• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Finance, ekonomika > Zboží z výprodejů a sezónních slev se může prodražit

Zboží z výprodejů a sezónních slev se může prodražit

Redakce NETzin.cz 22. 5. 2014     Rubrika:  Finance, ekonomika    Štítky: ČOI

KošíkNabídka a prodej zboží s akční cenou nebo v rámci výprodejů, a také služby, při nichž jsou spotřebitelům nabízeny nejrůznější cenové bonusy, jsou průběžně monitorovány a kontrolovány Českou obchodní inspekcí. Výsledky těchto kontrol za 1. čtvrtletí 2014 opět potvrdily, že při prodeji zlevněných výrobků stále dochází k porušování právních předpisů, nejčastěji zákona o ochraně spotřebitele.

Při 1051 kontrolách zjistili inspektoři nedostatky ve 401 z nich: v téměř polovině případů prodávající neinformovali o ceně zboží či nabízených služeb a dále bylo ve větší míře zjištěno porušení zásad poctivosti při prodeji výrobků a poskytování služeb. Za tato a další porušení bylo uděleno ve sledovaném období 280 pokut, které přesáhly celkovou hodnotu 5,5 milionů korun.

V období od 1. 1. do 31. 3. 2014 bylo v rámci kontrolní akce zaměřené na kontrolu prodeje zboží a nabídky služeb za akční ceny a zboží ze sezónních slev provedeno celkem 1051 kontrol, při nichž bylo ověřováno, zda prodávající dodržují ustanovení zákona o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů dozorovaných Českou obchodní inspekcí.

Kontroly akčních slev a výprodejů

Kontroly akčních slev a výprodejů

Na kontrolách se podílelo všech 7 inspektorátů a probíhaly na celém území České republiky bez ohledu na formu nabídky a prodeje zboží nebo poskytování služeb, včetně internetových obchodů. Při celkovém počtu 1051 kontrol bylo zjištěno porušení obecně závazných právních předpisů v 401 případech (tj. 38,2 %).

Porušení zákona o ochraně spotřebitele a dalších předpisů

Z hlediska četnosti porušení obecně závazných právních předpisů nejčastěji docházelo k porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  • povinnost prodávajícího informovat spotřebitele v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb (§ 12) nebyla dodržena ve 199 případech (37,8 % všech zjištěných porušení)
  • zásady poctivosti při prodeji výrobků a poskytování služeb (§ 3), nedodrželi prodávající ve 117 případech (22,2 % zjištění)
  • informační povinnosti prodávajícího při nabídce a prodeji výrobků a služeb (§§ 9, 10 a 11) byly porušeny v 77 případech (14,6 % porušení).
  • některé z nekalých obchodních praktik (§ 4, respektive §§ 5 a 5a) použili prodávající přes výslovný zákaz užívání celkem v 20 případech (3,8 %)
  • nedostatky související s reklamačním řízením (§ 13 a § 19) byly zjištěny ve 20 případech (3,8 %)
  • nevydání dokladu o koupi se všemi náležitostmi nebo na vyžádání spotřebitele (§ 16) porušili prodávající v 18 případech (3,4 %)
  • porušení jiných právních předpisů bylo prokázáno v 55 případech (10,4 %).

Uložená opatření a sankce

Zákaz prodeje výrobků, které nesplňovaly požadavky zvláštních právních předpisů, vydali inspektoři v rámci kontrolní akce na 1462 kusů výrobků. Hodnota zakázaného zboží činila 204 246 Kč.

Zákaz používání do doby zjednání nápravy byl vydán dále na 44 kusů měřidel bez platného úředního ověření.
Na základě zjištěných porušení obecně závazných právních předpisů bylo pravomocně uloženo 280 pokut v celkové výši 5 541 000 Kč. Další řízení o uložení pokuty nebyla ve sledovém období ukončena nebo pokuty nenabyly právní moci

Z dílčích výsledků kontrol za 1. čtvrtletí 2014 vyplývá, že při prodeji zboží v rámci slev stále dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele. Prodávající nerespektují povinnosti stanovené tímto zákonem zejména tím, že nedostatečně informují spotřebitele o ceně prodávaného zboží a nabízených služeb, a v návaznosti na toto porušení nesprávně účtují. Přetrvávají také nedostatky v informačních povinnostech o nabízených výrobcích a službách a porušení související s reklamacemi. Vzhledem k těmto neuspokojivým výsledkům budou kontroly zboží za akční ceny a z výprodejů pokračovat i nadále.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • 2. 7. 2015 ČOI prý nebude moct bojovat proti Šmejdům České obchodní inspekci (ČOI) se má v souvislosti s celkovým snížením rozpočtu Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) na rok 2016 snížit objem finančních prostředků v části provozních a […] Posted in Finance, ekonomika
  • ČOI radí: Na anonymní prodejní akce nechoďte!22. 5. 2014 ČOI radí: Na anonymní prodejní akce nechoďte! S novelou zákona o ochraně spotřebitele přibyly společnostem pořádajícím organizované předváděcí akce nové informační povinnosti. Česká obchodní inspekce se však stále častěji setkává s […] Posted in Finance, ekonomika
  • Zen Cart27. 11. 2011 Zen Cart: Instalace systému pro e-shop V prvním článku série návodů pro e-shop systém Zen Cart začneme úplně od začátku, tedy instalací systému na server a prvotní konfigurací. Pro používání budete potřebovat server […] Posted in Web
  • 24. 6. 2014 Vodafone rozšiřuje pokrytí Turbo Internetem do oblíbených rekreačních oblastí Turbo Internet (3G + LTE) mohou využít všichni zákazníci, kteří mají aktivovaný některý z datových tarifů Vodafonu, vlastní LTE SIM kartu a přístroje podporující LTE na frekvenci 900 […] Posted in Technika, software
  • Google +1 jako tlačítko na web1. 6. 2011 Google +1 jako tlačítko na web Majitelé webů si nyní mohou na své stránky přidat tlačítko +1. Dají tak možnost návštěvníkům a čtenářům, aby vyjádřili webu podporu a doporučili jej ostatním. Jde o obdobu tlačítka +1 […] Posted in Web
  • Gigaserver.cz rozdává USB disky zdarma2. 9. 2011 Gigaserver.cz rozdává USB disky zdarma Společnost Seonet Multimedia s.r.o. provozovatel hostingových služeb Gigaserver.cz zahájil dne 1. září 2011 marketingovou kampaň, kde každý zákazník má možnost ke své nové registraci .CZ […] Posted in Web
  • Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání8. 1. 2025 Piráti chtějí posouzení dopadů smlouvy s Vatikánem na oběti sexuálního zneužívání Ústavně právní výbor Poslanecké sněmovny projedná příští středu kontroverzní smlouvu s Vatikánem. Piráti obdrželi od ministra Blažka odpověď na interpelaci, že zahrnutí zpovědního […] Posted in Společnost
  • Využijte možnosti konsolidace půjček13. 7. 2015 Využijte možnosti konsolidace půjček Probouzíte se v noci pod tíhou myšlenek, že u vás příště nezazvoní pošťák ale exekutor? Splácíte současně několik úvěrů najednou a situace přestává být přehledná? Využijte možnosti […] Posted in Finance, ekonomika
  • První vyděračský šifrovací malware pro Android12. 6. 2014 První vyděračský šifrovací malware pro Android Začátkem května se na virové scéně objevil trojan, detekovaný bezpečnostními řešeními ESET jako Android/Simplocker. Jde o obdobu obávaného Cryptolocker, který útočí na počítače s operačním […] Posted in Technika, software
  • Ochranné sklo na mobil? Při podnikání je nevyhnutelné!21. 5. 2019 Ochranné sklo na mobil? Při podnikání je nevyhnutelné! Podnikáte a ke své činnosti nutně potřebujete mobilní telefon? Využíváte ho nejen k telefonické komunikaci se zákazníky, ale i ke komunikaci online, ke správě svých stránek, účtů, ke […] Posted in Podnikání, Technika, software
Finance, ekonomika
ČOI

Výběr redakce

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout

Podnikání

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
Webhosting Weblobe

Finance

finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat

Společnost

Minecraft
Minecraft – svět učení, zábavy a nekonečné tvořivosti
domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC domény doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám