• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Jak správně ukotvit vaši firmu v on-line prostoru

Jak správně ukotvit vaši firmu v on-line prostoru

Vladimír Kuchař 16. 2. 2015     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: Firmy, katalogy

Internet bodVíte opravdu, jak vypadá váš firemní zápis ve službách, jako jsou Google MyBusiness Places, Firmy.cz, Yelp či Lokola? Jste si jistí, že vyhledávání na internetu nabídne potenciálním zákazníkům o vaší firmě ty informace, které chcete, aby dostali?

Prostředí firemních zápisů a informací o firmách na internetu je zmatenější a komplikovanější než kdy jindy, a to mimo jiné kvůli velkému množství obsahu, který tvoří lokální firmy, a který je k dispozici on-line prostřednictvím vyhledávání, sociálních sítí a mobilní služeb. Kromě toho, vyhledávání ve spojení s lokalitou (tedy například hledání výrazů, jako je „dobrá kavárna v Brně Králově Poli či „autoservis vozů Fiat Praha“) stoupá raketovým tempem. Nedávné studie ukazují, že téměř 20% vyhledávání jsou lokálního charakteru (stejná čísla udává také Google), a při vyhledávání na mobilních zařízeních je to až 50%.

Majitelé místních firem jsou tedy pod tlakem, aby zlepšovali viditelnost svých podniků v online prostředí. A z toho vyplývá jedno velké riziko. Pokud si majitelé firem nedají pozor na informace uvedení v jejich reklamních sděleních, mohou oslabit zakotvení své základní identity, jejich firemní zápisy. V některých případech totiž reklama a optimalizace pro vyhledávače mohou manipulovat s on-line identitou podniku bez vědomí jeho majitele.

Co je to kotva identity?

Kotvou identity firmy v on-line prostoru je základní firemní zápis, který obsahuje především její jméno, adresu, telefonní číslo a velmi stručnou informaci o tom, co firma dělá. Na tuto kotvu je třeba myslet jako na lepidlo, které drží pohromadě on-line identitu a reputaci firmy a zajišťuje, že zákazníci dostanou při hledání na internetu správnou informaci, aby mohli snadno zavolat nebo navštívit firmu, když budou mít v úmyslu využít její služby nebo u ní něco koupit.

Proč jsou firemní zápisy důležité?

Firemní zápisy mají za úkol zachovat konzistentnost informací o vaší firmě na internetu, být pevným bodem v přehršli on-line reklam, recenzí, zpráv v sociálních médiích, a tak dále. Vzhledem k tomu, že on-line vyhledávání je dnes nejčastějším výchozím bodem spotřebitelů pro hledání výrobků a služeb, je třeba, aby podnikatelé pečlivě sledovali přesnost a soulad informací, které jsou v on-line prostředí o jejich firmě dostupné. A týká se to především informací, které tvoří kotvu. Tyto základní informace by prostě měly být za všech okolností stejné.
Zápisy o firmách jsou ovšem někdy vytvořeny bez vědomí firem, neboť se sestaví automaticky z dostupných informací na internetu, třeba i z reklam, které ne vždy obsahují správné údaje. Na to je třeba dávat pozor a převzít kontrolu nad firemními zápisy zpět.

Jaká jsou tedy základní pravidla, která je třeba dodržovat při správě on-line firemní identity?

1. Neměňte váš obchodní název

Je důležité, aby jméno vaší firmy bylo konzistentní a přesné ve všech firemních zápisech. Pokud se změní váš obchodní název v online prostředí, například pro marketingové účely, třebas jen jednou, může se vytvořit několik on-line identit vašeho podnikání.

To může vážně poškodit vaši on-line viditelnost, protože vyhledávače sestavují výsledky vyhledávání mimo jiné podle důvěry, kterou mají v identitu firmy. Objeví-li se nepřesnosti v klíčových detailech vašeho firemního zápisu, může být váš záznam stlačen níže na stránce s výsledky vyhledávání, a vaši potenciální zákazníci najdou a poté navštíví s větší pravděpodobností konkurenta, který je ve výpisu vyhledávání výše.

Například, pokud máte kavárnu s názvem Kavárna Radka a začnete navíc prodávat pizzu, neměňte své obchodní jméno v on-line prostředí, například na Kavárna a pizzerie Radka. To by mohlo vytvořit více identit, které by mohly vést ke zmatení vyhledávačů a ztrátě pozic ve výsledcích vyhledávání.
Je-li vašim cílem přilákat nové zákazníky na pizzu, využijte raději (dočasně) PPC reklamy a jiné placené vyhledávání odděleně od firemního zápisu. Placené výpisy nebudou mít negativní vliv na viditelnost firmy v přirozených výsledcích vyhledávání.

2. Používejte vaše primární telefonní číslo

Různá speciální telefonní čísla mohou být skvělá pro reklamní účely a pro vyhodnocování efektivity jednotlivých reklam, ale nezadávejte je do firemních zápisů. Zachování jednoho telefonního čísla vysílá signál, že vaše firemní informace jsou spolehlivé, a to vám dává větší šanci na vysoké umístění ve vyhledávačích, adresářích a mobilních službách. Vaši potenciální zákazníci navíc nebudou váhat, na které číslo mají volat.

3. Do zápisu nepatří krátkodobé propagační informace

Dávejte pozor na to, aby ve firemních zápisech nebyly informace, které mají krátkodobou platnost, například různé akce či sezónní produkty. Místo toho, omezte zápisy na hlavní obchodní informace.

Pokud například prodáváte potřeby pro řemeslníky a jeden čas jste měli také výprodej bot, které se hodí pro řemeslo i sport, neměla by tato informace být ve firemním zápisu například ve stylu. „Firma XY, řemeslnické potřeby. Sportovní boty Prestige“. Ten, kdo hledá na internetu, pak nebude vědět, co vlastně prodáváte a co může ve vašem obchodu čekat. Pamatujte si, že ozvěna na internetu je trvalejší než třeba leták, a že informace o vaši akci mohou lidé najít při vyhledávání ještě hodně dlouho.

4. Myslete na mobilní vyhledávání

Posvátnost základních firemních zápisů je čím dál důležitější s explozí mobilních zařízení a vyhledávání na nich. Zhruba každý pátý přístup na weby firem je v současné době z telefonu či tabletu a tento počet neustále narůstá. Roste také počet různých mobilních aplikací, služeb a vyhledávačů. Proto musíte sledovat a spravovat vaši identitu ve všech platformách.

V současné době, je i pro lokální podniky online reklama skvělou cestou, jak získávat zákazníky. Neměla by však mít vliv na základní on-line identitu vaší firmy, kterou tvoří především firemní zápisy. Dbejte na to, aby se ze základních údajů o vaší firmě, které jsou dostupné on-line, stala kotva, která bude hlídat identitu vaši firmy, takže zůstane konzistentní při vyhledávání, ať už v internetových vyhledávačích, mobilních službách nebo sociálních sítích.

Vladimír Kuchař
marketingový expert, Marketingová kancelář.cz.

Autor:   Vladimír Kuchař

Zabývá se zejména moderními marketingovými postupy, které vedou k vysoké efektivitě peněz vynaložených na marketing. Těmito postupy a strategiemi jsou internetový marketing, obsahový marketing a marketingová automatizace. Je autorem populární knihy Medonosný marketing.

Podobné články

  • 4. 4. 2019 Nový podnik v Českých Budějovicích – LaDílna V centru Českých Budějovic nově otevřená LaDílna nabízí relaxaci a odpočinek při malování na keramiku. Připraven je výběr keramických polotovarů různých tvarů a velikostí, desítky […] Posted in Jihočeský kraj
  • 13. 7. 2016 V Českých Budějovicích se otevírá INSKI – indoor lyžování Na adrese A. Trägera 340/83 se otevírá podnik INSKI - místo, kde je instalován simulátor lyžařské sjezdovky Maxxtracks. Na něm si může zajezdit začátečník i profesionální […] Posted in Jihočeský kraj
  • 12. 4. 2014 Už také stárnetujete? Co to je stárnetování? Stárnetujte! Vyzývá nás už nějakou dobu hlas z jihočeských rádií. Co to ale je to stárnetování? Asi je i z reklamy jasné, že jde o projekt poskytovatele internetového připojení na jihu […] Posted in Technika, software, Jihočeský kraj
  • Adresář Google27. 7. 2011 Adresář Google ukončil svůj provoz Adresář Google, neboli vlastně katalog odkazů, který přebíral obsah z projektu dmoz.org, ukončil svůj provoz. Na stránce je pouze oznámení o tom, že mnohem rychlejší je používat […] Posted in Web, Marketing
  • Společnost Ataxo koupila H1.cz10. 1. 2011 Společnost Ataxo koupila H1.cz Firma Ataxo, která se specializuje na internetový marketing, koupila konkurenční společnost H1.cz. Po spojení obou firem vznikne pravděpodobně nejsilnější hráč na tuzemském […] Posted in Podnikání
  • nákupní košík17. 9. 2013 Proč se lidé bojí nakupovat v eshopech a čeho se bojím já Počet lidí nakupujících přes internet podle všech zpráv roste a současně s tím roste i počet i eshopů. Lidé se ale stále bojí podvodů, placení on-line a reklamací. Zároveň je mnoho lidí […] Posted in Podnikání
  • Mobilní portál O2 nabízí vylepšenou Wikipedii26. 7. 2010 Mobilní portál O2 nabízí vylepšenou Wikipedii Telefónica O2 Czech Republic zjednodušuje přístup k informacím a exkluzivně přináší vylepšenou mobilní verzi Wikipedie. Prostřednictvím portálu mobilního internetu m.o2mobil.cz tak mají […] Posted in Ostatní články
  • Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek27. 11. 2018 Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek Pokud rádi a často fotíte, potkáte se dřív nebo později s problémem, jak svoje fotografie zálohovat a uložit tak, abyste o ně nepřišli. Pevné disky na to nestačí. Cloudové […] Posted in Technika, software
  • Facebook, Banán a Petr Hejl5. 2. 2010 Facebook, Banán a Petr Hejl Z historických důvodů si poznamenám, co se vlastně na českém internetu v tomto období děje. Máme tu Facebook, Banán a Petra Hejla. Facebook Facebook mění vzhled, Facebook chystá mail, […] Posted in Web
  • 9. 10. 2017 V Českých Budějovicích je už 600 Dobrých andělů Dobří andělé pomáhají prostřednictvím nadace DOBRÝ ANDĚL rodinám, kde má rodič nebo dítě onkologické onemocnění nebo dítě jiné závažné onemocnění, a které se vlivem této nemoci dostaly do […] Posted in Jihočeský kraj
Podnikání Web
Firmykatalogy

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
brand Coca Cola
Budování značky od nuly: Co funguje a co ne
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost bydlení Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám