• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Společnost > V jakém bytě chtějí lidé bydlet?

V jakém bytě chtějí lidé bydlet?

Redakce NETzin.cz 1. 7. 2014     Rubrika:  Společnost    Štítky: bydlení

Počet dokončených bytů v bytových domech v Praze dosáhl jen v 1. čtvrtletí letošního roku 1 308 bytových jednotek, což znamená meziroční nárůst o 35%, dosahující 64% absolutního kvartálního maxima z roku 2010. I loňský počet dokončených bytů za 1. pololetí (1 786) byl překonán v řádu desítek procent. Roční počet dokončených bytů pak podle našich odhadů přesáhne 3 000 jednotek.

Praha

Ceny rostou už rok a půl

Po více než tříleté stagnaci začaly v Praze od začátku roku 2013 plynule růst prodejní realizované ceny bytů. Růst nabídkových cen nastartoval oproti tomu s ročním předstihem a s 5% meziročním nárůstem cen. Plynulý nárůst cen spolu s růstem výstavby bytů stimuluje nejen zájem developerů o nové projekty ale hlavně zájem kupujících o investice do nemovitostí, které získávají opět svůj, realitní krizí ztracený, kredit. Úspěšné projekty si dokonce opět mohou dovolit dříve běžné mírné zdražování v průběhu prodeje.

Ceny novostaveb a starších bytů se vyvíjejí podobně

V úvodu letošního roku se obě vývojové křivky poněkud rozcházejí ve prospěch starších bytů, zatímco ceny novostaveb víceméně stagnují. To může být dáno i snižováním přemrštěných nabídkových cen některých projektů, které nerespektují realitu.

Marketingovým evergreenem jsou slevy. Především v nižším segmentu slevu přímo inzeruje více než 70 % projektů. Poskytnutí dalších individuálních slev klientovi je spíše mimořádné. S výjimkou několik let dokončeného projektu. Tady má klient, který požádá o slevu, prakticky jistotu, že ji dostane. I v řádu stovek tisíc. U projektů zahájených v posledních letech jsou ceny nastaveny většinou už velmi reálně a pro úspěšný prodej již další slevy nejsou třeba. Postupným doprodejem problematických projektů (neprodané byty několik let po kolaudaci) se ovšem fenomén slev výrazně sníží.

Jak vypadá „ideální“, tedy nejžádanější, byt?

Ředitel realitní kancelář LEXXUS Peter Višňovský říká, že největší zájem je o byty s dispozicí 2kk až 3kk o velikosti průměrně 80m2 s balkónem nebo terasou u obývacího pokoje, šatnou, komorou, sklepní kójí a garáží. Důležitá je přitom optimální výměra bytu vzhledem k počtu místností a cenové úrovni. Tedy byt ani příliš malý, ani zbytečně velký.

Balkóny, terasy nebo předzahrádky orientované na osluněnou část domu a navazující přímo na obývací pokoj zásadním způsobem zatraktivňují byt. Pokud jsou ale příliš velké, prodražují neúměrně celkovou cenu bytu. Optimální a nejžádanější velikostí je balkón 6 – 10m2, terasa 20 – 25 m2 a předzahrádka mezi 50 – 100 m2.

Dále zůstávají v oblibě kuchyně spojené s obývacím pokojem. Výjimkou jsou velkometrážní byty v historické zástavbě nebo ve vilách. Tady je kuchyně s jídelnou velmi často oddělená od obývacího pokoje, který na jídelnu přímo navazuje, například posuvnými dveřmi.

Trendem je nadále samostatná toaleta, alespoň u bytů od velikosti 2kk. Porevoluční obliba rohových van a velkých koupelen se pak, hlavně z ekonomických důvodů, vytrácí. Větší důraz se klade spíše na design a kvalitu vybavení. A velké oblibě se samozřejmě těší samostatná místnost pro šatnu. Požaduje ji většina lidí, ale málokdo je ochoten za ni zaplatit. I malá šatna představuje minimálně 120 – 150 000 korun a je proto stále ještě v běžném bytě nadstandardem.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá4. 6. 2025 Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá Ve světě zahlceném informacemi, stresem a tlakem na výkon je potřeba mít bezpečné a klidné útočiště zásadní. A právě domov by měl být tím místem, kde si člověk odpočine, načerpá síly a […] Posted in Společnost
  • V Praze byl dokončen první projekt dostupného nájemního bydlení pro zaměstnance ve veřejně prospěšných profesích27. 5. 2025 V Praze byl dokončen první projekt dostupného nájemního bydlení pro zaměstnance ve veřejně prospěšných profesích Nové byty vyrostly v Praze 9 na Střížkově. Investorem celé stavby je Dostupné bydlení České spořitelny (DBČS) a realizátorem jsou společnosti FINEP a PP 53. Projekt představuje významný […] Posted in Společnost
  • Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma27. 5. 2025 Slunce ve službách domácnosti: Jak funguje solární energie a jak ji využít u vás doma Slunce je největší a nejdostupnější zdroj energie, který máme. A přitom ještě pořád většina domácností spoléhá na elektřinu z uhelných elektráren nebo na plyn. Solární energie je už dnes […] Posted in Technika, software
  • Sdružení nájemníků ČR upozorňuje na úskalí v projednávaném zákonu o podpoře bydlení6. 3. 2025 Sdružení nájemníků ČR upozorňuje na úskalí v projednávaném zákonu o podpoře bydlení Vážné obavy v souvislosti s návrhem zavést možnost doručování písemností prostřednictvím datových schránek jako formy komunikace v nájemních vztazích vyslovilo Sdružení nájemníků ČR. Návrh […] Posted in Společnost
  • Kolik zaplatíte za hypotéku v Česku? Přehled nákladů pro různé scénáře24. 2. 2025 Kolik zaplatíte za hypotéku v Česku? Přehled nákladů pro různé scénáře Pořízení vlastního bydlení je pro mnoho lidí největší investicí v životě. Hypotéka představuje dlouhodobý finanční závazek, a proto je důležité vědět, kolik vás bude stát nejen samotná […] Posted in Finance, ekonomika
  • Logo O226. 1. 2022 Byty dále zdražily, meziroční růst činí až 61 procent Byty ve velkých českých městech dál zdražují. Data za čtvrté kvartály let 2020 a 2021 opět potvrzují, co bylo patrné už o čtvrtletí dříve. Ceny bytů rostou a tempo je oproti […] Posted in Finance, ekonomika
  • Průměrný byt v České republice stojí 2 133 767 korun1. 3. 2016 Průměrný byt v České republice stojí 2 133 767 korun Nejnižší ceny nemovitostí ve větších městech jsou v Chomutově, naopak nejvíc si za byt připlatí lidé v centru Prahy. Cenové rozdíly mezi jednotlivými lokalitami jsou navíc v průběhu času […] Posted in Finance, ekonomika
  • Část městských bytů čeká deregulace nájmů9. 11. 2012 Část městských bytů čeká deregulace nájmů V Českých Budějovicích se otázka deregulace nájmů týká jen určité skupiny městských bytů. „Město vlastní byty, které by se daly rozdělit do čtyř skupin. První jsou byty startovací, kde […] Posted in Jihočeský kraj
  • 17. 7. 2017 Nakupování vánočních dárků v létě? Dobrý nápad! Letní cashbacky od výrobců, velké letní slevy a velké letní výprodeje u obchodníků - to všechno v letních měsících se skutečným poklesem cen může být důvod, proč některé věci nakupovat s […] Posted in Finance, ekonomika
  • Firmy-CZ.cz – pokus o podvod?22. 9. 2010 Firmy-CZ.cz – pokus o podvod? Na mou adresu dorazil e-mail, že do 30.9.2010 je nutné k firemnímu zápisu v katalogu na adrese www.firmy-cz.cz přidat IČ, jinak bude tento zápis nenávratně smazán. Zpráva obsahuje mimo […] Posted in Ostatní články
Společnost
bydlení

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám