• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Tipy pro SEO se zaměřením na SERP

Tipy pro SEO se zaměřením na SERP

Luboš Kudláček 26. 4. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Jakmile web dosáhne optimální pozice na stránce s vyhledáváním, ještě to nutně nemusí znamenat, že se k vám na web nahrnou desetitisíce lidí. Web na nižší pozici může být pro uživatele zajímavější jenom díky odkazu, jeho popisu a URL.

Není důležité být první. Je to sice pěkné a u konkrétních typů dotazů i žádoucí, ale návštěvnost mohou generovat i nižší pozice.

Důležité je to, co hledající vidí. Co vidí?

Smysl SEO na Seznamu

Na Seznamu vidí náhled webu, odkaz, popis a URL odkazovaného obsahu.

Titulek

V tomto případě je odkaz totožný s titulkem stránky a je tomu tak většinou. Z toho vyplývá, že jej máte možnost ovlivnit.

Najčastěji používané systémy pro správu obsahu (Drupal, WordPress…) většinou nemyslí na to, že hlavní nadpis stránky (h1) může být od titulku odlišný. Pracují tak, že váš nadpis (například tohoto článku) přidají do title. Existují však pluginy a moduly, které vám s tím pomohou a potom můžete bez obav využít svou fantazii a kreativitu. Přidat svému odkazu na stránce atraktivitu, která přinutí uživatele kliknout.

Popis

Popisek stránky je druhá věc, na kterou se jako uživatel podívám. Nevím, jak to Seznam dělá, ale na obrázku výše je popiskem první věta posledního odstavce uvnitř článku. A perfektně odpovídá.

Na Googlu není Netzin první (až třetí):

Smysl SEO na Googlu

Google si také vybral část textu, který podle něj nejvíce napoví, o čem článek pojednává. Nutno říct, že jde o starší odkazy z doby, kdy Netzin neměl vůbec žádné meta-tagy description.

V současné době jsou na tomto webu description duplicitní – je jenom jeden pro všechny stránky. Google má tendenci jej používat častěji než Seznam, záleží ovšem na typu obsahu a je také fakt, že u druhého zmíněného vyhledávače je nutné počítat s menším zpožděním. V první chvíli vezme co jej napadne a teprve později je už jeho popisek relevantnější.

Ukázka Seznam:

Ukázka Seznam

Ukázka Google:

Ukázka Google

Jakmile bude mít Netzin description pro každou stránku unikátní, zdá se, že Google ho bude bez problémů používat. Pouze v případech, kdy si myslí, že ví o lepším, použije ten svůj.

URL adresa

Uživatel chce vědět kam jde. Ne vždy a ne každý, ale já třeba určitě. Smysl takzvaných pěkných odkazů tkví právě v tom, že nalákají uživatele.

Z obrázku výše jasně poznáte, že jde o obsah nějakého www.netzin.cz a že to bude nejspíš článek, protože v URL vidíte slovo clanky. Kdyby tam bylo něco jiného, může to ovlivnit rozhodnutí uživatele. Třeba slovo studie nebo vyzkumy by možná znělo atraktivněji.

A přidám ještě malý tip na závěr. Všimněte si na předposledním obrázku, jaké odlišení odkazů u některých webů používám. Na stránce s výsledky hledání je to docela dobře vidět.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • CETIN28. 10. 2015 CETIN chce investovat 22 miliard korun do rozvoje sítí Česká telekomunikační infrastruktura a.s., oznámila, že chce v příštích sedmi letech investovat 22 miliard korun do rozvoje svých telekomunikačních sítí. Celá částka bude investována z […] Posted in Technika, software
  • T-Mobile spouští mobilní televizi2. 2. 2015 T-Mobile spouští mobilní televizi Operátor T-Mobile spouští dne 2. února 2015 do komerčního provozu novou službu Mobilní televize. Od listopadu loňského roku měli zákazníci možnost tuto službu testovat v pilotním provozu […] Posted in Technika, software
  • Dnes ráno byla překročena hranice – máme už 800 tisíc registrovaných CZ domén13. 5. 2011 Dnes ráno byla překročena hranice – máme už 800 tisíc registrovaných CZ domén Podle statistik mají téměř poloviční zastoupení držitelé s jedinou registrovanou doménou, nejvyšší počet domén registrovaných na jednoho držitele je 2 752. Průměrný měsíční přírůstek […] Posted in Web
  • Jaké byly výdaje státu v roce 201611. 1. 2017 Jaké byly výdaje státu v roce 2016 Podle informačního portálu Ministerstva financí šlo ze státního rozpočtu nejvíce finančních prostředků na sociální věci a politiku zaměstnanosti. Tomu nasvědčuje i TOP 5 největších výdajů […] Posted in Finance, ekonomika
  • Seznam.cz patří kyperské společnosti5. 2. 2011 Seznam.cz patří kyperské společnosti Seznam.cz je stále českou akciovou společností. Majoritním vlastníkem akcií je ale kyperská společnost. Vyplývá to ze zápisu z poslední mimořádné valné hromady Seznam.cz, která se […] Posted in Podnikání, Web
  • 19. 12. 2013 Máme 1 100 000 českých domén Sdružení CZ.NIC, správce domény .CZ, zaevidovalo ve čtvrtek 19. prosince ve 3:18 doménu s pořadovým číslem 1 100 000. Od registrace jubilejní milionté domény tak uplynul přesně na den […] Posted in Web
  • Antifacebook startuje 15. září7. 9. 2010 Antifacebook startuje 15. září Přemýšleli jste někdy o tom, jak může Facebook naložit s osobními daty? Podle pravidel užívání se jeho majetkem stane vše, co na něj uživatel napíše a nahraje. To není příliš povzbudivé, […] Posted in Web
  • Cashbackový portál – nový typ slevového portálu pro online nákupy2. 12. 2010 Cashbackový portál – nový typ slevového portálu pro online nákupy Na český internet přichází nový slevový systém - online nakupování s cashbackem. Zákazníci získávají jako odměnu za svůj online nákup určitou finanční částku zpět ze svého nákupu - tzv. […] Posted in Ostatní články
  • Ostravský Autoporadce Ivan Doubek ve Dni D České televize15. 2. 2011 Ostravský Autoporadce Ivan Doubek ve Dni D České televize Ostrava, 14. února 2010 – Unikátní projekt AutoAukce.com se představí už tento čtvrtek 17. února v populárním pořadu České televize Den D. Před pět známých investorů předstoupí v české […] Posted in Podnikání
  • Proč si pořídit stavební spoření26. 11. 2017 Proč si pořídit stavební spoření Stavební spoření je pro „běžně finančně vzdělaného člověka“ stále jedním z nejužitečnějších finančních produktů na trhu. Umožňuje peníze opravdu naspořit, přináší zhodnocení a státní […] Posted in Finance, ekonomika
Podnikání Web

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám