• Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
internetový magazín pro ekonomicky aktivní lidi
Menu
  • Titulka
  • Podnikání
  • Marketing
  • Web
  • Finance, ekonomika
  • Technika, software
  • Cestování, turistika
  • Společnost
NETzin.cz > Podnikání > Unikátní obsah a duplicita na webu

Unikátní obsah a duplicita na webu

Luboš Kudláček 5. 5. 2010     Rubrika:  Podnikání, Web    Štítky: duplicita

Především o duplicitě textů na webu.

Jaký obsah je hodnotnější? Záleží na datu zveřejnění? Nebo na rancích? A mají zloději obsahu šanci?

Napřed malé zamyšlení…

Originalita webu nespočívá jen v jeho textovém obsahu. Jde mimo jiné o strukturu stránek a bloků. V případě webu, kde se na první stránce zobrazují úryvky posledních článků, potom také o originalitu této směsi a jejího zaměření.

Má fantazie pracovala na plné obrátky. Rozhodnut napsat co největší nesmysl, který by byl naprosto unikátní v celosvětové síti Internet, pomýšlel jsem na syndrom šedivých opic. Nakonec jsem ale nápad vzdal.

Netzin by byl stoprocentně první ve všech vyhledávačích na frázi šedivé opice, ale neznamenalo by to žádný skutečný přínos. Nebo ano? Můžeme polemizovat nad hodnotou takového webu pro vyhledávače. Má naprosto unikátní obsah, o syndromu šedivých opic byste se nikde jinde nic nedozvěděli, není to agregátor, obsah není duplicitní. Nedělal jsem ale žádné testy, kterými bych to prokázal. Měl jsem sice nějaké pár let staré blogy, kterými jsem chtěl tohle otestovat, ale nedostal jsem se k tomu, aby na ně alespoň jednou odkázal.

Který obsah u vyhledávačů zvítězí?

Ale k věci.

Chystal jsem se napsat článek, který by odsoudil duplicitu. Sesbíral jsem nějaké materiály, přečetl si co o tom píše Dušan Janovský (Seznam) a nakonec vyzkoušel konkrétní případ.

Na Netzin jsem nakopíroval tři články, rozhovory s lidmi, které jsem již před několika měsíci publikoval na webu jiném. Tento jiný web má GTPR 4 a SR 60, o těch článcích Google i Seznam ví, jsou v jejich indexech. Člověk by si pomyslel, že když z takového webu něco ukradnete, nebudete mít úspěch.

Jaké ale bylo mé překvapení, když Google ve snaze nabízet uživatelům co nejnovější obsah umístil kopie nad originál. Google nezajímá, jestli byl obsah třeba ukraden. Google prokazuje službu svým uživatelům a nabízí to nejnovější. Autor textu má smůlu.

Seznam je na tom trochu jinak. Ten totiž pro jistotu nové články zatím nenabízí, ví však o rubrice „rozhovory“ na obou webech. Tedy, v jednom případě je všechno v pořádku. Na prvním místě článek ze starého webu, na místě druhém série článků s rozhovory na Netzinu.

Ve druhém případě Seznam neindexuje ani původní článek, ví o rubrikách a tu na Netzinu nabízí první! Zloděj je tedy pro něj opět důležitější.

Zloděj (znovu zopakuju) je totiž záležitostí morálky a zákonů, jimiž se vyhledávač nemusí řídit. Vyhledávač hodnotí nějakou autoritu a „sílu“ webu.

Vezmu modelový příklad: Nějaký vědec napíše fakt zajímavý obsah, který umístí na svůj skromným způsobem zhotovený webík. Někdo jiný se starším webem mu okamžitě obsah odcizí a publikuje. Předpokládám, že Google vzhledem ke své rychlosti bude o původním obsahu vědět, jak ale ukazuju výše, nebude to moc znamenat. Seznam ten nový vědcův web možná ani nestihne zaindexovat (záleží na době, za jakou bude obsah zcizen). Ten velký web bude každopádně vyhledávači nabízen ve svých výsledcích na vyšších pozicích.

Otázkou zůstává (nedokážu na ni zatím odpovědět), jak bude situace vypadat po delší době. Za předpokladu, že vyhledávač věděl o původním obsahu dříve, měl by ho možná po nějaké době posunout zpátky na vyšší pozici. Jde přece o originál a i novější verze už bude vlastně stará. To je jedna možnost.

Může se ale také stát (možnost druhá), že vyhledávače tímto způsobem nerozlišují a novější obsah bude pořád novější a tudíž důležitější. Nějakou souhrou podmínek hodnocení konkrétních stránek se může dokonce po nějakém čase stát, že starší obsah (přestože originál) bude z indexu odstraněn jakožto duplicita.

Když už jsem zmínil Dušana Janovského, ocituju kus toho, co píše na své stránce o kanonizaci:

Když se něco takového objeví v rámci jedné domény, jsou vyhledávače benevolentnější a občas to kanonizují. Když je taková duplicita napříč různými doménami, tak je trochu zle, pak jedna z těchto stránek vypadne (většinou vypadne ta mladší nebo méně odkazovaná — problém je, když je mladší stránka odkazovanější, pak těžko říct).

A potom ještě na stránce o duplicitě a podobnosti (doporučuji přečíst):

Zbývá ještě zodpovědět častý dotaz, jak se vyhledávač rozhodne, která z těch podobných nebo duplicitních stránek je ta pravá, která patří do databáze, do indexu a do výsledků vyhledávání. Obecná odpověď neexistuje, ale v naprosté většině případů vyhrává starší obsah na stránce, která má vysoký rank (vede na ni hodně odkazů).

Pokud se rozhodnete budovat duplicitu (krást), můžete tedy uspět, když seženete dostatek zpětných odkazů. Z dlouhodobého hlediska bych na to nesázel, protože autor zcizeného obsahu se třeba bude chtít bránit a pokud neuspěje u vyhledávače, může uspět u Policie…

Závěr

Seznam v tomto konkrétním případě sám pro sebe omlouvám, protože je prostě pomalejší. Google ale podle mě přehnaně vyzdvihuje nové věci a jako autorovi se mi to nelíbí. Není všechno lepší, co je novější. A není lepším autorem ten, kdo si sežene víc zpětných odkazů.

Autor:   Luboš Kudláček

Provozovatel Netzinu, autor knihy o WordPressu, publicista, blogger.

Podobné články

  • 29. 2. 2016 Jak výběrem půjčky ušetřit tisíce ročně? Přemýšlíte nad půjčkou, ale ztrácíte se v džungli na trhu úvěrů? Nenechte se obalamutit a nekývejte hned na první nabídku, kterou dostanete. Poradíme vám, jak získáte tu nejvýhodnější […] Posted in Finance, ekonomika
  • Síť veřejného dobíjení elektromobilů od ČEZu má již 100 stanic23. 7. 2019 Síť veřejného dobíjení elektromobilů od ČEZu má již 100 stanic V České republice je aktuálně registrováno téměř 3000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce června 381 e-aut. Právě pro […] Posted in Technika, software
  • V jakém bytě chtějí lidé bydlet?1. 7. 2014 V jakém bytě chtějí lidé bydlet? Počet dokončených bytů v bytových domech v Praze dosáhl jen v 1. čtvrtletí letošního roku 1 308 bytových jednotek, což znamená meziroční nárůst o 35%, dosahující 64% absolutního […] Posted in Společnost
  • Recenze Fujifilm FinePix X3027. 1. 2016 Recenze Fujifilm FinePix X30 Fujifilm X30, následovník X10 a X20, je stylový kompakt s širokými možnostmi nastavení, hledáčkem s největším rozlišením ve své třídě a výklopným třípalcovým LCD displejem s 920 000 body. […] Posted in Technika, software
  • Microsoft oficiálně převzal společnost Skype14. 10. 2011 Microsoft oficiálně převzal společnost Skype Společnost Microsoft oznámila, že dokončila akvizici společnosti Skype Global. Podmínky, za nichž Microsoft koupil internetovou komunikační společnost Skype za částku 8,5 miliardy dolarů, […] Posted in Technika, software
  • Samsung GALAXY A5 a A3 na českém trhu26. 1. 2015 Samsung GALAXY A5 a A3 na českém trhu Chytré telefony GALAXY A5 a A3 určené především pro mladé spotřebitele vyhledávající aktuální trendy jsou dosud nejtenčími smartphony v portfoliu společnosti Samsung (společně s GALAXY […] Posted in Technika, software
  • Antispam pro WordPress6. 4. 2010 Antispam pro WordPress V základním instalačním balíčku WordPressu získá uživatel antispamové řešení Akismet. Existuje však mnohem lepší a účinnější možnost, jak se automatickému komentářovému spamu […] Posted in Web
  • PR články9. 8. 2010 PR články "No..." Krátce se odmlčel, uhasil cigaretu v popelníku na stole mezi námi a natáhl se do regálu pro štos posledních výtisků plátku, jemuž dělal šéfredaktora. "Prostě když děláme třeba […] Posted in Ostatní články
  • Investování do akcií: Klíč k budování kapitálu14. 5. 2024 Investování do akcií: Klíč k budování kapitálu Investování do akcií je jednou z nejlepších cest, jak v dlouhodobém horizontu zhodnotit své úspory. Zatímco spořicí účty a termínované vklady zpravidla z dlouhodobého hlediska nepokryjí […] Posted in Finance, ekonomika
  • ČT spouští web pro děti – Tý Yó7. 6. 2011 ČT spouští web pro děti – Tý Yó Česká televize spouští zábavně vzdělávací web pro děti a teenagery. Portál Tý Yó uvítá první návštěvníky 7. června v pravé poledne na www.ceskatelevize.cz/tyyo V úterý 7. června 2011 v […] Posted in Společnost
Podnikání Web
duplicita

Výběr redakce

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
TikTok
Jak zrychlit růst na TikToku: Strategie s nákupem sledujících
marketing
Kde firmy tratí peníze v marketingu: 5 nejčastějších chyb, kterým se vyhnout
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
profylaxe tiskárny
Pravidelný servis tiskárny = až 27 % úspory na provozních nákladech? Tady je důkaz!

Podnikání

Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita?
Ekologické podnikání: Mýtus nebo realita?
asset management
Máte přehled o svém IT? Bez asset managementu těžko
Webhosting Weblobe

Finance

hypotéky
Hypoteční trh na jaře ožil: Duben přinesl silná čísla i přes mírné zpomalení
mbank-prsten
Platební prsteny od mBank za 1 Kč

Web

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zálohování
Jak na zálohování webových stránek – nepodceňujte vlastní zálohy
vlastní typy obsahu ve WordPressu
Vlastní typy obsahu ve WordPressu snadno a rychle

Marketing

A/B testování
A/B testování – jak zvýšit výkon webu pomocí dat a experimentů
zákazník - nakupování
Psychologie nákupu: Proč zákazníci nekupují to, co si myslí, že chtějí

Technika

Internet věcí
Internet věcí: Co to je a jak to mění průmysl
Sony Playstation
Od pixelů k realitě: historie vývoje Sony PlayStation

Cestování

Plešné jezero
Třístoličník, Trojmezná, Plechý – tip na skvělou šumavskou hřebenovku
Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší
Za vínem, výhledy i folklorem: Májové putování Modrými Horami zve cyklisty i pěší

Společnost

dentální hygiena
Dentální hygiena: Neviditelný hrdina vašeho zdraví, který vás může zachránit před víc než jen kazem
Petr Pavel
Prezident Petr Pavel určil termín podzimních parlamentních voleb

Nejpoužívanější štítky

Android banky ceny Cenzura CZ.NIC doprava dárky děti energie eshop Facebook Google hudba hypotéka investice knihy kultura LTE Microsoft mobilní telefon Média O2 odkazy peníze pluginy politika příroda půjčky reklama rozhovor Samsung Seznam.cz Sklik Software stát T-Mobile Telefónica O2 televize Twitter UPC Vodafone Vánoce WordPress ČNB ČSOB

Archiv

  • Pedia.cz
  • Štítky
  • Slovník pojmů
  • PR články a reklama
  • Posílejte nám tiskové zprávy
  • Luboš Kudláček – obsahový marketing
  • napište nám