• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > První místo ve vyhledávání, stačí to?

První místo ve vyhledávání, stačí to?

Luboš Kudláček 15. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Dosáhnout prvních pozic v SERP, tedy na stránce s výsledky vyhledávání, není zase tak složité. U méně konkurenčních dotazů stačí napsat správně text a sehnat pár kvalitních zpětných odkazů, u více konkurenčních dotazů je už pozice pouze otázkou investovaných finančních prostředků.

V obou případech jde o totéž, ale zatímco u nějaké méně zajímavé hledané fráze (klíčového slova) stačí již zmíněné odkazy a text, v konkurenčním boji se hledí na každou maličkost. Navigační strukturu webu a s ní související prolinkování stránek, poměr slov na stránce a další. V každém případě platí, že pokud pozici chcete a jste ochotni investovat, v každém případě jí dosáhnete. Tvrdou prací, zvyšováním kvality a marketingem.

Mnozí lidé se domnívají, že pozicí veškerá práce končí. Každý chce být nahoře a chce návštěvníky, z nichž se stanou zákazníci. Ať už SEO stojí jakékoli peníze, z dlouhodobého hlediska jde o reklamu nejlevnější. Řekněme si to na rovinu. Bannery, odkazy, registrace v katalozích, PPC a další reklama: nic z toho nenahradí pozici ve vyhledávačích.

Lidé používají vyhledávače a chtějí nalézt, co hledají. Vyhledávač posílá své uživatele na weby, které považuje za nejlepší vzhledem k dotazu a pokud vyhledávačům dokážete, že právě váš web je na tento dotaz mezi těmi TOP weby, máte napůl vyhráno.

A záměrně je nutno zopakovat: Napůl vyhráno.

Další aspekt úspěchu tkví totiž v tom, že výsledky vyhledávání jsou z hlediska majitele webu opět pouze reklama a kvalitní reklama nenahradí kvalitu služby nebo prodávaného produktu.

Když už tedy zajistíte, aby uživatel na odkaz v SERP klikl, třeba díky vhodnému titulku (title) a popisku (description), samotný web je klíčový pro dokončení akce uživatele.

Na špatném webu, kde se každá stránka načítá pět vteřin, nikdo nenakoupí. Stejně tak nenakoupí v eshopu, kde se těžko orientuje. Neobjedná si službu, pokud nebude mít jistotu, že je tato služba kvalitní.

Než tedy budete chtít nabídnout svou službu uživatelům, vylepšete napřed tuto. Teprve pak vylepšete SEO. Naopak to nefunguje.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 11. 3. 2017 Průměrná mzda ve 4. čtvrtletí 2016 byla 29 320 Kč Český statistický úřad úřad zveřejnil data za 4. čtvrtletí 2016 a podle nich byla v tomto období průměrná měsíční mzda 29 320 Kč. Podle prosincové tiskové zprávy ČSÚ jsou i tak mzdy v […] Posted in Finance, ekonomika
  • Šetřete čas i peníze a nechejte založení firmy na profesionálech29. 7. 2019 Šetřete čas i peníze a nechejte založení firmy na profesionálech Možná máte skvělý nápad a sen, že začnete podnikat. Cesta k úspěchu nemusí být jednoduchá, ale důležité je vaše odhodlání a vytrvalost. Potřebné znalosti často nabydete až v průběhu vaší […] Posted in Podnikání
  • 3. 5. 2016 V dělnických profesích mají lidé mzdy srovnatelné s odměnami manažerů Podle průzkumu společnosti Wincott People, která se specializuje na dělnické pozice v automobilovém a strojírenském průmyslu, si ti nejlepší svářeči, klempíři, soustružníci, instalatéři […] Posted in Finance, ekonomika
  • TweetDeck7. 8. 2019 Rozdíl mezi refinancováním a konsolidací půjček – co se vám vyplatí? Sjednávání úvěrů je dnes zcela běžná věc. Lidé si půjčují peníze, aby mohli jet na dovolenou, koupit si nové auto nebo si zařídit vysněné bydlení. V mnoha případech se kvůli tomu zadluží […] Posted in Finance, ekonomika
  • V České republice startuje portál podporující bezpečnost na internetu25. 8. 2010 V České republice startuje portál podporující bezpečnost na internetu Od dnešního dne mohou uživatelé internetu najít užitečné informace o bezpečné práci s internetem na novém portálu Bezpečný internet.cz. Projekt vznikl ve spolupráci České spořitelny, […] Posted in Ostatní články
  • 24. 8. 2015 ČSOB nově nabízí COOL platební kartu bez bankovního účtu Nová COOL karta od ČSOB se dá jednoduše přirovnat k dobíjecí kartě, na kterou stačí poslat peníze a následně ji využívat při placení v obchodě, přes internet nebo pro výběry z bankomatu. […] Posted in Finance, ekonomika
  • 6. 2. 2015 Divy světa z LEGA budou od jaře v Kladně Na jaře tohoto roku přibude na mapě zajímavých výletů po Česku další místo. V novém obchodně-společenském centru Central ve středočeském Kladně dýchne na návštěvníky dávná historie. […] Posted in Společnost
  • 26. 10. 2021 Průzkum: Pětině Čechů na konci měsíce chybí peníze 20 % Čechů na konci měsíce nevyjde s penězi, chybí jim obvykle kolem 2 tisíc korun. 69 % dotazovaných přebývají v průměru 4 tisíce korun. Zjistil to průzkum NMS Market Research pro […] Posted in Finance, ekonomika
  • SAZKAmobil18. 2. 2015 SAZKAmobil slaví první narozeniny a má 150 000 zákazníků Virtuální operátor SAZKAmobil byl uveden na trh 17. února roku 2014 právě před rokem a za tu dobu získal již 150 tisíc zákazníků. V SAZKAmobil šanci pak vyhrálo více než 50 tisíc […] Posted in Technika, software
  • Od divokých šelem k domácím mazlíčkům – kočky a lidé – tisíce let společné historie9. 4. 2025 Od divokých šelem k domácím mazlíčkům – kočky a lidé – tisíce let společné historie Kočky domácí (Felis catus) jsou jedním z nejpopulárnějších domácích mazlíčků na světě. Jejich historie sahá tisíce let zpět a je úzce spjata s vývojem lidských civilizací. Původně byly […] Posted in Společnost
Podnikání Web

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám