• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > WordPress 3.0 “Thelonious”

WordPress 3.0 “Thelonious”

Luboš Kudláček 17. 6. 2010     Rubrika:  Web    Štítky: WordPress

WordPress 3.0 pojmenovaný podle jazzového pianisty a skladatele Theloniouse Sphere Monka přinesl několik významných změn na poslední chvíli naštěstí již do knihy zapracovaných. Podíváme se tedy, jaká vylepšení nám vývojáři připravili.

Vlastní menu

Jednou ze zásadních změn je takzvané Custom menu, které nejdete na panelu Vzhled pod odkazem Menus (v angličtině). Umožňuje vytvořit nabídku webu jenom z těch položek, které si sami určíte, přičemž zařadit lze stránky, rubriky i vlastní nové odkazy.

Velká síla této funkce tkví také v tom, že „vlastních menu“ můžete mít víc a nakombinovat tak z nich celou nabídku webu. Moderní motivy navíc umožňují zařadit toto menu i do klasické navigační lišty nacházející se typicky pod obrázkem v záhlaví.

Twenty Ten

Druhou zásadní novinkou je nový výchozí motiv vzhledu s názvem Twenty Ten, který tak nahrazuje ten předchozí s názvem Default.

Nový motiv je vzdušnější a podporuje nejnovější technologie ve WordPressu implementované. Ostatně vidět ho můžete na WPkniha.cz (v budoucnu toto nemusí platit, WPkniha.cz bude vždy používat pouze výchozí téma vzhledu ať už bude jakékoli).

Multi WordPress

Došlo ke spojení dvou do té doby oddělených projektů – klasického WordPressu a WordPressu MU určenému k vytváření sítě webů.

S WordPressem 3.0 tak můžete vytvářet další oddělené samostatné weby v rámci jedné databáze buď na automaticky vytvářených subdoménách, nebo v adresářích:

Příklad subodmény: http://demo.wpkniha.cz
Příklad adresáře: http://wpkniha.cz/demo

Další změny

Došlo k přepracování několika prvků v administraci a nová je také stránka s možností hromadné aktualizace pluginů či motivů vzhledu (panel Nástěnka – odkaz Updates). Kromě toho již při instalaci můžete rovnou zadávat své administrátorské heslo – dříve jej WordPress generoval pouze sám.

Zásadní změny demonstruje následující video od týmu vývojářů WordPressu:

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle8. 5. 2025 Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a […] Posted in Web
  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Nejlepší pluginy pro WordPress20. 1. 2019 Nejlepší pluginy pro WordPress Tento článek vyšel poprvé již 1. ledna roku 2010, zaslouží si ale po těch letech aktualizaci. V tomto článku představím 12 pluginů, které používám na svém osobním blogu. Možná máte v […] Posted in Web
  • Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články2. 4. 2018 Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články Od data vydání mé knihy o WordPressu už uběhla docela dlouhá doba. Doprovodný web k této na trhu již nedostupné publikaci už pravděpodobně (a také dle statistiky návštěvnosti) nikomu […] Posted in Web
  • Statistiky22. 2. 2014 Měření konverzí z Contact Form 7 v Google Analytics POZOR! V souvislosti s novou verzí Contact Form 7 přestal být návod na této stránce funkční. Na tvorbu komerčních webů se stále častěji používá i WordPress, redakční systém určený […] Posted in Web
  • HTML21. 9. 2013 Jak vytvořit ve WordPressu šablonu stránky Toto je aktualizovaný článek z počátku roku 2010. V době jeho vydání ještě nebylo možné vytvářet ve WordPressu více typů obsahu a tím web dělit i jinak, než na příspěvky a stránky. Nyní to […] Posted in Web
  • 26. 8. 2013 WordPress plugin: odesílání kontaktních formulářů do databáze Existují pluginy, které odesílají vyplněné kontaktní a jiné formuláře (například Contact Form 7) z webových stránek na zadanou e-mailovou adresu. Plugin Contact Form DB umí informace z […] Posted in Web
  • Pluginy použité na Netzinu (WordPress)23. 8. 2013 Pluginy použité na Netzinu (WordPress) Netzin běžel původně na Drupalu, 19.7. jsem ho přesunul na WordPress a v tomto článku najdete seznam pluginů, které jsem zde použil. I s popisem jejich funkce snad někomu poslouží jako […] Posted in Web
  • Odkaz13. 8. 2013 Změna a přesměrování trvalých odkazů na WordPressu Na Netzinu jsem už podruhé během týdne měnil strukturu trvalých odkazů. Obecně platí, že URL adresy obsahu (jednotlivých webových stránek na webu, nebo v tomto případě trvalých odkazů […] Posted in Web
Web
WordPress

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám