• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Web > Diskuze na zpravodajských serverech si přeje 77 procent lidí

Diskuze na zpravodajských serverech si přeje 77 procent lidí

Redakce NETzin.cz 13. 6. 2014     Rubrika:  Web    Štítky: diskuze

Podle výsledků průzkumu agentury InsightLab, do něhož bylo zařazeno 500 respondentů starších 15 let, si lidé přejí zachování diskuzí na zpravodajských serverech. Zrušení by znamenalo odchod části čtenářů.

Diskuzní příspěvek na Novinky.cz

Diskuzní příspěvek na Novinky.cz

Jednou za čas se na českém internetu objevují názory na samotnou existenci možnosti přidávat komentáře pod články na zpravodajských serverech. Myslí se tím velká čtyřka, tedy iDnes, iHned, Aktuálně a samozřejmě dle měření Netmonitoru dlouhodobě nejnavštěvovanější zpravodajský server Novinky.cz.

Screenshot příspěvku výše není ojedinělým případem, byť se majitelé zmíněných médií snaží diskuze korigovat a podmiňují je například registrací zasílanou na fyzickou poštovní adresu. Přesto to některé lidi neodradí od páchání trestných činů, rasismu, vyhrožování smrtí jinému diskutujícímu, politikovi nebo jiné veřejně známé osobě.

Z diskuzí se tak stává i přes veškerou snahu žumpa, které se sice účastní o ničem nevypovídající vzorek českého národa, ale i tak je to pohled strašný.

Podle výzkumu InsightLab si ale stejně většina lidí přeje, aby diskuze existovaly. 45 % je chce v současné podobě, 32 % se kloní ke zpřísnění dohledu nad diskuzemi a pouhá 3 % lidí by diskuze zrušila úplně.

Klesla by serverům návštěvnost?

Kdyby se zrušily diskuze, 8 procent lidí by svůj oblíbený zpravodajský server navštěvovalo častěji, ale 22 % by jej po zrušení možnosti přidat komentář navštěvovat přestalo. Toto vysoké číslo tvoří mladší a střední generace s věkovým omezením do 44 let a s vyšším vzděláním.

Proč?

Výzkum bohužel neuvádí, proč by po zrušení přestala skoro čtvrtina lidí číst zprávy, které společně s diskuzemi běžně čte. Musíme si to jenom domýšlet a možnosti jsou dvě.

Buď chodí číst zprávy a zároveň se pobavit nad komentáři lidí, které zkoumají v rámci svého osobního sociologického bádání. Tuto teorii podporuje zmínka agentury o vyšším vzdělání.

A nebo tam chodí diskutovat. Tato možnost je méně pravděpodobná, protože počet komentářů pod články přece jenom neodpovídá počtu denních reálných uživatelů.

Denní RU (unikátní uživatelé), zdroj NetMonitor
Název Duben 2OO6 Duben 2014
Novinky.cz 567 551 1 340 192
Super.cz 360 445 953 059
iDnes.cz 318 788 856 764
Blesk.cz 120 159 270 006

Možná se tedy nemusíme bát o osud lidstva, stačí nebrat ty diskuze tak vážně. A když to serverům zvyšuje zisky, tak proč ne.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Webtrhmánie23. 10. 2010 Webtrhmánie Měl jsem připravený článek shrnující postřehy z diskuzního serveru Webtrh.cz, ale vzhledem k tomu, že "mění svůj směr", nebyl by již dobově aktuální. Oznámené proměny Webtrhu jsou ale […] Posted in Web
  • 14. 8. 2013 Měli byste nechat zákazníky, aby se přihlašovali do vašeho eshopu přes sociální sítě? Do roku 2015 se bude polovina maloobchodních nákupů v eshopech odehrávat na základě sociálního přihlašování přes účty na sociálních sítích. Nezůstávejte tedy se svým stranou a […] Posted in Web
  • 16. 7. 2015 ČPP odhalila podvody za 26 milionů korun Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group odhalila za první pololetí roku 2015 pojistné podvody za 26 milionů korun. Za první pololetí 2015 prověřovali specialisté […] Posted in Finance, ekonomika, Společnost
  • Proč si pořídit stavební spoření26. 11. 2017 Proč si pořídit stavební spoření Stavební spoření je pro „běžně finančně vzdělaného člověka“ stále jedním z nejužitečnějších finančních produktů na trhu. Umožňuje peníze opravdu naspořit, přináší zhodnocení a státní […] Posted in Finance, ekonomika
  • 19. 6. 2014 Co je dražší? Kopnutí, nebo věděl kam? Znáte tu myšlenku o tom, jak řemeslník věděl co udělat a bylo to na výsledném účtu dražší než samotné provedení práce? Spotřebitelský časopis dTest se podivuje nad tím, že někdo nabízí […] Posted in Podnikání
  • Hodnota reklamního prostoru ve třech čtvrtinách roku: televize klesá, internet vzrostl o pětinu17. 10. 2013 Hodnota reklamního prostoru ve třech čtvrtinách roku: televize klesá, internet vzrostl o pětinu Ceníková hodnota reklamního prostoru je ve třech čtvrtinách roku 2013 o 1,2 % nižší než vloni. Podle aktuálních dat Admosphere, dceřiné společnosti realizátora peoplemetrového projektu […] Posted in Podnikání
  • Vodafone22. 1. 2014 Vodafone představuje datový tarif s neomezeným surfováním po webu za 499 korun Vodafone nabídne od 24. ledna nový datový tarif Mobilní připojení Turbo s tzv. smart FUP – neomezeným surfováním po webových stránkách a limitem 20 GB pro stahování či sdílení souborů a […] Posted in Technika, software
  • Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti12. 6. 2025 Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti Minecraft je populární sandboxová hra, která si od svého vydání získala miliony fanoušků po celém světě. Díky jednoduché grafice, ale téměř neomezeným možnostem, se stala jednou z […] Posted in Technika, software, Společnost
  • Tip na výlet: Dziwnów u Baltského moře18. 8. 2019 Tip na výlet: Dziwnów u Baltského moře Dziwnów je město v Polsku u Baltského moře, kousek od hranic s Německem. Na tento čtyřdenní výlet jsme tedy cestovali po Německé dálnici. Možná znáte Międzyzdroje, které jsou k […] Posted in Cestování a turistika
  • Podnikat budou moci nezletilí5. 4. 2013 Podnikat budou moci nezletilí Podle nového občanského zákoníku budou moci získat živnostenský list i lidé mladší osmnácti let. Vše s posvěcením zákonného zástupce a soudu. Jedna ze základních podmínek […] Posted in Podnikání
Web
diskuze

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám