudláček 10. 2. 2011     Rubrika:  Web    Štítky: použitelnost

Použitelnost webu patří mezi nejdůležitější faktory, které ovlivňují obchodní úspěšnost webu. V podstatě jde o to, jestli například v e-shopu dokáže bez problémů nakoupit malý kluk stejně jako důchodce, nebo, obecně vzato, jestli vůbec má tu chuť se nakupováním na dané webové stránce zabývat.

Každý majitel webu se na svých stránkách dobře vyzná. Rozumí navigaci, najde co potřebuje, nedělá mu problém provést jakoukoli akci. Když se na svůj web podívá, zdá se mu absolutně přehledný.

A co víc: Když doma ukáže web synovi, aby se utvrdil ve svém přesvědčení dobře použitelného webu, často zajásá. I jeho potomek nemá problém web používat, umí vložit zboží do košíku, umí najít kontaktní informace.

Všechno je tedy v pořádku. Až na…

Až na to, že syn se možná zabýval webem jenom proto, že k tomu byl vyzván. Až na to, že přišel rovnou na úvodní stránku. Až na to, že je mladý a počítačově zdatný. Syn svého otce.

Při testech použitelnosti se ovšem často zjistí, že lidé nejsou všichni stejní, že nerozumí základním principům webu, a že nechodí na tu hezky zpracovanou titulku. Často se zjistí, že web je vlastně nepoužitelný, nebo klade do cesty za konverzí takové překážky, které uživatele odradí. Ten pak odejde radši jinam, někam, kde se cítí příjemně, než aby ztrácel čas na webu, jemuž na pohodlí uživatele očividně moc nezáleží.

Veškerá návštěvnost, investice do SEO a reklamy, to všechno je na nepoužitelném webu zbytečné vyhazování peněz.

První místo ve vyhledávačích, velká návštěvnost, ale zisky průměrné až podprůměrné. Rozhodně ne takové, jaké by mohly být, a jaké by odpovídaly vynaloženým investicím.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • HTML11. 4. 2015 Malé zamyšlení nad moderním webem a skutečnou praxí Na jedné straně stojí odborná média a blogy specialistů, na straně druhé pak skutečná praxe, skutečné weby firem, živnostníků a soukromých osob. Definujme si napřed moderní web, což […] Posted in Web
  • 22. 5. 2010 Použitelnost webu Jako použitelnost webu se označuje souhrn pravidel, které vám při jejich dodržování zajistí spokojenost návštěvníka na webové stránce. Ze zkušeností vím, že v dnešní době "moderních" […] Posted in Web
  • Obrázky9. 2. 2010 Obrázky V této kapitole si rozebereme konkrétní postup, jak na webovou stránku správně vložit obrázek. Přizpůsobení datové velikosti První věc, kterou musíte udělat, je zmenšit obrázek pro […] Posted in Web
  • internet18. 5. 2015 Internet na cesty i do domácnosti Hledáte nového, výhodnějšího, poskytovatele internetu? Můžeme vám poradit na co se dívat u jednotlivých nabídek. Dnes jsme pro vás rozebrali do posledního detailu internet od O2. Méně […] Posted in Technika, software
  • 27. 2. 2010 FastStone Capture – nejlepší aplikace na tvorbu screenshotů Je to jen malinký panel, který je neustále k dispozici. Kdykoli je připraven pořídit obrázek aktuálního okna, celé obrazovky, vybrané oblasti, nebo třeba webové stránky i s odrolováním až […] Posted in Technika, software
  • Školní výlet v zážitkovém parku17. 12. 2016 Školní výlet v zážitkovém parku Čím dál větší oblibě u dětí se těší zábavní a zážitkové parky a také jich proto každým rokem přibývá. Jak však zvolit pro školní výlet ten pravý park? Podle čeho vybírat, aby si tento den […] Posted in Společnost
  • Politické subjekty utratily z loňskou krajskou a senátní předvolební kampaň téměř 429 milionů korun10. 1. 2025 Politické subjekty utratily z loňskou krajskou a senátní předvolební kampaň téměř 429 milionů korun Téměř 429 milionů korun vykázaly kandidující subjekty ve výdajích na kampaň v zářijových krajských a senátních volbách. Povinnost zaslat Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran […] Posted in Společnost
  • Tipy Google pro SEO19. 5. 2010 Tipy Google pro SEO V jednom článku o SEO už jsem zmínil několik rad, které udílí Google. Šlo ale spíš o to, co všechno nabízí SEO konzultanti a jak se k tomu má neznalý zákazník postavit. V tomto článku […] Posted in Podnikání, Web
  • Zablokujte sami sobě přístup na vybrané weby2. 9. 2014 Zablokujte sami sobě přístup na vybrané weby Aplikace Any Weblock vám spolehlivě ve všech prohlížečích zablokuje přístup na weby, které si sami zvolíte. Přístup k databázi zablokovaných domén lze navíc ochránit heslem a nabízí se […] Posted in Technika, software
  • Jan Polzer: Napsat knihu není složité25. 4. 2010 Jan Polzer: Napsat knihu není složité Autor několika odborných knih Jan Polzer je znám především první českou knihou o systému Drupal (aplikace pro správu webového obsahu). Kniha se dočkala svého druhého vydání a čtenářům […] Posted in Ostatní články
Web
použitelnost

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám