• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem

Kolik si účtovat za reklamu a jakým způsobem

Luboš Kudláček 15. 1. 2011     Rubrika:  Podnikání    Štítky: CPT

Určit odpovídající částku, kterou by měl inzerent zaplatit za reklamu na webu například ve formě banneru, není zrovna jednoduché. V některých případech se zdá reklama velmi levná, jindy zase příliš drahá. Řeč bude o CPT, impresích a cenách reklamy.

Důležité jsou dva pojmy: CPT a imprese.

CPT (cost per thousand) je cena reklamy za 1000 zobrazení reklamního prvku. Pokud je v něm cena reklamy uváděna, pak stačí částku vydělit tisícem a zjistit tak, kolik stojí jedno zobrazení.

Příklad:

Cena CPT pro leaderboard na celém webu akcie.cz je 280 Kč. Znamená to, že jedno zobrazení stojí 0,28 Kč. Od těchto částek se pak odvíjí cena reklamy dle počtu zobrazených stránek. Pokud bude mít web 100 zobrazených stránek za měsíc, stálo by umístění banneru 28 Kč měsíčně.

Imprese je jedno zobrazení reklamního prvku bez ohledu na to, jestli tento prvek skutečně někdo viděl. Jde tedy o zobrazení stránky, ale v případě, že je banner umístěn někde v patičce, uživatel ho vůbec nemusel vidět. Pokud se tedy bavíme o počtu impresí v záhlaví webu a v jeho spodní části, je v tom podstatný rozdíl.

Další příklad:

Cena CPT  pro banner 468x60px nad všemi typy obsahu Netzin.cz je 100 Kč. Znamená to, že jedna imprese banneru stojí 0,1 Kč, tedy deset haléřů. Za korunu má inzerent deset zobrazení. Jestliže má Netzin.cz 100 000 impresí měsíčně, inzerent za tuto dobu zaplatí 10 000 Kč.

Podobně se prodává i textová inzerce, nebo prostě odkazy.

A ještě jeden příklad:

Banner o rozměrech 418x120px na titulní stránce Seznam.cz má CPT 125 Kč při platbě za týden (Seznam má cenu dále rozdělenu i podle konkrétního období, to však není potřeba v tomto příkladě řešit). Za týden Seznam garantuje 8 000 000 zobrazení, takže reklama za sedm dní vyjde inzerenta na 1 milion korun.

Jak určit cenu své reklamy

Cena by měla odpovídat tématu a kvalitě obsahu konkrétního webu. Pokud jde například o web s flash hrami a majitel nemůže prokázat sociodemografickou studií, že k němu chodí hrát hry ekonomicky aktivní část obyvatelstva, cena bude pravděpodobně nízká. CPT bude třeba v desítkách korun.

Pokud půjde o web zaměřený na něco nevšedního, například vědeckého, pro inzerenta s produktem z toho konkrétního oboru může být zajímavé zaplatit za CPT i tisíce Kč.

Asi nejlepším způsobem je stanovit si cenu za jedno zobrazení a z toho vycházet. Za kolik budete na svém webu zobrazovat něčí reklamu? Kolik lidí si jí všimne, jací lidé k vám chodí a co dělají?

Pokud předražíte, inzerent nebude mít příště o reklamu zájem. Pokud podceníte, zbytečně se připravíte o peníze třeba na další rozvoj.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 26. 10. 2014 Chládek stáhl Klause z Národní rady pro vzdělávání – kvůli neziskovkám Ministr školství Marcel Chládek se zalekl neziskových organizací a stáhl jméno Václava Klause z přípravného výboru Národní rady pro vzdělávání, která právě vzniká. Co nám to […] Posted in Společnost
  • 29. 1. 2011 Asociace slevových serverů Slevomat.cz se snaží prosadit vznik asociace, která by všechny slevové servery zavazovala k dodržování určitých podmínek. Zakládací schůze byla svolána na devátý únor. Cílem je prosadit […] Posted in Finance, ekonomika
  • iVysílání České televize zásadně mění svou podobu26. 1. 2011 iVysílání České televize zásadně mění svou podobu Necelý měsíc po obměně hlavní internetové stránky České televize a rozjezdu nových webů programových okruhů ČT1 a ČT2 přináší divize Nová média zásadní inovaci také v iVysílání. Oblíbená […] Posted in Společnost
  • O2 uvádí nové tarify pro mobilní připojení26. 10. 2012 O2 uvádí nové tarify pro mobilní připojení O2 zavádí nové datové tarify pro mobilní připojení. Po tarifu s názvem Facebook přichází na trh i tarify s názvy E-mail a Navigace a e-mail. Jak názvy napovídají, O2 nabízí za […] Posted in Technika, software
  • chat4. 1. 2014 BitTorrent Chat aneb Bezpečné IMování? Když se řekne BitTorrent, nejspíš se vám okamžitě vybaví klient pro stahování torrentů a torrenty samotné v celé jejich nádheře i legislativní problematice. Tahle firma má ale mnohem více […] Posted in Technika, software
  • Přelomová změna zákona o elektronických komunikacích ohledně cookies vstoupí v platnost v lednu29. 11. 2021 Přelomová změna zákona o elektronických komunikacích ohledně cookies vstoupí v platnost v lednu Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o elektronických komunikacích, která přizpůsobuje český právní řád evropskému kodexu elektronických komunikací, významně však na mění i přístup […] Posted in Web
  • Huawei uvádí na český trh smartphone HUAWEI Ascend G700 s velkým 5“ displejem3. 12. 2013 Huawei uvádí na český trh smartphone HUAWEI Ascend G700 s velkým 5“ displejem Společnost Huawei zahájila od 25. listopadu v České republice prodej nového telefonu, který cílí na střední segment trhu. HUAWEI Ascend G700 charakterizuje velký 5 palcový IPS HD displej […] Posted in Technika, software
  • Další virtuál je z Prostějova a jmenuje se Connectica8. 8. 2013 Další virtuál je z Prostějova a jmenuje se Connectica Connectica nabízí hned 7 tarifů bez smluvního závazku, tarifikaci 60+60 a minutu za cenu od 1,49 Kč dle zvoleného tarifu. Virtuální operátor z Prostějova funguje v síti […] Posted in Technika, software
  • Dny evropského dědictví budou zahájeny v Českých Budějovicích12. 11. 2007 Dny evropského dědictví budou zahájeny v Českých Budějovicích Město České Budějovice se vůbec poprvé v historii stane místem, kde budou slavnostně zahájeny národní Dny evropského dědictví (EHD) 2008. Stane se tak 13. září 2008, tedy přesně za rok […] Posted in Jihočeský kraj
  • 3. 7. 2014 Ve výrobě opět legendární hračka pro děti – Tatra 148 Česká rodinná firma Dino Toys se rozhodla vrátit na dětská pískoviště legendární nákladní auto Tatru 148. A to v klasické oranžové barvě a nově i v modro-červené kombinaci. Oblíbená […] Posted in Technika, software
Podnikání
CPT

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám