• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro podnikavé lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Společnost > Seznam – najdu tam, co hledám

Seznam – najdu tam, co hledám

Redakce NETzin.cz 10. 1. 2011     Rubrika:  Společnost, Technika, software    Štítky: Google, Seznam.cz

Změna sloganu společnosti Seznam.cz z „najdu tam, co neznám“ na „najdu tam, co hledám“ vyvolává veskrze negativní diskuzi o tom, jestli Seznam ukradl nápad Googlu a kdo má tedy vlastně na slogan právo.

Z právního hlediska má právo Seznam. To je jisté a je to prostě fakt, který vzhledem k ochranné registraci nemůže nikdo popřít.

Registrace nového sloganu „Najdu tam, co hledám“, která proběhla již na jaře roku 2010, vycházela z logiky celkového vývoje, kterým prošel internet a portál samotný od doby, kdy byl vymyšlen slogan původní. (Seznam blog)

Otázkou a důvodem kritiky je spíše to, že slogan byl používán ve spojení s vyhledávačem Google, ovšem nutno dodat, že jako reakce právě na původní slogan Seznamu, který hlásal, že najde, co uživatel nezná. V určité době se stal Seznam terčem posměchu kvůli kvalitě fulltextového hledání oproti lepšímu hledání Googlu a sami uživatelé použili slogan Seznamu za účelem Seznam zesměšnit. Lidé prostě chtěli najít, co hledali, nikoli co neznali.

Tak vznikl vtip, který lze nalézt v historii českého Internetu:

Seznam = najdu tam co neznám, Google = najdu tam co hledám!!!

Google - najdu tam, co hledám

Je pravda, že Seznam si slogan přivlastnil jako oficiální (o to víc to působí směšně), ale skutečný autor bude nejspíš nedohledatelný. Z morálního hlediska je to potom totéž, jako kdyby si někdo registroval slogan „hubněte snadno a efektivně“, nebo něco podobného, běžně používaného.

Seznam může slogan použít, protože jde prakticky o lidové rčení, jehož autor není znám. A protože je to právě Seznam, který zavdal původní příčinu jeho vzniku, má na něj také nyní právo, byť se tváří, že o tom neví, a že jde o originální strategii přístupu k uživatelům.

Autor:   Redakce NETzin.cz

Podobné články

  • Značka Sklik22. 9. 2014 Nové značení inzerátů Skliku ve vyhledávání Seznam představil definitivní podobu označení placené reklamy ve výsledcích hledání. Je naprosto stejné (možná s jiným barevným odstínem), jako má Google. Placené inzeráty Sklik […] Posted in Web
  • SPIR se účastní protestů proti Googlu, kdy přijde řada na Seznam?27. 5. 2014 SPIR se účastní protestů proti Googlu, kdy přijde řada na Seznam? Sdružení pro internetovou reklamu v ČR, z.s.p.o. (SPIR), jehož členy jsou především velké firmy a mezi nimi i Seznam.cz, se účastní antimonopolního řízení, které vede Evropská komise proti […] Posted in Web
  • Adresář Google27. 7. 2011 Adresář Google ukončil svůj provoz Adresář Google, neboli vlastně katalog odkazů, který přebíral obsah z projektu dmoz.org, ukončil svůj provoz. Na stránce je pouze oznámení o tom, že mnohem rychlejší je používat […] Posted in Web, Marketing
  • Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma12. 11. 2020 Úložiště na fotky Google Photos (Fotky Google) už nebude zdarma Fotky Google fungují již více než pět let, a to tak, že umožňují nahrávat fotografie a videa bez započítávání do objemu úložiště Google Drive (Google disk) v případě, že necháte Google […] Posted in Web
  • Organizace dTest podává kvůli porušení GDPR stížnost na Google27. 11. 2018 Organizace dTest podává kvůli porušení GDPR stížnost na Google Organizace dTest podává stížnost na společnost Google k Úřadu na ochranu osobních údajů. Nový výzkum ukazuje, že Google porušuje Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) tím, jakým […] Posted in Web
  • Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek27. 11. 2018 Nejlepší způsob archivace a zálohování fotek Pokud rádi a často fotíte, potkáte se dřív nebo později s problémem, jak svoje fotografie zálohovat a uložit tak, abyste o ně nepřišli. Pevné disky na to nestačí. Cloudové […] Posted in Technika, software
  • Google pomáhá uprchlíkům a vyzývá své uživatele k finančnímu daru16. 9. 2015 Google pomáhá uprchlíkům a vyzývá své uživatele k finančnímu daru Společnost Google věnovala již milion eur organizacím, které se zaměřují na humanitární pomoc uprchlíkům. Nyní vyzývá své uživatele, že zdvojnásobí jejich dary až do výše dalších 5 milionů […] Posted in Společnost
  • Email Seznam.cz sám filtruje obchodní sdělení13. 2. 2015 Email Seznam.cz sám filtruje obchodní sdělení Po Gmailu se i Seznam.cz pouští do automatického filtrování došlých e-mailových zpráv a ty obchodní chce vkládat do zvláštní složky. Z té je navíc po devadesáti dnech sám […] Posted in Web
  • Seznam.cz12. 2. 2015 Seznam mění S-Rank a kvalita webu nevstupuje do výpočtů fulltextu Seznam.cz uveřejnil na svém blogu informaci o úpravě algoritmu pro výpočet S-Ranku a zároveň upozornil, že jeho hodnota nemá vliv na výsledky vyhledávání. Aktualizovaný […] Posted in Web
  • Sklik nabídne pomoc agenturám, zatím ale jenom těm největším25. 9. 2014 Sklik nabídne pomoc agenturám, zatím ale jenom těm největším Začátkem příštího roku spustí Sklik program certifikovaných agentur. Dle slov zástupců tohoto PPC systému je smyslem a cílem zpřehlednit trh agentur pro inzerenty. Základní […] Posted in Podnikání
Společnost Technika, software
GoogleSeznam.cz

Výběr redakce

káva - zrna
Druhy kávových zrn: Arabica, Robusta a další
Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko

Podnikání

e-shop
E-shop od nuly: Co všechno potřebujete, než začnete prodávat online
vývoj
Od nápadu k realitě: Jak se rodí produkt krok za krokem
Webhosting Weblobe

Finance

investice
Investice pro začátečníky: Kde začít a čemu se vyhnout
indikátory důvěry
Důvěra v českou ekonomiku roste: Firmy i spotřebitelé se dívají do budoucna optimističtěji

Web

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
tvorba webu
20 tipů pro zajímavé použití kaskádových stylů (CSS) a HTML
responsivní web
Jak funguje webový responzivní design a proč je nutný

Marketing

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
content marketing
Obsah, který prodává – proč se vyplatí investovat do content marketingu a jak s tím začít

Technika

RSS
Je RSS mrtvé? Jak odebírat novinky z webů bez algoritmů sociálních sítí
optické vlákno
Proč jsou optické internetové sítě nejlepším řešením připojení k internetu

Cestování

sinice
Co to jsou sinice a jak je poznat
Setkání pionýrů na Pilské nádrži
Setkání pionýrů na Pilské nádrži připomnělo 35 let samostatnosti

Společnost

domov
Domov jako útočiště: Jak si vytvořit harmonické prostředí, které vás podpoří a nevyčerpá
barefoot
Výhody barefoot obuvi: Přirozený krok ke zdravějším nohám

archiv

Nejpoužívanější štítky

Android banky bezpečnost Cenzura CZ.NIC doprava děti e-shopy energie Facebook Google historie hypotéka internet investice knihy kultura LTE mBank Microsoft Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone výstava WordPress ČNB ČSOB
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám