• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Proč se lidé bojí nakupovat v eshopech a čeho se bojím já

Proč se lidé bojí nakupovat v eshopech a čeho se bojím já

Luboš Kudláček 17. 9. 2013     Rubrika:  Podnikání    Štítky: e-shopy

nákupní košíkPočet lidí nakupujících přes internet podle všech zpráv roste a současně s tím roste i počet i eshopů. Lidé se ale stále bojí podvodů, placení on-line a reklamací. Zároveň je mnoho lidí přesvědčeno, že ceny v e-shopech jsou vždy nižší než v kamenných obchodech.

Tvrdí to tisková zpráva společnosti Shoptet, která internetové obchody pronajímá.

Největším strašákem je pro mnoho lidí platba kartou online. Většina platebních bran ale používá systém 3D-secure, který zajišťuje bezpečnost tím, že údaje o kartě nakupující neposkytuje obchodníkovi, ale přímo bance.

Jen zavedené eshopy

Velké množství lidí dává přednost zavedeným velkým eshopům, a to i přesto, že nákup v nich může být méně výhodný. Důvodem je obava z podvodů.

CEO Shoptet.cz, Miroslav Uďan, k tomu říká:

„Tato obava není na místě. Procento podvodných e-shopů je tak malé, že je větší pravděpodobnost, že člověk narazí na falešného kněze. Náklady na provoz e-shopu, správa a marketing, to vše je velmi časově náročné, že podvodný internetový obchod se nevyplácí,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO Shoptet.cz

I když není v tiskové zprávě uvedeno, jakým způsobem Shoptet, s.r.o. získala podklady pro svá tvrzení, lze se domnívat, že Miroslav Uďan má na mysli obavu lidí z takových podvodů, kdy zákazník zaplatí, ale zboží nikdy nedostane.

Tomu je možné oponovat, protože lidé se nemusí obávat pouze tohoto druhu nepoctivých podvodníků. Rozšířené jsou například eshopy, které prodávají zboží nepocházející z oficiální české distribuce. Upozorňuje na to srovnávač cen zboží Heureka.cz:

Zboží ze šedého dovozu bývá levnější, což je hlavní výhoda. Hlavní nevýhoda spočívá v tom, že přístroj nelze reklamovat u výrobce, ale pouze přes daného prodejce. Ti musí ze zákona poskytovat servis, který většinou probíhá přes neautorizované servisy. S reklamacemi u těchto prodejců právě často bývají problémy. Tito prodejci někdy mívají v obchodních podmínkách vyhrazenou delší dobu na reklamace. Přístroj lze nechat opravit i v autorizovaném servisu, ale tuto opravu si majitel musí uhradit sám.

Kvůli problémům s reklamacemi prodejci často mění provozovatele a stává se, že až se vám přístroj porouchá, váš prodejce již nemusí existovat Domáhat se záručního servisu potom může být obtížné.
Prodejci také mohou mít upravenou standardní dobu záruky z dvou let na kratší. Zboží může být u nich prodáváno ve zvláštním režimu zákona jako bazarové.

Týká se to často mobilních telefonů a obava z nákupu takového přístroje může být také důvodem, proč lidé raději nakoupí někde, kde již mají dobrou zkušenost i přesto, že telefon je v jejich prověřeném obchodě dražší.

Reklamace a vracení zboží

Podle tiskové zprávy Shoptet má každý e-shop na svých stránkách jasně formulovaná pravidla pro případ vracení zboží nebo reklamace. Často jsou velkorysejší a k zákazníkům vstřícnější než kamenné obchody. Pokud se některý z provozovatelů nezachová správně, velmi rychle se to rozkřikne mezi internetovou komunitou. Pověst je jedna a seriózní e-shop o ni nemůže přijít.

„Často se setkávám s názorem lidí, že e-shop znamená rychlé zbohatnutí bez námahy. Možná tomu tak bylo před několika lety, kdy se tento způsob prodeje v Čechách začal prosazovat, ale dnes je situaci jiná. Jako každé podnikání vyžaduje čas a energii. Nejnižší cena nezaručí úspěch, nejdůležitější je komunikace se zákazníkem, nabídnutí nadstandardních služeb, jako je například odborná poradna.“ říká Miroslav Uďan.

V eshopech je vše levnější

Eshopy mohou prodávat levněji, protože mohou lépe optimalizovat své náklady na provoz. K ceně zboží je ale nutné připočítat dopravu, jak Miroslav Uďan dále upozorňuje:

Doporučuji nejen porovnat ceny u jednotlivých prodejců, ale také jejich dodací podmínky. Nakonec můžete často přijít na to, že levněji vás to vyjde tam, kde je cena vyšší, protože je například balné a poštovné zdarma,“ dodává Miroslav Uďan.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger. >> Luboš Kudláček - obsahový marketing

Podobné články

  • E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online21. 5. 2025 E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online Vlastní e-shop je pro mnoho lidí snem o svobodném podnikání, pasivním příjmu a nezávislosti. Realita ale bývá trochu složitější. Spustit úspěšný e-shop totiž není jen o „kliknutí párkrát v […] Posted in Podnikání
  • Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí12. 5. 2025 Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí Každý nákup, od rychlého výběru sušenek v supermarketu až po investici do nového automobilu, je výsledkem složité směsi emocí, návyků, vlivů a podnětů. Rozhodování zákazníků není tak […] Posted in Marketing
  • 2. 1. 2019 Vánoce 2018: Jen v e-shopech Češi utratili 45 miliard, z toho 5 miliard v jednom týdnu Dle tiskové zprávy APEK utratili čeští zákazníci v předvánočním období v internetových obchodech 45 miliard korun. Prakticky hned po vánocích pak začaly pro mnoho Čechů oblíbené výprodeje […] Posted in Podnikání, Finance, ekonomika
  • 15 českých inspirativních webů a zdrojů nejen pro e-shopaře9. 8. 2017 15 českých inspirativních webů a zdrojů nejen pro e-shopaře Vedete nebo jste si právě založili nový e-shop? Pak určitě oceníte mít přehled v oblasti online marketingu. Připravili jsme seznam stránek a zdrojů, které je dobré sledovat a […] Posted in Podnikání
  • 4. 7. 2017 Jak si stojí e-shopy po zavedení elektronické evidence tržeb? Od 1. března 2017 je elektronická evidence tržeb povinná také pro e-shopy. Jak se změnil charakter plateb? Odběratelé stále preferují odběr zboží na dobírku nebo platbu při osobním odběru. […] Posted in Podnikání
  • Tržby CZC.cz rostly v prvním pololetí roku 2015 o 30 %28. 7. 2015 Tržby CZC.cz rostly v prvním pololetí roku 2015 o 30 % Český prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz si již pátým rokem v řadě za sebou udržuje dvouciferné tempo růstu. V prvních šesti měsících letošního roku společnost zaznamenala 30% […] Posted in Podnikání
  • 18. 6. 2015 Obraty prodejů po internetu dosáhly 423,8 miliardy EUR Obraty prodejů v rámci celé Evropy dosáhly v roce 2014 částky 423,8 miliard EUR, což znamená růst o více než 14 procent oproti předchozímu roku. Státy EU dosáhly 368,7 miliard EUR, z toho […] Posted in Podnikání
  • 12. 6. 2014 PESKLUB.CZ – automatické zasílání chovatelských potřeb V českých online obchodech se v poslední době zabydluje nová služba, jejímž cílem je ušetřit věrným zákazníkům nejen peníze, ale také čas a starosti. Jedná se o pravidelné zasílání […] Posted in Finance, ekonomika
  • T.S.BOHEMIA a.s. překonala obrat 2 miliardy a upevnila svou pozici druhého největšího IT e-shopu11. 2. 2014 T.S.BOHEMIA a.s. překonala obrat 2 miliardy a upevnila svou pozici druhého největšího IT e-shopu Největší moravský prodejce počítačů, elektroniky a domácích spotřebičů, firma T.S.BOHEMIA a.s., zaznamenala v roce 2013 rekordní meziroční nárůst obratu, a sice 23 %. V roce 2012 přitom […] Posted in Podnikání
  • 15. 1. 2014 APEK radí: Nový občanský zákoník – co nejdůležitějšího se mění pro e-shopy? APEK (Asociace pro elektronickou komerci) připravila nejen pro své členy přehled nejdůležitějších změn týkajících se provozování e-shopů. Na co se tedy musí internetoví prodejci […] Posted in Podnikání
Podnikání
e-shopy

Výběr redakce

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska
káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících

Podnikání

Jak efektivně řídit malý tým bez manažerské zkušenosti
Začínáme s vedením: Praktické tipy pro řízení týmu bez manažerské praxe
káva pro firmy
Proč je firemní káva s vlastním logem víc než jen nápoj: Branding, image a smysluplný detail
Webhosting Weblobe

Finance

děti
Finanční gramotnost pro děti a mládež: Základ úspěšné budoucnosti
finance - mince
10 nejčastějších finančních chyb a jak je napravit

Web

html kód
Základy HTML a CSS pro laiky
RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML

Marketing

content marketing
Obsahový marketing není jen blog. Ani příspěvek na síti. Ani SEO taktika. Je to systém.
e-mail
10 tipů pro úspěšný e-mail marketing

Technika

5G vs. 6G
5G vs. 6G: Co můžeme čekat dál od technologií připojení k internetu a proč by nás to mělo zajímat
budoucnost
10 technologií, které do roku 2030 přepíšou pravidla hry a změní naše životy

Cestování

batoh
Cestuj nalehko, žij naplno: Seznam vybavení na týden v přírodě
Chorvatsko - pláž
Bez stresu k moři: Co zařídit před cestou autem do Chorvatska

Společnost

odpad - jídlo
Jídlo nepatří do koše aneb Jak omezit plýtvání a kam s potravinovým odpadem
roční období
Astronomické vs. meteorologické léto: Které právě začíná a proč se neshodují?

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti e-shopy energie Facebook Google historie hudba hypotéka internet investice knihy kultura LTE Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám