• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > První místo ve vyhledávání, stačí to?

První místo ve vyhledávání, stačí to?

Luboš Kudláček 15. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Dosáhnout prvních pozic v SERP, tedy na stránce s výsledky vyhledávání, není zase tak složité. U méně konkurenčních dotazů stačí napsat správně text a sehnat pár kvalitních zpětných odkazů, u více konkurenčních dotazů je už pozice pouze otázkou investovaných finančních prostředků.

V obou případech jde o totéž, ale zatímco u nějaké méně zajímavé hledané fráze (klíčového slova) stačí již zmíněné odkazy a text, v konkurenčním boji se hledí na každou maličkost. Navigační strukturu webu a s ní související prolinkování stránek, poměr slov na stránce a další. V každém případě platí, že pokud pozici chcete a jste ochotni investovat, v každém případě jí dosáhnete. Tvrdou prací, zvyšováním kvality a marketingem.

Mnozí lidé se domnívají, že pozicí veškerá práce končí. Každý chce být nahoře a chce návštěvníky, z nichž se stanou zákazníci. Ať už SEO stojí jakékoli peníze, z dlouhodobého hlediska jde o reklamu nejlevnější. Řekněme si to na rovinu. Bannery, odkazy, registrace v katalozích, PPC a další reklama: nic z toho nenahradí pozici ve vyhledávačích.

Lidé používají vyhledávače a chtějí nalézt, co hledají. Vyhledávač posílá své uživatele na weby, které považuje za nejlepší vzhledem k dotazu a pokud vyhledávačům dokážete, že právě váš web je na tento dotaz mezi těmi TOP weby, máte napůl vyhráno.

A záměrně je nutno zopakovat: Napůl vyhráno.

Další aspekt úspěchu tkví totiž v tom, že výsledky vyhledávání jsou z hlediska majitele webu opět pouze reklama a kvalitní reklama nenahradí kvalitu služby nebo prodávaného produktu.

Když už tedy zajistíte, aby uživatel na odkaz v SERP klikl, třeba díky vhodnému titulku (title) a popisku (description), samotný web je klíčový pro dokončení akce uživatele.

Na špatném webu, kde se každá stránka načítá pět vteřin, nikdo nenakoupí. Stejně tak nenakoupí v eshopu, kde se těžko orientuje. Neobjedná si službu, pokud nebude mít jistotu, že je tato služba kvalitní.

Než tedy budete chtít nabídnout svou službu uživatelům, vylepšete napřed tuto. Teprve pak vylepšete SEO. Naopak to nefunguje.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Loňský rozpočet Českých Budějovic skončil v plusu24. 1. 2013 Loňský rozpočet Českých Budějovic skončil v plusu Rozpočet města České Budějovice vykázal v minulém roce úsporu v řádu miliónů korun. „Nevyčerpali jsme prostředky ve výši asi 400 miliónů. Tyto peníze byly již částečně zapojeny na […] Posted in Jihočeský kraj
  • Kašna v Háječku dostane nové sochy23. 11. 2012 Kašna v Háječku dostane nové sochy Zvelebování prostor českobudějovického Háječku zahrnuje také stavební a technologické úpravy původní kašny, které právě finišují. "Její konstrukce bude obnovena do vzhledu původní […] Posted in Jihočeský kraj
  • Logo O226. 7. 2011 Osobní zkušenost a recenze O2 TV O2 TV, neboli digitální televize šířená po kabelu pevné linky. Počáteční nadšení už opadlo a je na čase objektivní zhodnocení kvality i spektra služeb. Posted in Technika, software
  • Proč si pořídit stavební spoření26. 11. 2017 Proč si pořídit stavební spoření Stavební spoření je pro „běžně finančně vzdělaného člověka“ stále jedním z nejužitečnějších finančních produktů na trhu. Umožňuje peníze opravdu naspořit, přináší zhodnocení a státní […] Posted in Finance, ekonomika
  • O2 a CETIN zavádějí první ochranu proti kvantovým útokům v české telekomunikační síti21. 5. 2025 O2 a CETIN zavádějí první ochranu proti kvantovým útokům v české telekomunikační síti Mobilní operátor O2 ve spolupráci se společností CETIN implementoval novou vrstvu zabezpečení své páteřní datové sítě s cílem připravit se na možná rizika spojená s nástupem kvantových […] Posted in Technika, software
  • Internet21. 10. 2013 Britský ministr zahraničí důrazně hájí svobodný Internet Občas mám pocit, že by nebylo na škodu odstěhovat se do UK z jediného důvodu – aby se člověk nemusel stydět za své politiky. Britský ministr zahraničí William Hague využil mezinárodní […] Posted in Web, Společnost
  • Cuil.com definitivně skončil27. 9. 2010 Cuil.com definitivně skončil Cuil.com byl představen 28. července 2008 a hned od počátku si získal velkou pozornost médií. Částečně i proto, že za jeho vývojem stáli tři bývalí zaměstanci Google Inc. a vyhledávač této […] Posted in Web
  • 15. 9. 2015 Nové konsolidace úvěrů na trhu od mBank a GE Money Bank S novým produktem sloučení půjček přišly v posledních dnech hned dvě banky. GE Money Bank nabízí konsolidaci úvěrů pro podnikatele, mBank zase prý dává záruku nejlevnějšího sloučení […] Posted in Finance, ekonomika
  • O doménách10. 2. 2010 O doménách První článek mohl skutečného začátečníka trochu zmást. Možná vám připadá, že tvorba webu je něco složitého. Je i není, k tomu se dostaneme později. Teď začneme opět od začátku a řekneme […] Posted in Web
  • Zen Cart9. 9. 2011 Zen Cart – open source e-shop pro každého Zkoušel jsem celou řadu free open source systémů určených k provozu elektronických obchodů. PrestaShop, Magento, Quick.Cart, Zen Cart a další. A právě Zen CartTM mi z posledního testování […] Posted in Web
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám