• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Firmy začínají chápat, že flash se nevyplatí

Firmy začínají chápat, že flash se nevyplatí

Luboš Kudláček 29. 12. 2009     Rubrika:  Web    Štítky: flash

FlashZa dnešní den jsem zaregistroval hned dvě poptávky po novém webu v kvalitně napsaném kódu, který má nahradit předchozí prezentaci vytvořenou technologií flash.

Možná je to jenom náhoda, možná někdo pochopil, že jeho tvrdě zaplacený hýbající se obrázek možná na první pohled zaujme, na druhý však rozčaruje návštevníka, který musí zbytečně čekat, než se dočká požadované informace. Je asi zbytečné se potom zmiňovat o možné optimalizaci takového webu, o jeho použitelnosti a přístupnosti.

Flash našel uplatnění při tvorbě reklamních bannerů a efektních hlaviček webů, budiž mu to přáno. Nikomu nevadí a komu ano, ten flash zablokuje třeba doplňkem do Firefoxu (nebo jiného prohlížeče). Flash vytlačil GIF, protože vypadá lépe a je méně datově náročný. To je všechno.

Při tvorbě samotného obsahu webu je nepoužitelný. Mě otravuje. Web vytvořený ve flashi je nepřirozený a hloupý, v zájmu kreativity nedodržuje standardní pravidla použitelnosti, mnohdy velké aplikace se načítají několik sekund a to při každém klepnutí na odkaz. Flashový web se nelíbí zákazníkům a firmy to vědí (snad).

Možná si vzpomenete na projekt, který získal nominaci v Křišťálové Lupě roku 2008. Šlo o jakési vydavatelství časopisů, kde jste si pěkně konkrétní titul otevřeli a mohli myší obracet stránky (dokonce to vydávalo klasický šustivý zvuk). Projekt se neujal, protože takhle prostě web nikdo číst nechce a nebude. Jestli se chcete podívat, obdobu najdete na magwerk.com.

Třeba se to někomu líbí. Třeba má někdo rád takové weby a rád na ně chodí. Prosím, beze všeho. Já jenom říkám svůj názor.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Značka Sklik22. 9. 2014 Nové značení inzerátů Skliku ve vyhledávání Seznam představil definitivní podobu označení placené reklamy ve výsledcích hledání. Je naprosto stejné (možná s jiným barevným odstínem), jako má Google. Placené inzeráty Sklik […] Posted in Web
  • Seznam skokanů od Seznamu každý měsíc3. 2. 2011 Seznam skokanů od Seznamu každý měsíc  Seznam.cz představil novou službu - seznam skokanů ve vyhledávání v aktuálním měsíci.  Report za každý uplynulý měsíc najdete v prvním týdnu následujícího měsíce na […] Posted in Web
  • Instalace multi-WordPressu18. 1. 2011 Instalace multi-WordPressu S verzí WordPressu 3.0 přišla velká změna v podobě spojení klasického WordPressu a WordPressu MU. Aby bylo vůbec možné k instalaci sítě webů přistoupit, je potřeba udělat několik […] Posted in Web
  • 19. 3. 2019 Co je to půjčka zdarma? Půjčit si peníze potřebuje dnes mnoho lidí. Využít můžete mimo jiné nabídky půjčky zdarma. Co je to? A funguje to? Co to je první půjčka zdarma První půjčka zdarma je skloňována pouze […] Posted in Finance, ekonomika
  • Obchodníci chtějí vyšší limit při placení mobilem13. 5. 2011 Obchodníci chtějí vyšší limit při placení mobilem Podle průzkumu společnosti T-Mobile oceňuje velká většina obchodníků při placení za jejich zboží nebo služby prostřednictvím mobilního telefonu rychlost platby a její jednoduchost. Je […] Posted in Technika, software
  • Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí12. 5. 2025 Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí Každý nákup, od rychlého výběru sušenek v supermarketu až po investici do nového automobilu, je výsledkem složité směsi emocí, návyků, vlivů a podnětů. Rozhodování zákazníků není tak […] Posted in Marketing
  • Získejte 1 000 Kč díky CashBack u značky MORA19. 9. 2017 Získejte 1 000 Kč díky CashBack u značky MORA Oblíbený princip CashBack, který dovoluje zásadně ušetřit na nákupu, přináší nyní i značka MORA. CashBack je možnost získat peníze zpět z nákupů na internetu. Je to v podstatě zpětná […] Posted in Finance, ekonomika
  • Nový úsek dálnice D3 otevřen18. 12. 2007 Nový úsek dálnice D3 otevřen Dálnice D3 vedoucí do jižních Čech je opět o něco delší. V pondělí 17. prosince byl slavnostně otevřen další dokončený úsek o délce 6,8 km mezi Meznem a Chotovinami na […] Posted in Jihočeský kraj
  • Facebook, Banán a Petr Hejl5. 2. 2010 Facebook, Banán a Petr Hejl Z historických důvodů si poznamenám, co se vlastně na českém internetu v tomto období děje. Máme tu Facebook, Banán a Petra Hejla. Facebook Facebook mění vzhled, Facebook chystá mail, […] Posted in Web
  • 13. 6. 2017 V aukci dTestu zvítězil operátor MOBIL OD ČEZ Aukce dTestu, o které jsme informovali začátkem května, zná svého vítěze. Stal se jím operátor MOBIL OD ČEZ, který nabídl nejnižší ceny. Operátor MOBIL OD ČEZ je obchodní značkou […] Posted in Podnikání
Web
flash

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám