• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak správně ukotvit vaši firmu v on-line prostoru

Jak správně ukotvit vaši firmu v on-line prostoru

Vladimír Kuchař 16. 2. 2015     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: Firmy, katalogy

Internet bodVíte opravdu, jak vypadá váš firemní zápis ve službách, jako jsou Google MyBusiness Places, Firmy.cz, Yelp či Lokola? Jste si jistí, že vyhledávání na internetu nabídne potenciálním zákazníkům o vaší firmě ty informace, které chcete, aby dostali?

Prostředí firemních zápisů a informací o firmách na internetu je zmatenější a komplikovanější než kdy jindy, a to mimo jiné kvůli velkému množství obsahu, který tvoří lokální firmy, a který je k dispozici on-line prostřednictvím vyhledávání, sociálních sítí a mobilní služeb. Kromě toho, vyhledávání ve spojení s lokalitou (tedy například hledání výrazů, jako je „dobrá kavárna v Brně Králově Poli či „autoservis vozů Fiat Praha“) stoupá raketovým tempem. Nedávné studie ukazují, že téměř 20% vyhledávání jsou lokálního charakteru (stejná čísla udává také Google), a při vyhledávání na mobilních zařízeních je to až 50%.

Majitelé místních firem jsou tedy pod tlakem, aby zlepšovali viditelnost svých podniků v online prostředí. A z toho vyplývá jedno velké riziko. Pokud si majitelé firem nedají pozor na informace uvedení v jejich reklamních sděleních, mohou oslabit zakotvení své základní identity, jejich firemní zápisy. V některých případech totiž reklama a optimalizace pro vyhledávače mohou manipulovat s on-line identitou podniku bez vědomí jeho majitele.

Co je to kotva identity?

Kotvou identity firmy v on-line prostoru je základní firemní zápis, který obsahuje především její jméno, adresu, telefonní číslo a velmi stručnou informaci o tom, co firma dělá. Na tuto kotvu je třeba myslet jako na lepidlo, které drží pohromadě on-line identitu a reputaci firmy a zajišťuje, že zákazníci dostanou při hledání na internetu správnou informaci, aby mohli snadno zavolat nebo navštívit firmu, když budou mít v úmyslu využít její služby nebo u ní něco koupit.

Proč jsou firemní zápisy důležité?

Firemní zápisy mají za úkol zachovat konzistentnost informací o vaší firmě na internetu, být pevným bodem v přehršli on-line reklam, recenzí, zpráv v sociálních médiích, a tak dále. Vzhledem k tomu, že on-line vyhledávání je dnes nejčastějším výchozím bodem spotřebitelů pro hledání výrobků a služeb, je třeba, aby podnikatelé pečlivě sledovali přesnost a soulad informací, které jsou v on-line prostředí o jejich firmě dostupné. A týká se to především informací, které tvoří kotvu. Tyto základní informace by prostě měly být za všech okolností stejné.
Zápisy o firmách jsou ovšem někdy vytvořeny bez vědomí firem, neboť se sestaví automaticky z dostupných informací na internetu, třeba i z reklam, které ne vždy obsahují správné údaje. Na to je třeba dávat pozor a převzít kontrolu nad firemními zápisy zpět.

Jaká jsou tedy základní pravidla, která je třeba dodržovat při správě on-line firemní identity?

1. Neměňte váš obchodní název

Je důležité, aby jméno vaší firmy bylo konzistentní a přesné ve všech firemních zápisech. Pokud se změní váš obchodní název v online prostředí, například pro marketingové účely, třebas jen jednou, může se vytvořit několik on-line identit vašeho podnikání.

To může vážně poškodit vaši on-line viditelnost, protože vyhledávače sestavují výsledky vyhledávání mimo jiné podle důvěry, kterou mají v identitu firmy. Objeví-li se nepřesnosti v klíčových detailech vašeho firemního zápisu, může být váš záznam stlačen níže na stránce s výsledky vyhledávání, a vaši potenciální zákazníci najdou a poté navštíví s větší pravděpodobností konkurenta, který je ve výpisu vyhledávání výše.

Například, pokud máte kavárnu s názvem Kavárna Radka a začnete navíc prodávat pizzu, neměňte své obchodní jméno v on-line prostředí, například na Kavárna a pizzerie Radka. To by mohlo vytvořit více identit, které by mohly vést ke zmatení vyhledávačů a ztrátě pozic ve výsledcích vyhledávání.
Je-li vašim cílem přilákat nové zákazníky na pizzu, využijte raději (dočasně) PPC reklamy a jiné placené vyhledávání odděleně od firemního zápisu. Placené výpisy nebudou mít negativní vliv na viditelnost firmy v přirozených výsledcích vyhledávání.

2. Používejte vaše primární telefonní číslo

Různá speciální telefonní čísla mohou být skvělá pro reklamní účely a pro vyhodnocování efektivity jednotlivých reklam, ale nezadávejte je do firemních zápisů. Zachování jednoho telefonního čísla vysílá signál, že vaše firemní informace jsou spolehlivé, a to vám dává větší šanci na vysoké umístění ve vyhledávačích, adresářích a mobilních službách. Vaši potenciální zákazníci navíc nebudou váhat, na které číslo mají volat.

3. Do zápisu nepatří krátkodobé propagační informace

Dávejte pozor na to, aby ve firemních zápisech nebyly informace, které mají krátkodobou platnost, například různé akce či sezónní produkty. Místo toho, omezte zápisy na hlavní obchodní informace.

Pokud například prodáváte potřeby pro řemeslníky a jeden čas jste měli také výprodej bot, které se hodí pro řemeslo i sport, neměla by tato informace být ve firemním zápisu například ve stylu. „Firma XY, řemeslnické potřeby. Sportovní boty Prestige“. Ten, kdo hledá na internetu, pak nebude vědět, co vlastně prodáváte a co může ve vašem obchodu čekat. Pamatujte si, že ozvěna na internetu je trvalejší než třeba leták, a že informace o vaši akci mohou lidé najít při vyhledávání ještě hodně dlouho.

4. Myslete na mobilní vyhledávání

Posvátnost základních firemních zápisů je čím dál důležitější s explozí mobilních zařízení a vyhledávání na nich. Zhruba každý pátý přístup na weby firem je v současné době z telefonu či tabletu a tento počet neustále narůstá. Roste také počet různých mobilních aplikací, služeb a vyhledávačů. Proto musíte sledovat a spravovat vaši identitu ve všech platformách.

V současné době, je i pro lokální podniky online reklama skvělou cestou, jak získávat zákazníky. Neměla by však mít vliv na základní on-line identitu vaší firmy, kterou tvoří především firemní zápisy. Dbejte na to, aby se ze základních údajů o vaší firmě, které jsou dostupné on-line, stala kotva, která bude hlídat identitu vaši firmy, takže zůstane konzistentní při vyhledávání, ať už v internetových vyhledávačích, mobilních službách nebo sociálních sítích.

Vladimír Kuchař
marketingový expert, Marketingová kancelář.cz.

Autor:   Vladimír Kuchař

Zabývá se zejména moderními marketingovými postupy, které vedou k vysoké efektivitě peněz vynaložených na marketing. Těmito postupy a strategiemi jsou internetový marketing, obsahový marketing a marketingová automatizace. Je autorem populární knihy Medonosný marketing.

Podobné články

  • 4. 4. 2019 Nový podnik v Českých Budějovicích – LaDílna V centru Českých Budějovic nově otevřená LaDílna nabízí relaxaci a odpočinek při malování na keramiku. Připraven je výběr keramických polotovarů různých tvarů a velikostí, desítky […] Posted in Jihočeský kraj
  • 13. 7. 2016 V Českých Budějovicích se otevírá INSKI – indoor lyžování Na adrese A. Trägera 340/83 se otevírá podnik INSKI - místo, kde je instalován simulátor lyžařské sjezdovky Maxxtracks. Na něm si může zajezdit začátečník i profesionální […] Posted in Jihočeský kraj
  • 12. 4. 2014 Už také stárnetujete? Co to je stárnetování? Stárnetujte! Vyzývá nás už nějakou dobu hlas z jihočeských rádií. Co to ale je to stárnetování? Asi je i z reklamy jasné, že jde o projekt poskytovatele internetového připojení na jihu […] Posted in Technika, software, Jihočeský kraj
  • Adresář Google27. 7. 2011 Adresář Google ukončil svůj provoz Adresář Google, neboli vlastně katalog odkazů, který přebíral obsah z projektu dmoz.org, ukončil svůj provoz. Na stránce je pouze oznámení o tom, že mnohem rychlejší je používat […] Posted in Web, Marketing
  • Společnost Ataxo koupila H1.cz10. 1. 2011 Společnost Ataxo koupila H1.cz Firma Ataxo, která se specializuje na internetový marketing, koupila konkurenční společnost H1.cz. Po spojení obou firem vznikne pravděpodobně nejsilnější hráč na tuzemském […] Posted in Podnikání
  • Vodafone Smart ultra 626. 6. 2015 Vodafone Smart ultra 6 Vodafone uvede v červenci na trh chytrý telefon s názvem Vodafone Smart ultra 6. Nový přírůstek do aktuální řady zařízení pod značkou Vodafone nabídne za cenu 4 977 Kč špičkovou […] Posted in Technika, software
  • 14. 9. 2010 Tvorba elektronických knih z obsahu WordPressu Velmi zajímavý plugin, který dokáže z obsahu uloženém ve WordPressu exportovat eknihy ve formátech PDF, ePub, TEI a RTF, bohužel v tuto chvíli nepodporuje českou diakritiku. Podpora […] Posted in Web
  • Chcete svým dětem pomoci se zátěží ve škole? Soustřeďte se hlavně na snídaně a svačiny!21. 9. 2017 Chcete svým dětem pomoci se zátěží ve škole? Soustřeďte se hlavně na snídaně a svačiny! Zdravé a nutričně vyladěné snídaně a svačiny jsou základem úspěšného dne. Tělo se jednak po ránu dobře vyčistí od zplodin z předchozího dne (k čemuž potřebuje dost energie a tekutin), […] Posted in Společnost
  • Placla doplňuje pravidla, větší záruka pro inzerenty?26. 11. 2010 Placla doplňuje pravidla, větší záruka pro inzerenty? Jediný skutečně funkční PPP systém na českém internetu upravuje pravidla a nyní dává inzerentům jakousi záruku minimální doby zobrazování nakoupených článků. V pravidlech stojí, že se […] Posted in Podnikání, Web
  • Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání8. 1. 2025 Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání Ústavně právní výbor Poslanecké sněmovny projedná příští středu kontroverzní smlouvu s Vatikánem. Piráti obdrželi od ministra Blažka odpověď na interpelaci, že zahrnutí zpovědního […] Posted in Společnost
Podnikání Web
Firmykatalogy

Výběr redakce

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Podnikání

ai
AI ve službách podnikatelů: od faktur po strategické rozhodování
stres
Psychologie podnikatele: Jak se nezbláznit ze stresu a zůstat v klidu i v chaosu

Finance

strach
Pojištění jako obchod se strachem: potřebujeme opravdu všechno?
Investice opatrně
Investice pro opatrné: Jak ochránit peníze před inflací bez velkého rizika

Web

landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze
typografie a barvy
Barvy a typografie: Dva pilíře webového designu, které rozhodují o prvním dojmu
tvorba webu
Od nuly k webu: Jak vytvořit vlastní web s pomocí HTML, CSS a umělé inteligence

Marketing

reklama
Reklama pro generaci Z: proč nefunguje, co fungovalo dřív
landing-page
Perfektní landing page: Psychologie, layout a pět chyb, které vás stojí konverze

Technika

aplikace
Softwarová závislost: máme aplikaci na všechno, ale zvládáme ještě žít?
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu
Offline software v online době: kdy má smysl zůstat bez cloudu – výhody, nevýhody a bezpečnostní aspekty

Cestování

fotografování na podzim
Když příroda maluje štětcem mlhy a ohnivého listí – tipy pro podzimní focení
cestování
Chytré cestování: Jak si užít pohodlí i s malým rozpočtem

Společnost

dárek
Tipy na dárky pro kamarádku, která si zaslouží něco výjimečného
škola
Povinná školní docházka: Jak se z privilegia stala samozřejmost

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik sociální sítě Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize tipy tvorba webu Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám