• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > První místo ve vyhledávání, stačí to?

První místo ve vyhledávání, stačí to?

Luboš Kudláček 15. 5. 2011     Rubrika:  Podnikání, Web   

Dosáhnout prvních pozic v SERP, tedy na stránce s výsledky vyhledávání, není zase tak složité. U méně konkurenčních dotazů stačí napsat správně text a sehnat pár kvalitních zpětných odkazů, u více konkurenčních dotazů je už pozice pouze otázkou investovaných finančních prostředků.

V obou případech jde o totéž, ale zatímco u nějaké méně zajímavé hledané fráze (klíčového slova) stačí již zmíněné odkazy a text, v konkurenčním boji se hledí na každou maličkost. Navigační strukturu webu a s ní související prolinkování stránek, poměr slov na stránce a další. V každém případě platí, že pokud pozici chcete a jste ochotni investovat, v každém případě jí dosáhnete. Tvrdou prací, zvyšováním kvality a marketingem.

Mnozí lidé se domnívají, že pozicí veškerá práce končí. Každý chce být nahoře a chce návštěvníky, z nichž se stanou zákazníci. Ať už SEO stojí jakékoli peníze, z dlouhodobého hlediska jde o reklamu nejlevnější. Řekněme si to na rovinu. Bannery, odkazy, registrace v katalozích, PPC a další reklama: nic z toho nenahradí pozici ve vyhledávačích.

Lidé používají vyhledávače a chtějí nalézt, co hledají. Vyhledávač posílá své uživatele na weby, které považuje za nejlepší vzhledem k dotazu a pokud vyhledávačům dokážete, že právě váš web je na tento dotaz mezi těmi TOP weby, máte napůl vyhráno.

A záměrně je nutno zopakovat: Napůl vyhráno.

Další aspekt úspěchu tkví totiž v tom, že výsledky vyhledávání jsou z hlediska majitele webu opět pouze reklama a kvalitní reklama nenahradí kvalitu služby nebo prodávaného produktu.

Když už tedy zajistíte, aby uživatel na odkaz v SERP klikl, třeba díky vhodnému titulku (title) a popisku (description), samotný web je klíčový pro dokončení akce uživatele.

Na špatném webu, kde se každá stránka načítá pět vteřin, nikdo nenakoupí. Stejně tak nenakoupí v eshopu, kde se těžko orientuje. Neobjedná si službu, pokud nebude mít jistotu, že je tato služba kvalitní.

Než tedy budete chtít nabídnout svou službu uživatelům, vylepšete napřed tuto. Teprve pak vylepšete SEO. Naopak to nefunguje.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • 3. 7. 2015 ČNB vydává zlatou minci připomínající 600. výročí upálení mistra Jana Husa Česká národní banka vydává zlatou minci připomínající 600. výročí upálení mistra Jana Husa. Mince o nominální hodnotě 10 000 Kč je v historii ČNB teprve pátá s takto vysokým nominálem. V […] Posted in Finance, ekonomika
  • Druhy hodinových strojků – přehled mechanismů měření času17. 4. 2025 Druhy hodinových strojků – přehled mechanismů měření času Hodiny a hodinky jsou nedílnou součástí našeho každodenního života a jejich přesnost závisí na typu hodinového strojku, který je pohání. Existuje několik základních druhů hodinových […] Posted in Technika, software
  • Diakritika v českých doménách opět odmítnuta18. 11. 2010 Diakritika v českých doménách opět odmítnuta Správce registru českých domén (CZ.NIC) oznámil výsledky průzkumu zpracovaného společností Marknent. Podle něj se proti zavedení systému IDN (Interenationalized Domain Names) vyslovilo 87 […] Posted in Web
  • CZ.NIC nakládá s informacemi bezpečně, potvrdila certifikace17. 9. 2013 CZ.NIC nakládá s informacemi bezpečně, potvrdila certifikace Správce české národní domény, sdružení CZ.NIC, získal mezinárodně uznávanou certifikaci systému managementu bezpečnosti informací (ISMS) podle normy ISO 27001. Certifikace se týká […] Posted in Podnikání, Web
  • 27. 6. 2014 Lidé nejsou spokojeni se službami v cestovním ruchu Podle průzkumu asociace ANEC, které se zúčastnilo 6 tisíc respondentů a z toho 800 Čechů, zažívá více než čtvrtina Evropanů problémy se službami cestovního ruchu. Výsledky publikoval […] Posted in Cestování a turistika
  • Vodafone jako první na český trh přináší sdílené tarify2. 8. 2011 Vodafone jako první na český trh přináší sdílené tarify Vodafone od 15. srpna jako první z operátorů nabídne českým zákazníkům sdílené tarify, které mohou rodinám či firmám výrazně snížit náklady na komunikaci. Díky novým Společným tarifům na […] Posted in Technika, software
  • Odcházení Václava Havla přichází do kin22. 3. 2011 Odcházení Václava Havla přichází do kin Komorní drama o ztrátě moci, film Odcházení režírovaný Václavem Havlem, v kinech od 24. března 2011. Film vznikl v koprodukci s Českou televizí. V hlavních rolích se představí Dagmar […] Posted in Společnost
  • Microsoft a jeho Bing bude partnerem čínského vyhledávače Baidu4. 7. 2011 Microsoft a jeho Bing bude partnerem čínského vyhledávače Baidu Microsoft uzavřel dohodu s čínským vyhledávačem Baidu a pro čínské uživatele bude poskytovat výsledky na anglicky položené dotazy. Baidu má v Číně 80 procent podíl na vyhledávání, […] Posted in Web
  • České Budějovice mají rekord – staly se nejnavštěvovanějším ženským hokejovým šampionátem21. 4. 2025 České Budějovice mají rekord – staly se nejnavštěvovanějším ženským hokejovým šampionátem Po stanovení návštěvnického rekordu během loňského „velkého“ šampionátu v Praze a Ostravě (797,727 návštěvníků) si Český hokej zajistil další prvenství. Do budějovické arény dorazilo […] Posted in Jihočeský kraj
  • Thajský telekomunikační gigant vstupuje na český trh se smartphony I-Mobile22. 4. 2015 Thajský telekomunikační gigant vstupuje na český trh se smartphony I-Mobile Společnost Samart I-Mobile dnes oznámila vstup na český a slovenský trh, kam bude v první fázi dodávat smartphony. Dodávaná zařízení budou plně lokalizována do češtiny a slovenštiny, bude […] Posted in Technika, software
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám