• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem

Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem

Luboš Kudláček 15. 1. 2011     Rubrika:  Podnikání    Štítky: CPT

Určit odpovídající částku, kterou by měl inzerent zaplatit za reklamu na webu například ve formě banneru, není zrovna jednoduché. V některých případech se zdá reklama velmi levná, jindy zase příliš drahá. Řeč bude o CPT, impresích a cenách reklamy.

Důležité jsou dva pojmy: CPT a imprese.

CPT (cost per thousand) je cena reklamy za 1000 zobrazení reklamního prvku. Pokud je v něm cena reklamy uváděna, pak stačí částku vydělit tisícem a zjistit tak, kolik stojí jedno zobrazení.

Příklad:

Cena CPT pro leaderboard na celém webu akcie.cz je 280 Kč. Znamená to, že jedno zobrazení stojí 0,28 Kč. Od těchto částek se pak odvíjí cena reklamy dle počtu zobrazených stránek. Pokud bude mít web 100 zobrazených stránek za měsíc, stálo by umístění banneru 28 Kč měsíčně.

Imprese je jedno zobrazení reklamního prvku bez ohledu na to, jestli tento prvek skutečně někdo viděl. Jde tedy o zobrazení stránky, ale v případě, že je banner umístěn někde v patičce, uživatel ho vůbec nemusel vidět. Pokud se tedy bavíme o počtu impresí v záhlaví webu a v jeho spodní části, je v tom podstatný rozdíl.

Další příklad:

Cena CPT  pro banner 468x60px nad všemi typy obsahu Netzin.cz je 100 Kč. Znamená to, že jedna imprese banneru stojí 0,1 Kč, tedy deset haléřů. Za korunu má inzerent deset zobrazení. Jestliže má Netzin.cz 100 000 impresí měsíčně, inzerent za tuto dobu zaplatí 10 000 Kč.

Podobně se prodává i textová inzerce, nebo prostě odkazy.

A ještě jeden příklad:

Banner o rozměrech 418x120px na titulní stránce Seznam.cz má CPT 125 Kč při platbě za týden (Seznam má cenu dále rozdělenu i podle konkrétního období, to však není potřeba v tomto příkladě řešit). Za týden Seznam garantuje 8 000 000 zobrazení, takže reklama za sedm dní vyjde inzerenta na 1 milion korun.

Jak určit cenu své reklamy

Cena by měla odpovídat tématu a kvalitě obsahu konkrétního webu. Pokud jde například o web s flash hrami a majitel nemůže prokázat sociodemografickou studií, že k němu chodí hrát hry ekonomicky aktivní část obyvatelstva, cena bude pravděpodobně nízká. CPT bude třeba v desítkách korun.

Pokud půjde o web zaměřený na něco nevšedního, například vědeckého, pro inzerenta s produktem z toho konkrétního oboru může být zajímavé zaplatit za CPT i tisíce Kč.

Asi nejlepším způsobem je stanovit si cenu za jedno zobrazení a z toho vycházet. Za kolik budete na svém webu zobrazovat něčí reklamu? Kolik lidí si jí všimne, jací lidé k vám chodí a co dělají?

Pokud předražíte, inzerent nebude mít příště o reklamu zájem. Pokud podceníte, zbytečně se připravíte o peníze třeba na další rozvoj.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 22. 5. 2014 Kam v létě? Pět důvodů proč navštívit Dominikánskou republiku Pokud ještě nejste rozhodnuti, kam vyrazit v létě na dovolenou, zde vám přinášíme pět důvodů k návštěvě Dominikánské republiky. Tato fascinující země spojuje typickou karibskou atmosféru s […] Posted in Cestování a turistika
  • 27. 5. 2014 Jsi značka… ve frontě na banány [RECENZE] Autor e-booku o osobním brandingu Jsi značka… ve frontě na banány Tomáš Lukavec dělí lidi na dvě skupiny. Na BANÁNY stojící ve frontě na banány a na NEBANÁNY, kteří prozřeli a v této […] Posted in Ostatní články
  • FAYN25. 2. 2016 FAYN přidá k mobilním tarifům 100 volných minut zdarma Společnost FAYN Telecommunications (FAYN) přidělí v březnu jako dárek všem svým zákazníkům s mobilními tarify dalších 100 volných minut pro volání přes VoIP. Prvního března přidělí […] Posted in Technika, software
  • Dnes ráno byla překročena hranice – máme už 800 tisíc registrovaných CZ domén13. 5. 2011 Dnes ráno byla překročena hranice – máme už 800 tisíc registrovaných CZ domén Podle statistik mají téměř poloviční zastoupení držitelé s jedinou registrovanou doménou, nejvyšší počet domén registrovaných na jednoho držitele je 2 752. Průměrný měsíční přírůstek […] Posted in Web
  • 3. 12. 2013 Internet dostane k Vánocům devět nových domén Už před nějakou dobou přibyly na internetu čtyři nové domény nejvyššího řádu. Byly určeny pro arabský, čínský a ruský internet. Změny však pokračují a brzy zaznamenáme i nové domény, […] Posted in Web
  • Lidl zahájil stavbu nové prodejny v Českých Budějovicích25. 3. 2021 Lidl zahájil stavbu nové prodejny v Českých Budějovicích Společnost Lidl zahájila ve středu 24. března stavbu nové prodejny v Českých Budějovicích. Ta se bude nacházet v ulici Rudolfovská. Celkově již čtvrtá prodejna v metropoli Jihočeského […] Posted in Jihočeský kraj
  • 10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy14. 6. 2025 10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy Svět se mění rychleji než kdy dřív – a technologie jsou tím hlavním motorem. Už teď vidíme náznaky budoucnosti, kterou bychom si ještě před pár lety spojovali jen se sci-fi. Do roku 2030 […] Posted in Technika, software
  • KUPčlánek.cz - logo12. 8. 2013 Jan Kalianko: KUPčlánek má rozhodně co nabídnout KUPčlánek.cz je pay-per-post systém s vlastní novou filozofií. Zařazené weby ukazuje inzerentům veřejně, má vlastní hodnocení jejich kvality, nízké nároky na příjem nových, žádné výplatní […] Posted in Podnikání
  • LAMA mobile10. 12. 2013 LAMA MOBILE rozdává dárkové poukazy v hodnotě 400 Kč Dárkový poukaz na 400 korun dostanou všichni noví zákazníci virtuálního operátora LAMA MOBILE, kteří do 23. prosince uzavřou smlouvu v jednom ze stánků operátora v nákupních centrech. […] Posted in Technika, software
  • Vláda zrušila poplatky za návštěvu lékaře a za recept v lékárnách2. 7. 2014 Vláda zrušila poplatky za návštěvu lékaře a za recept v lékárnách Vláda České republiky dnes (2. 7. 2014) schválila novelu zákona o veřejném zdravotním pojištění (zákon č. 48/1997 Sb.), která ruší regulační poplatky ve zdravotnictví s výjimkou […] Posted in Finance, ekonomika
Podnikání
CPT

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

akcie
ETF versus akcie: Výhody a nevýhody
školní pomůcky
Kolik stojí výbava pro prvňáčka v roce 2025? Připravte si několik tisíc

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život
5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC virtuální operátor Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám