• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Tipy pro SEO se zaměřením na SERP

Tipy pro SEO se zaměřením na SERP

Luboš Kudláček 26. 4. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web   

Jakmile web dosáhne optimální pozice na stránce s vyhledáváním, ještě to nutně nemusí znamenat, že se k vám na web nahrnou desetitisíce lidí. Web na nižší pozici může být pro uživatele zajímavější jenom díky odkazu, jeho popisu a URL.

Není důležité být první. Je to sice pěkné a u konkrétních typů dotazů i žádoucí, ale návštěvnost mohou generovat i nižší pozice.

Důležité je to, co hledající vidí. Co vidí?

Smysl SEO na Seznamu

Na Seznamu vidí náhled webu, odkaz, popis a URL odkazovaného obsahu.

Titulek

V tomto případě je odkaz totožný s titulkem stránky a je tomu tak většinou. Z toho vyplývá, že jej máte možnost ovlivnit.

Najčastěji používané systémy pro správu obsahu (Drupal, WordPress…) většinou nemyslí na to, že hlavní nadpis stránky (h1) může být od titulku odlišný. Pracují tak, že váš nadpis (například tohoto článku) přidají do title. Existují však pluginy a moduly, které vám s tím pomohou a potom můžete bez obav využít svou fantazii a kreativitu. Přidat svému odkazu na stránce atraktivitu, která přinutí uživatele kliknout.

Popis

Popisek stránky je druhá věc, na kterou se jako uživatel podívám. Nevím, jak to Seznam dělá, ale na obrázku výše je popiskem první věta posledního odstavce uvnitř článku. A perfektně odpovídá.

Na Googlu není Netzin první (až třetí):

Smysl SEO na Googlu

Google si také vybral část textu, který podle něj nejvíce napoví, o čem článek pojednává. Nutno říct, že jde o starší odkazy z doby, kdy Netzin neměl vůbec žádné meta-tagy description.

V současné době jsou na tomto webu description duplicitní – je jenom jeden pro všechny stránky. Google má tendenci jej používat častěji než Seznam, záleží ovšem na typu obsahu a je také fakt, že u druhého zmíněného vyhledávače je nutné počítat s menším zpožděním. V první chvíli vezme co jej napadne a teprve později je už jeho popisek relevantnější.

Ukázka Seznam:

Ukázka Seznam

Ukázka Google:

Ukázka Google

Jakmile bude mít Netzin description pro každou stránku unikátní, zdá se, že Google ho bude bez problémů používat. Pouze v případech, kdy si myslí, že ví o lepším, použije ten svůj.

URL adresa

Uživatel chce vědět kam jde. Ne vždy a ne každý, ale já třeba určitě. Smysl takzvaných pěkných odkazů tkví právě v tom, že nalákají uživatele.

Z obrázku výše jasně poznáte, že jde o obsah nějakého www.netzin.cz a že to bude nejspíš článek, protože v URL vidíte slovo clanky. Kdyby tam bylo něco jiného, může to ovlivnit rozhodnutí uživatele. Třeba slovo studie nebo vyzkumy by možná znělo atraktivněji.

A přidám ještě malý tip na závěr. Všimněte si na předposledním obrázku, jaké odlišení odkazů u některých webů používám. Na stránce s výsledky hledání je to docela dobře vidět.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • Lidl zahájil stavbu nové prodejny v Českých Budějovicích25. 3. 2021 Lidl zahájil stavbu nové prodejny v Českých Budějovicích Společnost Lidl zahájila ve středu 24. března stavbu nové prodejny v Českých Budějovicích. Ta se bude nacházet v ulici Rudolfovská. Celkově již čtvrtá prodejna v metropoli Jihočeského […] Posted in Jihočeský kraj
  • Heureka.cz - infografika22. 4. 2016 Pomáda bageterie má rozvoz Pomáda bageterie (Krajinská 26) nyní nově rozváží jídlo. Pro svou oblíbenou bagetu nebo burger si můžete zavolat denně od 11 do 23 hodin na telefonní číslo 775 42 74 42. Od května by měl […] Posted in Jihočeský kraj
  • 9. 7. 2015 Na podporu zaměstnanosti a sociální začleňování půjde 70 miliard Operační program Zaměstnanost (OPZ), jehož řídicím orgánem je Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, navazuje na Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost. Jeho prostřednictvím budou […] Posted in Finance, ekonomika
  • Petice proti zbourání českobudějovické sportovní haly4. 1. 2019 Petice proti zbourání českobudějovické sportovní haly Nová iniciativa sbírá od včerejšího poledne podpisy na „záchranu“ sportovní haly. Množství podpisů má donutit zastupitelstvo města k novému projednání celé situace. Sportovní halu, […] Posted in Jihočeský kraj
  • Facebook komentáře na WordPressu30. 6. 2010 Facebook komentáře na WordPressu I některé velké servery (například ČT24) aplikovali Facebook Comments pod své články. Pokud chcete mít na svém webu ty samé možnosti, můžete přidat kódy přímo do své šablony, nebo […] Posted in Web
  • Srazy.info spravují účast Barcampu v Brně. Zájem by mělo více než 800 lidí.7. 10. 2011 Srazy.info spravují účast Barcampu v Brně. Zájem by mělo více než 800 lidí. Srazy.info – webová aplikace pro správu účasti srazů a akcí – se stala oficiálním správcem účasti letošního Barcampu v Brně, který se koná 15. 10. 2011. Srazy.info pomáhají pro Barcamp […] Posted in Technika, software
  • RSS agregátor na WordPressu12. 3. 2011 RSS agregátor na WordPressu Plugin FeedWordPress umí stahovat data z externích RSS zdrojů a zobrazovat je na webu. Buď jako úryvek s odkazem, nebo klidně jako vlastní obsah, pokud je celý v RSS k dispozici. Nastavení […] Posted in Web
  • 12. 8. 2011 Statistika použití systémů pro správu webového obsahu W3Techs.com (World Wide Web Technology Surveys) nabízí zajímavé statistiky používání webových technologií. Kromě jiného je k dispozici také statistika použití redakčních systémů - systémů […] Posted in Web
  • Nová mobilní aplikace Mapy.cz se uživatelům příliš nelíbí10. 8. 2013 Nová mobilní aplikace Mapy.cz se uživatelům příliš nelíbí Novou mobilní aplikaci Mapy.cz představil Seznam v polovině července a 12. srpna začíná hlavní část marketingové kampaně - startuje totiž reklamní televizní spot. Samotní uživatelé ale […] Posted in Technika, software
  • Úschovna.cz míří na zahraniční trhy30. 8. 2019 Úschovna.cz míří na zahraniční trhy Online vydavatelství TISCALI MEDIA, a.s. patří do skupiny Dignity, kterou s obratem dosahujícím téměř 500 milionů korun ročně vlastní podnikatel Kamil Koupý. Úschovna.cz patří mezi […] Posted in Web
Podnikání Web

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

chytrá domácnost
Smart domácnosti: Co všechno už zvládnou, jak mění naše domovy a zjednodušují život
5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC virtuální operátor Vodafone výstava WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám