• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Google u Analytics odhalí, jak nakládá s daty

Google u Analytics odhalí, jak nakládá s daty

Ondřej Dyrka 14. 10. 2013     Rubrika:  Web    Štítky: Google Analytics

Google AnalyticsGoogle Analytics (GA) je jeden z nejklíčovějších nástrojů v online marketingu, který má jen mizivou konkurenci (a v českém prostředí je zatím hrubě nedoceňovaný). Velký Bratr Google si jen velmi nerad nechává nahlížet pod pokličku, ale tentokrát překvapivě ustoupil tlaku a rozhodl se poodhalit proces nakládání s daty v Analytics.

Co všechno GA umí?

Jakmile navštívíte jakoukoli webovou stránku využívající Google Analytics, začnou se okamžitě roztáčet masivní kolečka důkladně zaznamenávající každý váš klik. Z jakého zdroje či z jaké země jste přišli, kolik jste proklikali stránek a v jakém pořadí, jak dlouho jste se na webu zdrželi, jestli jste nakoupili nebo vyplnili formulář, jestli jste surfovali z PC nebo z mobilu… Hloubka GA je neuvěřitelná a má to samozřejmě i druhou minci: aby mohli podnikatelé a firmy získat tak obsáhlá data, vy jako návštěvníci jim je musíte poskytnout. A jak že to probíhá?

GA a práce s daty

Doteď Google s oblibou prohlašoval, že Analytics v podstatě osobní data nezpracovává a není možné obecné metriky přiřadit ke konkrétním individuím. Tato formulace se však nelíbila evropským agenturám zaměřených na ochranu dat (DPA, Data Processing Agency), které společným úsilím  vytvořily návrh směřující k větší transparenci. Tento dokument kritizuje Google za nedostatečné poskytování informací a je to v podstatě kulminace předchozích kritických ohlasů na to, jak Google (nejen v Analytics) s daty nakládá.

Ostatně, tato stránka na Wikipedii je rozcestníkem k velmi zajímavému čtení ukazujícímu odvrácenou tvář Googlu – a není na škodu poukázat, že zmínky o nepřesném či přímo odbytém zpracování Google Privacy Policy lze nalézt už v roce 2007.

Co se změní?

Google přestane mlžit. „Odtajnění” si můžete přečíst zde (zatím jen v angličtině, ostatní jazyky jsou prý na cestě). Tato náhlá změna kurzu však může mít velmi prozaické opodstatnění – Evropská Unie plánuje dát v brzké době dohromady jednu velkou agenturu soustředící se právě na ochranu dat a ta může hrozit pokutami do výše 2 % z ročního zisku firmy (což u Googlu může lehce přesáhnout miliardu USD).

Autor:   Ondřej Dyrka

Pod hlavičkou www.ppcsluzby.cz fušuju do PPC reklam a ve volných chvílích také zdařile předstírám, že jsem copywriter. Rád se bavím o kontroverzních tématech, pro ostré slovo nejdu daleko a jsem brutálně upřímný.

Podobné články

  • Statistiky22. 2. 2014 Měření konverzí z Contact Form 7 v Google Analytics POZOR! V souvislosti s novou verzí Contact Form 7 přestal být návod na této stránce funkční. Na tvorbu komerčních webů se stále častěji používá i WordPress, redakční systém určený […] Posted in Web
  • 8. 10. 2013 Nový online kurz Google Analytics je úplně zdarma! Důležitost neustálého měření a analyzování výsledků je nám pořád vtloukána do hlavy. Někdy však může být v každodenním shonu těžké držet krok s vývojem nástrojů a technik. V Googlu jsou si […] Posted in Web
  • Úprava měřícího kódu počítadla Google Analytics22. 1. 2010 Úprava měřícího kódu počítadla Google Analytics Jednou z největších zbraní internetového marketingu a reklamy, je možnost přesně měřit její úspěšnost a efektivitu. Firma investující peníze do podpory své značky či produktu si tak dokáže […] Posted in Web
  • Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem15. 1. 2011 Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem Určit odpovídající částku, kterou by měl inzerent zaplatit za reklamu na webu například ve formě banneru, není zrovna jednoduché. V některých případech se zdá reklama velmi levná, jindy […] Posted in Podnikání
  • Daňová „Kobra“ startuje13. 6. 2014 Daňová „Kobra“ startuje Generální ředitel Generálního ředitelství cel brig. gen. Pavel Novotný, zástupce generálního ředitele Generálního finančního ředitelství Jiří Žežulka a policejní prezident plk. Tomáš Tuhý […] Posted in Podnikání
  • Hosting Wedos, aneb co je možné20. 9. 2010 Hosting Wedos, aneb co je možné Na českém trhu se objevila nová webhostingová firma. Své působení zahájila představením datacentra v Hluboké nad Vltavou a prakticky neomezeným webhostingem (prostor na disku, počet […] Posted in Web
  • O2 nabízí jednoduché ovládání Facebooku prostřednictvím SMS7. 4. 2010 O2 nabízí jednoduché ovládání Facebooku prostřednictvím SMS Fandové nejrozšířenější komunitní sítě Facebook mohou být nyní prostřednictvím jednoduchého nástroje nepřetržitě ve spojení se svými přáteli. Telefónica O2 přináší všem zákazníkům jako […] Posted in Ostatní články
  • Vláda podpořila zrychlení výstavby plynových elektráren a jmenovala novou nejvyšší státní zástupkyni8. 1. 2025 Vláda podpořila zrychlení výstavby plynových elektráren a jmenovala novou nejvyšší státní zástupkyni Vláda Petra Fialy se dnes na své první schůzi v roce 2025 zabývala mimo jiné koaliční poslaneckou novelou energetického zákona, která má urychlit výstavbu plynových elektráren jako […] Posted in Technika, software, Společnost
  • Vodafone se přestěhoval do nové ekologické centrály5. 1. 2015 Vodafone se přestěhoval do nové ekologické centrály Vodafone opustil své dosavadní sídlo ve Vinohradské ulici a přemístil se do nové centrály v prostorách budovy City West, jež se nachází v pražských Stodůlkách u stanice metra. Stavba je […] Posted in Technika, software
  • Tip na výlet: Dziwnów u Baltského moře18. 8. 2019 Tip na výlet: Dziwnów u Baltského moře Dziwnów je město v Polsku u Baltského moře, kousek od hranic s Německem. Na tento čtyřdenní výlet jsme tedy cestovali po Německé dálnici. Možná znáte Międzyzdroje, které jsou k […] Posted in Cestování a turistika
Web
Google Analytics

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám