• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > ČOI radí: Na anonymní prodejní akce nechoďte!

ČOI radí: Na anonymní prodejní akce nechoďte!

Redakce NETzin.cz 22. 5. 2014     Rubrika:  Finance, ekonomika    Štítky: ČOI

ČOIS novelou zákona o ochraně spotřebitele přibyly společnostem pořádajícím organizované předváděcí akce nové informační povinnosti. Česká obchodní inspekce se však stále častěji setkává s nedodržováním těchto povinností nebo jejich obcházením.

Některé společnosti nejen neplní ohlašovací povinnost o konaných akcích, ale nevydávají ani spotřebitelům kupní smlouvy o uskutečněném prodeji. Podle zjištění České obchodní inspekce je důvodem to, že tyto společnosti nejsou řádně registrovány a podnikají bez oprávnění. ČOI proto považuje za důležité spotřebitele před účastí na podobných akcích varovat. V případě koupě zboží bez smlouvy od fiktivního podnikatele jsou spotřebitelská práva, zejména při snaze odstoupit od smlouvy anebo práva z vadného plnění, nevymahatelná. Jediná účinná obrana je na akce nechodit a smlouvy neuzavírat.

Inspektorát České obchodní inspekce v Severních Čechách řeší v současné době několik podnětů spotřebitelů na společnost TRENDY s. r. o. Tato společnost podle registrů podnikajících osob vůbec neexistuje, přesto čile působí na trhu a bezostyšně načerno pořádá předváděcí akce. Pracovníci této společnosti pod různými záminkami oslovují na ulicích větších měst zejména spotřebitele důchodového věku a snaží se získat jejich osobní údaje – jméno, adresu a telefonní číslo. Následuje telefonické pozvání na předváděcí akci do sálu pronajatého v místní restauraci.

Inspektoři také zjišťují, že s majiteli nebo provozovateli zařízení, k němuž sál náleží, jsou dohodnuty podmínky pronájmu telefonicky nebo je sál objednán e-mailem podepsaným např. nejčastějším příjmením Novák. E-mailová adresa i telefonní číslo jsou následně nefunkční, takže nelze zpětně zjistit, kdo si sál pronajal. Tyto předváděcí akce zásadně nejsou České obchodní inspekci hlášeny.

Podle výpovědí účastníků jsou na těchto akcích uzavírány kupní smlouvy, na nichž chybí jméno a identifikace prodávajícího, případně nejsou smlouvy vypracovávány vůbec. Kupujícím je slibováno, že jim bude kupní smlouva předána dodatečně, což se neděje.

ČOI proto upozorňuje spotřebitele, aby na těchto nezákonných předváděcích akcích nepodléhali „lákavým“ nabídkám a nákupy bez řádných písemných smluv zásadně neuzavírali. Následně nebudou mít totiž možnost od takové koupě odstoupit, ani zakoupené zboží reklamovat. Nebude-li poškozenému spotřebiteli známa identita prodávajícího, bude v případě následného soudního sporu v nevýhodě, neboť i nesporné porušení zákona nebude komu prokázat.

Vzhledem k tomu, že podobných nelegálně podnikajících firem, které pořádají předváděcí akce a snaží se vylákat peníze od seniorů, může být více, doporučuje Česká obchodní inspekce na tyto anonymní akce nechodit a žádné smlouvy neuzavírat ani nepodepisovat.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 2. 7. 2015 ČOI prý nebude moct bojovat proti Šmejdům České obchodní inspekci (ČOI) se má v souvislosti s celkovým snížením rozpočtu Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) na rok 2016 snížit objem finančních prostředků v části provozních a […] Posted in Finance, ekonomika
  • 22. 5. 2014 Zboží z výprodejů a sezónních slev se může prodražit Nabídka a prodej zboží s akční cenou nebo v rámci výprodejů, a také služby, při nichž jsou spotřebitelům nabízeny nejrůznější cenové bonusy, jsou průběžně monitorovány a kontrolovány […] Posted in Finance, ekonomika
  • robot28. 12. 2013 Myslíte si, že vám traffic na webu dělají lidé? Omyl, jsou to roboti! Na každého živého člověka, který klikne na tento článek, připadnou asi dva roboti. Alespoň to tak vypadá podle studie, kterou nedávno vydala bezpečnostní agentura Incapsula. Má k […] Posted in Web, Ostatní články
  • FAYN9. 7. 2015 Operátor FAYN nabízí tarify na půl roku za polovinu a bez závazku Nabídka se týká mobilních tarifů MEDIUM, TOP a ULTRA. Každý, kdo objedná z těchto tarifů o letních prázdninách, bude platit paušál v poloviční výši. Poloviční cena bude účtována do konce […] Posted in Technika, software
  • Zpoplatnění obsahu webu přes SMS18. 2. 2011 Zpoplatnění obsahu webu přes SMS Při hledání vhodné služby určené ke zpoplatnění obsahu webu pro jeho návštěvníky jsem narazil na jednu zajímavou, která si zaslouží více pozornosti. K implementaci není potřeba […] Posted in Podnikání, Technika, software, Web
  • Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma12. 11. 2020 Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma Fotky Google fungují již více než pět let, a to tak, že umožňují nahrávat fotografie a videa bez započítávání do objemu úložiště Google Drive (Google disk) v případě, že necháte Google […] Posted in Web
  • Výhody barefoot obuvi: Přirozený krok ke zdravějším nohám2. 6. 2025 Výhody barefoot obuvi: Přirozený krok ke zdravějším nohám Barefoot obuv, neboli „bosá“ obuv, získává v posledních letech na popularitě. Jedná se o minimalistické boty, které napodobují chůzi naboso a umožňují chodidlu pracovat přirozeně. Zatímco […] Posted in Společnost
  • Měňte dodavatele služeb kdykoli je to vhodné, ušetříte hromadu peněz9. 4. 2019 Měňte dodavatele služeb kdykoli je to vhodné, ušetříte hromadu peněz Když budete měnit dodavatele služeb kdykoli to uznáte za vhodné, přispějete ke zlepšování postavení spotřebitelů na trhu, k nižším cenám a k lepší zákaznické péči pro […] Posted in Finance, ekonomika
  • Logo Wedos12. 12. 2014 SANEP: Většině Čechů nosí vánoční dárky Ježíšek, 4 procenta lidí na dárky nemá peníze I přesto, že většina Čechů je bez vyznání, neohroženým králem tradičních křesťanských svátků je pro téměř dvě třetiny domácí populace Ježíšek. Santa Claus ani Děda Mráz tak nejsou pro […] Posted in Společnost
  • Seznam.cz mění slogan a rozjíždí reklamní kampaň10. 1. 2011 Seznam.cz mění slogan a rozjíždí reklamní kampaň Největší tuzemský vyhledávač se české veřejnosti připomene rozsáhlou reklamní kampaní, která startuje 12. ledna. Zároveň mění i svůj slogan. Cílem kampaně je podle mluvčí Seznamu […] Posted in Web
Finance, ekonomika
ČOI

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám