• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Diskuze na zpravodajských serverech si přeje 77 procent lidí

Diskuze na zpravodajských serverech si přeje 77 procent lidí

Redakce NETzin.cz 13. 6. 2014     Rubrika:  Web    Štítky: diskuze

Podle výsledků průzkumu agentury InsightLab, do něhož bylo zařazeno 500 respondentů starších 15 let, si lidé přejí zachování diskuzí na zpravodajských serverech. Zrušení by znamenalo odchod části čtenářů.

Diskuzní příspěvek na Novinky.cz

Diskuzní příspěvek na Novinky.cz

Jednou za čas se na českém internetu objevují názory na samotnou existenci možnosti přidávat komentáře pod články na zpravodajských serverech. Myslí se tím velká čtyřka, tedy iDnes, iHned, Aktuálně a samozřejmě dle měření Netmonitoru dlouhodobě nejnavštěvovanější zpravodajský server Novinky.cz.

Screenshot příspěvku výše není ojedinělým případem, byť se majitelé zmíněných médií snaží diskuze korigovat a podmiňují je například registrací zasílanou na fyzickou poštovní adresu. Přesto to některé lidi neodradí od páchání trestných činů, rasismu, vyhrožování smrtí jinému diskutujícímu, politikovi nebo jiné veřejně známé osobě.

Z diskuzí se tak stává i přes veškerou snahu žumpa, které se sice účastní o ničem nevypovídající vzorek českého národa, ale i tak je to pohled strašný.

Podle výzkumu InsightLab si ale stejně většina lidí přeje, aby diskuze existovaly. 45 % je chce v současné podobě, 32 % se kloní ke zpřísnění dohledu nad diskuzemi a pouhá 3 % lidí by diskuze zrušila úplně.

Klesla by serverům návštěvnost?

Kdyby se zrušily diskuze, 8 procent lidí by svůj oblíbený zpravodajský server navštěvovalo častěji, ale 22 % by jej po zrušení možnosti přidat komentář navštěvovat přestalo. Toto vysoké číslo tvoří mladší a střední generace s věkovým omezením do 44 let a s vyšším vzděláním.

Proč?

Výzkum bohužel neuvádí, proč by po zrušení přestala skoro čtvrtina lidí číst zprávy, které společně s diskuzemi běžně čte. Musíme si to jenom domýšlet a možnosti jsou dvě.

Buď chodí číst zprávy a zároveň se pobavit nad komentáři lidí, které zkoumají v rámci svého osobního sociologického bádání. Tuto teorii podporuje zmínka agentury o vyšším vzdělání.

A nebo tam chodí diskutovat. Tato možnost je méně pravděpodobná, protože počet komentářů pod články přece jenom neodpovídá počtu denních reálných uživatelů.

Denní RU (unikátní uživatelé), zdroj NetMonitor
Název Duben 2OO6 Duben 2014
Novinky.cz 567 551 1 340 192
Super.cz 360 445 953 059
iDnes.cz 318 788 856 764
Blesk.cz 120 159 270 006

Možná se tedy nemusíme bát o osud lidstva, stačí nebrat ty diskuze tak vážně. A když to serverům zvyšuje zisky, tak proč ne.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Webtrhmánie23. 10. 2010 Webtrhmánie Měl jsem připravený článek shrnující postřehy z diskuzního serveru Webtrh.cz, ale vzhledem k tomu, že "mění svůj směr", nebyl by již dobově aktuální. Oznámené proměny Webtrhu jsou ale […] Posted in Web
  • Kam zmizel Adolf Hitler? Dokument na ČT221. 5. 2011 Kam zmizel Adolf Hitler? Dokument na ČT2 „Vůdce tisícileté říše" se zastřelil krátce před pádem Berlína. Kam zmizel Adolf Hitler? Pochyby o jeho smrti přetrvávaly řadu let. Vyvrací je německý dokument, jehož premiéru uvádí Dvojka […] Posted in Společnost
  • 19. 2. 2019 Digidějovice 2019 – stručné poznámky Jsem vděčný všem pořadatelům, že podobnou konferenci „dotáhli“ i sem k nám, do historicky zemědělských jižních Čech. :-) Letos jsem se jako divák zúčastnil podruhé a nelituji […] Posted in Podnikání, Web
  • Šéfem Googlu bude opět Larry Page21. 1. 2011 Šéfem Googlu bude opět Larry Page Po deseti letech se do čela Googlu vrací spoluzakladatel firmy Larry Page. Začátkem dubna tak nahradí současného generálního ředitele Erica Schmidta. Larry Page vedl Google naposledy […] Posted in Web
  • 28. 11. 2013 BLESKmobil rozdává kredit 150 Kč novým zákazníkům Virtuální operátor BLESKmobil rozdává bonusový kredit v hodnotě 150 Kč pro všechny nové zákazníky. Získání kreditu zdarma je velmi jednoduché - kupon pro aktivaci bonusového kreditu […] Posted in Technika, software
  • 3G síť od O2 pokrývá už třetinu populace ČR15. 7. 2010 3G síť od O2 pokrývá už třetinu populace ČR Telefónica O2 Czech Republic zvyšuje tempo pokrývání České republiky mobilní 3G sítí. Rychlé přenosy dat přináší do dalších osmi okresních měst. Od 15. července 2010 mohou na internetu […] Posted in Technika, software
  • Tipy pro SEO se zaměřením na SERP26. 4. 2010 Tipy pro SEO se zaměřením na SERP Jakmile web dosáhne optimální pozice na stránce s vyhledáváním, ještě to nutně nemusí znamenat, že se k vám na web nahrnou desetitisíce lidí. Web na nižší pozici může být pro uživatele […] Posted in Podnikání, Web
  • Skype29. 8. 2013 Skype slaví 10 let své existence Skype založili v roce 2003 skandinávští technici – Nilas Zennstrom ze Švédska a Janus Friis z Dánska. První Skype hovor byl proveden v dubnu 2003 a již v srpnu byl program představen […] Posted in Technika, software
  • Jindřichohradecké očkovací centrum funguje měsíc. Pomáhají i zaměstnanci městského úřadu11. 3. 2021 Jindřichohradecké očkovací centrum funguje měsíc. Pomáhají i zaměstnanci městského úřadu Očkovací centrum na Fakultě managementu VŠE funguje přesně měsíc. Za tu dobu zdravotníci naočkovali 8200 dávek vakcíny proti nemoci covid-19 (v posledních dnech je to kolem 600 denně). […] Posted in Jihočeský kraj
  • Seznam.cz mění SERP, vzhled webu bude důležitější13. 11. 2013 Seznam.cz mění SERP, vzhled webu bude důležitější Zamyšlení nad důsledky nového vzhledu výsledků hledání. Seznam.cz oznámil zhruba v polovině října nový vzhled výsledků vyhledávání. Popisek webu ztrácí význam a úspěšný bude ten web, […] Posted in Web
Web
diskuze

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám