Seznam spustí web s nabídkami práce Volná místa.cz
Seznam.cz uvede v pondělí 9. září do provozu novou službu s názvem Volná místa.
Půjde o jednoduchý web s nabídkami pracovních pozic všech profesí. Podle průzkumu, který Seznam.cz provedl v srpnu, jsou lidé hledající práci přes internet nezaměstnaní v průměru o 8 měsíců kratší dobu než ti, kteří jej nepoužijí
Déle práci hledají lidé starší 45 let, s nižším vzděláním a lidé na Moravě. Výrazně kratší dobu hledají práci mladí lidé s vyšším vzděláním. Kdo hledá práci on-line, je nezaměstnaný průměrně 13 měsíců, kdo internet k hledání práce nepoužívá, zůstává bez práce průměrně 21 měsíců.
Zajímavé je, že 21 % nezaměstnaných je přitom ochotno dělat jakoukoliv práci, platí to častěji o lidech z malých obcí. Důležitým požadavkem však je, že hledaná práce musí být v dojezdové vzdálenosti 30 minut od bydliště. Ukázalo se, že s délkou času, který stráví lidé doma bez práce, nijak výrazně neroste jejich ochota za prací cestovat. Je to dokonce naopak. Jejich ochota k jakémukoliv dojíždění klesá. Platí, že dlouhodobě nezaměstnání budou raději dělat jakoukoliv práci, než aby za ní museli dojíždět.
Nezaměstnaní nejčastěji hledají kvalifikované manuální profese – jako jsou zedníci, pekaři, nebo elektrikáři. Velký zájem je i o práci ve službách. Ten projevují ve větší míře ženy než muži. Další příčka patří nekvalifikovaným manuálním profesím, jak deklarovalo přes 700 nezaměstnaných respondentů průzkumu společnosti Seznam.cz.
„Náš výzkum potvrdil, že lidé s nízkým vzděláním častěji hledají nekvalifikované manuální práce (40 % osob s dokončenou základní školou) nebo jsou ochotni dělat cokoli (33 %). Přitom jsou to právě oni, kdo nejvíce spoléhají na úřady práce a nejméně využívají k hledání práce internet. Z toho, co uvádějí, vyplývá, že jedním z důvodů může být i nepřehlednost pracovních portálů. Proto jsme se rozhodli přijít se zcela novým přístupem k on-line nabídkám práce. V příštím týdnu spouštíme novou službu Volná místa,“ dodává k výsledkům průzkumu a představuje produktovou novinku Pavel Zima, generální ředitel společnosti Seznam.cz.
Autor: Luboš Kudláček
Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. Více na LubosKudlacek.cz