• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > Jak sledovat aktuality na českém internetu

Jak sledovat aktuality na českém internetu

Luboš Kudláček 5. 1. 2010     Rubrika:  Technika, software    Štítky: rss

Na českém internetu jsou denně publikovány tisíce nových článků (odhad). Některé vás zajímají, některé ne, některé jsou odborné a zajímavé, jiné k ničemu a hloupé. Vše je věcí subjektivního názoru. Tento článek je přehledem již dost dobře známých online služeb, agregátorů obsahu a RSS čteček.

Tak nejprve se zastavíme u RSS. Snad bude stačit informace, že jde o kanál. Stejný, jako třeba televizní, nebo podobný. Bez obrazu, ale stále postupující, vydávající nový obsah. Abyste se mohli na tento kanál dívat, musíte mít zařízení, které ho dokáže zobrazit. Takovým zařízením se říká RSS čtečka, jako online aplikace potom agregátor obsahu.

Mezi ty nejznámější patří bezpochyby Google News nebo Právě dnes, také Seznam.cz a jistě ještě mnoho dalších. Začneme od konce.

Seznam.cz

Seznam.cz kombinuje své služby pro uživatele s personifikovanou RSS čtečkou. To znamená, že na titulní stránce Seznamu můžete jako přihlášený uživatel ovlivňovat zobrazované zprávy a informace. Do jednoho z bloků si můžete přidat třeba svůj oblíbený weblog a pokud používáte Seznam často, budete mít stále přehled o nových článcích.

Jak na to?

Odrolujte dolů na titulní stránce Seznamu až do patičky, kde klepněte na odkaz Nastavení.

Hned pod možností nastavení vzhledu je pole, do kterého můžete zadat adresu RSS zdroje, kterou si předtím na tom svém oblíbeném zjistíte. Seznam dává mimo to na výběr z připravených zdrojů a k dipospozici je dokonce videonávod.

Takto zadejte adresu:

Přidání RSS zdroje

Přidání RSS zdroje

Stiskněte tlačítko Přidej a poté úplně dole na stránce Uložit změny. Při testování došlo k chybě, nicméně změny uloženy opravdu byly. To je všechno, nyní máte na Seznamu to, co chcete opravdu číst.

Právě dnes

Právě dnes slouží jako personifikovaný agregátor bez dalších služeb (v porovnání s předchozím Seznamem). Po přihlášení si můžete vybírat z jednotlivých bloků a klikem je zařadit na svou výchozí uživatelskou stránku. Co jeden blok, to jeden zdroj. Takto si můžete připravit přesně takový mix obsahu, který potřebujete.

Google News – Zprávy Google

Speciální a dost propracovaná služba Googlu nabízí něco podobného. Také si můžete skládat jednotlivé bloky, ale nikoli zdrojů, nýbrž souvisejících zpráv. Bloky si navíc můžete vytvořit i vlastní dle klíčového slova. Jestliže vás zajímají knihy, zadáte klíčové slovo knihy a vznikne blok zpráv, které klíčové slovo knihy obsahují. A nejlepší na tom je, že tento blok můžete odebírat pomocí RSS a zařadit si ho tak třeba na ten zmíněný Seznam.

Jak na to?

Na domovské stránce Google News klepněte vpravo nahoře na Upravit tuto stránku (pozor: musíte být registrováni a přihlášeni účtem Google!).

Bloky zde můžete přesouvat pomocí metody Drag and Drop (chyťte je prostě myší), takže můžete mít nejvýše ty, které vás také nejvíce zajímají. Dole najdete dva odkazy – Přidat standardní sekci (připravenou Googlem), nebo Přidat vlastní sekci. Pokud zvolíte druhou možnost, prostě zadejte klíčové slovo…

Volba bloků v Google News

Google Reader

Google Reader si uvedeme jako zástupce jiného druhu. Nejde o veřejný portál, nýbrž opravdu o webovou aplikaci viditelnou pouze po přihlášení. Je to podobné, jako když si stáhnete a na svůj počítač nainstalujete klasickou RSS čtečku. Zde máte (opět s účtem Google) k dispozici takovou aplikaci online. Můžete do ní přidávat a odebírat jednotlivé zdroje, řadit je do rubrik, přidělovat jim štítky, sdílet oblíbené položky s ostatními a mnoho dalšího.

Zajímavé je třeba tlačítko, které si přesunete do lišty prohlížeče a když se potom budete nacházet na webu, který je pro vás zajímavý, prostě hos tisknete. Reader dám najde přítomný RSS kanál a zeptá se, jestli ho chcet přidat mezi již odebírané.

Jak na to? Stačí když navštívíte nastavení Readeru a klepnete na záložku Doplňky. Třetí doplněk níže na stránce se jmenuje má nadpis Přihlaste se k odběru při surfování.

Chcete-li použít záložku odběrů, jednoduše přetáhněte níže uvedený odkaz na lištu záložek. Až potom budete na určité webové stránce, můžete na záložku kliknout a zobrazit stránku ve službě Google Reader.

Později se můžete v Readeru pod odkazem Trendy podívat, kolik jste toho vlastně přečetli…

Trendy Google Reader

Ať už si vyberete jakýkoli způsob odběru nových článků na českém internetu (a existuje již ještě mnohem víc, než jich zde bylo uvedeno), vždy jde o vyvážení osobních zájmů a priorit.

Nástroje uvedené v tomto přehledu vám mohou pomoci věnovat se jenom tomu, co považujete za důležité.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • RSS22. 7. 2011 Přesměrování RSS – važte si svých čtenářů Webová verze poměrně známého časopisu 21.století používá od určité doby redakční systém WordPress. S největší pravděpodobností právě při tomto přechodu došlo zároveň ke změně adresy […] Posted in Web
  • Yahoo! přechází na Bing25. 8. 2010 Yahoo! přechází na Bing Yahoo!, jeden z významných celosvětových portálů, používá od dnešního dne pro vyhledávání technologii společnosti Microsoft s názvem Bing. Dohoda mezi Yahoo! a Microsoftem byla uzvařena […] Posted in Web
  • Doména Sex.com prodána24. 10. 2010 Doména Sex.com prodána Lukrativní doménu SEX.COM získala ve veřejné internetové aukci společnost Clover Holdings Ltd. Zaplatí za ni 13 milionů dolarů. Aukce probíhala na Sedo.com a důvodem prodeje byl krach […] Posted in Podnikání, Web
  • 16. 7. 2019 Air Bank se stěhuje z Géčka do IGY, bankomat v Géčku zůstane Pobočka v nákupním centru Géčko bude uzavřena v úterý 23. července večer. Stěhování bude trvat jeden den, tedy hned ve čtvrtek 25. července bude otevřena nová pobočka v nákupním centru IGY […] Posted in Jihočeský kraj
  • 23. 4. 2013 O2 nově pokryje Prahu sítí LTE Síť LTE společnosti Telefónica se rozroste o Prahu. Mobilní datové připojení s rychlostí až 75 Mbps nabídne od 15. května několik desítek vysílačů v hlavním městě, a to především na území […] Posted in Technika, software
  • 5. 6. 2014 LTE na frekvenci 800 MHz od Vodafone ve Velké Bíteši a okolí Vodafone zahájil dvouměsíční testovací provoz LTE na frekvenci 800 MHz na prvních 7 vysílačích ve Velké Bíteši a okolí. Od 26. 5. 2014 si LTE na frekvenci 800 MHz mohou vyzkoušet […] Posted in Technika, software
  • 19. 6. 2014 Co je dražší? Kopnutí, nebo věděl kam? Znáte tu myšlenku o tom, jak řemeslník věděl co udělat a bylo to na výsledném účtu dražší než samotné provedení práce? Spotřebitelský časopis dTest se podivuje nad tím, že někdo nabízí […] Posted in Podnikání
  • Dárcovská SMS překonala miliardovou hranici. Lidé v Česku poslali přes DMS více než miliardu korun21. 5. 2025 Dárcovská SMS překonala miliardovou hranici. Lidé v Česku poslali přes DMS více než miliardu korun Projekt Dárcovská SMS informovoval, že od svého spuštění v roce 2004 umožnil vybrat přes 1 miliardu korun na podporu neziskových organizací. Tento výsledek je součtem více než 27 milionů […] Posted in Technika, software, Finance, ekonomika
  • Digitální nebo kabelová televize do domácnosti i online23. 11. 2018 Digitální nebo kabelová televize do domácnosti i online Moderní televizní vysílání zprostředkovává na českém trhu několik firem. K dispozici jsou aplikace pro mobil, tableta počítač i výkonné set-top boxy, které udělají i ze staršího televizoru […] Posted in Technika, software
  • 19. 3. 2012 Algoritmy Googlu a další změny ve vyhledávání Google lepší a lepší. Takový obraz velkého vyhledávače můžeme zachytit z médií a možná skutečně pozorovat ve výsledcích hledání. Ty by měly být totiž pořád dokonalejší a dokonalejší. […] Posted in Podnikání, Web
Technika, software
rss

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?
Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám