• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Technika, software > V závěru roku pohltil internet 6 milionu českých uživatelů, 94 % z nich se připojuje týdně

V závěru roku pohltil internet 6 milionu českých uživatelů, 94 % z nich se připojuje týdně

Redakce NETzin.cz 2. 2. 2012     Rubrika:  Technika, software   

Počet českých uživatelů internetu se podle výsledků NetMonitoru v druhé polovině roku 2011 vyšplhal na šest milionů a zatím se drží. Průměrně zobrazený počet stránek je o více než 400 milionů vyšší než v roce 2010. 94 % uživatelů bývá online alespoň jednou týdně, nejčastěji využívají vysokorychlostní bezdrátové připojení.

Internet v roce 2011 zaznamenal o něco stabilnější vývoj než v roce předchozím. Zatímco v červenci 2010 se počet reálných uživatelů (RU) internetu znatelně propadl, v létě 2011 se obvyklé sezónní vlivy tolik neprojevily. V říjnu se pak počet RU vyhoupl nad 6,135 milionů a do konce roku v šestimilionových číslech vytrval.

Z hlediska vývoje počtu zobrazených stránek (PV) můžeme mluvit o shodném trendu obou let, v druhé půli roku se však meziroční rozdíly mírně zvětšily. Průměrně se oproti roku 2010 zvýšil měsíční počet zobrazených stránek o více než 5,5 %.

Přestože počet zobrazených stránek meziročně vzrostl, vývoj počtu průměrně stráveného času na internetu (ATS) se v loňském roce od roku 2010 zásadně nelišil. V průměru došlo k mírnému poklesu měsíčně stráveného času na internetu o devět minut. Stagnaci ATS lze vysvětlit tím, že přestože aktivita uživatelů na internetu vesměs roste, uživatelé tráví nezanedbatelný čas na webech, které v tuto chvíli nejsou měřeny NetMonitorem (např. facebook.com nebo youtube.com).

Podle údajů z poslední vlny doplňkového výzkumu SEKV (základ: respondenti 10+, využívající internet, n = 2077, květen 2011), realizovaného společností MEDIARESEARCH se k internetu připojuje alespoň jednou týdně 94 % uživatelů a méně než jednou měsíčně pouze necelé jedno procento.

Nejčastěji uživatelé využívají vysokorychlostního bezdrátového připojení (40 %), klesá podíl připojených přes kabelovou TV. Oblíbenou aktivitou se stává účast na internetových aukcích, jíž využívá 23 % internetových uživatelů a její podíl v čase mírně narůstá. Zatímco nakupování na slevových serverech se stalo oblíbenou kratochvílí pro přibližně čtvrtinu lidí ve věku 15 až 34 let, u lidí starších 55-ti let jej využívá pouze každý desátý návštěvník internetu.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Vodafone se přestěhoval do nové ekologické centrály5. 1. 2015 Vodafone se přestěhoval do nové ekologické centrály Vodafone opustil své dosavadní sídlo ve Vinohradské ulici a přemístil se do nové centrály v prostorách budovy City West, jež se nachází v pražských Stodůlkách u stanice metra. Stavba je […] Posted in Technika, software
  • České Budějovice se představily v USA6. 9. 2013 České Budějovice se představily v USA České Budějovice dostaly nabídku ke spolupráci od televizní stanice Czech American TV, kterou rády využily a staly se jejími partnery. Díky tomu byl na této stanici 8. července odvysílán […] Posted in Jihočeský kraj
  • 12. 12. 2018 Výlet do Osvětimi, Polsko 2018 S rodinou jsem byl v Terezíně, s partou kolegů a kamarádů jsme se pro změnu rozhodli navštívit koncentrační a vyhlazovací tábor Osvětim. Výlet trval 3 dny, v článku budu popisovat jen […] Posted in Cestování a turistika
  • T-Mobile spouští mobilní televizi2. 2. 2015 T-Mobile spouští mobilní televizi Operátor T-Mobile spouští dne 2. února 2015 do komerčního provozu novou službu Mobilní televize. Od listopadu loňského roku měli zákazníci možnost tuto službu testovat v pilotním provozu […] Posted in Technika, software
  • 23. 11. 2015 Canon vyrobil už 80 milionů fotoaparátů EOS s výměnnými objektivy Společnost Canon oznámila 80 milionů vyrobených filmových a digitálních zrcadlovek systému EOS s výměnnými objektivy. Modelem s pořadovým číslem 80 000 000 byla digitální zrcadlovka Canon […] Posted in Technika, software
  • Končí Brokerjet od České spořitelny13. 7. 2015 Končí Brokerjet od České spořitelny Česká spořitelna ukončí po dvanácti letech on-line obchodování s cennými papíry prostřednictvím platformy Brokerjet. Důvodem je malý zájem ze strany aktivních investorů. Společnost […] Posted in Finance, ekonomika
  • CETIN28. 10. 2015 CETIN chce investovat 22 miliard korun do rozvoje sítí Česká telekomunikační infrastruktura a.s., oznámila, že chce v příštích sedmi letech investovat 22 miliard korun do rozvoje svých telekomunikačních sítí. Celá částka bude investována z […] Posted in Technika, software
  • 25. 6. 2014 Výhody polarizačních brýlí Polarizační filtr se používá na objektivy fotoaparátů, ale také na sluneční a jiné brýle. S polarizačními brýlemi budete mít ostřejší obraz a například při řízení automobilu vás nebudou […] Posted in Technika, software
  • 27. 9. 2013 5 psychologických triků, které mohou vylepšit váš text… anebo ho pohřbít Pokud píšete prodejní nebo obsahové texty, víte, že paradoxně nezáleží ani tak na obsahu, ale spíše na formě, kterou je zákazníkovi či čtenáři podán. Následující psychologické triky […] Posted in Podnikání
  • WordPress 3.25. 7. 2011 WordPress 3.2 WordPress 3.2 - Gershwin - přichází s novou výchozí šablonou, nepodporuje Internet Explorer 6, vyžaduje PHP verze 5.2.4 a MySQL 5.0. Přichází 4 měsíce od vydání verze 3.1, která jen tak […] Posted in Web
Technika, software

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám