• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Měření konverzí z Contact Form 7 v Google Analytics

Měření konverzí z Contact Form 7 v Google Analytics

Luboš Kudláček 22. 2. 2014     Rubrika:  Web    Štítky: Google Analytics, WordPress

POZOR!
V souvislosti s novou verzí Contact Form 7 přestal být návod na této stránce funkční.


StatistikyNa tvorbu komerčních webů se stále častěji používá i WordPress, redakční systém určený původně pro blogování.

Jedním z nejoblíbenějších pluginů pro tvorbu kontaktních formulářů ve WordPressu je Contact Form 7 a nejoblíbenějším analytickým nástrojem jsou Google Analytics.

V tomto článku najdete přesný popis toho, jak měřit splněné cíle, tedy odeslané formuláře pomocí Contact Form 7, v Google Analytics.

Proč konverze měřit

Nenechte se zmást názvem pluginu, s pomocí Contact Form 7 lze vytvářet celkem snadno i rozsáhlejší formuláře, které nemusí sloužit pouze pro rychlou možnost kontaktování návštěvníkem webu, ale stejně dobře i pro odesílání nejrůznějších poptávek, nezávazných objednávek apod.

Při těchto možnostech použití se pak jasně nabízí otázka, jací lidé formulář odesílají, odkud přišli, jak se na webu pohybovali a naopak proč jiní lidé formulář nakonec neodeslali.

Stručně o Contact Form 7

Contact Form 7 je plugin, s jehož pomocí si můžete sestavit vlastní formulář, vložit ho na jakoukoli stránku WordPressu a nechat si vyplněná a odeslaná formulářová pole odesílat buď na jednu e-mailovou adresu, nebo i na více adres. S pomocí pluginu Contact Form DB můžete navíc ta samá data ukládat i do databáze WordPressu.

Stručně o Google Analytics

Tento analytický nástroj od Googlu poskytovaný zdarma, Google Analytics (dále jen GA), umožňuje správci webu zjišťovat informace o návštěvnících, čtenářích či zákaznících. Zásadní pro tento článek je fakt, že s pomocí GA lze zjistit, odkud přišel návštěvník webu, jak se choval, jaké prošel stránky a například jak dlouho na nich byl, než se dostal k odeslání formuláře.

V praxi se měření konverzí, tedy například odeslání objednávek, realizuje vložením kódu na konverzní stránku, tedy typicky na stránku, kam se návštěvník dostane po odeslání formuláře, například na potvrzení odeslání, poděkování za odeslání apod.

Jak měřit konverze z Contact Form 7

V případě tohoto pluginu se ale návštěvník na jinou stránku nepřesouvá a konverzi, tedy odeslání, je potřeba měřit a zaznamenat jako událost.

Poznámka: Jde o výchozí chování Contact Form 7, nicméně i v tomto pluginu lze dodatečným nastavením zařídit, aby se návštěvník po odeslání formuláře přesunul na jakoukoli jinou URL adresu, to však není předmětem tohoto článku.

Začneme tedy vložením příslušného kódu do Contact Form 7.

Vložení kódu do Contact Form 7

Při editování kontaktního formuláře přes odkaz „Kontakt“ v levém menu administrace WordPressu a volbou příslušného formuláře, najděte úplně dole pole pro zadání dalšího nastavení.

Váš kód může vypadat třeba takto:

Konverzní kód v Contact Form 7

Konverzní kód v Contact Form 7

Zde kód pro zkopírování:

on_sent_ok:"_gaq.push(['_trackEvent','objednavka','odeslano']);"

Nastavení v Google Analytics

Odkaz Cíle v GAPochopení kódu poskytne Google Analytic, kde je potřeba nastavit cíl.

V horní nabídce klikněte na odkaz „Správce„.

Na panelu „ZOBRAZENÍ“ pak klikněte na odkaz „Cíle„, jak je vidět na obrázku vlevo.

Dále klikněte na tlačítko „Nový cíl“ a postupujte podle pokynů. Napřed je tedy potřeba zvolit oblast (tržby, akvizice, průzkum..), která záleží na tom, co vlastně s formulářem na webu děláte.

Pro příklad zvolíme například „Tržby„, tedy komerční odeslání objednávky.

Šablony cíle v GA

Šablony cíle v GA

Následuje další krok, v němž si zvolíte název cíle a jeho typ, v případě měření v Contact Form 7 je potřeba vybrat „Událost„.

Volba typu cíle

Volba typu cíle

V dalším kroku „Podrobnosti cíle“ pak vyberete vlastní názvy, které musí být totožné v kódu vloženém do Contact Form 7, tedy v našem případě na obrázku výše bude nastavení vypadat takto:

Nastavení události v GA

Nastavení události v GA

Jak je na obrázku vidět, ve spodní části lze nastavit hodnotu takové události, kterou pak uvidíte v přehledech a snadněji si tak spočítáte, jakou hodnotu má například konkrétní zdroj návštěvníků, kteří odesílají objednávky.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy12. 5. 2025 Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy Standardní doplňkovou službou k webhostingu je i zálohování kompletního obsahu webových stránek, tedy souborů a databází. Mnoho lidí se proto na tuto možnost plně spoléhá a dál se o […] Posted in Web
  • Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle8. 5. 2025 Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle Od verze 3.0 je možné ve WordPressu vytvářet vlastní typy obsahu (Custom Types) a jejich druhy, tedy kategorie a případně i štítky. Z testování pluginů, které pomohou s vytvářením a […] Posted in Web
  • Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu24. 1. 2019 Kontrola funkčnosti externích odkazů ve WordPressu Možná někam odkazujete a možná tato odkazovaná stránka přestala po čase existovat. Nevíte o tom, protože na ní znovu sami nepřijdete, nicméně návštěvníci na ni mohou chodit stále. Jsou […] Posted in Web
  • Nejlepší pluginy pro WordPress20. 1. 2019 Nejlepší pluginy pro WordPress Tento článek vyšel poprvé již 1. ledna roku 2010, zaslouží si ale po těch letech aktualizaci. V tomto článku představím 12 pluginů, které používám na svém osobním blogu. Možná máte v […] Posted in Web
  • Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články2. 4. 2018 Kniha o redakčním systému WordPress, návody a články Od data vydání mé knihy o WordPressu už uběhla docela dlouhá doba. Doprovodný web k této na trhu již nedostupné publikaci už pravděpodobně (a také dle statistiky návštěvnosti) nikomu […] Posted in Web
  • 14. 10. 2013 Google u Analytics odhalí, jak nakládá s daty Google Analytics (GA) je jeden z nejklíčovějších nástrojů v online marketingu, který má jen mizivou konkurenci (a v českém prostředí je zatím hrubě nedoceňovaný). Velký Bratr Google si jen […] Posted in Web
  • 8. 10. 2013 Nový online kurz Google Analytics je úplně zdarma! Důležitost neustálého měření a analyzování výsledků je nám pořád vtloukána do hlavy. Někdy však může být v každodenním shonu těžké držet krok s vývojem nástrojů a technik. V Googlu jsou si […] Posted in Web
  • HTML21. 9. 2013 Jak vytvořit ve WordPressu šablonu stránky Toto je aktualizovaný článek z počátku roku 2010. V době jeho vydání ještě nebylo možné vytvářet ve WordPressu více typů obsahu a tím web dělit i jinak, než na příspěvky a stránky. Nyní to […] Posted in Web
  • 26. 8. 2013 WordPress plugin: odesílání kontaktních formulářů do databáze Existují pluginy, které odesílají vyplněné kontaktní a jiné formuláře (například Contact Form 7) z webových stránek na zadanou e-mailovou adresu. Plugin Contact Form DB umí informace z […] Posted in Web
  • Pluginy použité na Netzinu (WordPress)23. 8. 2013 Pluginy použité na Netzinu (WordPress) Netzin běžel původně na Drupalu, 19.7. jsem ho přesunul na WordPress a v tomto článku najdete seznam pluginů, které jsem zde použil. I s popisem jejich funkce snad někomu poslouží jako […] Posted in Web
Web
Google AnalyticsWordPress

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám