• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > V závěru roku pohltil internet 6 milionu českých uživatelů, 94 % z nich se připojuje týdně

V závěru roku pohltil internet 6 milionu českých uživatelů, 94 % z nich se připojuje týdně

Redakce NETzin.cz 2. 2. 2012     Rubrika:  Technika, software   

Počet českých uživatelů internetu se podle výsledků NetMonitoru v druhé polovině roku 2011 vyšplhal na šest milionů a zatím se drží. Průměrně zobrazený počet stránek je o více než 400 milionů vyšší než v roce 2010. 94 % uživatelů bývá online alespoň jednou týdně, nejčastěji využívají vysokorychlostní bezdrátové připojení.

Internet v roce 2011 zaznamenal o něco stabilnější vývoj než v roce předchozím. Zatímco v červenci 2010 se počet reálných uživatelů (RU) internetu znatelně propadl, v létě 2011 se obvyklé sezónní vlivy tolik neprojevily. V říjnu se pak počet RU vyhoupl nad 6,135 milionů a do konce roku v šestimilionových číslech vytrval.

Z hlediska vývoje počtu zobrazených stránek (PV) můžeme mluvit o shodném trendu obou let, v druhé půli roku se však meziroční rozdíly mírně zvětšily. Průměrně se oproti roku 2010 zvýšil měsíční počet zobrazených stránek o více než 5,5 %.

Přestože počet zobrazených stránek meziročně vzrostl, vývoj počtu průměrně stráveného času na internetu (ATS) se v loňském roce od roku 2010 zásadně nelišil. V průměru došlo k mírnému poklesu měsíčně stráveného času na internetu o devět minut. Stagnaci ATS lze vysvětlit tím, že přestože aktivita uživatelů na internetu vesměs roste, uživatelé tráví nezanedbatelný čas na webech, které v tuto chvíli nejsou měřeny NetMonitorem (např. facebook.com nebo youtube.com).

Podle údajů z poslední vlny doplňkového výzkumu SEKV (základ: respondenti 10+, využívající internet, n = 2077, květen 2011), realizovaného společností MEDIARESEARCH se k internetu připojuje alespoň jednou týdně 94 % uživatelů a méně než jednou měsíčně pouze necelé jedno procento.

Nejčastěji uživatelé využívají vysokorychlostního bezdrátového připojení (40 %), klesá podíl připojených přes kabelovou TV. Oblíbenou aktivitou se stává účast na internetových aukcích, jíž využívá 23 % internetových uživatelů a její podíl v čase mírně narůstá. Zatímco nakupování na slevových serverech se stalo oblíbenou kratochvílí pro přibližně čtvrtinu lidí ve věku 15 až 34 let, u lidí starších 55-ti let jej využívá pouze každý desátý návštěvník internetu.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Město má novou naučnou stezku23. 10. 2008 Město má novou naučnou stezku O trase nově vzniklé přírodovědné naučné stezky v širším centru města informuje leták, který je volně dostupný v radničním infocentru. Projekt v celkovém nákladu pětatřicet tisíc korun […] Posted in Jihočeský kraj
  • 27. 2. 2010 FastStone Capture – nejlepší aplikace na tvorbu screenshotů Je to jen malinký panel, který je neustále k dispozici. Kdykoli je připraven pořídit obrázek aktuálního okna, celé obrazovky, vybrané oblasti, nebo třeba webové stránky i s odrolováním až […] Posted in Technika, software
  • Kolik váží naše peníze? Přehled hmotností českých mincí a pár překvapení navíc8. 6. 2025 Kolik váží naše peníze? Přehled hmotností českých mincí a pár překvapení navíc Když vezmete do ruky jakoukoli českou minci, obvykle ji rychle hodíte do peněženky nebo automatu na kávu. Ale přemýšleli jste někdy, kolik váží české mince? A proč vůbec záleží na tom, […] Posted in Finance, ekonomika
  • Filmy Google Play přichází do České republiky20. 6. 2014 Filmy Google Play přichází do České republiky Díky platformě Google Play máte všechny aplikace, hry, knihy i hudbu pohromadě na vašem počítači, tabletu nebo smartphonu. Ode dneška se Obchod Google Play v České republice rozšíří i o […] Posted in Společnost
  • O2 přináší 3G síť dalším 330 000 obyvatel17. 9. 2010 O2 přináší 3G síť dalším 330 000 obyvatel Společnost Telefónica O2, operátor s největším 3G pokrytím České republiky, dostává svým slibům a podle plánu pokračuje v rozšiřování signálu 3G. Rychlé přenosy dat jsou nyní dostupné […] Posted in Technika, software
  • O2 Rezerva: „první pomoc” pro zákazníky předplacených karet20. 12. 2010 O2 Rezerva: „první pomoc” pro zákazníky předplacených karet Telefónica O2 nabízí prostřednictvím služby O2 Rezerva pomoc zákazníkům předplacených karet, kteří se ocitnou v nesnázích. Pokud jim dojde kredit a nemají možnost si ho hned dobít, O2 jim […] Posted in Finance, ekonomika
  • Pionýr hlásí víc dětí na letních táborech24. 6. 2015 Pionýr hlásí víc dětí na letních táborech Pionýr pořádá v posledních několika letech vždy kolem 400 letních táborů (letos konkrétně 393), které přitahují víc a víc dětí. Vloni na ně vyrazilo o tisícovku dětí víc než v roce 2013 a […] Posted in Společnost
  • 7. 7. 2014 Na trh český trh přichází duální verze vlajkové lodi HTC One České zastoupení společnosti HTC oznámilo, že očekáváná Dual SIM verze aktuální vlajkové lodi HTC One (M8) vstupuje do prodeje. Od svého staršího single SIM sourozence se liší pouze […] Posted in Technika, software
  • 9. 7. 2015 Na podporu zaměstnanosti a sociální začleňování půjde 70 miliard Operační program Zaměstnanost (OPZ), jehož řídicím orgánem je Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, navazuje na Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost. Jeho prostřednictvím budou […] Posted in Finance, ekonomika
  • Co se změní v psí vyhlášce13. 2. 2013 Co se změní v psí vyhlášce Českobudějovičtí zastupitelé se budou na svém březnovém zasedání zabývat novou "psí vyhláškou", tedy předpisem o pravidlech pohybu psů a jiných zvířat na veřejných prostranstvích. Podle […] Posted in Jihočeský kraj
Technika, software

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám